DESTETE: Reduïr preses
DESTETE: Reduïr preses
Hola boniques!
Per varies raons vull començar a reduïr preses de LM...M'agradaria seguir amb la LM però ja amb una o dues preses durant el dia...i a la nit...bé no ho tinc gens clar!!!
El Xavi "no té horaris" pren a demanda...hi ha dies que pren moltes vegades i altres que poquetes...i no sé com ho he de fer!
Ell és molt adicte a la teta...vull dir, que quan vol teta, VOL TETA i punt
U explico el nostre dia a veure si em podeu donar algun consell:
Ens despertem amb TETA...a mig matí a vegades en pren i a vegades no (aquesta seria una bona toma per eliminar)..després de dinar pren teta per dormir la siesta...no se´dormir-lo sense el pit...em resulat impossible! però aquesta seria una de les preses que m'agradaria eliminar també...com ho farieu?¿
quan es desperta de la migdiada també pren pit...aquesta presa ja m'està bé que la faci, d'aquesta manera relacionem despertar-LM...jo marxo a treballar a les 19.00h i normalment abans de marxar tb li dono pit (aquesta presa la pu eliminar facilment crec); Torno de la feina sobre les 3 del matí, a leshores cada vegada que es desperta li dono pit..i es desperta cada 2 o 3 hores...i així fins al matí;
Com ho veieu? què farieu?
Per mi seria perfecte fer només les preses "dels despertars!", és a dir: la del bon dia (entre les 8 i les 9) i la de després de la migdiada (entre les 15.00i les 16.00);
Per varies raons vull començar a reduïr preses de LM...M'agradaria seguir amb la LM però ja amb una o dues preses durant el dia...i a la nit...bé no ho tinc gens clar!!!
El Xavi "no té horaris" pren a demanda...hi ha dies que pren moltes vegades i altres que poquetes...i no sé com ho he de fer!
Ell és molt adicte a la teta...vull dir, que quan vol teta, VOL TETA i punt
U explico el nostre dia a veure si em podeu donar algun consell:
Ens despertem amb TETA...a mig matí a vegades en pren i a vegades no (aquesta seria una bona toma per eliminar)..després de dinar pren teta per dormir la siesta...no se´dormir-lo sense el pit...em resulat impossible! però aquesta seria una de les preses que m'agradaria eliminar també...com ho farieu?¿
quan es desperta de la migdiada també pren pit...aquesta presa ja m'està bé que la faci, d'aquesta manera relacionem despertar-LM...jo marxo a treballar a les 19.00h i normalment abans de marxar tb li dono pit (aquesta presa la pu eliminar facilment crec); Torno de la feina sobre les 3 del matí, a leshores cada vegada que es desperta li dono pit..i es desperta cada 2 o 3 hores...i així fins al matí;
Com ho veieu? què farieu?
Per mi seria perfecte fer només les preses "dels despertars!", és a dir: la del bon dia (entre les 8 i les 9) i la de després de la migdiada (entre les 15.00i les 16.00);



VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/
[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
Re: DESTETE: Reduïr preses
No se que dir-te Crissie... nosaltres ho hem fet al seu ritme.
Ara, pràcticament sols pren les d'abans i desprès de dormir i si es desperta per tornar-se a relaxar...... i aquestes s'han reduït molt.
La resta ell mateix les ha anat eliminant, i si algun cop la demana li dic si té set... i molts cops és això.
Per la nit el que faig és dir-li que ara ja no vol menjar que ja vol dormir... i aleshores la deixa i es gira per dormir
Si vols canviar el mètode per dormir suposo que hauràs de fer-ho poc a poc, anar-li explicant i que ell s'adapti, si no suposo que es resistirà a canviar-lo....
Ja ens ho explicaràs.
Ara, pràcticament sols pren les d'abans i desprès de dormir i si es desperta per tornar-se a relaxar...... i aquestes s'han reduït molt.
La resta ell mateix les ha anat eliminant, i si algun cop la demana li dic si té set... i molts cops és això.
Per la nit el que faig és dir-li que ara ja no vol menjar que ja vol dormir... i aleshores la deixa i es gira per dormir
Si vols canviar el mètode per dormir suposo que hauràs de fer-ho poc a poc, anar-li explicant i que ell s'adapti, si no suposo que es resistirà a canviar-lo....
Ja ens ho explicaràs.

Re: DESTETE: Reduïr preses
Hola Crissie:
Jo no tinc experiència en aquest tema (dos anys i fem pit), però he anat llegint cosetes sobre el "destete": la regla d'or és "no oferir, no negar". Em sembla que la frase és fàcil d'entendre, però a la pràctica... De totes maneres, crec que estàs en la millor edat per destetar-lo, perqué a partir dels 18 mesos és molt més difícil.
Has d’intentar que es distregui amb altres coses i així no hi pensi. Jo m’adono que moltes vegades que em demana pit, és perqué està aborrit. Intenta anticipar-te i abans que et demani, fer alguna activitat.
Pensa que el pit és molt més que aliment, és una forma que té ell d’estar amb tu, llavors li has d’oferir el mateix però sense el pit. Què difícil no?
Prova que s’atipi amb altres aliments sòlids i així no pensarà amb la teta com aliment. Jo a vegades que vol pit, si li ofereixo alguna cosa sòlida, canvia d'opinió.
He llegit que la presa de la nit és la més difícil d'el.liminar i que hauria de ser la última.
Crec que la teoria és molt fàcil, però ja ens explicaràs com va la pràctica. T'escric tot això, però si ho hagués de posar en pràctica jo, no sé com ho faria.
Molts ànims!
Jo no tinc experiència en aquest tema (dos anys i fem pit), però he anat llegint cosetes sobre el "destete": la regla d'or és "no oferir, no negar". Em sembla que la frase és fàcil d'entendre, però a la pràctica... De totes maneres, crec que estàs en la millor edat per destetar-lo, perqué a partir dels 18 mesos és molt més difícil.
Has d’intentar que es distregui amb altres coses i així no hi pensi. Jo m’adono que moltes vegades que em demana pit, és perqué està aborrit. Intenta anticipar-te i abans que et demani, fer alguna activitat.
Pensa que el pit és molt més que aliment, és una forma que té ell d’estar amb tu, llavors li has d’oferir el mateix però sense el pit. Què difícil no?
Prova que s’atipi amb altres aliments sòlids i així no pensarà amb la teta com aliment. Jo a vegades que vol pit, si li ofereixo alguna cosa sòlida, canvia d'opinió.
He llegit que la presa de la nit és la més difícil d'el.liminar i que hauria de ser la última.
Crec que la teoria és molt fàcil, però ja ens explicaràs com va la pràctica. T'escric tot això, però si ho hagués de posar en pràctica jo, no sé com ho faria.
Molts ànims!
Re: DESTETE: Reduïr preses
Hola Crissie
nosaltres estem passant pel mateix, i es per raons de feina. Ara he comenc,at a treballar a jornada completa i tinc uns horaris molt irregulars, de vegades passo 24 hores fora de casa. Aixi que ja fa unes setmanes, abans de comenc,ar aquest horari, que seguia aquesta regla que t'ha comentat l ' Evawin , no oferir, no negar. Al principi es dificil! estava tant acostumada a oferir el pit que m'adonava que hofeia sense ella demnar-m'ho...
Em va anar be decidir quines tomes eren les que hi estava tan interessada o eren mes curtes o que les necessitava menys (normalment les de durant el dia o les de durant la nit).
Anticipar el moment va molt be, com t'han comentat, i es el que he anat fent amb sucs, galetes o activitats, i moooolts mooooolts mimos i carentonyes! pensa que es un moment de comfort mes que de gana i l'has de substituir amb un moment que tambe rebi molt d'afecte (encara que no sempre es possible).
Les tomes que la meva continua fent son la de la nit abans d'anar a dormir, pero li dono un got de llet de vaca o cabra abans, aixi vaig reduint la produccio perque passara menys estona xuclant. Al mati quan es lleva tambe en fa una altra (aquesta sense el got de llet abans perque em fa mandra baixar a buscar-lo
).
Durant el dia si m'ho demana li dono, pero no acostuma a passar-se gaire estona, potser per la migdiada mes perque l'ajuda a relaxar-se.
I ara el fet de passar tants hores fora de casa esta contribuint a disminuir la produccio. I tambe noto que els pits ja no se m'inflen tant com al principi, que feia un mal...! Despres d'una setmana, avui ja he notat que quan arribo a casa ja no me'l demana directament, i quan ho ha fet s'ha passat molt poca estona. De vegades se que si la distrec segur que no el demanaria, pero tambe soc jo que necessita donar-li, encara que sigui una mica... Has d'estar preparada psicologicament, crec, i tambe es important no negar-t'ho a tu mateixa... no se si m'explico...
Si pots fer-ho a poc a poc sera millor per als dos.
No se, tinc la impressio que quan portes tant de temps mes dificil es deixar-ho. si ho has de fer per algun motiu... m'ha costat una mica, feia temps que hi donva voltes i sabia que aquest moment arribaria a la feina... pero m'alegro que ho estiguem fent molt a poc a poc, sobretot quan soc jo la que ha hagut de prendre la iniciativa i no ella...
Totes les coses bones s'acaben, pero sempre n'hi ha d'altres que comencen!
aix! m'estic donant anims a mi mateixa
Espero que et vagi molt be, i molt anims!
nosaltres estem passant pel mateix, i es per raons de feina. Ara he comenc,at a treballar a jornada completa i tinc uns horaris molt irregulars, de vegades passo 24 hores fora de casa. Aixi que ja fa unes setmanes, abans de comenc,ar aquest horari, que seguia aquesta regla que t'ha comentat l ' Evawin , no oferir, no negar. Al principi es dificil! estava tant acostumada a oferir el pit que m'adonava que hofeia sense ella demnar-m'ho...
Em va anar be decidir quines tomes eren les que hi estava tan interessada o eren mes curtes o que les necessitava menys (normalment les de durant el dia o les de durant la nit).
Anticipar el moment va molt be, com t'han comentat, i es el que he anat fent amb sucs, galetes o activitats, i moooolts mooooolts mimos i carentonyes! pensa que es un moment de comfort mes que de gana i l'has de substituir amb un moment que tambe rebi molt d'afecte (encara que no sempre es possible).
Les tomes que la meva continua fent son la de la nit abans d'anar a dormir, pero li dono un got de llet de vaca o cabra abans, aixi vaig reduint la produccio perque passara menys estona xuclant. Al mati quan es lleva tambe en fa una altra (aquesta sense el got de llet abans perque em fa mandra baixar a buscar-lo
).Durant el dia si m'ho demana li dono, pero no acostuma a passar-se gaire estona, potser per la migdiada mes perque l'ajuda a relaxar-se.
I ara el fet de passar tants hores fora de casa esta contribuint a disminuir la produccio. I tambe noto que els pits ja no se m'inflen tant com al principi, que feia un mal...! Despres d'una setmana, avui ja he notat que quan arribo a casa ja no me'l demana directament, i quan ho ha fet s'ha passat molt poca estona. De vegades se que si la distrec segur que no el demanaria, pero tambe soc jo que necessita donar-li, encara que sigui una mica... Has d'estar preparada psicologicament, crec, i tambe es important no negar-t'ho a tu mateixa... no se si m'explico...
Si pots fer-ho a poc a poc sera millor per als dos.
No se, tinc la impressio que quan portes tant de temps mes dificil es deixar-ho. si ho has de fer per algun motiu... m'ha costat una mica, feia temps que hi donva voltes i sabia que aquest moment arribaria a la feina... pero m'alegro que ho estiguem fent molt a poc a poc, sobretot quan soc jo la que ha hagut de prendre la iniciativa i no ella...
Totes les coses bones s'acaben, pero sempre n'hi ha d'altres que comencen!
aix! m'estic donant anims a mi mateixa
Espero que et vagi molt be, i molt anims!
- tombarella
- :: girafa

- Entrades: 2036
- Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm
Re: DESTETE: Reduïr preses
Irina ha escrit:Totes les coses bones s'acaben, pero sempre n'hi ha d'altres que comencen!![]()
aix! m'estic donant anims a mi mateixa
![]()
![]()
A veure si serà que ens has de donar una bona notícia... hehe!
Una abraçada!

Re: DESTETE: Reduïr preses
noooo, no em referia aixo! ni se m'havia passat pel cap
. Pensava en les noves etapes que vindran...ara que comenc,a a xerrar mes, etc.
Pero be, si l'altra cosa bona vol comenc,ar, no em faria res, benvinguda sigui

- tombarella
- :: girafa

- Entrades: 2036
- Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm
- lupitafriend
- :: zebra

- Entrades: 1685
- Membre des de: dg. març 01, 2009 12:03 pm
Re: DESTETE: Reduïr preses
evawin: pq dius q a partir dels 18 mesos es mes dificil destetar????' nosaltres teniem pensat esperar com a minim als 2 anys...
Re: DESTETE: Reduïr preses
lupitafriend ha escrit:evawin: pq dius q a partir dels 18 mesos es mes dificil destetar????' nosaltres teniem pensat esperar com a minim als 2 anys...
Per la meva experiència, jo crec que ells són més conscients del que volen i si els hi negues s'enfaden molt. Pensa que cap als dos anys comencen a arribar les rabietes... Bufff! Qualsevol els hi nega la teta!!! A més a més, cap als dos anys hi ha una crisi de lactància i es tornen molt demandants (a vegades més que els primers mesos). Jo durant la setmana no ho noto massa perqué treballo tot el dia, però els caps de setmana és terrible. El tinc tot el dia enganxat!
No sé, és una sensació meva: estic segura que hagués estat més fàcil a l'any que ara.
De totes maneres, jo continuo encantada i de moment no penso amb el "destete".
Salutacions!
- tombarella
- :: girafa

- Entrades: 2036
- Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm
Re: DESTETE: Reduïr preses
evawin ha escrit:lupitafriend ha escrit:evawin: pq dius q a partir dels 18 mesos es mes dificil destetar????' nosaltres teniem pensat esperar com a minim als 2 anys...
Per la meva experiència, jo crec que ells són més conscients del que volen i si els hi negues s'enfaden molt. Pensa que cap als dos anys comencen a arribar les rabietes... Bufff! Qualsevol els hi nega la teta!!! A més a més, cap als dos anys hi ha una crisi de lactància i es tornen molt demandants (a vegades més que els primers mesos). Jo durant la setmana no ho noto massa perqué treballo tot el dia, però els caps de setmana és terrible. El tinc tot el dia enganxat!
No sé, és una sensació meva: estic segura que hagués estat més fàcil a l'any que ara.
De totes maneres, jo continuo encantada i de moment no penso amb el "destete".
Salutacions!
Em sento molt identificada amb el que dius! Ara la tinc molt més enganxada que no pas fa uns mesos, en què fins i tot vaig arribar a pensar que s'estava destetant sola... Ara és un non-stop!!!!!!!!
Re: DESTETE: Reduïr preses
Noies!! Moltissimes gracies pels vostres consells i experiencies!!!!
Si que és difícil si...perquè fa poques setmanes ja no estava tant enganxat, pe`rpo de cop: OTITIS i ja hi sóm, tot els dia a la teta...ara ENCONSTIPAT i amb els mocs no vol ssòlids i necessita consol:TETA...pff...mira que disfrutem els dos eh...pe`ro se'm fa un món pensa que el desteta "fo´çat" pot arribara ser tantttt dificil...
En fi,...paciència i carinyo oi?
Si que és difícil si...perquè fa poques setmanes ja no estava tant enganxat, pe`rpo de cop: OTITIS i ja hi sóm, tot els dia a la teta...ara ENCONSTIPAT i amb els mocs no vol ssòlids i necessita consol:TETA...pff...mira que disfrutem els dos eh...pe`ro se'm fa un món pensa que el desteta "fo´çat" pot arribara ser tantttt dificil...
En fi,...paciència i carinyo oi?




VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/
[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |


















