Pipi sí, Caca no!!!

Els bolquers, el xumet..

Avatar de l’usuari
Africa
:: gosset
:: gosset
Entrades: 402
Membre des de: dv. jul. 04, 2008 9:47 am
Ubicació: Barcelona

Pipi sí, Caca no!!!

EntradaAutor: Africa » dj. jul. 01, 2010 10:28 pm

Hola noies!!

Demano un cop d'ajut a veure qui em pot ajudar.....Ara farà aproximadament un mes que li vam treure el bolquer al meu peque que va fer 2 anys al maig.

Nosaltres ja feia temps que el posàvem a la gibrelleta i feia el pipi allà sense problema així que el darrer cap de setmana de juny vam pactar amb la professora de l'escola bressol que li trèiem...Amb el pipi tot ha anat molt bé i se l'aguanta bastant...fins i tot a les nits que es desperta sec....PErò amb les caques no hem tingut tanta sort i gairebé cada dia se la fa a sobre....Habitualment això passa a la guarde, a la migdiada o en qualsevol moment...

Quan el recullo a la guarde cada dia li pregunto "com han anat les caques" i sembla que passa vergonya i s'amaga entre les meves cames...o es fa el "boig", i llavors la profe m'explica que s'ho ha tornat a fer a sobre i el dona la bosseta de plàstic....A casa l'intentem posar a l'orinal o també a l'adaptador del WC que també li hem comprat. Fins i tot hem intentat el tema "xantatge": li encanten els animals, vaja que n'és un frikie dels animals, així que li hem comprat una mena de pòster que hem enganxat a la porta del WC i que té unes enganxines per posar....Quan les veu i li diem que si fa caca al WC podrà posar-ne una, s'emociona molt, però quan porta 30 segons al WC/orinal es posa súpernerviós i si l'intentem obligar a quedar-se es posa a plorar com un boig....Amb els pipis, però no té cap problema...És com una fòbia a fer caca....Només trobem una possible explicació: una vegada al principi que en va fer a l'orinal la va veure i potser li va fer por(??)

Així que no sabem que fer....Em podeu donar una mica d'ajuda, please? Algun consell? Ja dic que portem així un mes!!

Moltes gràcies a totes!!!!!
Avatar de l’usuari
Sandreta
:: pantera
:: pantera
Entrades: 821
Membre des de: dc. abr. 19, 2006 10:25 am

Re: Pipi sí, Caca no!!!

EntradaAutor: Sandreta » dv. jul. 02, 2010 10:14 am

Hola Africa!
Nosaltres tbe vam patir molt amb el tema de la caca kuan li vam treure el bolquer a la Nuria. Ella no en feia!! el pipi de seguida el va controlar pero les caques... se les aguantava! I nosaltres ens posavem histerics pq podia estar 3 o 4 dies sense fer-ne i llavors encara li costava mes fer-ne. Dspres d'algunes enrabiades vam decidir "passar" no donar-li importancia, pero amb l'aliemntacio procuravan facilitar-li el anar de ventre, molta fruita, verdura... es menjava uns bols de fruita per sopar!! Aixi kuan li agafava l'apreton no li costava, i si era dura li deiam si l'ajudavam a apretar, i li agafavam les mans i apretavem amb ella.

Si el teu petit se la fa a sobre doncs donali temps, la questio es que en faci! Recorda-li si no n'ha fet pero sense donar-li massa importancia, i a l'escola pregunta-ho pero sense que ell se n'adoni .. per treure-li "ferro a l'asunto""

Nosaltres per la seva tossuderia de voler fer-ne (pq menja equilibrat, fruita i verdura a diari... vamos que de l'alimentacio no es!) li vam haber de posar enemes infantils, i fins i tot aixo s'aguantava. La solucio la vam trobar akesta setmana santa amb uns cereals multifibra. Desde llavors en fa cada dia i sense problemes!!

Una abraçada i paciencia!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Gloriadsn
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1437
Membre des de: dc. març 26, 2008 10:08 am

Re: Pipi sí, Caca no!!!

EntradaAutor: Gloriadsn » dv. jul. 02, 2010 10:53 am

ostres, estem igual!, bé jo l'hi he tret fa encara no una setmana, i els pipis motl bé, però les caques també se les fa a sobre.. no totes, si jo m'en dono compte li dic "va anem a l'orinal" (o la granota... es que l'orinal es una granota), i després l'acava de fer allà, però tinc que anar-lo mirant, sino se la fa a sobre...
jo crec que no cal atavalar-lo, els "xantatges" tampoc crec que siguin bons, tranquil.la, ja anirà aprenent, i veuràs com de cop un dia et dirà "mama caca" i hi sereus a temps. Jo també voldria que ja ho dominés tot ja jeje, però hem de deixar que marquin el seu ritme, mira jo l'hi vaig treure perquè vaig veure que ell va voler.
I si, a l'escola prova de uns dies no fer cas, a veure com va , si?.
Anims, i mica a mica anirà aprenguent ja ho veuràs! :-()-)
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: Pipi sí, Caca no!!!

EntradaAutor: mireiafor » dv. jul. 02, 2010 1:54 pm

Jo crec que això és bastant habitual, a la meva filla no li va passar i ho va enganxar tot en molt pocs dies però el petit ens ha fet patir tant que ara que hem aconseguit que faci el pipi a la gibrella, el tema de la caca no ens preocupa gens.

El nostre nen li va costat molt agafar el tema del pipi, no va començar a fer els pipis a la gibrella fins dues setmanes després d'haver començat amb el tema del bolquer, i ara que porta un mes comença a demanar-los (però no tots). La caca ni la demana ni la fa a l'orinal, normalment s'amaga i se la fa a sobre, nosaltres el que fem és que com ja coneixem "els símptomes"el vigilem de prop a l'hora que normalment li toca i el seiem de seguida a la gibrella, però normalment algun regalet al calçotets cau (i a la banyera :-:) :-:) :-:) ).

Ells pateixen molt quan s'ho fan a sobre o sigui que hauries de ser tu qui faci el tema més suau, com et diuen les companyes res de renyar, ni de xantatges, ni parlar amb les mestres o qui sigui davant seu. Al principis ens fem un munt de rentar o llençar calçotets, però segur que s'acaba arreglant, o sigui que fem-ho i ja està, més endavant ni ens enrecordarem :ok:

També val a dir que molts nens amb aquesta dificultat acaben aguantant-se o tenint autèntics problemes de restrenyiment que són psicològics, el cas més bèstia que he conegut és el de la filla d'una de les meves millors amigues que va arribar a estar anys amb dieta estricta contra el restrenyiment, o sigui que sobre tot no ho convertiu en un gran problema. El meu ha passat de fer dos caques al dia a fer-ne una cada dos dies, espero que quan ho tingui més per la mà tot torni al seu lloc. Per cert jo al meu li continuo posant bolquer per dormir tant a la nit com a l'hora de la migdiada i de vegades aprofita per fer-ho allà :ok:

Et deixo l'enllaç d'un post on algunes mares parlem del tema :-()-) :-()-)

viewtopic.php?f=21&t=11313&p=921231#p921231
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Eliamarti
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 80
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 8:24 am
Ubicació: Barcelona

Re: Pipi sí, Caca no!!!

EntradaAutor: Eliamarti » dv. jul. 02, 2010 2:31 pm

Molta paciència!!

Jo amb la nena no vaig tenir massa problemes (li vam treure el bolquer molt tard, estava més que preparada!!), però recordo que la seva cuidadora, de la llar d'infants, ja ens va avisar que una cosa era el pipi i l'altra molt diferent la caca, es veu que a molts nens els fa "por" o "respecte" fer caca, perquè ho veuen com que es desprenen d'alguna cosa del seu cos, i una cosa és fer-ho al bolquer, que no es veu tant, i l'altra és fer-ho al wc o orinal, on poden veure el que el seu cos ha expulsat o perd... no sé si m'he explicat gaire bé...

Com t'han dit, treu-li ferro a l'assumpte, paciència, que el teu nen encara és petitó i és completament normal el que li està passant!!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Africa
:: gosset
:: gosset
Entrades: 402
Membre des de: dv. jul. 04, 2008 9:47 am
Ubicació: Barcelona

Re: Pipi sí, Caca no!!!

EntradaAutor: Africa » dv. jul. 02, 2010 11:46 pm

Moltíssimes gràcies a totes pels consells i l'ajut!! Gràcies, de veritat....
Avatar de l’usuari
Africa
:: gosset
:: gosset
Entrades: 402
Membre des de: dv. jul. 04, 2008 9:47 am
Ubicació: Barcelona

Re: Pipi sí, Caca no!!!

EntradaAutor: Africa » dg. jul. 04, 2010 9:08 pm

Noies!!

Porta dos dies que demana la caca i la fa al WC..quina casualitat: va ser escriure aquí i que la cosa comencés a funcionar....Estem que plorem!

Gràcies a totes!!
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: Pipi sí, Caca no!!!

EntradaAutor: mireiafor » dl. jul. 05, 2010 2:18 pm

Africa ha escrit:Noies!!

Porta dos dies que demana la caca i la fa al WC..quina casualitat: va ser escriure aquí i que la cosa comencés a funcionar....Estem que plorem!

Gràcies a totes!!


Aquestes coses passen oi?? Nosaltres també hem millorat moltíssim, ara sembla que ho demana tot, el pipi i la caca, i ho fa tot a la gibrella!!! Encara no vull creure gaire :-:) :-:) :-:)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
marchita
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2850
Membre des de: ds. set. 03, 2005 3:07 pm

Re: Pipi sí, Caca no!!!

EntradaAutor: marchita » dt. jul. 06, 2010 8:59 am

Q SUERTEEEEEEEEEEEE!!!!!!
Mi hija acaba de cumplir 2 años, yo la veo suficientemente espabilada pero la veo inmadura para este tema. El pediatra me dijo que el paso previo a quitar el pañal es q digan "caca-pipi2 cundo lo hacen y eso ella lo hace desde hace mucho tiempo...Pero hace 2 dias q decidi quitarle el pañal y ha sido HORRIBLE!!!!! no solo no entiende nada y se lo hace encima (q ojala fuera eso pq ya contaba con eso) sino q efectivamente la kk no ha forma q la haga, es una niña q hace una diaria y lleva 2 dias diciendo caca,caca y se toca el culete llorando histerica pero no quiere hacerla, le he puesto el pañal pq me dijeron q es mejor q se lo ponga si no la hce y aun no la ha hecho. No le ha gustado nada el tema de sacarle el pañal, pero nadaaaaaaaaaa...asi q creo q lo dejare para dentro de un mes o mes y medio y si seguimos igual lo pospondre a marzo que tendra 2 y medio pasados y quiza le cueste menos. Lo que tengo claro es que no quiero q sea un suplicio y un horror para ella, tal y como lo esta viviendo sera un trauma y no quiero. Quitar el pañal ha de ser duro, pasar por momentos duros pero no lo que le vi ayer pasar a mi hija q estaba histericaaaaaaaaaaaaaaaaa
La verdad es que estoy triste pq querria sacarselo ya pero creo q me fijare en ella q es la que pone las pautas para ello
<a><img src="http://b4.lilypie.com/rSTkp1.png" alt="Lilypie Cuarto Ticker" border="0"></a>
Avatar de l’usuari
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

Re: Pipi sí, Caca no!!!

EntradaAutor: isa » dc. jul. 07, 2010 2:12 pm

Ei noies! nosaltres portem desde dissabte amb el tema, vam fer un primer intent fa un parell de mesos però la nena va pillar bronquitis i ho vam deixar còrrer, ara estem en ello un altre cop i ha estat ella la que ha volgut dur calcetes i no bolquer.
Ja us explicaré com ho portem, ara no tinc temps que marxo pitant, però marchita t'he llegit i et volía contestar ràpid! Tienes toda la razón del mundo cuando dices que aunque sepamos que es un proceso duro, no tiene que ser traumático, y tu niña marca la pauta. Así que, yo de ti, ponle el pañal, y deja por allí el orinal, que lo vaya viendo, las braguitas....y el día que ella quiera ponérselas, fuera el pañal y se las pones, si cuando tu haces pipi se quiere sentar al orinal, la sientas.....y si no quiere, pues ya querrá más adelante, no te preocupes. Aunque entiendo que da penita, cuando tu ya tienes ganas de quitárselo, tener que abandonar. Piensa que igual es dentro de cuatro días, así como me ha pasado a mi, hace dos meses fue horrible, sufrió mucho mi peque, y ahora ella misma ha querido y está feliz feliz con el tema, que no quiere decir que lo llevemos divino, pero va controlando más, y sobretodo contenta. Pa querer ser breve no veas como me enrollo jejjejje
Petonets pixaners. :love:
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
marchita
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2850
Membre des de: ds. set. 03, 2005 3:07 pm

Re: Pipi sí, Caca no!!!

EntradaAutor: marchita » dc. jul. 07, 2010 3:22 pm

Mil gracias Isa para nada me metes royos sino todo lo contrario me echais una mano...por cierto escribeme en catalan si quieres pq lo entiendo perfectamente es que yo no me expreso igual por eso leo en catalan y escribo en castellano.
La verdad es que se lo he vuelto a poner pq el lunes fue horrible nunca habia visto a mi hija sufrir tanto. Hable con el pediatra y me dijo q no puede ser asi q si la niña lo pasa tan tan mal q puede ser un trauma para ella y luego q me cueste el triple sacarselo. Decidido: se lo he vuelto a poner y voy a familiarizarla poco a poco con el wc y el orinal. Cada mañana antes de vestirla la pondre en el wc un ratito y despues de la siesta tambien, algo normal sin traumas....espero intentarlo en agosto otra vez y si no va bien lo hare en Marzo...seguro q con 18 años no lleva pañal no? :r) :r)
<a><img src="http://b4.lilypie.com/rSTkp1.png" alt="Lilypie Cuarto Ticker" border="0"></a>

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::