Ajuda bolquer amb 36 mesos!

Els bolquers, el xumet..

Hellen78
:: puça
Entrades: 27
Membre des de: dj. jul. 09, 2020 5:44 pm

Ajuda bolquer amb 36 mesos!

EntradaAutor: Hellen78 » dg. nov. 03, 2024 4:48 pm

Bona tarda!

Us escric per si em podeu ajudar, ja que començo a estar força deseperada. El meu petit fa 3 anys el 29 de Novembre (d'aquí a 3 setmanes) i ja ha començat I3 però no hem estat capaços de deixar el bolquer. Llegeixo molts post de neguits de mares però sempre és amb nens més petit i quasi el 100% acaben controlant esfínters a l'inici del curs. En el nostre cas no ha estat així i ha començat I3 amb bolquer. Us explico com ha anat:

L'Èric ha anat sempre a escola bressol, des de febrer d'aquest any que l'anaven assentant a l'orinal i sempre feia pipi. Al Maig em diuen que el veuen super preparat. A juny li trec i comença el drama: fa pipi si el seus al orinal o al WC però també s'ho fa a sobre a totes hores. Jo mirava de seure'l cada hora però de cop als 15 minuts feia pipi i als 20 minuts novament, impossible de preveure. I no són gotetes, és un pipí de tot mullat i regalimar al terra. El mateix amb la caca. Vaig estar fins finals de juliol (mes i mig) tancada al pati amb ell i he provat de tot: gomets, orinal, adaptador amb escales, deixar-lo moll uns minuts, premis, etc. i res. Després de mes i mig cap avanç. En veure-ho vam decidir fer un pas enrera i tornar-li a posar el bolquer. A la llar, fins les 15h no es feia pipi i quan els hi explicava gairebé no s'ho creien. No ha demanat mai pipi i sembla que tampoc retén en absolut (al contrari hi ha estones que en una hora pot fer 2 o 3 pipis).

Iniciem I3 al setembre amb bolquer i fins ara també cero millores. Fa 3 setmanes parlo amb la pediatra i la seva tutora i això em diuen:

-PEdiatra: en "renya". Segons ella li hauria d'haver tret amb 2 anys i no tornar-li a posar, ha estat error meu. Li explico tot i em diu que el que em tocava era anar els mesos que calgués amb el motxo penjant i assumint que es faria pipi cada mitja hora al super, al carrer, al metro, etc. A mi em perdonareu però jo no he sentit de ningú que hagi estat gairebé 2 mesos així.....
-Mestra: més comprensiva però em diu que ella sola amb 24 nens no em pot ajudar a treure bolquer. Que l'he de portar amb i intentar treure-li al nadal, o bé per setmana santa o bé a 'estiu que ve. Que es clar, allà l'he de dur sense bolquer si ja controla, no el poden estar netejant cada hora. Que si demana el duran evidentment (mai demana).

Ell va amb bolquer-calceta i el que he seguit fent des de Maig és intentar dur-lu cada hora al wc. Ara ja comença a estar fart, ho noto i ja no hi vol anar. El motivo emb petits regals (el que em va dir la pediatra també, però a aquest pas se'ns va el sou en regalets). Portem així 6 mesos i començo a estar desesperada, perque no recordo haver llegit cap cas on la "operació bolquer" fos així. Hi han mares o pares que dieun que és maduratiu que és d'avui per demà però em costa molt de creure veient com va tot plegat. L'únic bo és que fa unes 2 setmanes fa bastantes caques al Wc, perque aprofita quan els entem a fer pipi. Però avui mateix a tornat a fer-la al bolquer. Ho enten perfectament on l'ha de fer però no ho fa.

PEr lo demés l'Èric és un nen molt espavilat, parla molt i molt bé per las eva edat i s'entera de tot. Cada dia ens sorprés. L'altre dia em va avisar ell que em deixava el bolso en un bar. Per això em costa molt entendre perque no assimila el tema del pipi.

Perdó per la parrafada.....volia compartir si algú havia viscut un cas semblant amb 3 anys o més. El pitjor és que ara que ja va a escola no sé pas com ho farem si no ens ajuden els mestres i m'estic començant a emparanoiar que acabarem I3 amb el bolquer. Si algú em pot indicar si hi ha algun professional (pediatra o psicòleg) que em pugui orientar també us ho agrairia. Ara mateix ho veig tot negre :(

Moltes gràaacies!!!!
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Ajuda bolquer amb 36 mesos!

EntradaAutor: Gustineta » dt. nov. 05, 2024 10:06 am

Hola Hellen78,

El primer que et diria és: el control d'esfínters és del 2 als 4 anys i ara mateix l'Èric es veu forçat a fer una cosa per la qual no està preparat. Sí, és un tema maduratiu i no té RES a veure amb el desenvolupament cognitiu del teu fill. I maduratiu, com t'han dit. Tanmateix, que sigui maduratiu no vol dir necessàriament que d'un dia per l'altre ja està. És un procés.

La segona cosa, i més forta: canvia de pediatra perquè demostra que no té respecte ni pel teu fill, ni per tu. Té raó que cal anar-li traient el bolquer (això també ens ho va dir la nostra pediatra, però sense la pressió que et van posar a tu) i l'estiu és un bon moment perquè no fa fred, la roba s'eixuga ràpid, fa com menys mandra, però d'aquí a culpabilitzar-te i dir que el teu fill amb dos anys els hauria de controlar i que si no ho fa és un problema... uf, és que m'enrabia molt.

La tercera, més de cara a la mestra: certament, la mestra NO ha d'acompanyar a l'infant a treure's el bolquer, té raó que no és feina seva. Però sí que, dins les tasques del personal d'I3 hi ha la de canviar els infants. El problema amb què es troben els mestres, i que és greu, és que el Consorci (si vius a BCN ciutat) o el Departament d'Educació no els dona tots el recursos que necessiten per poder fer bé la seva feina. Molts mestres diuen que no poden estar canviant bolquers, que a més s'han de canviar en intimitat i que alhora no poden desatendre la resta dels infants ni deixar-los sols. Però això no és problema del bolquer, és problema de recursos, com deia. Si un nen es fa pipí a sobre (controli esfínters o no), cosa ben normal a I3 perquè des de l'escola mateix demanen mudes de recanvi, l'han de canviar igual, no el deixaran pas moll. Seria una negligència i una irresponsabilitat, per no parlar dels problemes d'higiene, pudors, possibles infeccions...

Pots estar BEN segura que el teu fill controlarà els esfínters. No vull pas dir que no calgui acompanyar-lo, però. Això sí, d'una manera saludable per a ell i per a tu, amb el mínim d'angoixes i pressions.

Has dit que no coneixies ningú que hagués passat dos mesos així. Ara ja en coneixes una altra: m'hi vaig passar 6 mesos, així. I també vam treure-li el bolquer i tornar-l'hi a posar i després tornar-l'hi a treure. Vam fer tot el que tu dius, menys el tema dels premis. La resta, tot pràcticament igual.

Estava preocupada, però va arribar un punt en què li vaig donar la volta. El meu fill fa els anys a l'agost, és a dir va començar I3 amb 3 anys i un mes. Sabíem que a l'escola que li van assignar no n'hi deixarien portar. Per tant, vaig assumir que l'hauria d'anar acompanyant amb calma i sense renyar-lo ni fer-lo sentir malament si es feia pipí o caca a sobre. Va ser dur, però més por em feia que acabés patologitzant el tema i llavors no fes pipí en tot el dia (i en conseqüència agafés infeccions d'orina) o agafés restrenyiment crònic (per aguantar-se massa la caca). No li volia transmetre en cap moment la sensació que el no control d'esfínters amb 3 anys era un problema, perquè NO ho és. El problema és obligar-los a fer una cosa que no poden fer encara i que és maduratiu. I si els hi han de fer fer perquè a l'escola que els ha tocat no poden portar bolquer, doncs ho sento, però l'escola ha d'assumir que se li haurà de canviar roba molla diverses vegades al dia.

El meu fill va controlar esfínters amb 3 anys i 3 mesos. Era novembre i ja havia començat I3. Els mesos de setembre a novembre d'I3 l'havien de canviar DUES vegades de muda, cada dia. Ell tampoc no demanava d'anar al lavabo. No desitjo aquells dos mesos a ningú. Hauria estat infinitament més fàcil que hagués pogut portar bolquer. Avui dia el meu fill fa P5, algun dia se li escapa el pipí, però és molt molt anecdòtic. Demana perfectament d'anar al lavabo o hi va sol. De fet diu que va fer caca i se li omple la boca de satisfacció (és una època en què li fan molta gràcia les coses escatològiques). A la nit encara porta bolquer perquè quan dorm encara no controla esfínters i al matí ens trobem el bolquer ple. No em preocupa gens. L'any passat vam demanar a la pediatra quan seria un problema això i ens va dir: "quan ho sigui per a ell". Aquest curs anirà de colònies, ja veurem què passarà. A ell el veig ben tranquil, de moment. I jo també ho estic. A banda, em consta que no és l'únic de la seva classe que porta bolquer de nit.

I per cert en relació amb el que deies que l'Èric és molt espavilat: al meu fill a I3 ens van dir que mostrava trets d'altes capacitats, tot i que no es podria confirmar fins més endavant. Ara et diria que és un prodigi de memòria, de parla, és un nen potent, però no és altes capacitats ni de bon tros. El que et vull dir és que no s'han d'associar capacitats cognitives amb control d'esfínters en un infant sa.

El meu nebot està acabant de controlar esfínters amb 4 anys i alguns mesos i no té cap problema de salut ni res. La meva germana i la seva parella han decidit que seria un procés guiat per ell i ho han fet amb calma i sense pressió. També és cert que van triar una escoleta que respectés això.

Jo et diria, que és normal que estiguis preocupada, però pensa en l'Èric, i no tant en pressions externes i relativitzant-ho. Confia en ell i confia en tu, i intenta evitar que això et causi un desgast innecessari.

Una abraçada
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Hellen78
Entrades: 27
Membre des de: dj. jul. 09, 2020 5:44 pm

Re: Ajuda bolquer amb 36 mesos!

EntradaAutor: Hellen78 » dt. nov. 05, 2024 9:20 pm

Moltes gràcies Gusineta!

La veritat és que se'm va una bola enorme....i em costa veure el final de tot plegat

Si no porta bolquer amb 2 muses al dia no en té ni per començar, ja que fa pipi gairebé cada hora o mitja hora.....
Em sembla molt fort també que al vostre cole no el deixessin dur bolquers, tot plegat m'emprenya molt! La veritat és que si lo hagués tocat un any més d'escola bressol ni m'amoinaria però la pressió dels coles i de la societat és brutal. Aixxx
Moltes gràcies per les teves paraules, espero que poc a poc poguem fer aquest pas amb èxit.

Una abraçada

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::