El veritable origen del nazisme
El veritable origen del nazisme
Doncs això, que moltes vegades m'havia plantejat per què va passar el que va passar a Alemanya, sent un país democràtic i civilitzat... però llegint aquest article he entès quines van ser les veritables causes de l'auge del Hitler i del nazisme...
http://www.heterodoxia.info/?p=1725#more-1725
La forma de "criar" i d'educar als nens és importantíssima i determinant en l'evolució d'un país!!
EDITO: No estic d'acord amb el final de l'article, actualment la gent alemanya no és així, ni educa així als seus fills!! He conegut un munt d'alemanys molt espontanis i empàtics fins a la medul.la. Amb el text volia reflexionar sobre com una infància d'aquest tipus pot acabar en una catàstrofe nacional (de fet, internacional). No vull alimentar clixés, ni molt menys, i cal dir que als darrers paràgrafs crec que se li'n va una mica la pinça.
http://www.heterodoxia.info/?p=1725#more-1725
La forma de "criar" i d'educar als nens és importantíssima i determinant en l'evolució d'un país!!
EDITO: No estic d'acord amb el final de l'article, actualment la gent alemanya no és així, ni educa així als seus fills!! He conegut un munt d'alemanys molt espontanis i empàtics fins a la medul.la. Amb el text volia reflexionar sobre com una infància d'aquest tipus pot acabar en una catàstrofe nacional (de fet, internacional). No vull alimentar clixés, ni molt menys, i cal dir que als darrers paràgrafs crec que se li'n va una mica la pinça.
Re: El veritable origen del nazisme
Tot i que estic d'acord en què depèn de com criem els nostres fills, tindrem una societat més o menys violenta o tolerant o pacifica, no estic d'acord en que aquesta és la causa única del sorgiment del nazisme a Alemanya, ja que la història no s'analitza només amb una part sino amb múltiples i s'ha de tenir en compte les diferents variables del context històric (social, polític, ideològic, econòmic,...). Ja que recordem que a Itàlia i a Espanya també van sorgir dictadures i la nostra guerra civil, tot i no ser amb la magnitud de la II guerra mundial, també es van cometre atrocitats (i Espanya també era un país democràtic i civilitzat amb una república). A més, els càstigs als nens o el pegar-los per impartir diciplina i obeïr a la autoritat (els pares, els avis o els mestres) estava molt i molt acceptat i tolerat per la societat antigament, inclús s'impartia a l'escola amb humiliacions i càstigs físics. I no era exclusiu d'Alemanya.
Sí, és veritat que no s'ha d'agafar només una variable, però als llibres d'Història que jo he llegit sempre parlen d'altres causes (econòmiques, polítiques...), i mai de l'educació dels nens. Per això crec que és important destacar-ho, perquè normalment no es té en compte, i crec que és molt important.
I per suposat que el càstig físic estava molt estés i no era exclusiu d'Alemanya, però l'article ja ho diu, de fet ho compara amb Espanya... I tu mateixa ho has dit, es van cometre moltes atrocitats i va haver dictadures en altres països suposadament democràtics i "civilitzats"... jo hi veig una relació, i mai m'havia parat a pensar-ho.
I per suposat que el càstig físic estava molt estés i no era exclusiu d'Alemanya, però l'article ja ho diu, de fet ho compara amb Espanya... I tu mateixa ho has dit, es van cometre moltes atrocitats i va haver dictadures en altres països suposadament democràtics i "civilitzats"... jo hi veig una relació, i mai m'havia parat a pensar-ho.
no hi ha res més semblant a un feixista que un burgés acollonit...... compte amb la por que és el motor cap al totalitarisme...... i ara tothom està cagat de por i faran el que voldran amb nosaltres. No cal estar educats amb bastonades... és l’arma més utilitzada des dels albors de la humanitat.
L'origen solament ho saben els qui ho van viure i esclar...........com tot.....cadascún tindra una versió.
Jo he llegit molt sobre el tema i no coincideixen unes coses amb unes altres, aixó si em va llegir el llibre "Mein Kampf" i es el que millor et pot fer entendre tot allò que va passar....no estic de part de res ni molt menys pero esta be que avui dia tinguem tantes coses per informarnos.
Lo mes important es educar els nostres fills amb els millors valor possibles, ensenyar a respectar tant a les persones, com als animals, plantes etc...
Lo demes ja es historia....i si mirem cap enrere veurem que hi han hagut coses horribles a l'historia de tots els països, i que d'això aprenem i evolucionem.
Jo he llegit molt sobre el tema i no coincideixen unes coses amb unes altres, aixó si em va llegir el llibre "Mein Kampf" i es el que millor et pot fer entendre tot allò que va passar....no estic de part de res ni molt menys pero esta be que avui dia tinguem tantes coses per informarnos.
Lo mes important es educar els nostres fills amb els millors valor possibles, ensenyar a respectar tant a les persones, com als animals, plantes etc...
Lo demes ja es historia....i si mirem cap enrere veurem que hi han hagut coses horribles a l'historia de tots els països, i que d'això aprenem i evolucionem.
Torna a “El desenvolupament emocional”
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |