Deixar el xumet a partir dels 12 mesos?

Els bolquers, el xumet..

melibea80
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Deixar el xumet a partir dels 12 mesos?

EntradaAutor: melibea80 » dl. jul. 07, 2014 2:01 pm

Hola!

Tinc molta por que la nena (té ara 12 mesos i mig) tingui problemes dentals o de parla per culpa de l'ús prolongat del xumet. Només el fa servir per anar a dormir, no li l'oferim mentre juga, passeja o si plora per algun motiu que no sigui son. És únicament per anar a dormir i si durant la nit es desperta (que encara es desperta vàries vegades, però és un altre tema).

Per ara no sap dormir si no té a la boca el xumet. No vol, remuga i remuga fins que li'l poso. Penseu que és millor deixar que segueixi fent-lo servir fins que puguem "dialogar" amb ella (potser cap als dos anys) i que sigui més madura o que val la pena intentar-ho des d'ara? I en aquest cas com ho farieu?

Gràcies
catalanna
:: lleona
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

Re: Deixar el xumet a partir dels 12 mesos?

EntradaAutor: catalanna » dl. jul. 07, 2014 2:54 pm

A mi el dentista em va dir que si era xumet pla, cap problema en dur-lo només per dormir fins als dos anys i és el que vaig fer. Al poder raonar amb ell li vaig explicar a base de contes que als dos anys ja no es podia tenir xumet i li vaig treure sense traumes ni plors!
Tutty29
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: Tutty29 » dl. jul. 07, 2014 4:56 pm

El meu nen va deixar el xumet passats els 12 mesos, va ser ell que poc a poc l'agafa menys, nomes li posava per dormir i va arribar un dia que li vaig treure explican-t'li que ja era grandet, i cap problema, no l'ha trobat a faltar, i el mateix amb el bibero.
montsecm
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dj. jul. 29, 2010 11:17 am

EntradaAutor: montsecm » dt. jul. 08, 2014 7:10 am

Jo penso que amb un anyet és molt petit, i si només el porta per dormir (i segurament no tota la nit) no ha de ser preocupant. Ja tindrà temps de deixar-lo i més endavant se li pot començar a explicar amb tranquilitat.
Jo diria que ara per ara no has de patir per que porti el xumet per adormir-se ni fer-lo patir per treure-li ja que no li afectarà a les dents.
DarthVero
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 68
Membre des de: dj. març 28, 2013 9:01 pm

EntradaAutor: DarthVero » dt. jul. 08, 2014 8:51 am

Hola! Sembla el nostre cas. Només li donàvem per dormir. Als dotze mesos li vam treure sense fer escarafalls. Un dia li vam dir que com que ja era una nena gran, no calia que tingués xumet. Això si, els primers dies es ficava a la boca el primer nino que agafés o la mà... (per dormir només, eh). Després ens hem felicitat moltes vegades d'haver-li tret el xumet aleshores, ja que al nostre voltant hem anat veient els problemes que té la gent...
nanablau
Entrades: 121
Membre des de: dc. gen. 29, 2014 3:18 pm

EntradaAutor: nanablau » dt. jul. 08, 2014 3:26 pm

Jolín, doncs nosaltres no ens hem atrevit perquè el veiem tan i tan enganxat i necessitat del xumet que ni ens ho plantegem de moment. Ell té 17 mesos. A la guarderia quan va fer l'any li van començar a treure, només li posaven per dormir i mai per jugar o perquè sí, però amb el temps ha resultat que el xumet és l'única manera de fer que es calmi quan es posa nerviós, i ell el demana moltíssim. Vaja, que si no té un xumet a la boca i un a cada mà, no dorm. Imagineu-vos haver-li de dir que ara ja no tindrà cap xumet!

Jo m'esperaré fins als 2 anys. En principi no té per què afectar a la formació de la boca, almenys a mi la dentista no m'ha dit res en aquest sentit (potser perquè li ha vist que la forma de la boca la té bé). Suposo que tot depèn de l'evolució de cada nen i de com el vegi el seu pediatra/dentista.

Sort!
Cotones
Entrades: 103
Membre des de: dt. maig 20, 2014 2:42 pm

EntradaAutor: Cotones » dc. jul. 09, 2014 4:48 pm

Nanablau..al teu li succeeix una miqueta com a la baldufa. Ella el porta només per dormir (això ho hem aconseguit ara que té dos anys) però ha de dormir amb dos chupes..un a la boca i altre amb el que va jugant, el pesiga..se'l passa per la cara, l'olora..però mai se'l fica a la boca.

Aquest estiu voliem intentar de treure'l..però no se ben bé com fer-ho.
nanablau
Entrades: 121
Membre des de: dc. gen. 29, 2014 3:18 pm

EntradaAutor: nanablau » dj. jul. 10, 2014 1:22 pm

Cotones, no sé pas què aconsellar-te... Tampoc no sé com ens ho farem per treure-li. Però em sembla bona idea el que han dit abans, amb 2 anys ja la podràs fer raonar i li pots anar explicant mica en mica que ara ja és gran i que ja no pot tenir xumet. Em sembla la millor solució...
SONIC
Entrades: 124
Membre des de: dv. oct. 29, 2010 12:54 pm

EntradaAutor: SONIC » dj. jul. 10, 2014 3:42 pm

El meu quan tenia 2 anys necessitava per dormir un xumet a cada mà i un altre a la boca. LLavors als 2 anys i mig vaig dir-li que ja era gran i que els hi havia de donar pels bebes i sí, sí va buscar una bosseta i els va ficar a la bossa tots menys 1. Així que vam fer un progres de tenir-ne 3 a tenir 1 , i per molt que he provat de parlar amb ell i raonar que ja és gran... aquest no el vol deixar. Aixi que de moment el porta nomès quan se´n va a dormir per la nit i si li cau no diu res però de moment no hem aconseguit de treure'l. Ara ja té 3 anys i encara ho necessita, ja vaig probar de treure'l i es posava molt molt neguitós es despertava moltissimes vegades, ara amb el xumet dorm tota la nit, així que de moment el porta. Cada nen és un món.
Nut
Entrades: 565
Membre des de: dc. oct. 28, 2009 7:41 pm

EntradaAutor: Nut » dc. ago. 06, 2014 3:27 pm

El nil fa poques setmanes q ha fet els dos anyets i porta xumet, per dormir i si em despisto L'agafa a estonetes. Jo li dic q el xumet li fa pupa a la boca q nomes per dormir i a vegades em fa cas i se'l treu. A l'hivern li treure'm, que li doni als reis. Ara no el vull agobiar amb això, per mi és petit encara, jo amb un anyet no mi capficaria però no pensis q quan tingui dos o podràs raonar amb ell, els meus fills al menys amb dos anys no entenien el suficient com per raonar, són petits, fins els dos i mig tres no pots tenir una conversa minimament seria amb ells i q t'entenguin. El nil quan li explico alguna cosa de pes, com q no es pega o no es pot tirar les joguines al terra em mira serio, em diu vale i als 5 minuts o torna a fer.
Imatge

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

ELS MEUS DOS TRESORS
El post del princep Jan: viewtopic.php?f=71&t=18700

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::