Idees per crear tradicions familiars

Rabietes, gelos, egoisme..

Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Idees per crear tradicions familiars

EntradaAutor: Jomateixa82 » ds. març 11, 2017 12:02 am

Hola noies!

Fa temps que dono voltes a la idea de crear alguna tradició perquè la nena ( i els altres fills que pugui tenir en un futur) puguin conservar com a record de la infància. Jo no recordo res de l'estil que proposo a la meva infància i penso que pot ser maco. El record que tinc que més s'hi apropa era el fet de reunir-nos tots junts a jugar a jocs de taula quan hi havia tormenta i marxava l'electricitat amb la llum d'un fogonet de gas. Sembla mentida que una cosa tan simple sigui de les coses que més recordo de petita perquè recordo que fins i tot em feia il·lusió que marxés el llum, perquè jugar a cartes amb els meus pares pogues vegades més ho feia.

Si les idees a més serveixen per educar i/o transmetre valors millor encara!

Se m'ha acudit alguna de moment, però totes per quan sigui més gran... segur que en teniu de millors i potser fins i tot que pugui començar a aplicar ara. El que he pensat de moment és:

- Un dia a la setmana de pizza i peli tots junts.
- Menjar xocolata desfeta amb melindros en pijama el dia de reis mentre obrim els regals.
- Com a mínim fer una sortida un cop l'any a un lloc concret, si pot ser que impliqui natura i que sigui l'excursió anual a "..." tots junts. Alguna idea? Jo de petita sempre anava un cop l'any a Setcases i menjàvem sempre al mateix restaurant (no sé perquè precisament allà jajaja)

Idees que transmeten valors:

- Un cop al mes (si no més sovint) anar a passejar gossos que esperen ser adoptats a una protectora/gossera.
- Comprar/plantar alguna planta en algun moment especial perquè et recordi el moment i veure com creix (personalment em fa il·lusió veure'n una que em van regalar quan va néixer la nena).
- Saber que un dels regals d'aniversari / Nadal serà un regal solidari. La idea és que els diners del regal vagin destinats a ajudar a algú que ho necessiti mitjançant teaming, donacions,... la entitat pot ser de qualsevol tipus, conservació de natura, protectores, ajuda a investigació de malalties, i la "gràcia" o el "regal" és que sigui ella qui trii el destí dels diners, així serà ella la solidaria (tot i que els diners els posem els papes) i s'hi pot implicar buscant on li agradaria col·laborar. Així veu tot el que hi ha i aprèn solidaritat. Aquesta última idea sempre la he tingut present, no se a partir de quan pot ser bona idea posar-la en pràctica però un dia o altre la farem.

Alguna idea més?

Merci!
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Idees per crear tradicions familiars

EntradaAutor: neuetes » ds. març 11, 2017 12:37 pm

Nosaltres en tenim una, que ja la vam iniciar quan encara no teniam canalla: tenim una guardiola on anem possant les monedes que ens molesten al moneder, dinerets que els hi donen les padrines, canvi d'alguna compra, diners de dents que cauen, etc... i el dia de Reis de cada any, un cop oberts els regals i abans d'anar a dinar a casa de la padrina, trenquem la guardiola, contem els diners, els posem en cartutxos i l'endemà els portem al banc a ingressar. I acaba amb l'estrena de la nova guardiola pel nou any. És com un petit ritual i a les nenes els hi encanta.

La idea de instaurar aquest costum ja em ve de petita: la meva àvia (els avis vivien a casa) ja ho feia amb nosaltres (el meu germà i jo) quan èrem petits.
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Idees per crear tradicions familiars

EntradaAutor: Jomateixa82 » dg. març 12, 2017 12:52 am

Hola Neuetes!!

M'agrada la idea!! Gràcies!
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Idees per crear tradicions familiars

EntradaAutor: kabbisa » dg. març 12, 2017 6:33 pm

M'apunto al fil! Pq hi ha idees xulissimes!
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Idees per crear tradicions familiars

EntradaAutor: jaruma » dg. març 12, 2017 8:14 pm

Jo també el seguiré, em sembla molt interessant!

És estrany però no recordo cap tradició d'aquestes quan era petita! Tot era molt espontani, o per èpoques. I no he pensat a fer res ara amb el nen, tot i que m'agradaria.
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Idees per crear tradicions familiars

EntradaAutor: charito » dl. març 13, 2017 7:12 am

Als meus el que mes els agrada es la pizza i la peli amb crispetes els divendres jejejeje

La xocolata desfeta del dia de Reis passen olimpicament... mira que ho intento....

Per la resta no tenim gaires tradicions, anem fent.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Idees per crear tradicions familiars

EntradaAutor: Anna Maria » dl. març 13, 2017 10:35 pm

Bones!
Jomateixa, quin fil més xulo, gràcies!
Doncs m'ha fet molta gràcia el tema dels jocs de taula quan marxava la llum, nosaltres a casa jugàvem a dòmino i ens hi jugàvem cigrons, i sí, ho recordo molt xulo!!!
Així pensant pensant, he recordat que per la passada mona van sortir a la tele un padrí i fillol que anaven junts a comprar la figureta de xocolata per la mona. Em va semblar molt bé perquè a casa sempre ho he vist ja directament portat al fillol/a.
A veure si em surt alguna altra idea, m'apunto el que heu anat dient!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Idees per crear tradicions familiars

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. març 13, 2017 11:40 pm

Me n'alegro que us hagi agradat el fil jeje. La meva idea és poder fer cosetes que els fill recordin amb carinyo i puguin també transmetre-ho als seus fills en un futur, com el que explicava la neuetes, que ja li havia inculcat la seva àvia.

Ja han començat a sortir idees xules, que bé! Aquesta de la figureta de xocolata també està, però el padrí s'arrisca a haver de comprar la més gran de tota la pastisseria jejeje Entenc que hi van dies previs oi? Perquè així, sense encarregar no deu haver gaires opcions, o potser sí, no sé.

Gràcies per les idees maques!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Idees per crear tradicions familiars

EntradaAutor: Anna Maria » dt. març 14, 2017 10:02 am

jejejeej, tens raó!
Doncs no ho sé, perquè vaig veure la idea a la tele i no recordo que diguessin que hi anaven dies abans, però no està malament la idea. Suposo que també es pot intentar marcar un límit de mida. A una companya d'estudis, quan ja vam coincidir que tenia 18 anys, li feien a ella i a sa germana només una figura de xocolata, sense mona. En vaig veure una que ocupava el moble del rebedor!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
luis0012p
Entrades: 1
Membre des de: dv. maig 07, 2021 9:51 am

Re: Idees per crear tradicions familiars

EntradaAutor: luis0012p » dv. maig 07, 2021 10:02 am

La idea de passejar els gossos d'una protectora és fantàstica! Et robo la idea! Moltes gràcies! :-)
Fent volar la imaginació dels petits amb joguines de fusta i articles Maileg a Lua Marthin.

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::