Escola Solc / Escola Thau

Canvia el seu entorn: professores i amics.

Muntcat
:: conillet
Entrades: 357
Membre des de: dl. gen. 12, 2009 5:27 pm

Escola Solc / Escola Thau

EntradaAutor: Muntcat » dl. nov. 23, 2009 2:41 pm

Hola,
En Joan comença P3 el curs vinent i estic buscant una bona escola catalana i laica. M'han parlat molt bé tant de l'escola Thau com de l'escola Solc. De fet l'escola Solc la van fundar uns mestres del Thau.
Les coneixeu? Què me'n dieu?
Gràcies!
Imatge
Carme74
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1478
Membre des de: ds. març 01, 2008 7:08 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Escola Solc / Escola Thau

EntradaAutor: Carme74 » dl. nov. 23, 2009 5:42 pm

No puc ajudar-te pel que fa a aquestes escoles, però no volia passar sense dir-te que qualsevol escola de pública de Catalunya éscatalana i laïca!!
Imatge

Imatge
Muntcat

EntradaAutor: Muntcat » dl. nov. 23, 2009 6:09 pm

Carme 74, és cert, oficialment tens tota la raó. De fet jo treballo a la pública, però a secundària i és així.
Ara bé, el tema d'escola "catalana" a la pública no ho és sempre. Hi ha IES que funcionen plenament en català i d'altres que... n'hi ha per llogar-hi cadires! Si fins i tot la direcció d'alguns centres parla exclusivament en castellà.
De fet, la meva primera opció és la pública que tinc a tocar de casa, però m'han parlat d'aquestes dues escoles i no les descarto.
Gràcies!
Imatge
beloar
:: puça
:: puça
Entrades: 33
Membre des de: dt. gen. 13, 2009 11:03 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: beloar » dl. nov. 23, 2009 8:45 pm

Hola,

Quina gràcia que m'ha fet el teu post! Jo sóc exalumne tant del Thau com del Solc. És cert que l'escola Solc la van fundar mestres i pares del Thau, que es van separar per desavinences més aviat polítiques. Els del Solc eren més d'esquerres.
Jo vaig anar al Thau de P1 a P3, i després al crear-se el Solc m'hi van portar, o sigui que sóc de la primera generació. Després quan vaig fer BUP i COU, vaig tornar al CIC, que pertany al Thau.

Del Thau només sé que tenen molt bones instal·lacions, però no gaire més. Del CIC sí que te'n puc dir més coses: sobre l'ensenyament no tinc cap queixa i era molt bo, això sí eren tots bastant "pijos", cosa que no encaixava amb mi, i eren molt molt de Convergència. Jo al Solc vaig estar molt contenta, però és clar quan jo hi anava era tot molt familiar, l'edifici era una casa reformada, a la classe com a molt erem 20, només d'una línia, amb mestres molt ben preparats. D'això ja en fa més de 20 anys!! Ara crec que ha canviat molt, també tenen un edifici nou, que suposo que cobreix moltes mancançes de la casa antiga, encara que sense tant encant. Però si s'ha mantingut l'esperit, jo te la puc recomenar, en tinc molt bon record.
Espero que tinguis sort, no és fàcil buscar una escola, jo també hi penso molt sovint, encara que la meva petufeta només té 9 mesos.
Imatge
mandarina
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2940
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:30 pm

EntradaAutor: mandarina » dl. nov. 23, 2009 9:19 pm

A prop el Thau tens l'Isabel de Villena, una escola molt familiar i de la qual tinc molt bon record. No és Harvard, però ensenyen valors. Quan jo feia BUP tenia una amiga que anava a l'Escola Solc, i pel que explicava era de l'estil de la meva. Sort amb la tria! A mi em queda una mica encara, però ja tremolo!
Muntcat

EntradaAutor: Muntcat » dl. nov. 23, 2009 10:16 pm

Moltes gràcies per la info.
Tinc fins al febrer per anar-les a veure totes i decidir-me!
Imatge

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::