treure el bolquer

Els bolquers, el xumet..

doloretes13
:: puça
Entrades: 29
Membre des de: dc. nov. 14, 2012 7:55 pm

treure el bolquer

EntradaAutor: doloretes13 » ds. juny 28, 2014 11:39 pm

Hola!!!
el meu nen ha fet els 22 mesos aquesta setmana.
A l’última revisió, l’infermera ens va dir que de cara a l’estiu li treguessim el bolquer.
El nen no parla massa, i cada cop que li preguntes si s’ha fet pipi o caca, diu que no. ( encara que porti un palter enorme...)

He intentat de treure li el bolquer un parell de cops, però s’ha acabat fent pipi a la poca estona. L’assento al WC ( tenim un reductor), no fa res, i a l’estoneta es fa pipi a sobre.

El primer cop que es va fer pipi, es va quedar parat, (s’ho va quedar mirant, una mica alucinat) però als segons ja corria com sempre. Vull dir que no li va molestar gens anar moll.

No tinc massa clar com fer ho. Fa uns dies que cada cop que li canvio el bolquer, l’assento al wc, (algun cop fa un pipinet). He pensat fer-ho per que li agafi “confiança”. Però ara ja voldria provar de fer el canvi. Però no tinc gens clar com fer-ho?¿

Algun consell?¿?¿

Moltes gràcies.
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: treure el bolquer

EntradaAutor: shyla » ds. juny 28, 2014 11:53 pm

La meva recomanacio seria que esperis a que el nen estigui preparat, tard o d`hora ho fara, no cal forsar la situacio ja que sera frustrant per tothom... el meu te 27 mesos i encara el porta, quan anem a canviar li diem si en vol fer al vater del papa i la mama, hi ha dies que vol i altres no, al seu ritme! Sort!
Imatge Imatge
xirimoia
:: granota
:: granota
Entrades: 248
Membre des de: dg. abr. 07, 2013 1:49 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: xirimoia » dg. juny 29, 2014 8:05 am

Nosaltres estem en aquest punt!
De moment fem com la shyla, i cada vegada que fem canvi de bolquer li diem si vol fer pipi a l'orinal. Normalment en fa una mica, però no el demana mai. Amb les caques si fa no fa, però ens ha demanat de fer caca a l'orinal alguna vegada... I igualment, si va molla tampoc sembla que li importi massa :-:)
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

EntradaAutor: Rossinyola » dg. juny 29, 2014 8:48 am

Jo crec que encara no està preparat. En aquest país tenim la mania de treure els bolquers a l'estiu tansols pq els nens porten menys roba o poden anar despullats, sense fixar-nos en l'edat del nen. Crec que amb 22 mesos encara és petit i a més no et mostra senyals que indiquin que controla. Jo conec gent que s'ha avançat massa en aquest pas i ha sigut un mal trangol tan pels pares com pel nen. El control d'esfínters és un procés maduratiu que tard o d'hora fan tots els nens, a l'igual que moltíssims animals, sense que se'ls hagi d'ensenyar rès, i sovint està més aprop dels 3 anys que dels 2. És com caminar, tard o d'hora tots ho fan, però no perque els posem de peu amb 8 mesos caminaran abans, cada nen té el seu moment. Jo m'esperaria a que verbalitzés les sensacions, a que s llevi de la migdiada sec, a que vulgui seure al wc sol, etc. La meva té 25 mesos i tot just ara diu que ha fet caca, però només quan està en el procés de fer-ne, encara no sap dir-ho anticipadament, i el pipi igual.
Imatge

Imatge

Imatge
meirinish
Entrades: 31
Membre des de: dg. set. 16, 2012 6:17 pm

EntradaAutor: meirinish » dg. juny 29, 2014 10:08 am

Hola!!! Nosaltres portem una setmana amb el procés... El meu té 23 mesos. El primer dia va ser tal i com dius, es feia pipi i li era igual si anava mollat o no... Aixo si, l'assentava cada 1/2h a l'orinal o al reductor. Després d'una setmana el pipi el fa a l'orinal quan el posem, xo la caca no... No hi ha manera... Pero tampoc ho demana i mira q parlar parla moltissim.
El que és segur és que no canvien el xip en un dia, el procés és llarg, s'han d'acostumar a canviar un hàbit i això no és fàcil...

Paciència i molts ànims!!!!!
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2145
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: Anna Maria » dg. juny 29, 2014 10:42 am

Hola guapes!
No tinc experiència personal però sí que he vist aprenentatge de retenció d'esfínters en escola bressol. Si el nen no és conscient de que va mullat ni pot verbalitzar una bona demanda de pipí és complicat treure els bolquers. Jo encara no els hi trauria, tot i que anar-li preguntant si vol anar a fer pipí a l'orinal no queda de menys, anirà descobrint les diferents sensacions que comporta. També podeu provar de fer-ho a primera hora del matí si veieu que el bolquer no està tan moll com altres dies...
És cert, hi ha la costum de fer-ho a l'estiu perquè és més còmode per nosaltres, els hi posem sabates de goma i apa, tranquils! Però a veure, avui en dia amb les calefaccions també es pot fer a l'hivern.
Molts ànims i endavant!
Una abraçada,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
mel2010
:: papallona
Entrades: 113
Membre des de: dl. juny 07, 2010 8:28 pm

EntradaAutor: mel2010 » dg. juny 29, 2014 11:10 am

Des de la meva experiència et diria que no el forcessis i no volguessis avançar-te.Penso que el millor és que estigui preparat i després tot serà molt senzill ja ho veuràs. Per indicació de la llar d' infants li vam treure abans d' hora i la nena ho va passar realment malament plorant tota l' estona,un drama. Li vam tornar a posar i al cap d' uns mesos tot va anar com una seda
cuketa17
Entrades: 47
Membre des de: dj. set. 15, 2011 11:26 pm

EntradaAutor: cuketa17 » dg. juny 29, 2014 11:12 am

Jo et diria k ho fagis quan estigui preparat. Nosaltres vem intentar-ho als 24 mesos, perque era estiu i sembla k t'obliguin a fer-ho, pero la nena no estava preparada, va ser un desastre i vem tornar a pisar-li el bolquer. Al gener, li vem treure i va fer pipi a l'orinal de del segon dia. Les caques ja va ser hn altre tema, va estar 3 mesos fent-la a .es calçes, i era una mica desesperant, pero, finalment, d'un dia a unaltre va començar a fer-la al wc, aixi, k nomes et tecomano paciència, i si no esta preparat ja ho faras a l'hivern, k no passa res...
SONIC
Entrades: 124
Membre des de: dv. oct. 29, 2010 12:54 pm

EntradaAutor: SONIC » dj. jul. 03, 2014 3:19 pm

Hola què difícil és concretar els diez per treurel el bolquer jo de dia ho vaig intentr un parell de vegades a l aprimera tenia 2 anys i 2 mesos perquè coincidia que era estiu però li vaig haver de posar fins que ell un dia em va dir que era gran i ja no el volia ja tenia 2 anys i 10 mesos i de dia molt bé, de nit encara no ho he provat perquè surt molt moll, així que ni probar-ho.
SONIC
Entrades: 124
Membre des de: dv. oct. 29, 2010 12:54 pm

EntradaAutor: SONIC » dj. jul. 03, 2014 3:24 pm

Cada nen és un món així que jo no crec que hi hagi una data concreta de quan se li ha de treure, ni de dia ni de nit. I si parlem amb varies families cada una et dirà una edat diferent, tot depén de com ho porti el nen i ningú ens ha de dir proba què ja té edat. Tú com a mare o pare ho veus més o menys quan és el moment idoni.

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::