A quina edat diuen alguna paraula?

Rabietes, gelos, egoisme..

Ninus
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dj. set. 17, 2015 6:12 pm

A quina edat diuen alguna paraula?

EntradaAutor: Ninus » dl. gen. 04, 2016 6:42 pm

Doncs això, tinc un nen que té 14 mesos i no diu res... Ni papa ni mama ni res... Ho entén tot! I ell a la seva manera es fa entendre!
Per tot lo altre està molt espavilat: camina des dels 10 mesos, no para quiet, és rialler i no calla, però només diu da-da-da...
Estic preocupada perquè la gent em diu que papa i mama ho hauria de dir... És cert?
Moltes gràcies!
Avatar de l’usuari
Maroa
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 8:28 am

Re: A quina edat diuen alguna paraula?

EntradaAutor: Maroa » dl. gen. 04, 2016 9:01 pm

No! No és cert! 14 mesos és molt petit!!! Si tu el veus espavilat i feliç no pateixis, que tot arribarà!
Jo també estava molt nerviosa perquè el meu nen no deia quasi res als dos anys i va començar a parlar una miqueta als 2 anys i mig. Ara en té quatre i és una cotorreta! No et preocupis, en serio. :-o00m
Avatar de l’usuari
Ir26
:: poltre
:: poltre
Entrades: 696
Membre des de: dc. març 05, 2014 9:42 am

Re: A quina edat diuen alguna paraula?

EntradaAutor: Ir26 » dl. gen. 04, 2016 9:49 pm

El meu només diu papa, mama i pa. També ho entén casi tot però no sap dir gaires coses... de totes maneres jo no em preocuparia. El teu camina des dels 10 mesos i el meu, per exemple, en té 14 i encara no sap caminar sol... cadascú té el seu ritme, no t'hi amoïnis :-()-)
Imatge
25-05-15: La nostra estrella fugaç. Mai t'oblidarem...
Imatge

Imatge
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: A quina edat diuen alguna paraula?

EntradaAutor: shyla » dt. gen. 05, 2016 10:14 am

Tranquil.la! Ja hauras vist en aquests mesos que la gent opina de tot! Si esta espavilat jo no m'amoinaria gens ni mica. El teu ha caminat als 10 mesos, potser tens un altee i ho fa als 18, va tard? No, dins la normalitat pero l'altre hoy va fer abans... La gent sempre te pressa per que facin coses. El meu petit amb 5 mesos gatejava, i ara amb 9 mig ja hi ha una pressa pero que camini...buff molta paciencia per intentar que no t'afectin els comentaris!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: A quina edat diuen alguna paraula?

EntradaAutor: Clara13 » dt. gen. 05, 2016 10:43 pm

El meu no va començar a dir papa i mama amb sentit fins els 15 o 16 mesos. Com et diuen, cada bebé porta el seu ritme, un dia et sorprenen i comencen a xerrar. El meu amb 14 mesos (ara en té 17), deia pa i ota (pilota), res més. Tres mesos després és una passada, evolucionen molt ràpid. Així que no et preocupis, ja veuràs com avancen. A més, lo realment important és que us entengui.
Avatar de l’usuari
arwen81
:: gosset
:: gosset
Entrades: 442
Membre des de: dv. abr. 26, 2013 5:32 pm

Re: A quina edat diuen alguna paraula?

EntradaAutor: arwen81 » dc. gen. 06, 2016 7:32 pm

Ninus sóc mami i logopeda. Estigues tranquilíssima!!! com et diuen les companyes cada nen és un món però fins els 20 mesos tranquilament pot no arrencar-se a parlar. Lo important és que vegis que té intenció comunicativa i que va comprenent cosetes. La meva filla fins els 15mesos no va caminar i arrencar-se a xerrar al voltant dels 20-21.
Relax i a disfrutar! :ok:
2FIV juny'13:5 folis,5 madurs,4 fecunden,2 embris (A-B).Beta+.Sou 2!Setm 11 un angelet marxa al cel.
Fb'14 neix la nostra preciosa nena.
Ds'14:embaràs natural!Setm 14, ets una nena marxes al cel.La nostra Llum.
3FIV des'15: 1 foli,1 madur,no fecunda.
Abril'16:embaràs natural!queda't!

Imatge

Imatge
Imatge
Ninus
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dj. set. 17, 2015 6:12 pm

Re: A quina edat diuen alguna paraula?

EntradaAutor: Ninus » dj. gen. 07, 2016 11:57 am

Moltes gràcies per les respostes! S'agraeixen molt i em quedo més tranquil.la.
Ell ho entén tot i es fa entendre! Suposo que per això no té la necessitat de parlar i dir paraules! Amb el da da da ja va sobrAt jajajja.
Gràcies!!
Yessjon
Entrades: 2
Membre des de: dj. març 17, 2016 3:57 pm

Re: A quina edat diuen alguna paraula?

EntradaAutor: Yessjon » dj. març 17, 2016 4:01 pm

Hola, ting un nen de 15 messos, i a la revisió m han derivat al cediap perquè no diu cap paraula, ni papa ni mama.., no senyala di vol algo.. Ho demana a la seva manera amb rabietas... Es súper independent... Pero la pediatra em va dir que tenia que preocupar-me? Algú amb cas similar? Que tal al cediap? Gràcies
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: A quina edat diuen alguna paraula?

EntradaAutor: Essuca » dj. març 17, 2016 5:04 pm

Que en 15 mesos bo digui res no és preocupant. Fins els 18 mesos no es considera senyal d'alerta.
Una altra cosa és si senyala o indica amb la mirada? Si es fa entendre amb gestos que no siguin paraules. Vull dir que una cosa és que no digui Mama i l'altre és que vagi endarrerrit en intencio comunicativa. El teu peke com es comunica amb tu o altres?
Yessjon
Entrades: 2
Membre des de: dj. març 17, 2016 3:57 pm

Re: A quina edat diuen alguna paraula?

EntradaAutor: Yessjon » dj. març 17, 2016 6:15 pm

Hola, primer de tot merci per contestar. En Jon es un nen súper extrovertit, independent, ell s expressa a la seva manera, amb rbietas.. Jeje amb la mirada també, pero no senyala encara ni diu cap paraula.. Estic agobiada perk el test que em va fer la pediatra es pen detectar autisme :(
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: A quina edat diuen alguna paraula?

EntradaAutor: Anna Maria » ds. març 19, 2016 6:30 am

Bones!
la gent és... el meu ara ja sols li falta deixar-se anar per caminar sol, i quan als 12 mesos "només" va començar a gatejar (fins llavors s'arrossegava tipus comando) em deien i em diuen algun cop "doncs sí que es vago..." . O sigui que paciència amb la gent i cada nen té els seus temps!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
aspi
:: puça
:: puça
Entrades: 29
Membre des de: dj. abr. 07, 2016 8:14 pm

Re: A quina edat diuen alguna paraula?

EntradaAutor: aspi » ds. abr. 09, 2016 11:15 am

Hola, jo escric aquí perque estic una mica preocupada, el meu fill té 17 mesos, en uns dies 18 i diu mamá i papá, pero tampoc ho diu molt, quan es desperta a la nit i poc més, alguna vegada ha dit adéu, però res més que aquestes tres coses. Per una banda intento no preocupar-me pq saluda amb la mà, fa sí i no amb el cap (tot i que a vegades no té molt clar q significa cada cosa), fa sh amb el dit, es riu amb la gent, es gira quan el cridas pel seu nom, té contacte ocular, interactua amb adults i nens i parla molt però en el seu propi idioma, a més ell no va a llar d'infants, ni te germans, ni cosins, ni res i intento restar-li importancia, pero l'altre dia una amiga em va dir que el seu nebot de la mateixa edat, comença a construir frases i buscant per internet sembla que ja tingui que fer meetings amb 18 mesos... No sé la veritat és que em començo a angoixar
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: A quina edat diuen alguna paraula?

EntradaAutor: Essuca » ds. abr. 09, 2016 3:25 pm

aspi ha escrit:Hola, jo escric aquí perque estic una mica preocupada, el meu fill té 17 mesos, en uns dies 18 i diu mamá i papá, pero tampoc ho diu molt, quan es desperta a la nit i poc més, alguna vegada ha dit adéu, però res més que aquestes tres coses. Per una banda intento no preocupar-me pq saluda amb la mà, fa sí i no amb el cap (tot i que a vegades no té molt clar q significa cada cosa), fa sh amb el dit, es riu amb la gent, es gira quan el cridas pel seu nom, té contacte ocular, interactua amb adults i nens i parla molt però en el seu propi idioma, a més ell no va a llar d'infants, ni te germans, ni cosins, ni res i intento restar-li importancia, pero l'altre dia una amiga em va dir que el seu nebot de la mateixa edat, comença a construir frases i buscant per internet sembla que ja tingui que fer meetings amb 18 mesos... No sé la veritat és que em començo a angoixar


Primer de tot tranquil·la, ser que és fàcil dir-ho i difícil d'aplicar.

És cert que es presenta com un signe d'alarma el fet que no pronuncien CAP paraula els 18 mesos. Però el signe d'alarma diu que ho comentis amb el pediatre, és a dir, que ho parlis amb ell/a per valorar si pot ser alguna cosa més, potser veu totes aquestes coses que dius (contacte visual, comunicació gestual...)i altres ítems de desenvolupament i endarrereix el signe d'alarma.

T'explico el meu cas per si et serveix. Teníem la revisió del 18 mesos a l'agost, i com que érem fora la vam fer els 17 mesos i en aquell moment no deia CAP paraula oral, amb la mirada, senyalant, rient, el que vulguis, es feia entendre super bé, però ni papa, ni mama, ni aigua, res de res. Al comentar-li a la pediatra ens va dir, que ell el veia molt bé de desenvolupament, que tots els altres ítems fins el moment havien estat òptims, que se'l veia llest i despert, que no ens alarméssim, que ens faria revisió els 21 mesos i si continuava així ja ens plantejaríem que fer. Doncs quan vam tornar a la revisió dels 21 mesos no callava, literalment... Ara (amb 3 anys) les mares de la llar d'infants fan comentaris del tipus "ostres com xerrar", "ostres quines frases més llargues..." i jo vaig pensant i jo preocupada i ara no calla ni sota l'aigua (literalment, que anem a la piscina i empassa una d'aigua... :content: )

El meu consell seria, anar a la revisió dels 18 mesos - i si no programar-ne una els 19 mesos (deixar-li una mica de marge al nen) - i parlar-ho amb la pediatra, que valorarà més en global el nen (mirant l'historial i com ha anat assolint les etapes), no només l'oralitat sinó tot el fet comunicatiu, motor, social... El signe d'alarma no és córrer a un CDIAP que li facin mil test i l'estimulin, sinó parlar-ho amb el pediatre a veure què opina. I un cop hagis fet aquesta revisió, valorar la informació que et dóna.

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::