inici a l'escola bressol

Els bolquers, el xumet..

inger_0
:: papallona
:: papallona
Entrades: 138
Membre des de: dg. set. 30, 2012 11:23 am

inici a l'escola bressol

EntradaAutor: inger_0 » dg. març 08, 2015 6:56 pm

Hola,

No sé ben bé si aquest tema va aquí.
El cas és que el meu fill de poc més de 2 anys haurà de començar a l'escola bressol ara a mig curs. No hi ha anat mai, sempre ha estat amb mi o amb els avis, i coneixent el seu caràcter, més aviat tímid, crec que li costarà. També fa molt de pit encara, i això també serà un canvi, pobret.
I se'm plantegen dos dubtes:
- és millor fer adaptació o no? Em costa pensar que pot anar bé si el primer dia el deixo un munt d'hores amb tot de desconeguts, però també he sentit a dir que amb adaptació els costa més, perquè es pensen que per exemple dinen a casa i llavors aquell dia es queden allà, etc. que potser és millor que des d'un principi sàpiguen com anirà la cosa... No sé, jo d'entrada seria més partidària de fer adaptació, unes poques horetes al principi i anar augmentant.
- l'altre dubte és com ho hauria de gestionar jo per fer-li més fàcil. Per exemple, ja m'estic imaginant que al cap d'uns pocs dies, quan vegi que anem cap a la llar d'infants se'm posarà a plorar al cotxe o quan baixem del cotxe i anem caminant a la llar. Llavors jo que haig de fer? És que si precisament ell plora perquè no hi vol anar i jo l´hi porto, es sentirà que el traeixo, no? Penso que no entendrà que jo el deixo allà si és una cosa que ell m'està dient que no vol... No sé si m'explico, és que voldria saber quina és la millor manera d'enfocar-ho per què s'ho passi el menys malament possible.

Per mi també serà difícil, agrairé qualsevol consell que em pogueu donar!
Avatar de l’usuari
sargantana7
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dt. feb. 10, 2015 12:08 pm

Re: inici a l'escola bressol

EntradaAutor: sargantana7 » dg. març 08, 2015 10:11 pm

Hola Inger,
M'imagino q deus estar amoinada per deixar el teu nen a l'escola bressol, a totes ens ha passat. A l'escola de la meva filla recomanen fer adaptació, deixar als nens primer 30 minuts, al dia següent una hora...i així mica en mica fins que agafa confiança amb la mestra i l'entorn. La meva va començar molt petita i es va adaptar molt ràpid però als que comencen més grandets recomanen explicar molt bé al nen el q passarà aquell primer dia (tipus:aniras a un cole molt xulo, jugaras amb els nens, cantareu i la mama et vindrà a buscar de seguida). Normalment si ja has anat prèviament amb el nen a visitar el cole i la mestra et serà més fàcil, o si coneixeu algun nen q hi vagi i li dona confiança veure'l allà. Recomanen el primer dia fer un comiat breu i sobretot intenta q et vegi tranquila i somrient (a mi em va costar, gairebé ploro...) pq ells capten perfectament el teu estat d'ànim i si nota q estas angoixada pensarà q allò no serà una bona experiència i potser s'espanta.
No se si t'he ajudat gaire, però segur que en un parell de setmanes s'adapta o potser et sorpren i el primer dia es queda tan feliç!! Conec uns quants q s'han qedat tan tranquils, sobretot els q comencen a mig curs pq els altres nens ja estan adaptats i no hi ha tants plors com quan comencen al setembre i la dinàmica d la classe és més fàcil, a més la mestra tindrà més temps per estar pendent d'ell. Al setembre és una mica més caòtic.
Si necessites algo més ja em diràs!
ELE
:: granota
:: granota
Entrades: 235
Membre des de: dj. gen. 16, 2014 12:34 pm

Re: inici a l'escola bressol

EntradaAutor: ELE » dg. març 08, 2015 10:26 pm

Hola! Doncs no hi ha un remei màgic. Pot ser dur o potser li agrada la novetat.
Si és dur, com va ser el nostre cas, fins que ho va integrar com una rutina més, pq després s' ho passava d'allò més bé (la vaig espiar una miqueta...jiji), paciencia. Ser ferm. Q t vegi convençuda (has de fer el paperet...no t posis tu a plorar...q d ganes no t faltaran)...i com que ja te 2 anyets explicar-li.
Jo p.ex li vaig explicar q com la mama ja era gran havia d anar a treballar per tenir diners i q es la meva "guarde". I q ella quan fos gran aniria a una guarde de grans. I quan ella deia "mama avui m vull quedar a casa" doncs jo li deia: jo també po no pot ser...el meu profe Josep s enfadara si no hi vaig perque avui m toca fer el bondia (m ho inventava una mica sobre la marxa....)...aixi a hem d anar a les nostres guarde
s i mira...aixi anavem fent...
Sobretot explicar-li. I anar trampejant amb alegria i ma esquerra x part teva! Podeu parlar de les cançons q ha apres etc...
Tema pit no t puc ajudar pq la meva es va destetar soleta abans...po bueno. ..suposo q ho recuperara quan estigyeu junts d nou

L'unic consell es: paciencia amor i ja q ha d anar, fer-ho divertit i amb enfoc positiu

I en la meva humil opinio adaptació si. Tb explicant a kin hora (be...despres d dinar o de la siesta o del berenar) el recolliras. Sino el primer dia si es dolent pot ser horroros x ell.

Anims amb la etapa...i si t serveix d consol...la meva una adaptació dolenta a la guarde po al cole ni un plor! Sempre encantada!

Sort i anims en aquesta nova etapa!
sagmai
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dv. juny 08, 2012 11:59 am

Re: inici a l'escola bressol

EntradaAutor: sagmai » dt. març 10, 2015 8:54 am

I tant que s'ha de fer adaptació! I més si el nen és gran, els de 2 anys ja ténen opinió sobre el que els agrada i no.... Crec que el més important és donar-los seguretat en aquest procés, explicar "primer anirem a l'escoleta, i la mama et posarà la bata, i cantareu una canço, etc etc, i la mama et vindra a buscar!!!!!".
Els agrada tenir la seguretat de saber què passarà en qualsevol moment, què vé després. El tema de les hores no sé si el domina, el meu no, per això li explico en mode seqüència "quan acabeu el pati, dinareu, i després, fareu la migdiada......"
Ànims perquè serà durillo :-o00m
inger_0
:: papallona
:: papallona
Entrades: 138
Membre des de: dg. set. 30, 2012 11:23 am

Re: inici a l'escola bressol

EntradaAutor: inger_0 » dl. març 16, 2015 10:06 pm

Gràcies noies!
Avui hem començat però jo m'he quedat a l'escola, i només hi hem estat una horeta llarga. El que porta pitjor és que li prenguin els juguets...
Demà en teoria ja l'haig de deixar sol una estona... A veure si em deixa marxar... Ais!
Avatar de l’usuari
denali
:: papallona
:: papallona
Entrades: 108
Membre des de: dl. feb. 10, 2014 9:24 am

Re: inici a l'escola bressol

EntradaAutor: denali » dl. ago. 31, 2015 10:00 am

hola!
pujo el tema que m'interessa.
A quins mesos el vau dur a l'escola bressol? És millor quan són petits perquè no s'adonen tant o tant hi fa? Nosaltres pensàvem dur-la quan aprengui a caminar i vagi una mica segura...
gràcies!
inger_0
:: papallona
:: papallona
Entrades: 138
Membre des de: dg. set. 30, 2012 11:23 am

Re: inici a l'escola bressol

EntradaAutor: inger_0 » dl. ago. 31, 2015 11:34 pm

Hola denali
Jo crec que no hi ha una edat millor, sinó que depèn de cada nen.
A part, hi haurà opinions per tot, però per mi quan més gran millor, sobretot perquèue li encomanaran de tot.
I el més important: només portar-lo si no hi ha més remei, estan millor amb els pares, avis, ...
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: inici a l'escola bressol

EntradaAutor: martina13 » dt. set. 01, 2015 4:00 pm

Jo soc dopinio contraria jeje almenys a ma filla lescola bressol li encanta
Jugar amb altres nens fer.mil activitats...
Per mi avis i pares no poden fer el mateix i no dic k sigui millor o pitjor k les escoles bressol pero en el meu cas jo veig el meu pare o el meu sogre i tot el dia amb l cria els seria una murga

Els avis son avis no educadors diaris
Pero ja dic x sort actualment cdascu fa el k creu millor
Jo la vaig dur ala guarde als 10 mesos i be algun costipat xo en total ha faltat 4 dies en tot any
arlet78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 86
Membre des de: dt. gen. 08, 2013 8:37 am

Re: inici a l'escola bressol

EntradaAutor: arlet78 » dt. set. 01, 2015 9:05 pm

Denali, quan més tard millor, retraso tot el q puguis!!
I si no va a l escola fins a p3 millor, un mal tràngol q li estalviaràs!!hi ha nens q ho expressen i nens q no, però tots pateixen a la seva manera!!
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: inici a l'escola bressol

EntradaAutor: Clara13 » dv. oct. 09, 2015 11:09 pm

Doncs jo penso el contrari...un nen prefereix mil vegades estar amb la seva familia, ja siguin avis, tiets...que amb desconeguts. Potser a l'escola bressol ho passin bé alguns, però en general és un mal trangol per ells.

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::