Deixar el pit (23 mesos)

Els bolquers, el xumet..

Avatar de l’usuari
Luthien
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 88
Membre des de: dg. jul. 26, 2015 7:36 am

Deixar el pit (23 mesos)

EntradaAutor: Luthien » dl. feb. 12, 2018 12:51 pm

Hola noies,

segur que algú abans que jo ha preguntat pel tema, però com que cada cas és diferent, exposo el meu, i a veure si em podeu ajudar...

La meva filla aviat farà els 2 anys, i fins el desembre encara fèiem pit nit i dia. Des de fa uns dos mesos que només en fem de nit, i la veritat és que ha arribat un punt en què vull deixar-ho. Dormim en habitacions separades i no fem collit, però si algun cop es desperta de nit, l'única manera de dormir-la és amb el pit. El cas és que no sempre em funciona, i de vegades em toca portar-la al nostre llit, on es va despertant sovint. A més, jo em llevo abans de les 6 a.m., i si la tinc enganxada, es desperta "fijo" i ja no hi ha qui l'adormi. Per aquests motius, i per què realment ja sento que necessito acabar amb aquesta etapa, fa dues setmanes que ho estem deixant "a les bones": el pare la posa a dormir, i ho aconsegueix, sense teta! O sigui que, si no desperta durant la nit, no en fem. Però el dia que desperta, com aquesta nit, pot haver-hi sarau...

Fins ara he aconseguit fer pit a demanda, i anar deixant durant el dia, sense a penes plors ni "traumes". Ella ja és més gran, i durant el dia era més fàcil distreure-la o, fins i tot, si li deia "ara no, per anar a dormir", ho entenia i ja no demanava més. Però ara per la nit, sobretot quan desperta, no hi ha manera... Podem portar una ratxa de 4 o 5 dies i nits sense fer pit, i la nit que es desperta, es "destarota" tot. No voldria, a aquestes alçades, haver de tirar per l'opció de deixar-la plorar una nit o dues. Hem arribat prou lluny com per ara canviar el mètode... Però no veig com acabar sense dir "a partir d'ara, s'ha acabat la teta".

He de dir que la meva filla és bastant madura per l'edat, ho entén tot i sol fer molt de cas. Però quan desperta (suposo que com tots els nens), no atén a raons: la mama, i la teta, o plorar i cridar. No es pot raonar amb ella en aquests moments...

Alguna de vosaltres té alguna experiència que em pugui ajudar? Estic bastant perduda...

Gràcies, i perdoneu el "rotllo"!

PD. Edito, que veig que havia escrit en present el que ja és passat: quan vam destetar de dia.
Luthien l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. feb. 12, 2018 6:55 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Deixar el pit (23 mesos)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. feb. 12, 2018 3:44 pm

Bones guapa,
doncs en aquest cas et respondré des del meu desconeixement sobre deixar el pit, perquè encara no l'he deixat, i en fem per les dormides (migdiada i nit) i algun cop de dia, tot i que poquet.
Tot i això, m'he mirat alguna cosa per Internet sobre aquest tema, ja que entenc que si l'Isaac hi ha un dia que vulgui deixar el pit serà senzill, però si sóc jo la que dic prou, doncs la cosa pot ser una mica diferent.
Quan m'ho vaig mirar, vaig trobar un parell de contes:
- La teta cansada. Per quan es vol deixar el pit a la nit.
http://www.dormirsinllorar.com/tienda/e ... nsada.html
- La fes-teta, per quan es vol deixar el pit de nit i de dia.
https://www.lactapp.es/blog/la-fies-tet ... joan-turu/

Ara et comentaré una cosa des del màxim respecte i des de la visió que m'has donat tu en les teves explicacions. Entenc que és una cosa molt difícil i per això, si us plau, no voldria que t'enutgessis. A veure, mentre explicaves, dius que de dia és relativament "més fàcil" distreure-la o la convences dient "ara no, a la nit". Jo aquí entenc que l'estàs "prometent" una toma de popa que després no li dones...
Ostres, és molt complicat. Ara et comentaré una cosa que faig jo no per no fer-ne sinó per fer una popada "chupito", que en dic jo, és un truc que vaig aprendre d'una altra mare. Un dia li vaig dir: "comptem fins a 20 la popa?". Això li vaig començar a fer l'any passat, que l'Isaac devia tenir 2,5 anys, i la major part de vegades que ho faig em funciona, ell ho va trobar divertit i sempre em fa una rialla i sembla que esperi a que soni el número 20, fins i tot sense popar, només amb el mugró a la boca. Amb l'edat que te la teva filla, potser no entendrà el tema números, però ho podries provar amb una cançó d'aquestes boniquetes i tendres, cantar-li i quan acabi la cançó retirar-li la popa. Ho dic perquè no sé, podries intentar un "destete" paulatí, cada cop menys durant la nit.
I posar-li musiqueta relaxant perquè es torni a adormir, primer amb la popa, i després acostumar-la a que s'adormi amb el contacte, abraçada a tu o al seu pare?
Et repeteixo que no ho he provat, però també et dic que ho tinc preparat i ho vaig pensant per si algun dia ho haig de fer jo.
Espero haver-te donat alguna idea.
Molts ànims!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Luthien
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 88
Membre des de: dg. jul. 26, 2015 7:36 am

Re: Deixar el pit (23 mesos)

EntradaAutor: Luthien » dl. feb. 12, 2018 4:05 pm

Ai, no, no m'he explicat bé! Quan li prometia pit per la nit és per què encara en feia i no la volia deixar, mai li prometo res que no compleixi després! Ho tinc molt clar, això. Ara ja no li dic que li dono per la nit... senzillament, de dia no pregunta!!

Després et llegeixo bé, que ara vaig justa de temps... Gràcies per la resposta! I tranquila, no m'he explicat bé abans.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Deixar el pit (23 mesos)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. feb. 12, 2018 9:40 pm

Ah, d'acord!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::