El dormir amb 13 mesos
El dormir amb 13 mesos
Estem desesperats!! El nostre fill té 13 mesos i mig i torna a dormir malament. Es desperta a mitja nit quan ja havia aconseguit dormir seguit i ja no es torna a dormir posant-li el xumet i sense treure'l del bressol, l'hem de treure, calmar-lo...
Però el pitjor és que cada dia es desperta a les 6 del matí. Ja no ho dic només per nosaltres sinó perquè ens fa patir ja que creiem que li falta son, ni que sigui una horeta. Es desperta queixós com que dormiria una mica més, però no hi ha manera, ni amb braços, ni al nostre llit, ni donant-li el bibe...
Quan va a la guarde està molt estimulat i no dorm pel matí, només el migdia, però els caps de setmana, si que el cap d'una hora i pico de despertar-se vol tornar a dormir. Vam pensar en què anés a dormir més tard però és una tortura perquè té molta son i no vull allargar-li... Va a dormir a les 20'3oh aproximadament.
Tothom diu que només és una etapa, però ja fa molts mesos i em desespero pensar que sempre es despertarà aquesta hora. També diuen que potser és perquè fa poc que camina i està més emocionat... no sé, però ja fa molt que dura. Em fa por que no dormi suficient.
Algú li ha passat el mateix?? ha canviat???
Moltes gràcies!!
Però el pitjor és que cada dia es desperta a les 6 del matí. Ja no ho dic només per nosaltres sinó perquè ens fa patir ja que creiem que li falta son, ni que sigui una horeta. Es desperta queixós com que dormiria una mica més, però no hi ha manera, ni amb braços, ni al nostre llit, ni donant-li el bibe...
Quan va a la guarde està molt estimulat i no dorm pel matí, només el migdia, però els caps de setmana, si que el cap d'una hora i pico de despertar-se vol tornar a dormir. Vam pensar en què anés a dormir més tard però és una tortura perquè té molta son i no vull allargar-li... Va a dormir a les 20'3oh aproximadament.
Tothom diu que només és una etapa, però ja fa molts mesos i em desespero pensar que sempre es despertarà aquesta hora. També diuen que potser és perquè fa poc que camina i està més emocionat... no sé, però ja fa molt que dura. Em fa por que no dormi suficient.
Algú li ha passat el mateix?? ha canviat???
Moltes gràcies!!
Re: El dormir amb 13 mesos
Doncs mira, el que et diuen és ben veritat: tot són etapes. I a 13 mesos encara no pots pas esperar que et dormi tota la nit d'una tirada i doni la volta al rellotge. Hi ha crios que sí que ho fan però molts no, i et parlo pels meus, que de dormir, més aviat poc. Per dir-te que la nena, que està a punt de fer dos anys i mig, l'hivern passat amb un any i mig es despertava cada dia a quarts de sis o les sis, a mig matí es moria de son però no volia dormir fins al a migdiada, que la feia, i la fa, de dos hores. De mica en mica es va anar despertant més tard i aquest estiu, que jo ja estava feliç perquè la veia ben 'regulada' en aquest aspecte (migdiades diàries de dos hores i dormir d'una tirada de quarts de nou a quarts de set-les set), se'ns va tornar a destorotar, i des de llavors que se'ns desperta cada nit i l'única manera que hem trobat que torni a adormir-se tranquil·la és anar-me'n jo a dormir amb ella. L'altre dia comentava amb algunes mares del col·legi on ja va el nen, a veure a quina edat comencen a llevar-se més tard, perquè el nen, que té tres anys i mig, també es desperta cap a les set, sigui dimarts o dissabte. I la majoria d'elles em van dir que els seus els caps de setmana es lleven a les nou o a les deu. Doncs mira, els meus no. A les set ja estan de punta, però també t'he de dir que normalment, abans de dos quarts de nou ja són al llit, i el nen dorm d'una tirada des dels cinc mesos.
El que també és veritat és que quan comencen a caminar, tot això es nota en el dormir. La nostra nena, per exemple, quan va començar a caminar va passar unes setmanes que a la nit es despertava dos o tres cops i estava molt moguda al llit. O sigui que: Paciència!
El que també és veritat és que quan comencen a caminar, tot això es nota en el dormir. La nostra nena, per exemple, quan va començar a caminar va passar unes setmanes que a la nit es despertava dos o tres cops i estava molt moguda al llit. O sigui que: Paciència!
Els meus fills de 3 i 1 any cada dia abans de les 7h ja estan llevats... i al vespre no els hi pots estirar l'hora d'anar a dormir perquè no s'aguanten drets!!
o sigui que a casa matinem i anem a dormir d'hora.... molts dies jo abans de les 22h ja dormo!! Ens hem adaptat aquest ritme... espero que a poc a poc ja anirem canviant... i sinò...
`
o sigui que a casa matinem i anem a dormir d'hora.... molts dies jo abans de les 22h ja dormo!! Ens hem adaptat aquest ritme... espero que a poc a poc ja anirem canviant... i sinò...
`Re: El dormir amb 13 mesos
Doncs si, és una etapa. Passarà per varies etapes o patrons de son mentre vagi creixent i no assolirà el son "adult" fins als 3 anys (alguns nens fins als 4). Així que, molta paciència.
El meu fill petit diria que cap als 2 anys va deixar de ser tan "matiner" i ara els caps de setmana allarguem fins quarts de 9 o les 9.
Ell dormia tota la nit, però es despertava abans de les 7 quasi cada dia.
Ell dormia tota la nit, però es despertava abans de les 7 quasi cada dia.
Moltes gràcies noies per les vostres opinions! Haurem de tenir paciència però amb aquests últims dies encara ha empitjorat la situació. Es desperta molt sovint però amb ganes de juerga!!! super despert i em costa molt tornar-lo a adormir. Si l'agafo, el tranquil·litzo i el torno a deixar al llit es posa a cridar i clar són unes hores que els veïns... però si l'he de dormir a braços em canso molt i tarda molt... a més crec que es malacostuma i ara espera sempre que el tregui del llit. Buf!!! no se què fer!
Gràcies
Gràcies
La sensació de malacostumar-lo és la que també tinc jo ara amb la nostra nena, més gran que el teu nen (dos anys i mig), però noia, a vegades hem de prioritzar. Jo em vaig trobar que la nena, amb dos anys acabats de fer, es va començar a despertar a meitat de nit quan ja feia un any que dormia d'una tirada, i quan es despertava no hi havia manera que es tornés a adormir soleta fins al cap de dos hores de juerga, com dius tu. A mi em feia anar mal dormida, al meu home també, i ella l'endemà m'ho feia pagar amb mal humor perquè li faltaven hores de son i amb les de la migdiada no en tenia prou. Per tant, vaig prendre la decisió que quan es despertés me n'aniria a dormir amb ella. Així vaig aconseguir que ella tornés a adormir-se de seguida i jo també solc quedar-me adormida de seguida, i com a mínim tots tornem a descansar. Això sí, portem quatre mesos amb aquesta rutina, que no és que m'agradi però la prefereixo abans que haver-la d'aguantar dos hores entrant i sortint de la seva habitació perquè plora i no es vol adormir sola. Sé que ara s'hi ha (mal)acostumat, però també sé que arribarà el dia que tornarà a fer nits senceres. Mentre no arribi aquest esperat dia, trobo que val la pena que tots puguem dormir a les nits, que els dies ja són prou durs amb la guerra que donen tant ella (que té un caràcter fortíssim) com el seu germà!!
Ostres montse80, sembla ben bé que parlis del meu fill, que també té 13 mesos i mig i estem exactament en la mateix situació!
Des de que va fer l'any que ha començat a despertar-se per les nit i no hi ha manera que es torni a dormir. I molts dies a les 5 ja està llevat i vol festa. I no ho solucionem portant-lo al nostre llit perquè és posar-lo estirat i començar a plorar... Ell no vol dormir, ell vol juerga!
A la llar només fa la migdiada de després de dinar però els caps de setmana sí que dorm una horeta cap a les 8. Però això significa que a les 19:30 - 20:00 ja està que es more de son. Així que hem optat per fer com moltes de vosaltres, adapatar-nos al seu horari i anar a dormir ben d'hora, per a llevar-nos a trenc d'alba.
Jo assumeixo que és una fase perquè ara està començant a aprendre a caminar i ha fet com una mena de salt qualitatiu pel que fa a motricitat i és més curiós per tot el que l'envolta, però reconec que al meu marit li costa més i si fos per ell moltes nits l'acabaríem deixant plorant al bressol, cosa que em nego rotundament.
Així que molts ànims a totes i gaudim al màxim d'aquests petits matiners que ens han tocat en sort!
Des de que va fer l'any que ha començat a despertar-se per les nit i no hi ha manera que es torni a dormir. I molts dies a les 5 ja està llevat i vol festa. I no ho solucionem portant-lo al nostre llit perquè és posar-lo estirat i començar a plorar... Ell no vol dormir, ell vol juerga!
A la llar només fa la migdiada de després de dinar però els caps de setmana sí que dorm una horeta cap a les 8. Però això significa que a les 19:30 - 20:00 ja està que es more de son. Així que hem optat per fer com moltes de vosaltres, adapatar-nos al seu horari i anar a dormir ben d'hora, per a llevar-nos a trenc d'alba.
Jo assumeixo que és una fase perquè ara està començant a aprendre a caminar i ha fet com una mena de salt qualitatiu pel que fa a motricitat i és més curiós per tot el que l'envolta, però reconec que al meu marit li costa més i si fos per ell moltes nits l'acabaríem deixant plorant al bressol, cosa que em nego rotundament.
Així que molts ànims a totes i gaudim al màxim d'aquests petits matiners que ens han tocat en sort!
Com ja t'han dit, són etapes que poden durar més o menys, depenent del nen. El meu, per exemple, dormia d'una tirada des de ben petit (amb 4 mesos) i, quan va començar a gatejar i després a caminar, es depertava a la nit. Després, hi havia nits que dormia d'una tirada i altres que no i, fa un parell de mesos que, d'alguna excepció, dorm d'una tirada, hi ha dies que fins les 7:30 i dies que l'he de despertar a les 8 per anar a l'escola.
Ànims!
Ànims!
Hola noies! gràcies per les vostres opinions!! la veritat és que les nits cada vegada van pitjor... no sé si hi ha alguna cosa que fem malament. Potser treure'l del llit i dormir-lo en braços cada cop que es desperta és fatal... però si el deixo el llit i l'intento consoloar es posa histèric.. no sé.. portem unes nits molts dolentes i això crea tensió, cansament... Al nostre llit tampoc vol estar...es queixa molt...
durant el dia també veiem que està motl queixós, demana tot queixant-se, rondina per tot, jo crec que no li consentim tot i que si es queixa sense raó no li fem especialment cas, però també espero que sigui una etapa, perquè em fa por que sempre sigui així...
En fi, gràcies per escoltar-me...
Una abraçada!!
durant el dia també veiem que està motl queixós, demana tot queixant-se, rondina per tot, jo crec que no li consentim tot i que si es queixa sense raó no li fem especialment cas, però també espero que sigui una etapa, perquè em fa por que sempre sigui així...
En fi, gràcies per escoltar-me...
Una abraçada!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |