Parla molt però pronuncia malament

Gatejar, caminar, correr i saltar.

lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Parla molt però pronuncia malament

EntradaAutor: lavidaesbonica » dj. oct. 06, 2016 5:56 pm

Hola, la nostra filla de 28 mesos xerra pels descosits, tooot el dia, però amb moltes dificultats de pronunciació! Potser és normal però m'agradaria saber què n'opineu. Per exemple, la "s" i la "f" no les sap dir de cap manera, entre d'altres, però aquestes dues li dificulten molt la pronuncia. Té molta intenció comunicativa, d:'això no hi ha dubte, i ja diu frases de tres paraules com per exemple: Mama paseia bebe o Mama, miya aya, que voldria dir "Mama, mira cap allà" (us ho escric tal i com ho diu ella.), o per dir "Aquest parc és gran" diu aket pac e ian. Coia en comptes de corda, aiadó en comptes de menjador, cala en comptes d'escala, poia en comptes de fora, cuc en comptes de suc, ayica per dir rellisca, iaian per dir gegant, ayuya per dir ajuda.......i un llarg etcètera perquè està clae que té molt vocabulari. El tema pronuncia quan ho dominen?

Gràcies!
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Parla molt però pronuncia malament

EntradaAutor: VespresVerds » dj. oct. 06, 2016 6:37 pm

De moment no et preocupis gens, és molt petita! Cada nen va al seu ritme, hi ha nens que se'ls entén als 2 anys i nens que amb 3 encara no.
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Parla molt però pronuncia malament

EntradaAutor: Maria V. » dj. oct. 06, 2016 6:54 pm

Trobo que va avançada. A dir frases completes i ben construïdes, com fa ella, molts triguen força més. La pronunciació ja la millorarà, encara és petita; el més important és el vocabulari i, sobretot, l'estructura de les frases i en això va molt bé.
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Parla molt però pronuncia malament

EntradaAutor: lavidaesbonica » dj. oct. 06, 2016 9:34 pm

Aish gràcies, no sabia si era normal o que...més que res per posar-hi més atenció o, del contrari relaxar-nos una mica :***: , però pel que dieu no ens hem de preocupar. Merci noies!
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Parla molt però pronuncia malament

EntradaAutor: Clara13 » dt. oct. 18, 2016 6:47 am

Hola!

El meu patufet en té 26 i diu frases llarguísimes, ("l'Àlex ha anat a comprar amb la iaia", per exemple) però no sempre l'entenem. La C no la pronuncia (diu "toto" en comptes de "coco") i de vegades junta les paraules entenibles amb algunes d'inteligibles. Penso que estan en plena fase d'aprenentatge i asimilació de conceptes. De fet, és ben normal que no aprenguin a pronunciar la R correctament fins als 5 anys o sigui que paciència!


:ok:
Ganga
:: conillet
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

Re: Parla molt però pronuncia malament

EntradaAutor: Ganga » dc. juny 20, 2018 8:15 pm

Bones!
Ostres lavidaesbonica doncs si xerra pels descosits quina ilu!! la meva té ara 25 meos i parla poc i molt malament. Diu paraules soltes: iogur, iet, hola, avi, mama,tete...i coses així i pronuncia fatal..per dir boca diu coca i bolquer diu cuquer...puff si comparo amb els seus germans..que amb any i mig ho explicaven tot va molt atrassada.
A l'escola bressol m'han dit que tots els desenvolupaments són normals en aquesta esdat i fins els 3 anys ben bé..jo m'amoïno perquè clar, comparo...és inevitable amb tres petits a casa que vagis comparant..jo espero que també faci una explosió aquest estiu i començi el p2 amb més salero de parla... >.-<:
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Parla molt però pronuncia malament

EntradaAutor: Maria V. » dc. juny 27, 2018 5:54 pm

Ganga, amb la meva tercera néta ens passava igual, els dos grans molt precoços i ella molt més lenta en aprendre de parlar. Uns mesos abans dels tres anys (no recordo quants, ja té set anys) es va disparar i amb poc temps es va anivellar amb la majoria de la seva edat. A P4 li vaig sentir explicar contes llargs força bé per l'edat (a l'escola, la mestra els feia explicar un conte un dia a cada alumne davant de la classe i abans podien entrenar a casa). Ara és molt xerraire i parla molt bé.
La germana més petita, que acaba de fer tres anys, ha sortit com els dos grans, parla molt bé, frases llargues i molt de vocabulari des de fa força mesos, si bé també pronuncia força malament. Però a partir de l'experiència de la tercera ja no en fem gaire cas. És clar que tranquil·litza, això no es pot negar.
Ganga
:: conillet
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

Re: Parla molt però pronuncia malament

EntradaAutor: Ganga » dv. nov. 09, 2018 9:18 pm

Bones!
com aneu amb la parla/pronuncia dels peques?
Naltrus hem avançat, jo crec que moltíssim!
a l'altra escrit parlava de quan tenia 25 mesos deia alguna paraula sola...tot i que es feia entendre..doncs ara està a dies dels 30 mesos i ha fet un canvi moolt notori cap a bé. Diu frases fins a 6/7 paraules: mama avui vui na escola a juga m ls nens...i evidentment el vocabulari és molt més ric i amb expressions..l'únic que la pronuncia costa més, diguem-ne que hi ha coses que clarament no les diu, canvia alguna lletra, o que no conjuga bé els verbs o es deixa algun verb..però per context ho entens..vajaque ncara a la perfecció no però de dir quatre paraules a fer frases llargues i "explicar" què ha fet a l'escoleta doncs sí! >.-<:
Jo estava amoïnada però veig que mica an mica anem encarrilant aquest tema..i amb cinc mesos, que no és massa (bé per ells sí) doncs anem bé...

La resta què tal? hi veieu millores??
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Parla molt però pronuncia malament

EntradaAutor: Maria V. » dj. gen. 03, 2019 6:46 pm

La nostra petita té 3 anys i 7 mesos i ja només pronuncia malament les paraules noves (i, per ara, si li diem com ho ha de dir es corregeix). La darrera novetat és que fa uns dies va intentar parlar en castellà a una amiga nostra andalusa de pas per aquí: "quiero yogorto" per demanar de tastar el iogurt de règim de la convidada. (La nena havia sentit castellà de vegades al pati de l'escola, als companys, i prou. No se'ns havia acudit que seria capaç de dir cap paraula en castellà ni que intentés adaptar al castellà una paraula catalana que, en català, domina.) Quan s'han llançat van ràpid, ja ho vas veient amb la teva!

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::