Control d'esfinters... portem 3 mesos!!

Els bolquers, el xumet..

luachi
:: puça
Entrades: 41
Membre des de: dj. juny 23, 2011 8:39 pm

Control d'esfinters... portem 3 mesos!!

EntradaAutor: luachi » dt. oct. 02, 2012 8:43 pm

Hola a totes!! Ja he vist molts posts sobre aquest tema, però no sé si m'afegeixo als altres si ho veureu, per tant m'obro un i a veure si algú em pot aconsellar. El meu nen té 2 anys i mig, al mes de juliol i aprofitant el casal vàrem decidir començar a treure el bolquer de dia i amb un estiu per endevant no tindriem pressa. Va començar bé amb els típics pipis a terra, alguns ben demanats, dies millors i dies pitjors. Va passar l'agost i seguiem igual i ha passat el setembre i no veig que avancem. Ell a vegades ho demana, però moltes altres no. Nosaltres anem salvant que es mulli perquè li preguntem sovint, però si no ho fem s'ho fa a sobre i després li preguntes on s'ha de fer i contesta: a l'orinal! Per tant ho sap perfectament, però no sé perquè no ens ho diu. Amb la caca igual. He llegit algun post que parla exactament del mateix, però porten només 15 dies, jo porto ja 3 mesos i no veig el final!! Quan descobrim que s'ho ha fet a sobre, el mirem i li preguntem suaument on es fa, però a vegades penso que si ell veu que no passa rés doncs no s'esforça (no dic que se l'hagi d'esbroncar eh?). A la guarderia sembla que va millor i a vegades inclús no l'han de canviar de roba en tot el dia, però a casa hem d'estar moooolt pendents. I una altra cosa, ell a casa fa els pipis assentat i a vegades al carrer hem provat que el faci dret però no en sap i no ho vol fer, potser és massa petit?
Algún consell?
Gràcies per llegir-me.
xinxineta
:: peixet
Entrades: 255
Membre des de: dt. feb. 21, 2012 5:20 pm

Re: Control d'esfinters... portem 3 mesos!!

EntradaAutor: xinxineta » dt. oct. 02, 2012 8:58 pm

no saps com tentenc!! nos estem mes o menys... sho aguanta pero no o demana mai. a cole sempre mt be pero quan esta a casa amb nosaltres sho fa a vegades al cim. li dius per nar a fer pipi i diu que no en te i al cap de 1 min sho fa al cim. a les nuts ja li vam treure a principis dagost perque saixecava sec sempre pero des de fa una setmana cada dia saixeca moll. voliem tornar a posarli el panyal de nit pero no o vol de cap manera... no sabem que em de fer... suposo que muntanyes de paciencia i rentadores.
Imatge

Imatge
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dt. oct. 02, 2012 9:03 pm

luachi ha escrit:I una altra cosa, ell a casa fa els pipis assentat i a vegades al carrer hem provat que el faci dret però no en sap i no ho vol fer, potser és massa petit?

Hola guapa, segur que hi ha mares amb experiències similars que et poden aconsellar. Jo nomes volia dir-te, que respecte al que dius de fer el pipi dret, al Quim li fa molta gràcia això de regar els arbres, no hi te cap problema potser perquè veu al seu pare que ho fa. També he vist que altres nens de la seva classe si tenen pipi al parc els seus pares els agafen com les nenes, saps que vull dir, agafant-los les cames enlaire i així no es mullen imagino.

Molts anims!!!!
luachi

EntradaAutor: luachi » dt. oct. 02, 2012 9:20 pm

Xinxineta, igual que el meu!! l'altre dia a casa d'uns amics en menys de 5 minuts el vaig haver de canviar dos vegades, hauré de portar un troler amb roba!! I de nit ni m'ho plantejo encara. Roser, potser si que el seu pare li haurà de donar "instruccions" perquè és fill únic i només té cosines!! :)
Gràcies per les vostres aportacions.
devo
:: zebra
Entrades: 1964
Membre des de: dj. oct. 01, 2009 1:27 pm

EntradaAutor: devo » dt. oct. 02, 2012 10:20 pm

I si li torneu a posar?
Nosaltres amb el gran ho vam haver de fer. Li vam intentar treure als dos anys perquè era estiu i després d'un mes sense millorar li vam tornar a posar, i ell content. A la primavera següent va ser molt més fàcil.
Jo crec que si amb 3 mesos encara se li escapen de forma habitual és que no ho controla, i tant si el canvies sense dir res com si el renyes no ho farà canviar.

Amb el petit ho farem ben diferent! :ok:
Imatge Imatge Imatge
damma85
Entrades: 1285
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 1:21 pm
Contacta:

EntradaAutor: damma85 » dc. oct. 03, 2012 8:47 am

Nosaltres portàvem tot l'estiu intentant deixar el bolquer i res... gairebé havíem llençat la tovallola pensant que li tornariem a posar i ja ho apendríem més endavant. Doncs de repent, no se perquè, ha fet un canvi espectacular. Portem una setmana que se li escapen super poquets, i el més sorprenent és que ara pot fer pipí encara que no tingui moltes ganes, per exemple abans de sortir de casa o abans d'anar-se'n al llit. Per la nit encara utilitza bolquer. No crec que passi absolutament res per esperar uns mesos a veure si està més preparat :ok:
El meu blog http://mielylimonsalud.blogspot.com.es/" onclick="window.open(this.href);return false;
La meva botiga eco: http://mielimon.es/ca/" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Imatge
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dc. oct. 03, 2012 8:51 am

Doncs pel q expliques penso q encara no està preparat... Jo li tornaria a posar, sense cap problema. :ok:
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dc. oct. 03, 2012 9:04 am

jo també penso que li falta temps i no ho té madurat.

Al meu fill no li vam poder treure fins els 3 anys (aquesta primavera) perquè ell se sentia molt insegur i li produïa angoixa.
Quan ell va fer el canvi de xip, vam estar potser una setmana amb algun escapament però de seguida ho va tenir superat i ho va demanar ell sol sempre, caca i pipí.

Ara però, des de que ha començat P3 ha tingut 4 escapaments nocturns.....

El control d’esfínters no és tan fàcil com sembla i no és una qüestió de voluntat sinó de capacitat per fer-ho. És us marcarà quan estarà preparat. Deixeu-vos guiar. :ok: Mentre tant aneu oferint-li l’orinal i marcant-li les rutines del pipí. De cop ja veureu que ell solet els demanarà.
damma85
Entrades: 1285
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 1:21 pm
Contacta:

EntradaAutor: damma85 » dc. oct. 03, 2012 9:13 am

Exactament, és el que ens ha passat a nosaltres. Mai l'hem renyat ni hem estat massa a sobre, simplement perquè és la nostra filosofia de criança, de la mateixa manera que éll solet va deixar el pit fa 4 mesos i el nostre llit farà 5 o 6, també sabia que éll sol deixaria el bolquer.
El meu blog http://mielylimonsalud.blogspot.com.es/" onclick="window.open(this.href);return false;
La meva botiga eco: http://mielimon.es/ca/" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Imatge
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

EntradaAutor: jllt » dc. oct. 03, 2012 9:20 am

Jo també penso que encara no el teniu preparat i li tornaria a posar els bolquers sense cap problema ni remordiment. Nosaltres ho vam fer així amb el nen, que no va fer el canvi de xip fins als 3 anys i en ple hivern, com ja he comentat en alguna ocasió anterior, i tot i això, fa gairebé deu mesos que va sense bolquers, amb el pipi controladíssim tant de dia com de nit, però no hi ha manera de fer el canvi de xip amb la caca, se la segueix fent a sobre i la seva pediatra només em diu que li he de donar més temps. Doncs au, temps i més temps.

Ahir precisament estava amb una amiga que el seu nen té 2 anys i quatre mesos i li van treure el bolquer al juliol, aprofitant l'estiu i aquesta teoria que és llavors quan s'ha de treure per allò del bon temps. Doncs li ha tornat a posar fa pocs dies perquè veu que segueix fent-s'ho tot a sobre i no li fa encara cap cosa. I la nostra nena, que té 2 anys i 4 mesos, francament encara no la veig gens preparada per treure-li. I amb l'experiència que tinc del nen, tampoc em ve d'un dia. Tard o d'hora fan el canvi de xip i llavors tot és més fàcil que no pas fer-los passar per aquest canvi quan ells encara no estan preparats.
xinxineta
Entrades: 255
Membre des de: dt. feb. 21, 2012 5:20 pm

EntradaAutor: xinxineta » dc. oct. 03, 2012 9:31 am

En el nostre cas, no es que no estigui preparat, perque s'ho aguanta i ho sap quant en te, ja que a cole, amb els avis ho fa sempre be,no sempre ho demana, pero si mes no s'ho aguanta. En cnavi quant esta a casa amb nosaltres, no sabem si es perque d'aqui dos setmanes arriba la germaneta i ho nota, o perque a vegades estem fent feina per casa, i vol cridar la nostra atenico, veus que s'ho fa a proposit... A les nits, canvia el tema, eprque ha estat dos mesos sense ferne cap, i amb una setmana na fet 4 de seguits al llit. Esta treient queixals i esta constipat, no se sii pot tenir algu a veure tambe.
Imatge

Imatge
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dc. oct. 03, 2012 12:32 pm

Els nens noten els canvis moltíssim, i com no tenen la capacitat d'explicar què els passa doncs ho treuen per altres bandes (una, és aquesta, fer una regressió en el tema dels pipís, o tornar a demanar xumet, o fer marranades a l'hora d'entrar a l'escola...).
La Txell va sense bolquer des de setmana santa, i tot i q li seguíem posant a les nits, el 90% dels dies es llevava seca, seca... doncs ha estat començar l'escola, i cada dia li trec el bolquer pleníssim (amb escapaments inclosos).
Ahir, precisament, vaig estar amb la seva psicòloga, i clarament em va dir q és la forma que té de fer l'adaptació a l'escola (q en principi ella hi va encantada i molt contenta, però és un canvi fort (i si en el teu cas, dius q ha d'arribar un germanet...)). Ens va dir q ni pensaments de treure-li per la nit, q en l'edat q està q és molt normal, i q és una etapa més... o sigui, q paciència!
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
luachi

EntradaAutor: luachi » dc. oct. 03, 2012 2:01 pm

Hola a totes!! Moltes gràcies per les vostres opinions. He llegit que vàries de vosaltres optaríeu per tornar a posar el bolquer, però jo la veritat al punt que ens trobem no ho veig.... potser si que després es faria un embolic. Si fós més petit m'ho plantejaria. Pel que digueu puc pensar que li vàrem treure massa d'hora per la seva maduresa, tot i que haig de dir que a la guarderia també ens van apretar amb el tema. En fi, esperarem una mica a veure com va, potser un dia ens sorprén com us ha passat a algunes!! :D
luachi

EntradaAutor: luachi » dj. oct. 04, 2012 2:28 pm

Hola Montse_77, moltes gràcies per explicar-me la vostra història, m'he sentit molt identificada. Tens tota la raó que ens hem deixat portar pel que ens han dit a la llar, quan suposo que ells ho fan per un interés propi de que al setembre no tornin amb bolquer. Ara ja no sóc capaç de tornar-li a posar, però per la nit no penso pressionar-lo gens, esperaré com tu fins que el vegi preparat. Tinc l'esperança que en un mes aprox.la cosa millorarà i, si més no, ho demanarà abans no se li escapi. Per cert, avui ha fet el primer pipi dret!!! Poquet a poquet i amb molt de carinyo ho aconseguirem!!
Petons

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::