és normal el tartamudeig?

Gatejar, caminar, correr i saltar.

Avatar de l’usuari
julieta12
:: rateta
:: rateta
Entrades: 178
Membre des de: dt. jul. 17, 2012 9:49 pm

és normal el tartamudeig?

EntradaAutor: julieta12 » dl. març 30, 2015 2:10 pm

hola mares! la meva filla ara té 2 anys i 5 mesos, i des de fa cosa de 15 dies, perque ha sigut de cop, veig que tartamudeja bastant, principalment li costa iniciar la paraula, per exemple, el "vull aigua" és un "vu-vu-vu-vu-vull" crec que és més la primera síl·laba.....i incús li fa com vergonyeta i acaba per no dir la paraula o bé la diu molt fluixet... creieu o sabeu si això forma part del desenvolupament?? si em la majoria dels casos desapareix? i què s'ha de fer?
gràcies! :content:
Avatar de l’usuari
Mireia1977
:: granota
:: granota
Entrades: 203
Membre des de: dv. des. 23, 2011 8:41 pm

Re: és normal el tartamudeig?

EntradaAutor: Mireia1977 » dl. març 30, 2015 3:36 pm

Super normal. L'unic que has de fer es no donar-li importancia, no acabar la paraula o frase per ella i no pressionar-la. Passara. Em va comentar una psicopedagoga que fins als sis anys (ara dubto pero vull dir ja grandets) formava part del proces normal del desenvolupament del llenguatge. Tranquil.la!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
melela
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 553
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 12:30 pm
Ubicació: Sant Cugat

Re: és normal el tartamudeig?

EntradaAutor: melela » dl. març 30, 2015 4:01 pm

Tranquil·la, és una etapa no obligatòria però totalment normal del desenvolupament del llenguatge! El que passa és que el seu cervell va a tota pastilla i voldrien expressar amb la parla tot el que estan pensant i sentint en aquell moment, però encara no hi arriben i llavors s'encallen.

Molts bons els consells que t'ha donat la Mireia1977: tindre paciència, escoltar-la amb atenció, esperar que acabi de dir el que vol dir, no corregir-la, no acabar les frases per ella, no fer-l'hi notar. Si en son conscients perquè se'ls hi fa notar, poden tindre vergonya i llavors sí que poden entrar en joc mecanismes psicològics i pot convertir-se en un problema, cosa que de moment no és ni gens ni mica.

Al meu fill li va passar exactament el mateix que expliques a la mateixa edat de la teva, i al principi cada dia pitjor. Les mestres de la llar ens van confirmar que passa sovint i no ha de preocupar gens fins a primària. Amb el meu va durar ben bé uns 3-4 mesos i a poc a poc el tartamudeig va marxar del tot; acabada aquella fase s'expressava molt millor, havia fet un gran pas endavant amb la parla. Ja veuràs que serà el mateix amb la teva!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: és normal el tartamudeig?

EntradaAutor: Mara17 » dt. març 31, 2015 12:57 am

Sí, la meva filla, tot i que és més petita que la teva, també ho va fer. Com bé dius, és sobretot la primera síl·laba. Realment s'encallava molt i molt. Vam fer el que t'han comentat: res d'acabar frases i fer com si no passés res. Ella mai s'ha enfadat ni ha mostrat frustració pel tema, i fa poc ens vam adonar que ho havia deixat de fer molt. Ara no podria dir que no ho fa mai, però ho fa molt poc. Potser es torna a repetir, no ho sé, diuen que entre els dos i els tres anys és força habitual, i és per això que diuen: volen dir moltes coses i molt de pressa i se'ls acumula feina a la safata de sortida. :ok:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
la_rodri
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

Re: és normal el tartamudeig?

EntradaAutor: la_rodri » dc. abr. 01, 2015 4:01 pm

Efectivament!! El cap ja els hi va més ràpid que la llengua!! Saben el que volen dir però s'encallen, tornen enrere, però el cap segueix pensant... M'agrada la comparativa de la safata de sortida!! Jajajajaja

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::