TDAH - Subvencions - Beques - Ajuda

Rabietes, gelos, egoisme..

petita85
Entrades: 1
Membre des de: dj. juny 30, 2016 2:31 pm

TDAH - Subvencions - Beques - Ajuda

EntradaAutor: petita85 » dj. juny 30, 2016 2:44 pm

Hola; sóc nova pel forum. No sé si aquí és el millor lloc on posar la meva consulta o he d'anar a algun altre lloc que sigui més adequat. Perdoneu però vaig molt perduda...

Tinc dos fills. El gran ha tingut problemes amb la parla, actualment ja gairebé ho tenim solucionat. Va per privada.

He anat a revisió de la petita i la pediatra, sabent l'antecedent del gran, m'ha comentat que hauriem de començar a anar amb algun centre perquè l'ajudin en la parla (és veritat, va retrassada com el seu germà i és nena de no mirar-te quan parles, així que és difícil que aprengui a parlar si no s'hi fixa). També m'ha comentat que apunta a tenir TDAH... Aquests mesos d'hivern hem anat a un neuropediatra per uns moviments que fa "extranys" però que ens va comentar que era "estimulació".

La pediatra ens ha derivat al centre subvencionat per la generalitat, però com ja debeu saber, van molt saturats. He aconseguit visita relativament aviat (finals juliol), però no és visita de la nena, és visita amb els pares per parlar-ne'n. Després encara quedarà la part de la visita amb la nena... Així que potser s'allarga fins setembre (agost vacances...). I després falta que me l'agafin o diguin, com van fer amb el seu germà, que en parlem d'aquí sis mesos... I em passi 18 mesos més i al final hagi d'anar-hi, amb el quid que amb més dificultat que si s'hagués agafat més aviat...

Ens estem plantejant anar directament a privat, però com podeu pensar, ens és complicat poder afrontar aquestes despeses tenint en compte que el gran ja va a logopeda privat i són 250 euros al mes per dues sessions setmanals... Si anem per privada i finalment es confirmés el TDAH, el cost pot ser molt elevat, perquè ens han dit que necessitaria psicòloga, neuropediatra i logopeda. I si finalment no te TDAH o no li poden detectar encara (tinc entés que fins que no van a cole, no es pot saber si ho tenen), almenys logopeda sí que necessita, així que hauré de pagar (menys, però hauré de pagar).

Sabeu si hi ha alguna ajuda que ens puguin donar, alguna beca?
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: TDAH - Subvencions - Beques - Ajuda

EntradaAutor: capseta » dj. juny 30, 2016 5:21 pm

Hola!!

Estic una mica espessa i potser per aixo no ho he entes, o pot ser que no ho hagis dit, pero quina edat te la teva nena? Fins els 7-8 anys no es sol diagnosticar el TDAH.
De forma pública hi ha:
CDIAP- del naixement fins els 5 anys, en casos moooolt excepcionals i greus pot allargar-se fins els 6.
Després del CDIAP si cal continuar tractament en cas que hi hagi un trastorn concret pots rebre atenció per part d'un centre privat pero rebre beca INAPE (es gestiona amb el centre privat pero ho ha d'acabar de tramitar l'escola i l'EAP).
Si des del CDIAP (o l'escola) es creu que pot tenir TDAH o TEA es deriva al CSMIJ (centre de salut mental infanto-juvenil) per que psiquiatre-psicoleg-neuroleg facin el diagnostic.

Hi ha altres serveis educatius per altres tipus de discapacitats pero no te'n parlo ja que no és el cas. Per cert, jo soc mestra d'educació especial a una escola pública, d'aquí surt la meva informació.

Espero haver-te ajudat. Una abraçada!!
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: TDAH - Subvencions - Beques - Ajuda

EntradaAutor: PetitPrincep79 » ds. jul. 02, 2016 9:48 pm

A principis de curs hi ha beques nee que es tramiten les primeres setmanes de curs. Ha d'haber dictamen de l'EAP, i solen pagar directament al centre privat on sigui atés l'infant.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::