por, rabieta?? què te?
por, rabieta?? què te?
Hola,
Us escric perquè aquesta nit m'he espantat força. La meva nena té 24 mesos, acabats de fer, ella sempre es desperta molt a les nits, però quan la sento vaig cap a ella, i es tranquilitza, veu aigua si te set i es torna a estirar al llit per dormir.
Avui ha estat diferent, eren les 12 de la nit que le sentit plorar, hi he anat i no em volia ni veure'm, rebotia tot el que tenia al seu abast, estava fora de control, inclos ha arrencat les betes que lliguen el protector del llit amb els barrots, s'enfilada per saltar del llit tota histèrica, le agafat com he pogut i le deixat a terra pq no es fes mal i despres intentava escalar per anar al llit, no se, tota una "locura", no feia cas a res?
Entenc podria ser una rabieta, com fa a vegades de dia si no aconsegueix el que ella vol, però ostres, feia ja 3 hores que dormia i de cop això.
Al final pq no prengues mal le portat al distribuidor de casa i he tancat totes les portes, allà no tenia on enfilar-se ni poder-se fer mal. Al cap de 5-10 minuts s'ha deixat agafar a coll, le calmat, posat al llit i fins les 8 del mati ha dormit.
Què creieu que ha passat? hem te completament desconcertada.
Us escric perquè aquesta nit m'he espantat força. La meva nena té 24 mesos, acabats de fer, ella sempre es desperta molt a les nits, però quan la sento vaig cap a ella, i es tranquilitza, veu aigua si te set i es torna a estirar al llit per dormir.
Avui ha estat diferent, eren les 12 de la nit que le sentit plorar, hi he anat i no em volia ni veure'm, rebotia tot el que tenia al seu abast, estava fora de control, inclos ha arrencat les betes que lliguen el protector del llit amb els barrots, s'enfilada per saltar del llit tota histèrica, le agafat com he pogut i le deixat a terra pq no es fes mal i despres intentava escalar per anar al llit, no se, tota una "locura", no feia cas a res?
Entenc podria ser una rabieta, com fa a vegades de dia si no aconsegueix el que ella vol, però ostres, feia ja 3 hores que dormia i de cop això.
Al final pq no prengues mal le portat al distribuidor de casa i he tancat totes les portes, allà no tenia on enfilar-se ni poder-se fer mal. Al cap de 5-10 minuts s'ha deixat agafar a coll, le calmat, posat al llit i fins les 8 del mati ha dormit.
Què creieu que ha passat? hem te completament desconcertada.
Re: por, rabieta?? què te?
La meva petita ho ha fet un parell de vegades, una cosa similar. Jo he arribat a la conclusió que ha estat un malson o alguna cosa similar, ja que les dues vegades ha coincidit amb dos ensurts que ha tingut durant el dia. Es passa força malament, perquè no saps com consolar-los!
Moltes gràcies, si suposo ha estat un mal son. De dia no ha tingut res especial, que jo sàpiga, però si que hem van dir ahir a la llar d'infants que la notaven més "tobeta", potser en ronda alguna.
Jo diria que això és un terror nocturn, aquí tens una explicació que crec que està treta del llibre de la rosa jové:
http://www.sermamas.es/el-bebe/terrores ... esadillas/
http://www.sermamas.es/el-bebe/terrores ... esadillas/
Si, són terrors nocturns. La meva filla n'ha tingut alguna vegada i de veritat que la primera vegada que ho vius espanta molt perquè no es calma amb res ni amb ningú. Quan entens el què és ho vius amb més naturalitat.
moltes gracies per les respostes a totes? he llegit el link i sembla que és això, un terror nocturn, es descriu perfectament el que hem viscut aquesta nit.
Però, una pregunta, com hem de respondre davant d'un terror? quina és la millor manera d'actuar?
Però, una pregunta, com hem de respondre davant d'un terror? quina és la millor manera d'actuar?
La millor manera d'actuar és vigilar que no es faci mal i acompanyar-lo/la a que li passi, sense intervenir massa, ja que normalment no dura més de 10 o 15 minuts.
Són Terrors nocturns, el meu fill en té quan passa episodis de nervis durant el dia. Ara feia molt que no en tenia i al cap d'una setmana d'haver començat l'escola (p3) on va super content i encantat i on no ha tingut cap problema, doncs una nit ens va tornar a tenir terrors nocturns.
Jo no hi havia vist relació però després de quasi 2 anys amb terrors nocturns (en té des dels 8 0 9 m) doncs vam descobrir que era al cap de uns dies d'haver passat un estat de nervis.
El que heu de fer és evitar que es faci mal... nosaltres ens asseiem al seu costat i jo li cantava fins que de cop hi volta (després de 10 o 15 min eterns!!) s'enfilava a coll del seu pare o meu i continuava dormint tranquilament.
Es molt angoixant sobretot les primeres vegades, però paciència!!!
Jo no hi havia vist relació però després de quasi 2 anys amb terrors nocturns (en té des dels 8 0 9 m) doncs vam descobrir que era al cap de uns dies d'haver passat un estat de nervis.
El que heu de fer és evitar que es faci mal... nosaltres ens asseiem al seu costat i jo li cantava fins que de cop hi volta (després de 10 o 15 min eterns!!) s'enfilava a coll del seu pare o meu i continuava dormint tranquilament.
Es molt angoixant sobretot les primeres vegades, però paciència!!!
Torna a “El desenvolupament emocional”
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |