repetir Llar 2

Rabietes, gelos, egoisme..

Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: repetir Llar 2

EntradaAutor: kabbisa » dv. abr. 12, 2013 9:21 am

home Rossinyola, jo em referia més a que fins als 6 anys no ténen per què seguir els cursos "establerts" en les edats "establertes", per molt que sigui el més comú. No te per què passar per tots els cursos.

Si el seu nen es sent insegur amb nens que tenen més estabilitat, dons no cal que segueixi estant amb ells. Pot quedar-se a la llar i passar al col·legi d'aquí a uns anys a p6 directament, o a p4 si l'any vinent ja està preparat.
Mentre tinguin cura de mantenir-lo motivat i anar-li ensenyant tot allò per lo que ja estigui psíquicament preparat.
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: repetir Llar 2

EntradaAutor: Maria V. » dv. abr. 12, 2013 3:04 pm

Una solució (que ja han insinuat algunes companyes) és que, fins que no li toqui fer primer de primària, vagi a un parvulari o escola bressol on li respectin el ritme i on l'estimulin dedicant-s'hi prou. Però hi ha un problema: quan arribi a l'edat, et pots trobar que a les escoles que t'agradarien no hi hagi plaça. Potser amb els qui els pugen de pàrvuls ja ho tindran ple.
A P3 se suposa que d'atenció personal en necessiten tots: són molt petits. Potser convindria que anessis a l'escola on l'has prematriculat i expliquessis el cas a la persona responsable dels pàrvuls. T'haurien de dir si l'escola fa un seguiment diari prou individualitzat. Ho hauria de fer, però en part depèn de quants alumnes tinguin per classe.
Tinc entès que a les escoles, quan entra un alumne nou, per norma ha d'anar al curs que li correspon per edat, o sigui que d'aquí a un any te'l posarien a P4 i potser s'hi trobaria més foraster que no pas el setembre vinent a P3. Anant-hi ara, hi trobarà companys que no han estat mai escolaritzats i l'escola els vindrà de nou, com a ell: no serà l'únic. En canvi, si s'està un any més a la guarderia i després entra directament a P4, tots els altres ja tindran una colla d'hàbits escolars i ell serà l'únic a sentir-s'hi estrany.
El sistema escolar força tothom que hagi nascut en un any determinat a seguir la mateixa programació. Cadascú té el seu ritme i aquest sistema perjudica sobretot els qui han nascut un novembre o un desembre, però també els qui, essent dels primers mesos de l'any, estan passant, en el desenvolupament, una etapa de rapidesa (i s'avorreixen a classe) o una de lentitud (i se'ls força). Afortunadament, d'entre la gent que he conegut al llarg dels anys, he vist que les criatures que tenien el suport emocional dels pares han acabat sortint-se'n bé encara que entremig hagin passat temporades difícils.
Avatar de l’usuari
Nuri g
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1046
Membre des de: dv. feb. 05, 2010 3:27 pm
Ubicació: Girona

Re: repetir Llar 2

EntradaAutor: Nuri g » dv. maig 03, 2013 4:58 pm

Hola Coliflor,

Jo estic en aquests moments en un cas semblant... la jlit t'ha enllaçat el post que vaig obrir jo.

El meu fill te un ritme lent, encara no parla i per postres te un problema de creixement que fa que tingui una edat osea de 15-18 mesos... per tant, d'estatura sembla que tingui un any menys del que realment té, i va neixer el 31 de desembre. S'ens ha ajuntat tot.

Amb la mestra, la EAP de l'escola i els pares em decidit que repteixi P2. No es un any perdut, perqué ell ja no va fer P1. Ell no perdrà cap dia de la seva vida, está guanyant un any d'infantesa!!!

I l'any que ve farà P3, la de l'EAP ens farà un informe per l'escola perqué el poguem matricular, i no hagi de començar a P4. Parla amb els de CDIAP, si encara no l'has matriculat, encara tens temps.

Això de que millor que no repeteixint es una tonteria com una casa.... si ell necesita més temps, el necesita ara, no es cap problema repetir P2. cada nen es un mòn, el millor per ells es respectar el seu ritme... perqué a P3 representaà un esforç que no s'el mereix. Es mereix anar al seu propi ritme. Que et diu el cor?
Nuri g l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 03, 2013 5:03 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Nuri g
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1046
Membre des de: dv. feb. 05, 2010 3:27 pm
Ubicació: Girona

Re: repetir Llar 2

EntradaAutor: Nuri g » dv. maig 03, 2013 5:02 pm

EMAMI ha escrit:Bones!
Jo no entenc com es volen fer repetir nens tan petits... L'altre dia a la feina parlava amb la mestra de llar 2 i em va dir que ells no poden valorar segons quines coses. Són massa petits.
Jo si m'ho proposessin no ho faria. Amb què es basen? Que va més endarrerit? I què? Hi ha de tot...
Un any que vaig ser tutora de primer de primària tenia un nen del desembre i si que anava més endarrerit, però ara fa tercer i ja no es nota tan la diferència.
No se, trobo un pèl exagerat fer repetir llar 2. Ha de ser un cas molt extrem penso...


I es que no ho valora la mestra això... fes venir als de l'EAP... cada escola en tenen. Son un Equip d'Atenció Psicopedagoga, que valoraran el teu fill sense prejudicis. Exacte, hi ha de tot.... la majoria de nens i nenes de final d'any no tenen que repetir, s'ha de mirar cas per cas.
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: repetir Llar 2

EntradaAutor: Maria V. » ds. maig 04, 2013 5:00 pm

Coliflor, la solució que ha trobat la Nuri g per al seu nen sembla molt encertada, podries fer igual amb el teu, però abans t'hauries d'assegurar que, efectivament, d'aquí a un any el deixaran entrar a P3 i no te'l clavaran a P4.
coliflor
:: puça
:: puça
Entrades: 23
Membre des de: dv. abr. 13, 2012 3:39 pm

Re: repetir Llar 2

EntradaAutor: coliflor » dt. maig 07, 2013 1:21 pm

Hola noies, perdoneu la desconexió i moltíssimes gràcies per les opinions i informacions aportades.
Maria i Núria, al cdiap insisteixen en que no és mala idea qye el meu fill repeteixi i a l'Eap em van recalcar el que comenta la Núria, que repetir np és cap any perdut. El meu nen és molt insegur i srmbla que es troba mès còmode amb nens més petits
Tampoc ha assolit encara moltes fites que els seus companys de classe i encara no entén moltes ordres . Em van comentar que a P3 necessiten un nivell de participació i concentració més elevat i que encara el veuen una mica petit per afronatar -se a coses que possiblement encara no entendrà i que tot plegat el farà sentir encara més insegur.
Jo de totes maneres treballo la srva inseguretat anant CADA tarda al parc a empapar se de nens. Cada vegada s allunya més de mi i observa més el wue fan els nens i interactua.
Com cpmenta la Maria preguntarè a l Eap com puc fet el qur ha fet la Nuria, per tal que l any que ve no passin el meu fill directament a p4.
Moltes gràcies a totes!!!

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::