No es vol dutxar

Rabietes, gelos, egoisme..

Avatar de l’usuari
mvillpa
:: granota
:: granota
Entrades: 243
Membre des de: dv. set. 13, 2013 5:18 pm

No es vol dutxar

EntradaAutor: mvillpa » dj. set. 20, 2018 9:51 am

Hola, la meva filla te casi 2 anys i mig i ara portem uns dies q quan arriba hora d banyar rabia i rabia perque no es vol dutxar. Al final ho acabem fent casi per obligació... no se si es pot haver esclquermentat per alguna cosa o nomes q es el q toca ara anar fent rabietes per coses varies ja q molts cops tambe diu q no ve o q no vol vestir pero aixo la deixem i al final cedeix pero la banyera no. Tambe ho fem al vespre despres d sopar i potser tb cal sumar-hi el cansament d’ella i nostre
Nicoleta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 109
Membre des de: ds. feb. 08, 2014 9:56 pm

Re: No es vol dutxar

EntradaAutor: Nicoleta » dj. set. 20, 2018 10:00 am

Hola!
Jo crec que tu mateixa has apuntat una possible "solució" encara que no vol dir que sigui màgica: L'horari. Potser pots provar de dutxar en un altre moment que no estigueu tan cansades. Al matí? A la tarda però més d'hora? Potser pots provar també de dutxar-vos totes dues juntes i fer-ho com un joc. Que ho vegi com una estona de compartir, divertida, i no com una imposició. De vegades és només que no els agrada l'aigua a la cara, o que un dia els ha entrat sabó als ulls o que els fa molta mandra...
Als meus també els passa. L'únic que funciona és això, dutxar junts i jugant. Posar barquetes a l'aigua, pots per omplir i buidar, algun ninot... el que calgui. Tot i així el moment esbandir el sabó del cap és una mica crític, però mica en mica!
A veure si va passant aquesta etapa.
Una abraçada.
:-) :camio: <:-<
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: No es vol dutxar

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. set. 21, 2018 10:09 pm

Hola!

Doncs amb la meva filla, que ara té 3 anys i 3 mesos ja ni recordo quan fa que tenim aquest problema... D'un dia per l'altre va deixar d'agradar-li la banyera (fins al moment hi havia jugat bé). El cap l'esbandiem amb una gerreta o la dutxa amb poca pressió, però noia, un dia va començar a agafar-li por i fa mesos que li dura. La dutxa és un drama i nosaltres hem passat per moltes fases ja també. De paciència-comprensió, frustració-angoixa (acabar renyant-la perquè ja se l'han acabat les estratègies, desitjar que no arribi el dia o hora de la dutxa), comprensió de nou,... Fa molt temps que ens dutxem juntes ella i jo, o bé ella i el pare, no banyera sino dutxa. I bé fins l'hora d'esbandir el cap, que algun dia va regular tirant a malament i altres malament tirant a fatal :ufs: :ufs:

Suposo que són etapes, però a mi aquest m'està semblant ja molt llarga. Ella diu que li fa por, no sé. Hem probat esbandir el cap amb una tovallola ben a prop o bé tapant-li la cara amb la tovallola (però vulguis o no aquesta acaba molla també...), hem provat aigua més frega, tèbia, calenta,... I no acabem de trobar la solució. Si algun dia la trobo t'ho diré.

Finalment, el problema de la meva nena és que tot apunta que és una nena amb alta sensibilitat, i per tant és molt difícil trobar-li la temperatura i pressió de l'aigua que li sigui agradable/tolerable i a més aquesta es mantingui.

A veure si tens sort i és només una etapa curteta, i a veure si la meva nena també comença a canviar en aquest aspecte perquè és desesperant jejeje
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: No es vol dutxar

EntradaAutor: Anna Maria » dl. set. 24, 2018 10:52 am

Bones!
I una visera per evitar que li toqui l'aigua a la cara?
http://www.pequeregalos.com/tag/visera- ... r-el-pelo/
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: No es vol dutxar

EntradaAutor: Anna Maria » dl. set. 24, 2018 10:55 am

Jomateixa, teniu regulador de temperatura a la dutxa? Ho dic perquè llavors sempre tindria la mateixa temperatura
https://www.tuandco.com/grifo-de-ducha- ... gJLffD_BwE

Pel que fa a la quantitat d'aigua, jo l'últim "telèfon" que he comprat porta una arandela per estalviar aigua que fa que no pugi amb tanta pressió, a part de fer rodar en una posició que no caigui forta.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: No es vol dutxar

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. set. 24, 2018 2:53 pm

Hola Anna Maria,


Tenim dues aixetes, aigua freda i calenta i ho hem d'anar regulant nosaltres. Un cop ho trobes es sol mantenir però bueno... És més pràctic lo altre clar... Quan vam reformar la casa vam voler conservar l'estil rústic (és una masia) i ens va semblar que així quedava molt millor. Ara, però té aquest inconvenient. Espero que no duri gaire.

I sobre el telèfon el mateix, és un amb aire rústic i no hi ha res per regular la quantitat d'aigua que surt. Potser sí ens haurem de plantejar canviar-lo...

Gràcies per la idea, perquè no m'havia passat pel cap.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: No es vol dutxar

EntradaAutor: Anna Maria » dl. set. 24, 2018 2:57 pm

Jomateixa,
si teniu un lampista de confiança li podeu demanar a veure si aquesta arandela es pot posar al que teniu ara, es posa a una de les dues juntes, ara no recordo si és la que connecta amb el telèfon o amb la griferia, és una arandela com de silicona, de plàstic tou, potser hi ha la possibilitat d'afegir-li sense canviar el model que teniu.
Doncs no es mereixen, per això estem aquí i per això ens consultem, perquè entre totes ens anem ajudant :ok:
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: No es vol dutxar

EntradaAutor: beren » dc. set. 26, 2018 10:19 am

Hola! La meva filla també de 3 anys també ha passat per èpoques de no voler dutxar-se que amb el temps han ant marxant. Ara li agrada molt el moment bany excepte si toca rentar el cabell que llavors és un drama.

Amb ella ha funcionat regular bé la temperatura de l'aigua (les aixetes amb termostat són fantàstiques), jugar a la banyera amb ninos, vaixells, cantar... i de vegades banyar-nos juntes.
Quan rentem cabell encara entrem juntes a la banyera, ens anem mullant poc a poc, ella em mulla a mi, m'ensabona ... i quan es posa nerviosa, seu a sobre meu i li vaig ensabonant o esbandint el cabell fent-li mimos i parlant tota l'estona amb ella. Després sempre li dic que ho ha fet molt bé, que ja sé que te por però que és una valenta per haver-ho intentat ...

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::