Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

Els bolquers, el xumet..

Avatar de l’usuari
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: melibea80 » dg. maig 17, 2015 12:21 pm

Hola,

Agraeixo consell!!!


La nostra nena té ara 23 mesos. Fa cosa d'un mes vam deixar un orinal a vistes al menjador i li hem anat contant un conte sobre una nena que deixa els bolquers i comença a fer servir l'orinal i li encanta. Alguns dies solts que va fer calor la vaig deixar per casa amb samarreta i mitjons, sense res més. Volíem només que seiés, que notés la sensació, que el veiés com una cosa normal i que li agafés "carinyo". Però només alguna tarda solta que no feia fred. Va haver un escape de pipi i un de caca, i uns quants pipis a dins però no havíem intentat seguir cap pauta, només que el veiés per ahí i sapigués què era i per a què servia.


Normalment quan fa caca no li agrada gens que la molestis per treure-li el bolquer, és a dir, si està jugant és com que li molesta haver de parar per netejar-se. ("No, canvià no, no volsss").


Ara aquest cap de setmana ja amb 23 mesos (i amb la calor que fa ja) hem fet la prova de deixar-la per casa novament sense part de baix i deixar el orinal a vistes. Divendres tarda i dissabte al matí fins i tot hem pogut sortir una hora o hora i mitja amb calcetes al carrer i al parc i no hem tingut cap accident. El que hem fet és dir-li que abans de sortir fes pipí i alguna vegada deia que "no tens" (parla d'ella en segona persona). Però per precaució esperàvem una estona més fins que ja feia pipi, ens deia ella "ja està!" i ja sortíem. I al tornar novament.

Em semblava que anava la cosa molt bé, perquè com que parla prou ens pot dir si vol, si no, si no en té...

Però dissabte a la tarda/nit i avui diumenge al matí de sobte han començat els escapes a tope. Perquè juga i es despista, o mentre bevia aigua s'ho ha fet a sobre... Sembla que no ha fet cap intenció d'aguantar i anar a seure, si de cas un cop que s'ho ha fet a sobre mentre anava corrent (no sabem si volia anar a seure a l'orinal). Això sí, tampoc ha fet com si res, ens ha avisat de seguida de que "s'ha scapaaaat".

Com que ja portem cinc o sis accidents i ens ha trobat ja una mica enfadats, s'ha començat a disgustar i hem posat el bolquer i hem pensat en deixar-ho sense fer cap referència a l'orinal durant unes setmanes. Què us sembla? Un "aquí no ha passat res".

Sé que és petita, penseu que unes setmanes és poc i és més convenient deixar-ho més temps encara? Fins a l'agost o el setembre.

Quin símptoma creieu que serà més indicatiu de que està preparada? O, segons la vostra experiència, creieu que és més una qüestió d'entrenament? Us sembla que fem malament d'anar treient i posant?

Gràcies
Avatar de l’usuari
Aquitania
:: conillet
:: conillet
Entrades: 392
Membre des de: dc. gen. 18, 2012 11:12 am

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: Aquitania » dg. maig 17, 2015 1:36 pm

Per mi la pista basica es que demani fer pipi... Treure el bolquer no es entrenament, es maduresa. Madura de controlar esfinter. Entrenar? Home, tindras escapes... El q pots fer es anar sentant-la a l'orinal cada X temps....

Jo crec q 23 mesos es peque i no et demana. Es conscient? Si pel q expliques, pero has de veure q estigui preparada
Imatge

Imatge
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: martina13 » dg. maig 17, 2015 2:13 pm

Altre dia li vaig preguntar ala pediatre xq la meva te 18 mesos i a agost ho vull provar
Em va dir k x molt k ella entengui o et digui pipi o caca si en 10-15 dies no ho heu aconseguit no ho podreu fer pq vol dir k seu esfinter no esta prou madur encara i x molt k ella us entengui cognitivament se li escapara
Pero pel k dius porteu pocs dies
La pediatre em va dir k cada 2hores sels ha de dur a orinal
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: Violeta » dg. maig 17, 2015 3:06 pm

El fet de portar la nena a l'orinal cada X temps no farà que el seu esfínter maduri abans, només us evitarà fregar el terra més vegades, ja que no serà gens conscient de la necessitat del seu cos de fer pipí, serà qüestió de loteria: si seu pot fer-ne o no.

Hi ha alguns senyals que es poden observar per saber si la teva filla està preparada: que s'interessi pel vàter, què és, perquè serveix i observi als adults quan hi van; que utilitzi la primera persona del singular per referir-se a ella mateixa (jo, meu); a nivell motriu que camini i sàpiga seure i aixecar-se sola; que es tregui el bolquer i vulgui seure al vàter encara que no faci res o que digui quan ha fet pipi o caca al bolquer. A partir d'aquí se li ha d'explicar que li traurem el bolquer i haurà de fer pipi al vàter o gibrella, que quan en tingui ganes avisi i l'acompanyarem, si així ho vol.

Si demana els pipis i els fa al vàter però no demana les caques, no desespereu, la caca costa i a alguns infants els costa especialment. Cal respectar la seva decisió perquè no sigui traumàtic, és a dir, si porta calces sempre i demana pipi, però demana bolquer per fer la caca, doncs li posem el bolquer quan ho demani i ja està, si respectem el que ells demanen els ajudarem a sentir-se segur i còmodes i, mica en mica, acabaran fent caca al vàter.
Si en canvi no demana pipis o se li escapen moltes vegades, podem oferir-los tornar a posar el bolquer, sense que pensin que estem disgustats ni enfadats, i ho tornarem a intentar quan doni més senyals, sigui al cap d'una setmana com de tres mesos.
La nostra actitud és el més important, ells no han de sentir que ens enfadem perquè se'ls ha escapat el pipi, no ho fan expressament, a ells no els agrada gens la sensació d'anar mullats, el seu esfínter no està prou madur i ells no hi poden fer res. :ok:
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
laura8212
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dv. feb. 06, 2015 12:32 pm

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: laura8212 » dg. maig 17, 2015 5:42 pm

Bona tarda!!
Jo estic més o menys igual...desesperada amb el tema bolquers. Porto des de dimarts dia 5 que li vàrem treure i només ha fet un pipi a la gibrella.
En el nostre cas la princesa que el día 23 farà 2'5 anys sí que es controla, però massa! Moltes vegades es tira 14 hores sense mullar, i és que quan li vénen les ganes m'ho diu però s'aguanta, i s'ho fa a sobre quan no pot més. He probat de totes les maneres, fent dibuixos al WC si seu, posant gomets...etc.
A mi em van aconsellar que no tornés a posar-li el bolquer, només els porta per la migdiada i a la nit.
Al final l'he apuntat a l'Escola Bressol aviam si veient als demés nens dóna resultat.
Una abraçada!
Avatar de l’usuari
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: melibea80 » dg. maig 17, 2015 8:35 pm

Gràcies a totes.

Jo el que tenia entès és que seure-la nosaltres cada dos per tres al WC no vol dir que ella controli, això ho tinc clar, que no perquè la seguis cada deu minuts significa que pugui retenir i ajornar el moment de fer-lo, només evitem netejar més. Que més bé es tractaria de que ella vagi notant les ganes i el que passa quan s'ho fa a sobre i comenci a retenir fins que estigui asseguda. He llegit molt sobre el tema, la veritat és que llegeixo molt sobre temes que m'interessen de cada etapa que arriba, tant d'un punt de vista com d'un altre. Però en la pràctica sempre sorgeixen situacions completament úniques.

En aquest cas m'ha desconcertat que durant un dia i mig sencers (i en ocasions anteriors) hagués sigut capaç de fer pipi al wc en totes les ocasions, per exemple quan li hem dit "seu, fes pipi que marxem al parc". O dissabte al matí, que va seure voluntàriament i quan va sortir una mica de pipi de seguida es va aixecar contenta per veure el pipi, va tallar el raig i quan li vaig dir "però no t'aixequis encara, seu i acaba" va seure i va acabar de fer-lo. Jo estava segura que això volia dir alguna cosa. Però de sobte arriba dissabte nit i diumenge i ja no ha sigut capaç de retenir cap pipi... O sigui... m'he quedat desconcertada per això.

Sobre el que dius, Violeta, ho fa tot. De vegades també avisa de que va a fer caca o bé de que l'acaba de fer, però de seguida normalment diu que no vol que li toquis el bolquer perquè sempre troba coses més interessants que fer... Li "talla el rotllo" que la portis a canviar, vaja. Li passa també quan li vols posar el pijama, o treure-li el pijama i vestir-la... O sigui, crec que no és per la caca en sí, sinó perque vol seguir fent el que estigui fent i que no la portis al canviador.

Sobre el tema 10-15 dies o no tornar a posar... No sé... Penseu que és millor seguir uns dies més abans de tornar a posar-lo? En quin punt consideraríeu que de veres no està preparada?

Gràcies!
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: kabbisa » dg. maig 17, 2015 9:01 pm

Melibea, nosaltres vam tenir la gibrelleta a la vista (al lavabo) des de l'estiu abans de intentar treure-li el bolquer.
De vegades se seia, feia veure que feia pipi allà,... Però res sèrio. Ja ens anava be. Voliem que sabés que existia la gibrelleta i per què servia.

Aquell hivern, de tant en tant el deixava voltar per casa amb els calçotets, però més per les sensacions que per saber que funcionaria.
A l'escola bressol el van deixar pels ultims per fer "operació bolquer" (ell és de setembre i és molt bebito).

Jo volia esperar a l'estiu per a intentar-ho en sèrio, però cap a l'abril, el nen ens va sorprendre un dia negant-se a posar-se el bolquer. El vaig deixar fer, i aquell dia no vam apartar-nos massa del lavabo. Quan vam sortir, va voler posar-se el bolquer (li vaig oferir "calçotets o bolquer, què vols?")
L'endemà sí va voler sortir amb calçotets, i mooolt be. Pipi i caca, i a més, control en una festa infantil.
A la llar li van posar els bolquers i em van dir que ho farien gradual com solen fer amb tots (ok, que fessin com vulguessin). Quan arribàvem a casa, jo li treia els bolquers i també, oli en un llum. Jo encantada, el kabbiso al·lucinant,...

El cap de setmana següent, però, tot van ser escapes. Em sembla que només vam aconseguir fer pipi al lavabo un cop!!! La resta, a sobre...
Diumenge, li vaig tornar a preguntar si volia bolquers o calçotets (va voler calçotets) i per la tarda, la cosa per fí va anar millor de nou. També vam anar insistint més i més.

vaig preguntar, i és bastant habitual que quan ho fan molt be al principi, es "relaxin" i tinguin etapes de molts escapes. Sigui per relax o perquè ja ha perdut la gràcia o per lo que sigui.

No us emprenyeu amb ella, sobretot. És molt aviat (fa només uns dies que no porta bolquer) i segur que ella no ho està fent expressament.
Jo li oferiria de nou anar amb calcetes, i li preguntaria més sovint si vol anar a fer pipi (a mi em va anar be afegir, quan ja feia estona que no anava, un "segur?", a mi em passa que quan em diuen d'anar al lavabo, al principi no tinc ganes i al cap d'uns segons sí podria anar, dons el "segur?" Era per deixar passar aquests segons :) )
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
la_rodri
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: la_rodri » dg. maig 17, 2015 9:10 pm

Bona nit Melibea!

Nomes et puc dir que paciència. Al meu fill li vam treure el bolquer als 22 mesos perquè "tocava" a la guarde. Jo no estava del tot convençuda perquè ni demanava el pipi ni la caca, ni totes aquestes coses que em deien... A la guarde em van dir que com ho feien en grup era molt més beneficiós per ells, i que deixar-lo pel setembre era contraproduent perquè com començava el curs novament, nova adaptació, etc, eren masses coses.
Doncs així ho vam fer: durant la setmana anterior vam anar explicant-li la historia, l'us de l'orinal, vam ajudar-nos de un conte....i en arribar el cap de setmana li vam treure excepte per la migdiada i la nit.
Evidentment els dos primers dies va ser terrorific, perquè se li van escapar gairebé tots els pipis, però ens va servir per insistir en que havia d'anar corrents a l'orinal. Les caques, molt bé, perquè quan li venien ganes posava la cara de "caca" i llavors ja li deiem nosaltres que anés a fer a l'orinal.
El cap de setmana següent va ser molt millos, va tenir escapes, pero quan es notava que es mullava una mica, aguantava i anava corrents.
La cosa va anar millorant setmana rera setmana, i fins i tot li treia bolquer sec a la migdiada i a la nit, pel wue van decidir treure-li també.
Al setembre quan va començar P2, ja ho tenia totalment controlat (25 mesos)
Però fins ara (3 anys i mig) ha tingut époques "rebels" que per no deixar de jugar, o perquè li hem renyat per algo, o canvis en la seva rutina, s'ha fet fins a 3 pipis seguits a sobre!!! Evidentment no es un tema de que no controli, si no de "adaptació" o "rebequería" o mandra...
Potser deixa passar un mes i torna-hi. Fins a llavors ves preparant-la, explica-li... Aixó si, l'orinal al bany, que vegi que farà pipi i caca on ho fan els papes, no al menjador. I quan li treguis, que sigui convençuda, la vostra actitud és el que més els hi pot ajudar. I no hi ha "marxa enrera" si li treus, intenta no tornar a posar-li, ja que d'aquesta manera entendrà que uns dies pot fer's-ho a sobre i d'altres no.
Ah!!!! I el mes important, no us enfadeu. Si no agafarà por i en lloc de que quan noti un petit escape sortir corrents cap a l'orinal, és quedarà paral.litzada amb un escape total!! Es difícil, però paciencia que tot arriba!!!
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: Mara17 » dl. maig 18, 2015 12:02 am

Jo li deixaria l'opció gibrella per si la vol fer servir però totalment al seu control: res d'asseure, ni preguntar... Ho ha de controlar ella, no vosaltres. Sense pressa. Nosaltres fa mesos que tenim orinals al lavabo i quan volen en fan, però no per iniciativa nostra. Vés a saber quan deixaran els bolquers. Tampoc ha de ser una cosa condicionada per si fa calor, si et va bé a tu... Si estan preparats de debò diuen que és molt fàcil i ràpid. Sort!
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: kabbisa » dl. maig 18, 2015 2:58 am

Ni preguntar, Mara17? Estic d'acord en no asseure'ls, però no preguntar? Preguntar és com anar-li recordant que ha de tenir-ho present, que no te tant de temps de reacció com quan porta bolquers (has d'aconseguir anar al lavabo, baixar-te pantalons i calçotets, seure,... Ufff..)
No li veig el problema :)
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: Violeta » dl. maig 18, 2015 5:57 am

Kabbissa, jo no li veig problema si en comptes de preguntar li recordes que porta calçotets i no bolquer, però no cada 10 minuts per evitar un escapament, sinó al principi potser un parell de vegades com a molt. Si realment està preparat se n'adonarà que no porta bolquer (la sensació és totalment diferent) i la majoria dels pipís acabaran a la gibrella. Quan estan preparats és facilíssim.

El fet de tornar enrere i posar el bolquer pot ser més beneficiós pel nen, penseu que si realment no controla ho pot passar malament, i posant el bolquer altre cop els ajuda a agafar confiança en ells mateixos.

M'horroritza pensar que hi ha escoles bressol que treuen el bolquer en grup! quina mania en pensar que retenir el pipí i la caca és una cosa que s'ensenya!! cada infant té el seu ritme i el seu esfínter madura en un moment diferent de la resta, no els podem posar tots al mateix sac perquè sempre n'hi haurà que ho passaran malament...
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: Mara17 » dl. maig 18, 2015 8:15 am

Preguntant controles tu el procés: ell no hi ha ni de pensar, perquè ja sap que ho fas tu. A veure, pots preguntar abans d'anar a dormir o de sortir de casa, però no per sistema. De fet, fa poc una amiga tenia problemes amb la nena perquè no en feia en tot el dia i mira que ells l'hi demanaven, doncs va ser deixar d'insistir i molt bé. Els nens estan 'programats' per fer aquestes coses naturals, no cal que ningú els ho ensenyi, només cal paciència i confiança. Si no hi ha cap patologia o trastorn, esclar.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: kabbisa » dl. maig 18, 2015 8:49 am

Home, cada 10min no, que és pesat per tothom! :) Jo preguntava cada horeta o així, i si portava més de 2h, llavors cada mitja hora o així. Però res de alarmes ni cronòmetres, sino amb un moolt més o menys.

El nostre cas va ser mooolt senzill (excepte aquell segon cap de setmana i al cap de dos mesos qe va tornar a fer uns dies d'escapes).
El nen ens va sorprendre a tots, pq de totes les "senyals" que deia la Violeta, veiem o cap o poques. Però sí vam seguir el que el nen ens demanava. Vaja, que ell ho tenia molt clar que podia dominar-ho.

A la llar nostre també ens va sorprendre amb aquest tema. Jo m'esperava que vulguessin fer operació bolquer tots junts i ho van fer gradualment a mesura que veien els nens més preparats. Això si, abans d'acabar el curs tots havien d'anar amb calçotets (una mare seguia portant la seva filla amb bolquer i diguem que no ho acaabaven de portar be!). La seva justificació és que com que al setembre a p3 han de dominar els esfínters, ens ajuden.
El meu estava "programat" pel maig-juny, amb els ultims, perque el veien poc preparat. Per això quan vaig aparèixer amb el nen amb calçotets no ho van veure be. Els hi devia donar guerra perque el dijous ja em van dir -com si fos cosa seva- que la setmana vinent els portés un parell de calçotets i un pantaló de més. En fi...
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
la_rodri
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: la_rodri » dl. maig 18, 2015 9:25 am

Home, quan dic de treure el bolquer en grup, no em refereixo a tots el mateix dia.... Ho feien de dos en dos cada setmana, de manera que a les tres setmanes ja hi habia sis nens sense bolquer, i els que faltaven miraven com anaven a fer pipi i es motivaven a provar també.
quan va acabar el curs al Juliol, tots els nens ja anaven sense bolquer, excepte els nascuts al Novembre-Decembre aprox.
La veritat és que va ser un éxit!!!
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: Mara17 » dl. maig 18, 2015 9:39 am

El problema és aquest: a p3 'han d'anar sense bolquer'. Personalment, preguntar cada hora ho trobo massa i tampoc deixes que sigui el nen qui s'adoni si té pipí: prioritzes que no hi hagi fuites més que no que sigui ell qui controla el procés. És opinió meva eh? Evidentment fer-ho d'una altra manera no significa fracàs, perquè els nens es fan a tot. En tot cas, cadascú ha de trobar la seva manera.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: kabbisa » dl. maig 18, 2015 9:48 am

el problema d'aquest sistema de les llars és que ho fan per sistema. Apliquen un guió igual per a tots.
En la meva llar la cosa era: la 1a setmana li anaven dient al nen què hauria de fer quan anés amb calçotets, la 2a setmana li posaven els calçotets a la llar (a casa amb bolquers encara), i la 3a ja calçotets tot el dia, i et donaven indicacions de què havies de fer quan estiguessis al carrer. Nosaltres feia ja 3 setmanes que a casa no portava bolquers i em van donar les indicacions igualment.
I també passa al revés. Conec una nena que abans dels 2 anys ja estava preparada i ja li van treure el bolquer que encara anava a "p1". Si aquesta nena hagués anat a la llar del meu fill, t'asseguro que hagés estat un any més portant bolquers a la llar. Perquè a la nostra llar, els bolquers es treien l'ultim semestre de "p2".

(( jo sí pensava que teníen un dia marcat al calendari per treure bolquers a tots els nens :-D ))

...

Personalment, amb un nen de setembre que madura amb tranquilitat, segueixo sense entendre per què les escoles no deixen que portin bolquers d'aquests tipus calceta, que a segons quins nens els donaria tranquilitat en cas de no arribar a temps al lavabo i als mestres els seria igual de còmode posar-los que posar una calceta.
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: garota » dl. maig 18, 2015 11:23 am

Jo continuo dient que portaria el meu fill amb la Violeta com a mestra. Com costa trobar mestres com tu,...jijijijij
Estic totalment d'acord amb la Mara i la Violeta. Han de ser ells els que duguin el control i en siguin conscients. Un cop passa això, és facilíssim.
El meu fill té 22 mesos, ja avisaquan fa pipí, quan fa caca, vol veure'ns fer-ho nosaltres, sap baixar-se els pantalons,....molts senyals de que poc a poc va madurant. Però no vol seure a fer-lo. Doncs no tinc pressa. Si el mes que ve ho té clar ho farem i sinó, més endavant. Molta paciència i deixeu que ella porti el ritme Melibea. Que no senti que hi esteu tan a sobre i que us preocupa!
Avatar de l’usuari
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: melibea80 » dl. maig 18, 2015 3:43 pm

Gràcies noies!!
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: Violeta » dl. maig 18, 2015 10:28 pm

Jajaja Garota! gràcies, però em falta aprendre molt encara per poder ser la mestra que vull ser...mica en mica...

Jo us explico el que fem a l'escola on treballo: observem als infants i anem parlant amb les famílies, demanant com veuen als nens a casa en aquest tema. Quan els veiem preparats, donant senyals i tot el que ja he explicat, doncs parlem amb les famílies i si hi estan d'acord proven un cap de setmana sense bolquers, si funciona el dilluns ja el poden dur a l'escola sense, si no funciona posen bolquer altre cop i ja en tornarem a parlar. Jo estic amb un grup de mitjans (ja no es diu P1 :content: ) i una nena que acaba de fer els dos ja no porta bolquer, la mare em va dir que li treuria i jo vaig flipar perquè a l'escola no deia res al respecte, col·laborava moltíssim en el canvi de bolquers (el fem de peu per no forçar-los a adoptar postures que els facin ser passius en el canvi) però res més. Doncs controla tantíssim!! i ha estat natural, ella a casa es treia el bolquer i anava sense...també era una senyal...
No tenim data límit, si estan al grup de grans i és juny, no els forcem, es pot apurar a treure el bolquer a l'agost i potser en una setmana ho tenen fet! el que em fa més ràbia és el "tope" de P3...però això no ho podem evitar...
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: kabbisa » dl. maig 18, 2015 11:37 pm

Mola la teva llar, Violeta!!
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::