Separació, què dir a una nena de 2 anys i mig

Rabietes, gelos, egoisme..

gusiluz
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

Separació, què dir a una nena de 2 anys i mig

EntradaAutor: gusiluz » dj. ago. 18, 2016 2:15 pm

Hola,

Doncs la meva parella i jo ens separem, ho acabem de decidir, però aviat ell marxarà perque la convivència és impossible...
I no sabem que dir-li a la nostra filla de 2 anys i mig perque ho entengui i sigui el menys traumàtic possible.
Alguna experiència?
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Separació, què dir a una nena de 2 anys i mig

EntradaAutor: jaruma » dj. ago. 18, 2016 3:49 pm

Ostres, em sap molt de greu, ha de ser una situació molt dura. Com que ja fa temps que coincidim pel forum m'ha sabut greu una mica com si et conegués :-()-)

No tinc experiència amb el tema, però m'imagino que si a mi em passés, el que faria seria explicar-li les coses com són, però adaptades a la seva edat, i suavitzades, clar. Li diria que com que el papa i la mama s'enfaden quan estan junts, doncs han decidit viure separats, i el que això implica pet ella (quan veurà cadascú). No sé si és el més correcte, però. A veure si algú amb experiència et pot donar consells.

Molts ànims i abraçades :-()-)
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Separació, què dir a una nena de 2 anys i mig

EntradaAutor: capseta » dj. ago. 18, 2016 5:09 pm

Hola gusiluz, sento el que estàs visquent.

T'anava a aconsellar una mica el que diu la jaruma. Jo no tinc experiència personal en això però sí molts alumnes petits que han viscut els divorcis/separacions dels pares.

En primer lloc està bé que busqueu un moment per parlar-ne, o diversos mini-momentets, que amb una nena tant petita no us asseureu tots a taula a parlar-ne tipus assamblea. Doncs això, buscar el moment per parlar. Hi ha qui no ho diu clarament (perquè no estan preparats, no veuen preparats als nens... El que sigui) i després he anar veient com hi ha nens que es munten les seves pròpies pel.licules.

I després el què dir, doncs ho veig bé: que ja no esteu bé junts, que vosaltres ja no us estimeu però a ella sí.... Deixant clar què hi ponta ella en tot això (us separeu entre vosaltres, no d'ella, i com seran les trobades/estades d'ella amb cadascun dels progenitors).

Una abraçada :-()-) :-()-)
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Separació, què dir a una nena de 2 anys i mig

EntradaAutor: Anna Maria » dj. ago. 18, 2016 5:46 pm

Gusiluz,
em sap molt greu la teva situació. Jo també intentaria dir-li amb paraules senzilles tal i com és, els nens sorprenen molt a vegades amb les reaccions mes bones del que nosaltres pensem. intentaria sobretot qu la nena no notés les tensions que teniu entre vosaltres, i anar veient com ho va assimilant.
molts ànims i endavant valenta!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Petxineta
:: puça
:: puça
Entrades: 23
Membre des de: dc. oct. 15, 2014 1:55 pm

Re: Separació, què dir a una nena de 2 anys i mig

EntradaAutor: Petxineta » dv. ago. 19, 2016 10:28 am

Hola bonica,
Em sap molt greu pel que estas passant, es dur. Jo ho he passat i tambe amb una nena de dos anys i mig. En el meu cas vaig anar a una psicòloga infantil a assessorar-me i em ca dir que poses "etiquetes" a la relació amb el seu pare per ajudar a la nena a entendre la situació. El que vaig fer va ser dir que el seu pare i jo ja no erem novios, que erem amics i que els amics no viuen junts i els novios si. Com que ara erem amics i ja no ens estimaven com a novios cada un viuria en una casa.
No se si et serveix, a mi em va anar be i ara que ja han passat tres anys del divorci ella a traves d'aquest concepte continua tenint les coses clares.
Molts anima I si necessities alga a coseta no dubtis en enviar-me un privat I ho parlem.
Una abraçada
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Separació, què dir a una nena de 2 anys i mig

EntradaAutor: capseta » dv. ago. 19, 2016 10:36 am

Ostres, molt bo això que ha dit la petxineta, de les etiquetes!! Un alumne que tinc (que és més gran que els vostres però té discapacitat intel.lectual lleu) també ho va entendre molt bé amb aquest concepte. :ok:
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Shasha
:: papallona
:: papallona
Entrades: 107
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

Re: Separació, què dir a una nena de 2 anys i mig

EntradaAutor: Shasha » dj. set. 08, 2016 11:42 pm

Ni idea de com plantejarli, la meva te tambe dos i mig pero nosaltres ens vam separar abans de que naixes per tant ella sempre ho ha viscut com una cosa normal que la mama viu amb ella en un pis i el papa en un altre. Algun dia suposo que començara a fer preguntes i lo dels novios i amics magradat.

Personalment el mes important, tambe segons com sigui la separacio el mes dificil, es mantenir una bona relacio o com a minim una politicament correcta. Jo crec que ma filla ho porta be a part de perque no coneix una altra cosa perque ell i jo continuem sent amics i podem passar un dia sencer els tres junts passantnosho be, i que les visites no han sigut mai quadriculades ell ha vingut sempre que ha volgut/pogut i en cap moment lhem forçat a ella a marxar quan no ha volgut.
Espero que aquest nou cami encara que de primeres sembli fosc i dificultos et porti a grans moments amb la teva filla i amb tu mateixa
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Separació, què dir a una nena de 2 anys i mig

EntradaAutor: Anna Maria » dv. nov. 18, 2016 10:03 pm

Bones gusiluz,
que tal esteu? Com ho esteu portant?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
gusiluz
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

Re: Separació, què dir a una nena de 2 anys i mig

EntradaAutor: gusiluz » dv. des. 02, 2016 1:00 pm

Anna Maria ha escrit:Bones gusiluz,
que tal esteu? Com ho esteu portant?
Abraçades,
Anna Maria



Hola, doncs estem fent teràpia amb un psicòleg, a veure si ho podem reconduir i deixar la separació com a últim recurs.
Però ja veurem...
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Separació, què dir a una nena de 2 anys i mig

EntradaAutor: Anna Maria » dv. des. 02, 2016 10:45 pm

No sóc massa de frases, perquè si un no sap una cosa sol "cagar-la", però vaig pensar en tu en veure un reportatge al TN amb pares que se separaven amb fills petits i res, preguntava. Cuida't molt.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::