Operació "bolquer fora" va fatal....

Els bolquers, el xumet..

Africa
:: gosset
Entrades: 402
Membre des de: dv. jul. 04, 2008 9:47 am
Ubicació: Barcelona

Operació "bolquer fora" va fatal....

EntradaAutor: Africa » dj. jul. 25, 2013 10:35 pm

Fa dos mesos, quan la nena va fer 2 anys, l'educadora de l'escola bressol ens va recomanar que li treguéssim el bolquer perquè la veia molt preparada...nosaltres pensàvem que encara no però com que amb el nen gran ens havia anat tan bé a la mateixa època i edat (es porten 3 anyets justos) ens vam animar...

La cosa no va començar gens bé des del principi però pensàvem que amb el temps aniria millorant...El tema és que el pipi l'aguanta bastant...però si no li recordes cada 3-4 hores de fer-lo s'ho fa a sobre...Ella gairebé mai ho demana ni va al wáter per iniciativa pròpia. Però el pitjor són les caques...aquesta mateixa nit després de sopar hem fet que segués a l'orinal (que gairebé mai li fa gràcia) i després de fer un pipi s'ha aixecat i als 2 minuts exactes s'ha fet la caca a sobre...

Les caques sempre o un 90% de les vegades se les fa a sobre sense cap tipus de complexe, ni es posa trista ni li fa vergonya ni res...i no sabem ja com fer-li entendre que a les calcetes no s'ha de fer caca....que l'ha de fer al wàter...

Estem una mica desesperats...algú té alguna idea??

Moltes gràcies!!
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am

Re: Operació "bolquer fora" va fatal....

EntradaAutor: Violeta » dv. jul. 26, 2013 5:59 am

Africa, està clar que la teva filla no està preparada, de la mateixa manera que els germans no comencen a caminar a la mateixa edat, tampoc controlen els esfínters igual. L'esfínter ha de madurar, i això no ho podem decidir nosaltres...

Hi ha un post en què compartim experiències sobre això: viewtopic.php?f=21&t=36683&start=40
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
helljedi
:: papallona
Entrades: 104
Membre des de: dc. feb. 20, 2013 11:36 am

EntradaAutor: helljedi » dv. jul. 26, 2013 7:27 am

Hola,

potser té raó la Violeta, no són tots iguals. Una pregunta: a l'escola bressol com els va? Allí també s'ho fa tot a sobre si no l'asseuen? Té el mateix comportament? N'heu parlat amb l'educadora de l'escola? Jo en parlaria i si no funciona, esperaria un any més, que no passa res. A la classe del meu hi ha un nen que l'any passat no hi va haver manera i li van tornar a posar. I aquesta primavera ho han tornat a intentar (en fer els tres anys) i perfecte, en una setmana se li van escapar tres pipís i de seguida ho ha entès. Tots els nanos no són iguals, i aquesta dèria de posar dates a les fites, no sempre funciona.

Ànims Africa.
pucpuc
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1394
Membre des de: dc. maig 21, 2008 6:51 pm
Ubicació: catalunya

EntradaAutor: pucpuc » dv. jul. 26, 2013 7:53 am

Jo crec que ja ho veus tu mateixa no era el moment torna.li a posar el bolquer i quan sigui el moment ja ho veuràs.
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

EntradaAutor: jllt » dv. jul. 26, 2013 8:30 am

Hola Àfrica,

Jo també opino que la vostra nena encara no està preparada. A veure, ja sé que cada nen és un món i n'hi ha de molt precoços (que no vol dir més espavilats o més intel·ligents), que als dos anys justos i abans i tot ja estan a punt, o ho agafen de seguida, però francament jo crec que encara és molt tendra i és normalíssim que no estigui a punt. Altra cosa és, com tots sabem, que a l'escola bressol els interessa treure bolquers al més aviat possible.

Mira, jo potser et puc parlar de l'altre extrem: tinc nen i nena, que es porten un any. Cap dels dos ha anat a escola bressol, per tant els hem tret el bolquer quan realment els hem vist preparats. I en els dos casos ha sigut als tres anys justos. I malgrat això, el tema de la caca el seguim portant fatal. Et puc parlar de la nena, a qui vam treure el bolquer ara al juny i amb el pipi, passats els dos primers dies, ha anat fantàstic. Però per fer caca no vol seure mai al wc (l'orinal no l'ha volgut veure mai!), es posa en un racó i et demana que li posem el bolquer (hem comprovat que no li agrada fer la caca a les calcetes). I com que ja de sempre hem tingut problemes per fer caca, no tinc cap problema en posar-li el bolquer i que faci la caca en un raconet. Ja ho hem comentat en altres ocasions: es tracta de fer un canvi de xip i el fan pràcticament d'un dia per un altre, però mentre no arriba aquest dia hem de valorar si estan a punt o no, i pel que expliques de la vostra nena, jo li tornaria a posar els bolquers tranquil·lament. Potser la setmana que ve, o el mes que ve, ella mateixa et demana de fer pipi i caca al vàter. I comentar-ho amb l'educadora. No entenc aquesta mania de voler fer anar la canalla tan de pressa a cremar etapes, sobretot quan són tan petits. Si respectéssim més el ritme de cadascun no els ho faríem passar el malament com a vegades ho passen...
mel2010
Entrades: 113
Membre des de: dl. juny 07, 2010 8:28 pm

EntradaAutor: mel2010 » dv. jul. 26, 2013 9:52 am

Penso que encara no està preparada. jo li tornaria a posar el bolquer i més endavant ho tornaria a provar.Nosaltres ho vàrem fer així i quin canvi respecte la primera vegada. Penso que no cal estressar-se cada nen té el seu ritme i a tots els arriva el moment en que estan preparats no s' ha de forçar perque els altres nens ho facin.
laiaf3
:: granota
:: granota
Entrades: 232
Membre des de: dj. març 01, 2012 12:31 pm

EntradaAutor: laiaf3 » dv. jul. 26, 2013 10:27 am

Hola,

RESUM: si vols "tornar enrera" no passa res, jo ho he fet! i ara, que estic amb el segon, combinem calçotets i bolquers, i no passa res!!!!

Al meu fill li falta poc per fer els 3 anys i només fa 15 dies que li he tret els bolquers, i encara se li escapen pipis, moltes vegades perqué no vol seure a l'orinal (o wc o on sigui...) per provar i després ja no el pot controlar... Realment semblava preparat des de fa mesos, però ell no volia, no vol fer-se gran... És el segon fill.

Amb el primer ho vaig fer als 2 anys perqué tothom et diu que als 2 anys ja es pot fer, a l'escola bressol resulta que tot anava perfecte, que ho has de fer abans de que pareixis el segon i la panxa sigui massa gran que no podràs.... va anar fatal, jo estava histèrica, com podia ser que tothom deia que li havia anat perfecte i ràpid amb el seu, que a la guarderia et diuen que està preparat, ...... vaig tornar enrera i en segons quines situacions li posava el bolquer, perquè ell se sentia fatal pobret quan se li escapava el pipí, però jo al principi em creia aixó que diuen: que si ho fa per cridar-te l'atenció, que aixó són gelus perqué estas embarassada,.... tothom menjant-te el cocu, pobret! pobret el que em viscut!

I amb el segon, no l'he forçat gens, ho faig ara perqué ens toca començar P3 i no pot anar amb bolquers, i he tingut molta sort perqué a l'escola bressol que ha anat (que no és la mateixa que amb el primer...) no ens han forçat gens, ni ens han dit res en tot el curs, quan nosaltres volguéssim, i com a mare et puc dir: QUE ET DIGUIN EL QUE VULGUIN!!!! NOMÉS TU COM A MARE SAPS QUAN ESTÀ PREPARADA!!! SOBRETOT!!!!
Africa
Entrades: 402
Membre des de: dv. jul. 04, 2008 9:47 am

EntradaAutor: Africa » dg. jul. 28, 2013 10:52 pm

Noies, moltes gràcies a totes per les opinions i consells, crec que em seran de gran ajut...

El tema és que ara no podem parlar amb l'educadora perquè fa l'escola bressol va acabar el dia 15...

Ara hem de decidir-nos a veure què acabem de fer...

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::