treure el bolquer

Els bolquers, el xumet..

LAUMAR
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: dc. des. 17, 2008 8:29 pm

Re: treure el bolquer

EntradaAutor: LAUMAR » dg. març 22, 2009 2:55 pm

Hola,
Dons jo tinc una nena de 2 anys i 6 mesos i ara, al proper mes, començaran a la guarderia a treure'ls.... a mi encara no m'han dit r´és, però, tots són de la mateixa edat i ningú va sense. Jo tampoc la veig gens preprarada, al ocntrari, li és igual tenir caca o pipi al bolquer, hi d'estar dient-li que: "va anem a treura-la! o bé, quan veus que esta fent-la li dic:"que fas caca?, anem al orinial?" i ni cas... AMb el seu germà gran li vaig treura-li passat als 2 anys i mig, perque va ser quan el vaig veure preparat i des de el primer dia no se li ha escapat ni un, ni per dormir va necesitar bolquer ja. En canvi a la seva escola van començar als 2 anys (perque tocava) i va ser un fracàs, la meitat es pixava i l'altre meitat va otrnar a portar bolquers... així que jo tinc clar, que tard o d'hora tots van sense i que els has de veure tu preparats sino, no surtira bé.
Anona
:: zebra
Entrades: 1233
Membre des de: dc. maig 21, 2008 3:21 pm

EntradaAutor: Anona » dj. abr. 02, 2009 1:59 pm

El meu fill ara farà 22 mesos, i a la guarderia començen a treure bolquers despres de setmana santa, peró ja em van dir que ens teniem que posar d'acord perque tots els nens a l'hora no es pot fer, jo espero que vegi com els altres van a l'orinal, a veure si ell ho demana, perque jo no el veig gens preparat, tot just ara si li pregunto si ha fet caca em diu que si, peró li dic de canviar-lo, i si està jugant em diu que no, i s'enfada perque el canvio, o sigui que no li molesta, jo crec que tardarem bastant!!
MamadeEmma
:: poltre
Entrades: 610
Membre des de: dl. gen. 14, 2008 1:15 am
Ubicació: Granollers

EntradaAutor: MamadeEmma » dj. abr. 09, 2009 5:24 pm

Hola a totes!!!

L'Emma te 2 anys i 5 messos i demà quan es desperti ja no li posaré el bolquer. Fa temps que tenim al lavabo el seu mini-wc, ella sempre diu "mama pipi al wc" seu una estoneta i no fa res de res...portem mesos així i mai ha fet pipi al wc, la caca al wc la demana quan ja s'ho ha fet al bolquer...

Ella sí que sap quan te pipi i caca, i quan li haig de posar el bolquer net surt corrents dient..."mamaaaa el pañal nooooooo"...alguna tarda la he deixat sense bolquer i quan es fa pipi a sobre es queda mooooolt quieta i posa una cara de "puaaaaj quin fastic, m'he pixat a sobre...socorrooooo" no vull ni pensar quan es faci caca...es morirà de fastic...es moooolt escrupulosa...

A la guarde ja hem quedat de treure-li aquesta setmana santa pq jo veig que la nena no vol el bolquer ni de lluny...no se ni per on començar...de moment ja li he dit al meu marit que no anirem enlloc aquests dies, suposo que si estem a casa serà molt mès fàcil, no? (es que no vull anar al camping amb els meus sogres, a casa estarem molt mes tranquilets, que si no tothom opina i tothom vol fer la seva...)

bueno...i que faig? demà li trec al de mati i ja tinc clar que no li tornaré a posar fins l'hora de la migdiada, pero...cada quant temps l'haig de seure al wc?
Li he comprat un munt de sabatilles, pantalons i calcetes, pero no se...tinc la sensació de que se m'oblida alguna cosa...

Algun consell??? estic una mica perduda amb aquest tema...tinc l'esperança de que en un parell de setmanetes la meva campiona ja ho hagi aconseguit...però he llegit un post per aqui que deia que van trigar 2 mesos!!! ufff que dur...se que cada nen es un mon i te el seu ritme...però quan es triga normalment en treure els bolquers?

Petoooons!
ImatgeImatge

ImatgeImatge
Blanca07
Entrades: 647
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 8:20 am
Ubicació: Aquí i allà! Estressadíssimaaaaaaa

EntradaAutor: Blanca07 » dj. abr. 16, 2009 7:31 am

Ei com vas amb el tema de haver-li tret els bolquers????

Va explica'm la teva experiència de fa poquet.... es fixa molt???

Aquest estiu jo també li vull treure....
nuriayderek
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. oct. 17, 2007 11:03 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: nuriayderek » dj. abr. 16, 2009 8:05 pm

HEM FET UN PIPI AL WATER!! No va ser exactament al water, pero ho contarem com que si :-D
La meva estrategia esque com que mai es vol canviar el bolquer li dic que si prefereix anar al water i fem pipi alli, sino s'haura de posar el bolquer per no fer-se pipi a sobre i sempre vol anar al water, ens sentem una estona i quan em sembla a mi li dic que si no te ganes fiquem el bolquer i ja probarem més tard, de vegades accepta i de vegades ens hem d'estar una estona més.
Vaig fer el mateix, pero em vaig deixar el bolquer a la habitació, el vaig anar a buscar i quan vaig tornar estava fent pipi :p-) teoricament no va ser un pipi al water, ja que li va sortir disparat a fora, pero l'important esque estava assegut al water, a veure quan es torna a repetir, el mes que bé em ficare una mica mes pesadeta que tindre algo de temps i ja al juny ens fiquem en serio, si fa falta pasar-nos tota la tarde al water amb paciencia ens la pasarem quan acabin les rendes a la oficina i tingui les tardes lliures
Imatge
MamadeEmma
Entrades: 610
Membre des de: dl. gen. 14, 2008 1:15 am
Ubicació: Granollers

EntradaAutor: MamadeEmma » dg. abr. 19, 2009 1:16 pm

Bueno noies...us haig de dir que no ha sigut per tant...el tercer dia l'Emma ja ho tenia mes que superat...cap pipi mes a sobre...

El primer dia es va fer uns quants pipis a sobre, però en va fer mes al wc, així que moooolt be. La portava al wc cada mitja hora mes o menys...
També es va fer una caca a sobre...pobreta quina cara de fàstic se li va quedar...jo li vaig dir que no passa res, que la mama li havia de canviar i ja està.

Ahhh molt important...jo pensava que aixó de avisar a la mama amb temps de que te pipi li costaria molt, però no...

Copio el resum del dia 2 i 3...

DIA 2. Bueno ya han habido menos escapes y no la llevo cada media hora, solamente cuando me avisa y si veo que pasa mucho rato y no dice nada, entonces le pregunto que si tiene pipi.
Por la mañana metí a Emma en la bañera pq por la noche no la había bañado, me fui a hacer unas cosillas y al rato oigo...mamaaaa pipi y caca al wateeeer...dejo lo que estaba haciendo y voy corriendo, la saco de la bañera, le pongo una toalla por encima y la siento en el wc...al ratito me dice mamaaaa la caca no sale, al agua patooos. Pues nada, la meto en la bañera y le digo, cuando tengas caca avisa. Pues dos minutos y oigo...mamaaaaa la Emma tiene cacaaaa, voy corriendo y la veo como las azafatas del telecupón, con una bolita en los dedos...miro al agua...ufff...ya os lo podeis imaginar...
El resto del día muy bien, fuimos a casa d mi otro hermano que vive al lado de mi casa y solo tuvo un escape.

DIA 3. Emma y yo estamos malitas, nos hemos resfriado las dos...hemos pasado muy mala noche, la peke ha vomitado y todo, pero bueno...la misión sigue adelante.
Ahora ya es una rutina...hoy nos hemos despertado a las 8, se toma un bibe, y me dice...mama el pañal no, pipi al wc. Así que le quito el pañal y ella sola se va al lavabo, se baja los pantalones y las braguitas y se sienta a hacer su primer pipi del día.
Hoy hemos tenido una sorpresa...estábamos jugando en el comedor, Emma me mira a los ojos, yo la miro también, le veo una cara un poco rara y me dice...mama tengo caca corre corre...nos vamos las dos corriendo al lavabo, la siento en el orinal y me dice...no mama, ahí no, el wc grande...pongo el adaptador, la siento y....su primera cacota en el water!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hemos cantado campeoooona, campeoooona oeee oeee oeeeeee, le he dado un abrazo y ella ha dicho...la Emma es grandeee ha hecho caca en el wateeeer!!!

Ahora son las 11 de la mañana y aún no ha tenido ningún escape...

A partir d'aqui ja no ha tingut cap escape mes...ha sigut tot moooolt senzill, jo m'imaginava tot el dia fent rentadores i no...

Ara a la llar els dos primers dies també s'ho feia a sobre, era com tornar a començar, pero ara ja ho te superat també.

La meva nena es fa gran!!!
ImatgeImatge

ImatgeImatge
D.J.
Entrades: 1631
Membre des de: dl. gen. 02, 2006 1:26 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: D.J. » dj. abr. 30, 2009 9:47 am

Maia lleva tres semanas que ya esta haciendo pipis en el orinar,de momento solo la pongo por la mañana,al medio dia y por la noche,bueno y si ella lo pide aunque sea por jugar tambien,hubo cuatro dias que se levato seca y hizo el pipi en el orinar,mi madre y mi suegra me dicen que aproveche que parece que empieza a estar preparada,aunque leyendo este post parece que aun es pequeña,acaba de cumplir los dos añitos,no se que hacer,lo comentare en la guarde haber que opinan,si nos esperamos al verano o lo intentamos ya con la ayuda de la guarde
ImatgeImatge
bertaserra10
Entrades: 25
Membre des de: dv. abr. 25, 2008 7:01 pm

EntradaAutor: bertaserra10 » dv. maig 01, 2009 10:34 am

Nosaltres, es a dir l'alba, laa Mireia i jo vem rematar la feina la setmana santa,
despres d'estar 4 dies al camping vem marxar cap a casa aprofitant que feia mal temps.

L'alba ja diferenciava el fet d'anar neta o bruta amb 3 anyets pero sempre ho demanava tard o en el moment de fer-s'ho,
A casa l'he estat seient a l'orinal al mati, mig dia, nit i quan ella m'ho demanés.

Tot s'ha de dir que la meva filla de 12 anys m'ha ajudat molt a que la petita superes el tema del dodotis. Jugaven a que les seves nines tenien pipi i caca i les portavem a l'orinal, i això m'ha funcionat molt. i tot just despres li preguntava si tenia pipi i em deia que si. Apa a sentarla a l'orinal! No em pensava que la meva filla gran fos com un mini-mama.

Ara tinc tots els dubtes pel tema del dodotis per la nit, perque ara l'Alba no vol que li posi, pero per la nit encara no controla.
montsant
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dv. abr. 10, 2009 12:16 pm

EntradaAutor: montsant » dv. maig 01, 2009 4:46 pm

Hola a totes i anims per les que esteu en procés!!!
El meu fill gran (ara té dos anys i nou mesos) fa relativament poc que ho controla, ho vam intentar l'estiu passat als dos anys i res, no hi havia manera... el tio passava i es pixava a sobre. El pediatra em va dir que no patis, que cap nen amb 4 anys anava en bolquers...

Fa dues setmanes va neixer l'altre peque i feia uns mesos que quan arribavem a casa li treia els bolquers i anavem a l'orinal (amb algun "accident") Doncs 2 dies abans que naixes el petit es lleva un dia i em diu que no vol bolquers, que vol calçotets! i au, jo amb les bosses de l'hospital preparades i a sobre prepara una bossa amb roba per l'escola, una altra per portar al cotxet... buf! doncs va ser dit i fet!!! >.-<: Realment, ell va trobar el seu moment i cap problema. Diuen que les nenes som més ràpides (ma mare diu que me'l va treure a mi abans de l'any i mig) però jo crec que cada nen porta el seu rollo i es qüestió de trobar el moment!

El nostre truqui era estar molt contents i aplaudir molt quan feiem caca i pipi al wc, encara ara quan hi va em diu "mama, estas contenta?" jajaa...

Per cert, si algú s'ho planteja ara... jo recomanaria comprar l'orinal més economic que trobeu o comprar directament un adaptador, perquè quan li agafen el truquillo passen de l'orinal perquè volen fer-ho com els grans i et quedes amb l'orinal mort de riure.
Imatge

Imatge
nuriayderek

EntradaAutor: nuriayderek » ds. maig 02, 2009 11:27 am

Enhorabona a les que ho heu aconseguit!
Al final nosaltres ens em quedat amb un pipi al water no ha fet cap més, es una mica desesperant pensant en setembre, si no fos per l'escola tot seria mes fàcil, pero tenint la presió d'haver-lo de treure aquest estiu...
Sobre l'orinal estic amb montsant, jo tinc dos i el que més utilitzem es l'adaptador del water, l'orinal ara no el vol, potser després quan hagi de fer caca li agrada més pero ara mateix no vol saber res
Imatge
nuriayderek

EntradaAutor: nuriayderek » ds. maig 23, 2009 10:29 am

Tinc un dubte.
Jo tinc molt clar que cada nen té el seu ritme i anar al water no depen de nosaltres, depen d'ells de quan estiguin preparats per controlar i cada nen ho esta a una edat diferent, no el vull presionar perque jo se que ell no esta preparat, fins aquí tot molt bé, deixem que passi el temps fins que ell estigui preparat, el problema ve amb l'escola, al setembre imposible portar-lo a l'escola amb bolquers.
Hem provat a deixar-lo una estona sense bolquers i s'ha fet pipi a sobre, li fa molt fàstic pero no ho demana, provo a deixar-lo més dies sense bolquers? continuo esperant i desesperant-me o que faig?
Si jo li dic que si vol anar a fer pipi em diu que si pero després mai fa res, tinc clarisim que es aviat i que no controla gens, pero el setembre esta tan a prop...
Imatge
montsant

EntradaAutor: montsant » ds. maig 23, 2009 3:41 pm

hola nuriayderek!
t'entenc, a mi també em preocupava l'arribada del setembre i de l'escola dels grans... No se, en el nostre cas les vegades que el deixavem a casa sense bolquer també se'l feia a sobre com el teu i tampoc tenia gaire paciencia per esatr 10 minuts assegut a l'orinal... Realment ell va fer el canvi de xip d'un dia per l'altre.
a l'escola bressol com ho porten? jo ho dic perquè crec que al Ton va ajudar-lo, veure gairebé tots els seus companys sense bolquer. Potser podrien començar a fer-ho allà també i quan vegi els seus amics anant al vater potser s'anima...

Jo et dic el que feiem abans que el Ton fes el canvi de xip, a veure si alguna cosa et serveix. Ell és molt "marujo", vull dir que li agrada molt aprendre a fer coses de grans, i sempre diu "mira, com tu" perquè vegis que sap obrir la nevera, rentar plats o treure's la roba per anar a la banyera... així que per aquí li vam anar introduint el tema:
- Li deiem que podria portar calçotets com els nens grans i com el papa i els cosinets grans. I li ensenyavem els calçotets (encara que fos la goma...jejeje) i li posavem els seus perquè veies que anava més fresquet :pandi:
- Tenim una especie de joc (que tu ho podries fer amb gomets i cartulina) El nostre es un cartró i uns dibuixets de nens fent pipi, rentant-se les mans, fent caca... i cada vegada que enganxes una fila de dibuixets hi ha premi (encara que sigui un sugus, ara al Ton lo que li agrada es enganxar els dibuixets, sense regal ni res)
- El Ton no seu mai si no és per menjar, així que per seure una estona a l'orinal inentant que sortis algo agafavem mooolts contes i ninos i au, tots allà jugant fins que sortia el pipi!
- El que feiem també, i això depen de lo pudorosos que sigueu :-:) , era que quan jo tenia pipi li deia si m'acompanyava i al veurem fer a mi ell s'animava i sempre en feia al final.

Ostres nuria, no se que més dir-te... espero que algo del que t'he dit t'ajudi una mica i que el peque faci el canvi de xip abans d'anar a l'escola. Anims i sort!!! :ok:
Imatge

Imatge
nuriayderek

EntradaAutor: nuriayderek » ds. maig 23, 2009 6:31 pm

Lo del canvi de xip es lo que estem esperant, la majoria de casos es així d'un dia per l'altre es treue'n el bolquer i ja no es fan més pipi o sel's escapa algun pero poques vegades, pero estem casi al juny i lo del canvi de xip el veig que nose si arribarà d'aquí al setembre.
Lo dels calçotets té un pack de 3 de l'espiderman i te uns altres de pilotes que li encanten tant els uns com els altres.
Fer pipi amb nosaltres sempre ens ha vist, a mi, al pare i a la iaia suposo que per això li fa gràcia sentar-se al water pero mai fa res, només un cop, com que portant bolquer tampoc se si ha acabat de fer no ens pasarem tota la tarde al water.
Lo de la cartulina m'han dit que ho venen al imaginarium no? ho provare no ho he provat encara perque ja he perdut la esperança.
I el tema escola, ens van donar un paper dient que quan fes bon temps aprofitarien per treure els bolquers a tots i que necesitaven la col·laboració dels pares, pero no ens han dit res més i ja no queda res perque s'acabi el curs.
Intentarem pasar-nos més estona al water i mirar lo de la cartulina a veure si tenim sort, perque es una mica desesperant.
Llavors tu no el deixaries sense bolquer? continuaries provant perque faci més pipis al water abans?
Imatge
montsant

EntradaAutor: montsant » ds. maig 23, 2009 10:42 pm

home, jo amb el Ton no ho vaig fer com recomanen. Diuen que si els hi treus ha de ser de cop i sempre, però jo el que feia era treure-li el bolquer a la tarda quan arribavem a casa i mentre jugavem junts (així anava preguntant si tenia pipi, encara que sempre deia que no i al cap de dos minuts se'l feia a sobre...) Així que hi ha dues opcions: treure-li radical i que es pixi a sobre fins que ho pilli (que si ve el bon temps millor per eixugar els pantalons i calçotets, sino no donaràs a l'abast) o treure-li primer uns dies a casa quan pots estar amb ell i fer el ritual del vater.

el cartró amb els dibuixets si que és de l'imaginarium, fa uns anys li vam regalar a un nebot amb problemes amb les caques i quan ell ja no ho feia servir ho vam heredar. Anava junt amb una especie de tron reial inflable que anava al wc (encara que això ja no ho hem muntat)

has intentat explicar-li? vull dir dir-li que ja és gran i que anirà a l'escola dels grans i allà van sense bolquers... que et diu ell?
Imatge

Imatge
janna
Entrades: 19
Membre des de: dl. feb. 02, 2009 5:01 pm

EntradaAutor: janna » dt. maig 26, 2009 10:29 am

Hola noies!
Jo tambe estic molt preocupada amb el tema de treure els bolquers. L'Oriol el meu fill passa del tema. No vol seure ni a l'orinal ni al wc. Ell te clar que el pipi es fa al wc pero no s'hi vol seure. Te calçotets, que ell diu que son com els del papa. Li preguntem si sel vol ficar i diu que no que ell fa pipi al bolquer.
A l'escola de la seva edat es l'unic que porta bolquer i tampoc vol seure ni a l'orinal ni al wc.
Cada cop queda menys temps per començar a l'escola i el famos canvi de xip no arriba.
Jo no se que fer per motivarlo. Estic una mica deseperada.
montsant

EntradaAutor: montsant » dj. juny 04, 2009 10:11 pm

janna, nuriayderek _ com va l'aventura? espero que aneu progressant! >.-<:
Imatge

Imatge
nuriayderek

EntradaAutor: nuriayderek » dg. juny 07, 2009 11:25 am

Montsant, li explico tot el que s'em pasa pel cap, pero de vegades m'escolta i no respon i d'altres ni m'escolta.

Ara em agafat la rutina d'anar al wàter abans de que jo marxi a treballar, pero mai fa res, l'altre dia va aixercar-se del water i abans de que li fiques el bolquer es va fer pipi a sobre, ara he pensat, deixar-lo al migdia sense bolquer i controlar quan fa pipi, perque jo el porto a les 3 de la tarda si ha acabat de fer pipi ja ens hi podem estar mig hora que no en farà, llavors he pensat que després de dinar, la iaia el fiqui al water, li tregui el bolquer i quan arribi jo a dinar ja el tinc controlat i se si ha fet fa poc o no, si aconseguim controlar un pipi al migdia i despres fem el mateix a la nit, ja tindrem alguns pipis controlats.

Janna com ho porteu vosaltres?
Imatge
janna
Entrades: 19
Membre des de: dl. feb. 02, 2009 5:01 pm

EntradaAutor: janna » dg. juny 07, 2009 11:09 pm

Hola noies!!!
L'Oriol continua passant de tot. No vol seure mai a fer pipi.Ara hem començat a dir-li que quant s'acabi el paquet de bolquers haura de començar a fer pipi al water. De moment ell diu que si.
Hem decidit treure-li dins de un parell de caps de setmana.
No se com anira, ja que l'Oriol es molt tranquil amb tot.
nuriayderek

EntradaAutor: nuriayderek » dv. juny 12, 2009 9:58 pm

estic una mica chafada amb aquest tema.
Aquesta setmana el Derek va anar amb la iaia al cole a fer la matricula i amb la profesora que la va atendre van estar comentant el tema bolquers, la profesora li va dir que si li fa tanta cosa sentir-se mullat, que el deixem 4 o 5 hores mullat i així farà pipi al water :ufs:
Jo no tinc experiencia en treure bolsquers pero esque em semble inhumà deixar una hora un nen mullat i ja 4 o 5 hores, lo de no controlar el pipi es un procès maduratiu, es com caminar arriba un dia que saben i prou no esque ell digui no faig pipi al water perque no em dona la gana i lo de deixar-lo mullat em sembla més un càstic que cap altra cosa.
I el setembre cada dia es més a prop, el 28 del mes que ve fem 3 anyets i els celebrarem amb bolquers, també penso que faci el que faci no cambiarà res, el dia que traiem el bolquer el traurem havent fet algo o sense fer-lo, pero esque cada dia m'esta afectant més aquest tema, esque si ell no nota quan té ganes de fer pipi, jo no puc notar-lo per ell, ojalà pugues pero jo no puc fer res i em dona una impotencia...
Imatge
bertaserra10
Entrades: 25
Membre des de: dv. abr. 25, 2008 7:01 pm

EntradaAutor: bertaserra10 » ds. juny 13, 2009 11:59 am

Encara que no t'ho sembli ja has fet un pas important
Establiment d'un horari fixe perque el nen vagi al bany.
Lo de deixaro 4 hores mullat es una passada, jo tampoc ho comparteixo.
Pero de fet hi ha guarderies que estableixen torns de canvi de dodotis durant el dia.
Jo si descobreixo a la guarde un crio amb els dodotis mullats o bruts el canvio i llestos

Ja veuràs que aquest estiu si pots estar per ell ho aconseguiràs.
Deixa'l desplladet per casa no li agradarà tenir les cametes mullades.
aixo si has d'anar amb la fregona en ma cada dos per tres.

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::