Xumet: és necessari?
Xumet: és necessari?
Hola! Obro aquest fil perquè tinc un dubte, i no he trobat resposta a la web...
El dubte és sobre el xumet. Conec molta gent que no han utilitzat el xumet perque el nadó el rebutjava, però no conec a ningú que no li hagi oferit mai el xumet, o que no hagi usat xumet voluntàriament.
Us volia fer, concretament, 2 preguntes:
1.- Algú no ha usat mai xumet voluntàriament? (no val si és el nadó qui no el volia)
2.- Quins avantatges pot tenir el xumet per un nadó de pit? Si quan un nadó plora, i es consola amb el xumet, vol dir que volia pit, quin avantatge té donar-li el succedani en comptes de l'original?
Moltes gràcies si algú em pot ajudar a solucionar aquests dubtes!
El dubte és sobre el xumet. Conec molta gent que no han utilitzat el xumet perque el nadó el rebutjava, però no conec a ningú que no li hagi oferit mai el xumet, o que no hagi usat xumet voluntàriament.
Us volia fer, concretament, 2 preguntes:
1.- Algú no ha usat mai xumet voluntàriament? (no val si és el nadó qui no el volia)
2.- Quins avantatges pot tenir el xumet per un nadó de pit? Si quan un nadó plora, i es consola amb el xumet, vol dir que volia pit, quin avantatge té donar-li el succedani en comptes de l'original?
Moltes gràcies si algú em pot ajudar a solucionar aquests dubtes!
- Naylacris
- :: dinosaure
- Entrades: 12234
- Membre des de: dc. jul. 25, 2007 9:09 am
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Re: Xumet: és necessari?
Doncs ara coneixes a una i per partida doble a cap de les dues filles que tinc els hi he donat mai xumet.
La gran va fer pit 22 mesos i la petita porta 1 anyet i continuarà fins que ella volgui, pensa que per ells el pit es el seu xumet, ells fan succió nutritiva i succió no nutritiva.
La gran va fer pit 22 mesos i la petita porta 1 anyet i continuarà fins que ella volgui, pensa que per ells el pit es el seu xumet, ells fan succió nutritiva i succió no nutritiva.
Aqui en tens una altra, sempre he pensat que el xumet no és un element imprescindible, sino tot el contrari, un element totalment prescindible.
Si plorava, o l'agafava a coll o amb el pit sense cap problema. Fos on fos, tant si feia fred com calor. No pensis que un nadó necessita xumar continuament, sino que si li dones la oportunitat ho fa. O sigui que quan dorm, tot i que mou la boca no vol dir que estigui succionant. Espero que amb les nostres experiències t'haguem ajudat
Si plorava, o l'agafava a coll o amb el pit sense cap problema. Fos on fos, tant si feia fred com calor. No pensis que un nadó necessita xumar continuament, sino que si li dones la oportunitat ho fa. O sigui que quan dorm, tot i que mou la boca no vol dir que estigui succionant. Espero que amb les nostres experiències t'haguem ajudat
Jo si li he donat xumet a la Mar i m'ha anat perfecte. La Mar no utilitzava el pit de xumet...quan ja en tenía prou de llet el deixava i llestos, així que quan estava neguitosa i li oferia el pit i no en volia, el xumet li anava de perles. Avui encara, quan te soneta el xumet la relaxa...
A mi no em sembla que sigui una "falsa teta" ni molt menys...es poden complementar perfectament
A mi no em sembla que sigui una "falsa teta" ni molt menys...es poden complementar perfectament
- soclamarga
- :: pantera

- Entrades: 843
- Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
- Ubicació: Lleida
Hola! El meu fill té 15 mesos i ell sí que ha portat xumet però molt poc temps (encara fa pit, i que duri). A mi mai m'ha fet gràcia això del xumet (no sé ben bé per què), però vaig intentar donar-li quan tenia potser 1 mes i algo, en part perquè la meva mare insistia, perquè va passar una temporada que plorava bastant. Ell no el volia de cap manera, però algun dia li donàvem per provar si ja li agradava, i algun cop l'acceptava. Nosaltres ho vam provar perquè vivim a Lleida i 2 o 3 cops al mes anem a Barcelona, això vol dir que teníem hora i mitja de viatge amb cotxe (d'anada, i després de tornada), que al principi acceptava bé però després plorava moltíssim... i el xumet he de reconèixer que durant un temps li va anar bé `per calmar-se al cotxe on jo no el podia agafar; i també quan jo vaig començar a treballar, perquè el meu home el pogués fer adormir (fins llavors sempre s'adormia al pit). Però a part d'aquestes situacions no li donàvem i tampoc "el demanava" i jo més contenta jeje Ara fa molt temps que no el porta, només el vol agafar si el porta la seva cosineta però per curiositat i per jugar, perquè el tira de seguida.
Bé, només era per dir en quines situacions ens ha pogut ser útil el xumet, i en el nostre cas va ser quan jo no li podia donar el pit per causes majors jeje
Bé, només era per dir en quines situacions ens ha pogut ser útil el xumet, i en el nostre cas va ser quan jo no li podia donar el pit per causes majors jeje
Doncs jo no volia donar xumet, però després de les pressions familiars vaig acabar cedint. Quan tenia un mes li vam oferir el xumet i mira, no ens ha anat tant malament. Els nadons es calmen amb la succió, no només perquè tinguin gana, sinó si estan neguitosos pel que sigui la succió els tranquilitza. Des del primer dia tenia molt clar que no volia que fos xumet-addicte, prefereixo un teta-addicte! Per tant li racionava molt el xumet. Només li donava quan no el podia agafar en braços o no li podia donar pit (al carrer, mentres cuino...). Dels 4 als 9 mesos (jo ja treballava) el va cuidar la meva sogra i ella li enxufava el xumet innecessàriament. És a dir, si el nen està la mar de tranquil, quina necessitat hi ha de posar-li el xumet a la boca? en fi...
Ara per ara només fa servir el xumet a la nit. S'adorm al pit i si he d'anar a fer coses li faig el canviassu de la teta pel xumet, però al cap de 5 minuts ja l'ha escupit.
Com a resum! a nosaltres ens ha anat bé per determindes ocasions, però sempre hem tingut clar que no n'hem d'abusar, per tant l'hem racionat bastant.
Per cert, trobo horrorós els nens de 2 i 3 anys amb xumet pel carrer!!
Ara per ara només fa servir el xumet a la nit. S'adorm al pit i si he d'anar a fer coses li faig el canviassu de la teta pel xumet, però al cap de 5 minuts ja l'ha escupit.
Com a resum! a nosaltres ens ha anat bé per determindes ocasions, però sempre hem tingut clar que no n'hem d'abusar, per tant l'hem racionat bastant.
Per cert, trobo horrorós els nens de 2 i 3 anys amb xumet pel carrer!!

Hola noies,
doncs jo no m'ho vaig plantejar mai de no donar xumet... i tan de bo ho hagués fet.
Ens ha anat molt bé per calmar en moments d'angoixa que la mare no pot ser amb ell, però a poc a poc, per comoditat nostra suposo, s'hi va anar acostumant massa, feia "Bueeee!!" hi corríem a posar-li el xumet.
A la llar d'infants només el fa servir per dormir, però el curs passat (feia p1) quan sortiem de la llar ja el demanava i no el deixava fins l'endemà a la porta.
Aquest estiu quan va acabar el curs, ens vam plantejar o que tindriem un nen les 24 hores amb xumet o que calia fer quelcom. Li vam explicar que el xumet era per dormir, i que un cop es baixava del llit ja no s'havia de dur més. Ara només l'ulitiza per les migdiades i la nit i ja sap que ho ha de deixar al matí.
Tot i això, encara muntem algun sidral, com per exemple ahir, estava cansat i abans de la banyera volia el xumet, i es va passar 3quarts d'hora plorant, però per sort el seu pare i jo ens vam mantenir ferms, el vam calmar i li vam tornar explicar que era millor deixar-lo al llitet fins l'hora d'anar a dormir.
Amb la nena que arribarà d'aquí un mes, buscaré altres recursos abans que el xumet, que hi ha altres maneres de calmar-los (tot i que la meva sogra quan li vaig insinuar ja em va dir que "pobreta!! què farà sense xumet??" i jo li vaig respondre: "pq li haig de donar un vici que després li costarà massa de deixar??".
O sigui que jo amb una experiència prèvia, veig que no es necessari, o bé jo no el vaig administrar bé!!
doncs jo no m'ho vaig plantejar mai de no donar xumet... i tan de bo ho hagués fet.
Ens ha anat molt bé per calmar en moments d'angoixa que la mare no pot ser amb ell, però a poc a poc, per comoditat nostra suposo, s'hi va anar acostumant massa, feia "Bueeee!!" hi corríem a posar-li el xumet.
A la llar d'infants només el fa servir per dormir, però el curs passat (feia p1) quan sortiem de la llar ja el demanava i no el deixava fins l'endemà a la porta.
Aquest estiu quan va acabar el curs, ens vam plantejar o que tindriem un nen les 24 hores amb xumet o que calia fer quelcom. Li vam explicar que el xumet era per dormir, i que un cop es baixava del llit ja no s'havia de dur més. Ara només l'ulitiza per les migdiades i la nit i ja sap que ho ha de deixar al matí.
Tot i això, encara muntem algun sidral, com per exemple ahir, estava cansat i abans de la banyera volia el xumet, i es va passar 3quarts d'hora plorant, però per sort el seu pare i jo ens vam mantenir ferms, el vam calmar i li vam tornar explicar que era millor deixar-lo al llitet fins l'hora d'anar a dormir.
Amb la nena que arribarà d'aquí un mes, buscaré altres recursos abans que el xumet, que hi ha altres maneres de calmar-los (tot i que la meva sogra quan li vaig insinuar ja em va dir que "pobreta!! què farà sense xumet??" i jo li vaig respondre: "pq li haig de donar un vici que després li costarà massa de deixar??".
O sigui que jo amb una experiència prèvia, veig que no es necessari, o bé jo no el vaig administrar bé!!
- powerpuff_girl
- :: pantera

- Entrades: 847
- Membre des de: dt. març 02, 2010 3:52 pm
- Ubicació: Barcelona
Jo no li he donat xumet, la meva mare tampoc ens va donar ni al meu germà ni a mi... no és tan estrany...
Només li veig utilitat per quan has d'anar en cotxe, si no s'adormen sols o no es distreuen amb joguines, música, etc. Si heu de fer molts viatges en cotxe doncs segurament li haureu d'oferir... no sé, la meva va acceptar alguna vegada el xumet al cotxe però només si estava a punt de dormir-se i quan tenia pocs mesos, de gran ja no cola. Com no tenim cotxe i jo no condueixo, si hem hagut de fer un viatge doncs li he donat pit en moviment si podia (en el meu cas era força complicat) o fer una parada per donar-li pit i torna-la a deixar mig adormida.
De totes maneres també depèn si fas pit o biberó, diuen que els nens de biberó sí necessiten xumet per no tenir el pit a mà per relaxar-se (dic la teoria, segur que n'hi ha de biberó que no necessiten) i com que preguntes què pot aportar als nens de pit, jo diria què pot aportar a les mares que fem pit... un descans per quan ells necessiten xumar molt i no vols ser un xumet humà. Això ja depèn de cada mare... a mi per exemple no m'agradava gens l'idea, prefereixo ser jo el "xumet", altres mares volen combinar o els nens tenen molta necessitat de succió quan elles no hi són a prop... crec que cadascú hauria de veure els inconvenients del xumet i decidir si ho vol fer servir, però d'entrada trobo que és totalment innecesari, després potser es crea una necessitat pel motiu que sigui
Només li veig utilitat per quan has d'anar en cotxe, si no s'adormen sols o no es distreuen amb joguines, música, etc. Si heu de fer molts viatges en cotxe doncs segurament li haureu d'oferir... no sé, la meva va acceptar alguna vegada el xumet al cotxe però només si estava a punt de dormir-se i quan tenia pocs mesos, de gran ja no cola. Com no tenim cotxe i jo no condueixo, si hem hagut de fer un viatge doncs li he donat pit en moviment si podia (en el meu cas era força complicat) o fer una parada per donar-li pit i torna-la a deixar mig adormida.
De totes maneres també depèn si fas pit o biberó, diuen que els nens de biberó sí necessiten xumet per no tenir el pit a mà per relaxar-se (dic la teoria, segur que n'hi ha de biberó que no necessiten) i com que preguntes què pot aportar als nens de pit, jo diria què pot aportar a les mares que fem pit... un descans per quan ells necessiten xumar molt i no vols ser un xumet humà. Això ja depèn de cada mare... a mi per exemple no m'agradava gens l'idea, prefereixo ser jo el "xumet", altres mares volen combinar o els nens tenen molta necessitat de succió quan elles no hi són a prop... crec que cadascú hauria de veure els inconvenients del xumet i decidir si ho vol fer servir, però d'entrada trobo que és totalment innecesari, després potser es crea una necessitat pel motiu que sigui

Jo no volia donar-li (no tinc cap teoria "elaborada" al respecte) però tothom m'ho aconsellava i ella es possava les mans a la boca encara que no volgués pit. Cap al mes i mig li vaig donar i el va acceptar molt bé, abans em feia por per la lactància. Ara no tinc cap mena de conflicte per haver-li donat i suposo que si no li hagués donat tampoc en tindria. En ocasions si que he pensat que deseguida li poso quan rondina, però són pensaments d'aquells de: li hauria de canviar el bolquer més sovint, se m'ha passat, potser està massa estona al terra, o a la cadireta,o.... No sé que passarà més endavant però ara que ja té 7 mesos és diferent, si no el vol l'escup, si el vol se'l posa, com amb el pit, si no en vol t'ho deixa mooolt clar. Mira, també vaig intentar donar-li llet meva amb biberó i no hi havia manera, ara si que veu aigua però no li agrada ni en sap massa, preferiex el got.
Tu ja ho veuràs, mentre no t'obligues a fer o no fer per obligació o pressió, jo tenia moltes idees clares del que volia i no volia fer i després fas sobre la marxa, segons el moment i segons com és el nen, sobretot això, ja veuràs què necessita.
Tu ja ho veuràs, mentre no t'obligues a fer o no fer per obligació o pressió, jo tenia moltes idees clares del que volia i no volia fer i després fas sobre la marxa, segons el moment i segons com és el nen, sobretot això, ja veuràs què necessita.
- Ítaca
- :: dinosaure
- Entrades: 7513
- Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Doncs nosaltres sí q li vem donar... de fet, ens ho va recomanar la mateixa infermera la segona nit, a l'hospital...
A mi encara no m'havia pujat la llet i la nena sols es calmava al pit, i clar, jo l'anava posant constantment a un pit i a l'altre, fins q se'm van fer clivelles i era força insuportable. La noia quan em va veure, em va dir q no podia tenir-la sempre enganxada al pit, i q si volíem descansar una miqueta les dues, millor q li donéssim, i així vem fer... A ella li va servir per calmar una miqueta l'ansietat i per domir, i jo (i els meus pits) vem poder descansar.
Haig de dir, però, q la Txell mai ha estat nena de xumet... durant el dia mai el demana (a menys q el vegi), i sols li poso per anar a domir, i no en tenim cap queixa!
A mi encara no m'havia pujat la llet i la nena sols es calmava al pit, i clar, jo l'anava posant constantment a un pit i a l'altre, fins q se'm van fer clivelles i era força insuportable. La noia quan em va veure, em va dir q no podia tenir-la sempre enganxada al pit, i q si volíem descansar una miqueta les dues, millor q li donéssim, i així vem fer... A ella li va servir per calmar una miqueta l'ansietat i per domir, i jo (i els meus pits) vem poder descansar.
Haig de dir, però, q la Txell mai ha estat nena de xumet... durant el dia mai el demana (a menys q el vegi), i sols li poso per anar a domir, i no en tenim cap queixa!
Doncs jo no li vaig donar el xumet al principi per no interferir en la lactància, i després quan li vaig voler donar no el volia...però va trobar un substitut impossible de perdre a mitja nit...el DIT!!! ostres, va fer pipa fins...ara! fa cosa d'un mes que no fa pipa, però hi havia dies que era desesperant, no li podies treure de cap manera, i s'hi havia fet durícies i tot.
Jo hagués preferit que fes pipa amb el xumet en comptes del dit...
Jo hagués preferit que fes pipa amb el xumet en comptes del dit...
La vida amb un somriure és més bonica...

La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea
El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea
El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Alehop ha escrit:A mi no em sembla que sigui una "falsa teta" ni molt menys...es poden complementar perfectament
No em malinterpretis, Alehop, no ho he dit despectivament... Si busques la paraula xumet al diccionari, veuràs que es defineix com: "mugró de goma o plàstic que se li dóna als nadons i nens petits perquè xuclin"
Moltes gràcies a totes! (sóc l'únic home d'aquest fòrum, o m'ho sembla a mí?)
Crec que els vostres consells ens seran molt útils a la Yoli i a mi. Jo preferiria no haver d'usar xumet, però si m'hi veig obligat (o si Yoli està farta de ser "un xumet amb potes"...), ja veig que no és tan greu; veig que n'hi ha algunes de vosaltres que l'heu sabut racionar perquè no en fes un mal ús...
Seguirem aprenent de mica en mica per fer les coses el millor que puguem...
Gràcies una altra vegada!
La meva experiència és molt petita encara, la Sara està a punt de fer 2 mesos, i en principi ens havíem plantejat no donar-li el xumet, El primer mes ella s'estava mooolta estona al pit, el feia servir de xumet tant com volia, i al final es quedava dormida penjada de la teti
Però fa un parell de setmanes va començar a fer preses més curtes, no vol estar-se al pit massa estona i no sempre es calma si l'agafem a coll. Un dia vam provar de donar-li el xumet i el va agafar, al cap d'uns minuts es va adormir i el va escopir... Així que ara el fem servir quan els altres mètodes no funcionen, i de moment no s'ha tornat adicta. Durant la nit no el fem servir mai, només es desperta un cop i després de menjar es torna a dormir
Suposo que cadascú té una experiència diferent, el mateix mètode no funciona per tothom perquè cada nen és un mon
Salut!
Però fa un parell de setmanes va començar a fer preses més curtes, no vol estar-se al pit massa estona i no sempre es calma si l'agafem a coll. Un dia vam provar de donar-li el xumet i el va agafar, al cap d'uns minuts es va adormir i el va escopir... Així que ara el fem servir quan els altres mètodes no funcionen, i de moment no s'ha tornat adicta. Durant la nit no el fem servir mai, només es desperta un cop i després de menjar es torna a dormir Suposo que cadascú té una experiència diferent, el mateix mètode no funciona per tothom perquè cada nen és un mon
Salut!
Doncs nosaltres haguéssim agraït que volgués xumet...Ja que quan jo vaig començar a treballar (no vaig tenir més remei) al mes d'haver parit, el Crisso es tronava boig. EL Xavi sempre ha estat Teta-mama- adicte i el Crisso ha arribat passar estones molt dures. Jo treballo de nit fins les 3 o les 4 del matí i no us podeu imaginar com eren les nits tan pel Xavi com pel Crisso....Si hagués volgut xumet els hauria estat de gran ajuda als dos, ja que no es calmava ni en braços ni en collit ni amb res que no fos jo i les meves tetes...
Però bueno, ara ja està QUASI superat...i estem molt contents de no haver de desxumetar-lo....jejejeje
Però bueno, ara ja està QUASI superat...i estem molt contents de no haver de desxumetar-lo....jejejeje

VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/
[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
Jo et diria que depèn de les circumstàncies. Jo en principi no volia donar-li el xumet, però ho vaig fer forçada per la situació. Vaig tenir un inici de lactància molt caòtic i dolorós... i sí.... li vaig donar el xumet per poder donar un petit descans al pit entre toma i toma. Sant xumet!!!!
Quan la lactància va estar establerta el va anar deixat a mesura que jo li podia oferir més pit sense haver-me de retorçar de dolor. Poc a poc va passar a ser una joguina per mossegar per desprès abandonar-lo totalment.
De tota manera l’instin de succió el tenen fins passats dos anys ben bons, al menys el nostre fill. És increïble sentir el teu fill de 2 anys xuclar amb força a cada moment, en el silenci de la nit, sense xumet, sense teta.... xuclant a petits intervals

Quan la lactància va estar establerta el va anar deixat a mesura que jo li podia oferir més pit sense haver-me de retorçar de dolor. Poc a poc va passar a ser una joguina per mossegar per desprès abandonar-lo totalment.
De tota manera l’instin de succió el tenen fins passats dos anys ben bons, al menys el nostre fill. És increïble sentir el teu fill de 2 anys xuclar amb força a cada moment, en el silenci de la nit, sense xumet, sense teta.... xuclant a petits intervals

Segurament hi ha casos en que el xumet pot millorar molt la vida de la mare i el fill, però estic en contra de l'ús del xumet per norma! No tots els nens el necessiten! El millor xumet és el pit de la mama.
Jo tinc un bebe de quasi 2 mesos i nomes l'hi dono el xumet si plora o està neguitós, ell mateix l'escup.
Una pregunta a partir de quan se li posa la cadeneta al xumet perque no els hi caigui al terra ?
Una pregunta a partir de quan se li posa la cadeneta al xumet perque no els hi caigui al terra ?
jo crec k depèn del nen. Jo si no és necessari no li donaré, però si és molt ploraner no el tindré tot el dia enganxat al pit, li donaré el xumet. El que si intentaré, a mesura que es faci gran, no crear-li massa dependència i treure-li el més aviat possible.
Els meus no els han usat cap dels 3! Jo crec q si prenen pit no és per res necessari ni aporta absolutament res. Si dones biberó és diferent perquè a vegades no necessiten llet sinó simplement tranquilitzar-se amb la succió, però el pit ja cobreix les dos coses.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |