Televisió i demés...

Rabietes, gelos, egoisme..

formiguetes
:: papallona
:: papallona
Entrades: 113
Membre des de: dj. set. 17, 2015 9:25 pm

Televisió i demés...

EntradaAutor: formiguetes » ds. jul. 02, 2016 7:40 am

Bon dia a tothom! Ja sé que és un tema ja tractat al Socpetit, tot i que no l'he buscat, em sona d'haver-lo llegit, però m'agradaria "actualitzar" opinions al respecte... Tinc una nena de 2 anys recent complerts, i com a molts dels vostres nens a aquesta edat, li encanta el MIC, li xifla!! :miko: . Va començar a veure'l fa uns mesos, 2 o 3, i li posàvem de tant en tant quan coincidia que pel mati o la tarda el podia veure a la tele. Però ara, des de que ha "descobert" que també el pot mirar quan i on vulgui per internet, ens el demana cada dia! Jo sóc molt contraria a les tecnologies pels nens petits, mira, suposo que jo de petita (i ja existia la gameboy i la play), no vaig tenir més que contes, puzzles, i infinitat de jocs creatius i manipulables, res de pantalles, i penso que els meus pares em van fer un gran favor no comprant-me aquestes "maquinetes" ja que el meu joc era molt actiu, no m'avorria gairebé mai quan estava a casa, i passava moooltes estones jugant sola (vaig ser filla única fins els 6 anys), i en tinc molt bon record de la meva infància, jugant sense parar. En fi, després d'aquest super rotllo, m'agradaria intercanviar opinions sobre aquest tema, ja que a vegades dubto sobre com gestionar-ho... Ja sé que el MIC és molt educatiu, a mi m'encanta, però quan la veig allí davant de la pantalla...no sé, no m'agrada!! Ara només llevar-se ja ens el demana, i li hem dit que no, que només el veurà una estoneta a la tarda. A partir de quina edat van veient més tele?? Com ho feu vosaltres? Jo em moro quan veig a aquells nens que a penes tenen un any, i van amb el mòbil de la mama o el papa jugant mentre estan al cotxet ?-) , o simplement estan berenant en una cafeteria i el nen està abduït per la pantalla del mòbil, la tablet, la wii, ...
Què opineu?

Gràcies!! :content:
Avatar de l’usuari
Terrallum
:: granota
:: granota
Entrades: 249
Membre des de: dc. oct. 28, 2015 1:27 pm
Ubicació: Girona

Re: Televisió i demés...

EntradaAutor: Terrallum » ds. jul. 02, 2016 12:03 pm

Hola formiguetes!

Jo no tinc fills però m'agradaria donar-te la meva opinió com a educadora d'un espai lliure on totes les joguines que tenim són de fusta o naturals i cap funciona amb piles ni tenim pantalles i tot això té un perquè.
Quan un nenx mira la tv o juga amb una tablet o mòbil són nens observadors és a dir estar allà asseguts només observant no són partíceps del joc. En canvi quan els nenxs juguen amb materials poc estructurats el que potenciem és la creativitat, la imaginació, si ells no hi posen imaginació un plat de fusta serà simplement un plat de fusta però quan ells juguen pot ser un avió, un vaixell, la caseta dels ninots, etc... Estem fent que siguin part activa del joc i desenvolupin moltes de les seves habilitats, capacitats i recursos tant cognitius, com físics o emocionals.

Ara bé, sóc molt conscient que els nenxs d'avui en dia estan envoltats de la tecnologia per tot arreu. Al meu parer no és necessària fins que la necessitin per l'escola o per altres activitats, o bé quan ells ja la demanin conscientment. El que jo faria és el que fas tu, no negar-li però oferir-li com una activitat de poca estona i per la tarda, quan per exemple hagi estat una bona estona jugant, o després de berenear, etc quan necessiti potser un moment d relax li podries oferir una estoneta de Mic.

Això sí, com ja he dit el mínim possible, al meu parer quan més actius i creatius siguin en el joc millor.

Una abraçada!!!
Imatge

Imatge
formiguetes
:: papallona
:: papallona
Entrades: 113
Membre des de: dj. set. 17, 2015 9:25 pm

Re: Televisió i demés...

EntradaAutor: formiguetes » ds. jul. 02, 2016 12:57 pm

Hola terrallum! Gràcies per la teva aportació, comparteixo el que dius! I sí, fins ara fem això, estones curtes i en moments "clau", com ara quan estem a punt de sortir que ella es neguiteja i nosaltres necessitem acabar d'enllestir-ho tot, o altres moments que ella ja està una mica cansada de jugar i, com tu dius, vol una estona de relax.. :ok:
iole
:: rateta
:: rateta
Entrades: 169
Membre des de: dj. set. 11, 2014 1:47 pm

Re: Televisió i demés...

EntradaAutor: iole » ds. jul. 02, 2016 1:18 pm

Jo crec que hi ha temps per tot! Al meu fill de 4 anys li encanta la tele i les pelis, pero tambe li encanten els jocs de fusta, els cotxes, el parc, la piscina...

Jo li deixo veure tv una estona al mati mentre m'ocupo del petit, dp ja parem i el cap de setmana mirem una peli dp de dinar tots junts, al vespre si s'ha portat be li deixo veure uns 20 minuts.

Tema tablets tenim jocs educatius i van superbe en un restaurant o en una botiga amb cua...

Jo crec que no es questio del tot o res... Jo no creia en les tablets pero de tant en tant ens agrada sopar tranquils en un restaurant, li porto un conte, uns colors, algun lego i quan esta cansat li dono el mobil o tablet i aixi tampoc abusem.
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: Televisió i demés...

EntradaAutor: rundi » ds. jul. 02, 2016 4:12 pm

Jo sóc molt antipantalles. Sí que veuen dibuixos, però només el cap de setmana al matí una estona i només si ho demanen, jo no ho ofereixo.
No ho faig perquè enganxen, no saben gestionar-ho i no dirien mai prou i a sobre es posen de mala llet després de veure'n.
De tablet i mòbil ni parlar-ne. Són molt còmodes, clar, però si els grans n'estem enganxats em puc imaginar l'efecte en un nen.
Són petits i ja hi haurà temps, el seu món seran pantalles sí o sí, així que prefereixo que ara juguin i imaginin, i si es posen pesats, doncs què hi farem...
Trobo que s'han d'establir temps pels dibuixos, una estoneta pactada, no cada dia. I que per les altres pantalles, de més grans.
Ara bé, és la meva opinió i cada familia gestiona casa seva, no jutjo a qui ho fa, però jo no ho vull.
formiguetes
:: papallona
:: papallona
Entrades: 113
Membre des de: dj. set. 17, 2015 9:25 pm

Re: Televisió i demés...

EntradaAutor: formiguetes » ds. jul. 02, 2016 6:27 pm

Sí, evidentment que no cal ser extremista, però estic molt d'acord amb que se'ls ha de limitar ja que s'hi enganxen d'una manera increible...! Iole, respecte a això que dius de les cues i els restaurants, precisament són moments ideals per fomentar el "saber esperar", la paciència, escoltar als adults com conversen, observar, o fins i tot avorrir-se! Ens fem un fart d'evitar que els nens s'avorreixin, i per això els donem mobils i tablets, i també és bo que s'avorreixin una mica! I és que aquests són moments ideals per donar " rienda suelta" a la imaginació, i per fer tot allò que he comentat abans...pensar...o simplement aprendre a frustrar-se, no sempre es faran coses del seu gust! Evidentment que si podem evitar dur-los a fer gestions al Banc, o a triar les rajoles del bany, doncs millor! Així ens estalviarem males estones :-D
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Televisió i demés...

EntradaAutor: Rossinyola » dg. jul. 03, 2016 11:55 pm

formiguetes crec que tu mateixa veus clar que ni a tu t'agrada ni a la teva filla li cal, tot i que evidentment li agrada. Ja tindrà tota la vida per mirar la tele, ara amb dos anys el món per descobrir és tan interessant i estimulant... :***:

Nosaltres vam tenir una temporada de fer servir l'ipad amb el mic i alguns dibuxos suaus per anar en cotxe, quan la meva filla tenia uns 18mesos, pq era un infern anar al cotxe amb ella. Però, com a tu, hi havia alguna cosa que no m'agradava i li vaig anar treient l'ipad. Ara té 4 anys i es passa setmanes sense veure res de tele, i el petit, que té 22 mesos, gairebé ni l'ha vist. Quan hi ha algun dia que pel que sigui diu "vull dibuixos", pactem que primer mirarem si són bonics i ens asseiem tots 3 a veure-ho junts durant uns 10 min. Quan surten les lletres ja l'apaguem i canviem d'activitat. Jo estic molt contenta amb aquesta decisió pq realment m'he adonat que no necessiten la tv per rès, i que tenen mil idees per fer a cada minut, i m'encanta veure com s'organitzen el joc que no pas veure'ls embobats mirant una pantalla. Crec que quan sigui més gran inevitablement anirem veien més tv, però ara per ara ho retardarem tot el possible.
Imatge

Imatge

Imatge

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::