En comptes d'avançar es fa cada cop més petita

Rabietes, gelos, egoisme..

Nicoleta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 108
Membre des de: ds. feb. 08, 2014 9:56 pm

En comptes d'avançar es fa cada cop més petita

EntradaAutor: Nicoleta » dg. maig 16, 2021 1:34 pm

Hola!

A veure si algú em pot orientar una mica. Tinc una nena de 4 anys, és la mitjana. Sempre ha estat una nena sensible, però penso que l'hem respectat i acompanyat sempre tan bé com hem sabut. Des de fa un temps, però, tinc la sensació que en comptes d'avançar en el seu desenvolupament, ella va enrere.
Poso exemples:
- Menjava molt bé i de manera polida. Ara menja amb els dits, s'embruta i ho embruta tot.
- Fa un any que anava amb la bicicleta de pedals sense problema (és una nena molt àgil i no tenia por de res). Ara diu que no en sap, que no sap frenar, que no arriba a terra... (justament ara hi arriba perfectament i abans no).
- No puc sortir de casa sense ella o munta un drama descomunal. Abans preferia quedar-se amb el seu germà jugant a casa.
- Sortien amb bicicleta o a caminar amb el pare. Ara no vol saber RES del pare (ell no ha canviat, no la veu gaires hores però quan és a casa intenta estar pels nens). Per tot demana la mama.
- Passava hores jugant amb el seu germà i era feliç. Ara passen dos minuts i ve plorant per qualsevol cosa, fins i tot s'inventa coses per tenir "excusa" i venir plorant o queixant-se.

Podria seguir però crec que no cal... ho veieu normal? és una etapa? o la porto al psicòleg? A l'escola diuen que tot i que és tímida, allà es relaciona amb el seu grupet i que és molt bona nena. Però jo no les tinc totes. La veig tan canviada, tan "bleda" perdoneu l'expressió, tan insegura. Sembla que com més intento acompanyar i comprendre més enrere va. I ja no són dos dies, ja porta uns mesos així.

Que és complicat això de les emocions :(

Gràcies.
:-) :camio: <:-<
Ire1987
:: rateta
:: rateta
Entrades: 153
Membre des de: dl. set. 21, 2015 10:12 pm

Re: En comptes d'avançar es fa cada cop més petita

EntradaAutor: Ire1987 » dj. maig 20, 2021 1:06 am

Hola bonica,
Jo crec que aquí hi ha un factor de gelos important, tot i que el meu amb 4 anys també està fent una mica aquestes crides d’atenció ( a vegades penso que es perquè estic embarassada) i altres que es una etapa mes.
Recursos no te’n puc donar però t’envio molts anims
Jo 34 ell 32
Primer fill maig del 2017 despres de una fiv positiva a la segona transfer.
Gener 2021 Em quedo embarassada de manera natural
Juny 2021 21 setmanes ets un Nen i està tot bé
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 240
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

Re: En comptes d'avançar es fa cada cop més petita

EntradaAutor: petipe » dt. maig 25, 2021 11:57 am

Jo la portaria al psicòleg, si et sents insegura. Jo ho vaig fer. Encara que poguem deduir que són gelos, a mi em va fer prendre consciència de coses que no me n'havia adonat o me'n va fer ser més conscient encara. Diguem que em va donar pistes per entendre millor els seus comportaments i com enfocar-los.
Com tu bé dius, ho fem tan bé com sabem, però l'ajuda d'un professional o una mirada externa amb criteri, penso que pot anar bé, com a orientació. Nosaltres vam fer unes quantes sessions i llestos. La veritat és que ens va anar bé, perquè a banda de que pugui ser una etapa, a nosaltres també ens va comentar coses del seu tarannà que són més "permanents" en el temps, i està bé tenir-les en compte.

Molta sort, paciència (com sempre) i ànims!

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::