Canvis més notables de P2 a P3?
Canvis més notables de P2 a P3?
Hola noies!
Encara ens queda una miqueta, però al febrer ja haurem de començar a mirar escoles per a l'Arnau i el temps passa volant. Ell (i nosaltres també) estem encantats amb la Llar, és una escoleta rural amb pocs nens i un tracte molt i molt familiar, fan partíceps als pares en moltes activitats.
Imagino que el canvi a l'escola serà significatiu i em preguntava quins són els canvis més notables que heu trobat.
Moltes gràcies!
Encara ens queda una miqueta, però al febrer ja haurem de començar a mirar escoles per a l'Arnau i el temps passa volant. Ell (i nosaltres també) estem encantats amb la Llar, és una escoleta rural amb pocs nens i un tracte molt i molt familiar, fan partíceps als pares en moltes activitats.
Imagino que el canvi a l'escola serà significatiu i em preguntava quins són els canvis més notables que heu trobat.
Moltes gràcies!
Re: Canvis més notables de P2 a P3?
Nosotros también estábamos encantados con la guardería y la verdad es que la adapatción ha sido durilla. En nuestro caso el mayor cambio ha sido que ya hacen fichas, por lo que se les exige un tiempo se estar sentados haciendo fichas que se dividen en unidades didácticas, por lo que antes han tenido que estar atentos a una expplicación ... Se les exige mayor autonomía en todo y el trato no es tan personalizado, lo hay, pero claro, son mas niños!
Yo he notado muchísimo la diferencia en que la profesora de la guardería tenía 5 minutos para cada padre para explicar lo que había hecho o no, aquí no, si tienes suerte igual te reseña algo, pero vamos, que lo normal es que te dén a la criatura y a casa!
Paula también ha acusado mucho el tener mas de una persona de referencia, en la guarderá estaba la profesora siempre, aquí no, tienen una profesora para biblioteca, una para gimnasia, una para inglés, una para música..... una para cada actividad!
Lo que mas me sorprendió a mí fue la capacidad de adaptación que tienen los peques! Iba mas contenta que yo! Yo creo que me ha costado mas a mí adapatarme que a ella!
Yo he notado muchísimo la diferencia en que la profesora de la guardería tenía 5 minutos para cada padre para explicar lo que había hecho o no, aquí no, si tienes suerte igual te reseña algo, pero vamos, que lo normal es que te dén a la criatura y a casa!
Paula también ha acusado mucho el tener mas de una persona de referencia, en la guarderá estaba la profesora siempre, aquí no, tienen una profesora para biblioteca, una para gimnasia, una para inglés, una para música..... una para cada actividad!
Lo que mas me sorprendió a mí fue la capacidad de adaptación que tienen los peques! Iba mas contenta que yo! Yo creo que me ha costado mas a mí adapatarme que a ella!
Hola!
Per mi el canvi més significatiu és no tenir quasibé informació del què fan. <Abans a la llar t'ho explicaven tot, fins i tot si cagaven
.Ara, saps que esmorzen perquè torna el tupper buit, saps que han anat al wc bé perquè no van amb la muda, etc.
Com diu l'anita, els 5 minuts aquells de comentar 4 coses amb la mestra no els tens (almenys a la meva escola). I ho entenc perquè no és el mateix tenir 8/10 nens que tenir-ne 20. i la mestra ens va dir clarament que si podia ser evitéssim entretenir-nos a les entrades , que si hem de dir quelcom ho deixem escrit en un paper perquè si cada pare o mare li diu algo al entrar, quan ella entra a classe ja no sap qui li ha dit cada cosa i para boja. I és ben normal. Que hi estic d'acord però això no vol dir que no em faci una mica de peneta......jo cada dia li comentaria o preguntaria alguna cosa jejej però m'aguanto
Ja ens van dir que, si no hi ha res important, ens anirien cridant per ordre per fer les reunions personalitzades..així que, resumint, NO NEWS---------->GOOD NEWS.
Això sí, tenim una agenda de menjador on ens apunten si mengen (si és amb ajuda o sols, si tot o poc) i si dormen.
I, evidentment, si tinc la necessitat de parlar amb la professora puc demanar cita amb ella quan vulgui, clar.
Una abraçada,
Per mi el canvi més significatiu és no tenir quasibé informació del què fan. <Abans a la llar t'ho explicaven tot, fins i tot si cagaven
.Ara, saps que esmorzen perquè torna el tupper buit, saps que han anat al wc bé perquè no van amb la muda, etc.Com diu l'anita, els 5 minuts aquells de comentar 4 coses amb la mestra no els tens (almenys a la meva escola). I ho entenc perquè no és el mateix tenir 8/10 nens que tenir-ne 20. i la mestra ens va dir clarament que si podia ser evitéssim entretenir-nos a les entrades , que si hem de dir quelcom ho deixem escrit en un paper perquè si cada pare o mare li diu algo al entrar, quan ella entra a classe ja no sap qui li ha dit cada cosa i para boja. I és ben normal. Que hi estic d'acord però això no vol dir que no em faci una mica de peneta......jo cada dia li comentaria o preguntaria alguna cosa jejej però m'aguanto
Ja ens van dir que, si no hi ha res important, ens anirien cridant per ordre per fer les reunions personalitzades..així que, resumint, NO NEWS---------->GOOD NEWS.
Això sí, tenim una agenda de menjador on ens apunten si mengen (si és amb ajuda o sols, si tot o poc) i si dormen.
I, evidentment, si tinc la necessitat de parlar amb la professora puc demanar cita amb ella quan vulgui, clar.
Una abraçada,
- Ítaca
- :: dinosaure
- Entrades: 7513
- Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
ostres, a mi també se'm fa raru pensar q dins de poc més d'un parell de mesos estarem de ple mirant escoles... Tenim clar quin volem, però clar, se'm fa una muntanya...
La Txell tot just fa 15 dies q ha començat la llar i de moment molt bé (bé, ara és a casa pq està malaltona), però pel q ens diuen fa cas del q li diuen, colabora, i fa la "feineta" q toca, però ostres, és q en menys d'1 any tot canviarà altre cop...
Espero q s'adapti igual de bé com ho ha fet ara, però també em preocupa el canvi i saber si estaran prou per ella i tot això...
La Txell tot just fa 15 dies q ha començat la llar i de moment molt bé (bé, ara és a casa pq està malaltona), però pel q ens diuen fa cas del q li diuen, colabora, i fa la "feineta" q toca, però ostres, és q en menys d'1 any tot canviarà altre cop...
Espero q s'adapti igual de bé com ho ha fet ara, però també em preocupa el canvi i saber si estaran prou per ella i tot això...
Ostres kin panorama!!!
Suposo k estem molt ben acostumats pk normalment a les escoles bressol hi ha molt de contacte amb les cuidadores, a part en el nostre cas també és petitona, i hi ha molta flexibilitat i tracte.
De fet nosaltres encara no tenim ni idea d'on portar el peke...i suposo k hauria d'anar-me posant les piles i començar a pensar-ho....però vaig aparcant el tema!!! Crec k jo ho portaré més malament k el baldufa el canvi a l'escola!!!
Suposo k estem molt ben acostumats pk normalment a les escoles bressol hi ha molt de contacte amb les cuidadores, a part en el nostre cas també és petitona, i hi ha molta flexibilitat i tracte.
De fet nosaltres encara no tenim ni idea d'on portar el peke...i suposo k hauria d'anar-me posant les piles i començar a pensar-ho....però vaig aparcant el tema!!! Crec k jo ho portaré més malament k el baldufa el canvi a l'escola!!!
com em recordeu a mi fa un any!! i mira aquest setmembre el meu nen ja començat P3.
Ell va començar als 5 mesos a anar a l'escola bressol , una escola petita que t'ho expliuen tot i ara l'escola és molt més gran i ha molts més alumnes i tot és molt menys personalitzat . LA tutora sempre ens diu que qualsevol problema que tinguem podem concertar una
entrevista i que si ella detecta alguna cosa deseguida ens avisaria però que no ho fem a l'entrada no sortida dels nens per raons
obvies!! com ja han dit... no news, good news.
nosaltres n'estem contents xq veiem que està content i que aprèn moltes coses !! jo cada dia com diu el meu marit li faig un"tercer grado" xq m'expliqui coses però ja sabeu hi ha dies que explica i n'hi ha que no obre ni la boca
Ell va començar als 5 mesos a anar a l'escola bressol , una escola petita que t'ho expliuen tot i ara l'escola és molt més gran i ha molts més alumnes i tot és molt menys personalitzat . LA tutora sempre ens diu que qualsevol problema que tinguem podem concertar una
entrevista i que si ella detecta alguna cosa deseguida ens avisaria però que no ho fem a l'entrada no sortida dels nens per raons
obvies!! com ja han dit... no news, good news.
nosaltres n'estem contents xq veiem que està content i que aprèn moltes coses !! jo cada dia com diu el meu marit li faig un"tercer grado" xq m'expliqui coses però ja sabeu hi ha dies que explica i n'hi ha que no obre ni la boca
Moltes gràcies, noies, per aportar la vostra experiència
. Ja veig que totes coincidiu en que el canvi més notable és que no hi ha tanta comunicació amb les mestres. Imagino que ens costarà acostumar-nos, doncs ara, cada tarda, la seva educadora ens fa una miqueta de resum del dia (a més d'apuntar-ho a l'agenda).
L'Arnau serà dels més petits de la classe, perquè va néixer a finals de desembre i suposo que per això em costa imaginar-lo fent fitxes, per exemple. Per la resta, menja molt bé i solet i a la Llar començaran a iniciar-lo al "món sense bolquers"
quan torni de vacances de Setmana Santa.
Si voleu fer qualsevol aportació més, estaré encantada.
Gràcies.
L'Arnau serà dels més petits de la classe, perquè va néixer a finals de desembre i suposo que per això em costa imaginar-lo fent fitxes, per exemple. Per la resta, menja molt bé i solet i a la Llar començaran a iniciar-lo al "món sense bolquers"
quan torni de vacances de Setmana Santa.Si voleu fer qualsevol aportació més, estaré encantada.
Gràcies.
Coincideixo amb les demès, menys informació, tot i que a P3 la mestra intentava explicar-nos una miqueta com havia anat el dia era més complicat ja que hi ha més nens per aula, els demanen més autonomia... però a nivell educatiu nosaltres no vam notar molt canvi introdueixen les fitxes però continuen jugant molt.
Una cosa que em va costar molt i encara que sembli una rucada era com li treia els calçotets de bruts cada tarda, amb el rotllo que van solets al wc quan estan al pati... uff! un altre cop cremes i punyetes per les irritacions.
Una cosa que em va costar molt i encara que sembli una rucada era com li treia els calçotets de bruts cada tarda, amb el rotllo que van solets al wc quan estan al pati... uff! un altre cop cremes i punyetes per les irritacions.
Na_Gaia ha escrit:Coincideixo amb les demès, menys informació, tot i que a P3 la mestra intentava explicar-nos una miqueta com havia anat el dia era més complicat ja que hi ha més nens per aula, els demanen més autonomia... però a nivell educatiu nosaltres no vam notar molt canvi introdueixen les fitxes però continuen jugant molt.
OStres es veritat, pero no ho trobo en les calcetes sino amb la cara!! Hi ha dies que surt amb la cara ben bruta!! Això a P2 no m'havia passat mai!
zenia ha escrit:OStres es veritat, pero no ho trobo en les calcetes sino amb la cara!! Hi ha dies que surt amb la cara ben bruta!! Això a P2 no m'havia passat mai!
La meva filla sortia de la guarderia com per anar a un passi de models, molt millor que com hi entrava. A la mestra li agradava pentinar a les nenes i sempre surtien amb cuetes, trenes, i pentinats que jo no sé ni com començar a fer-los, a més de tots supernets i polits. Ara surt que sembla que vingui de la guerra, despentinada i plena de "xurretons" a la cara.
L'Arnau també surt de la Llar tot ben pentinadet i net (a la que es taquen una mica, ja els posen la roba de recanvi). Ens hi haurem d'acostumar, doncs ara són poquets nens a la classe i n'estan molt per ells. Ja veig que patirem nosaltres molt més que no pas ell.
Takita, estic com tu... l'Uri també és del desembre, i em fa pànic que arribi l'any vinent... gairebé 1 any de diferència amb altres nens de la seva classe, és una diferència tan abismal que m'espanta...
I saps que em preocupa molt de cares a l'any vinent? les migdiades... una pregunta de mare inexperta: segueixen dormint una miqueta si es queden a dinar, o ja els hi retiren la migdiada perquè "són grans"?
Amb canvis com aquests, realment t'adones que creixen massa ràpid!
I saps que em preocupa molt de cares a l'any vinent? les migdiades... una pregunta de mare inexperta: segueixen dormint una miqueta si es queden a dinar, o ja els hi retiren la migdiada perquè "són grans"?
Amb canvis com aquests, realment t'adones que creixen massa ràpid!
PICASSA a P3 encara fan la migdiada al cole (després de dinar)
Crec que la mantenen fins P4 o P5, no n'estic del tot segura, el que sí és cert és que a P3 encara els hi fan fer.
Crec que la mantenen fins P4 o P5, no n'estic del tot segura, el que sí és cert és que a P3 encara els hi fan fer.
Gràcies per l'aclariment, aivlis
A mi, com a la Picassa, també és un tema que em preocupava, doncs l'Arnau no perdona les quasi dues horetes de migdiada que fa a la Llar després de dinar.
Doncs sobre això de la migdiada, jo havia llegit que depenia de l'escola. Millor que ho pregunteu a les portes obertes. Jo sóc el contrari que vosaltres, m'agradaria que el petit deixi la migdiada, ja que a la nit no té gens de son i se'ns fan les 11 de la nit cada dia. El meu petit és de l'abril i en aquestes edats es nota molt la diferència amb els de final d'any.
Gràcies per l'avís, evawin, ho preguntarem a les jornades de portes obertes 
Les migdia des depenen d cada escola, també d si hi ha molts nens q la fan o no....
La migdiada depèn de l'escola, algunes no en fan, d'altres sí, algunes només el primer trimestre, d'altres tot el curs o fins que el nen o els pares diuen prou. El que no he vist és cap escola que encara en faci a P4.
El temps de la migdiada no serà de 2 hores com a la guarde gairebé segur, i en molts casos depèn de com mengi el nen. A principi de curs cada dia preguntava si havia fet migdiada, molts dies em deien que sí, i d'altres deien que "havia descansat", i això volia dir que havia trigat molt a dinar i li havia quedat poc temps per dormir.
El temps de la migdiada no serà de 2 hores com a la guarde gairebé segur, i en molts casos depèn de com mengi el nen. A principi de curs cada dia preguntava si havia fet migdiada, molts dies em deien que sí, i d'altres deien que "havia descansat", i això volia dir que havia trigat molt a dinar i li havia quedat poc temps per dormir.
Noies, ara que ja estem a P3 i com que a nosaltres era un canvi que ens preocupava i imagino que a la majoria de vosaltres també, pujo el post per confirmar-vos que, tal i com m'havíeu dit, el canvi més notable és la manca d'informació. Hem tingut sort que l'Arnau ha anat content des del primer dia; per a ell ha estat un canvi molt important, doncs venia d'una petita Llar rural i a la seva classe eren 7 nens; ara, són 23 i no coneixia a ningú. Sé que troba a faltar el "carinyo" que tenia amb les seves educadores: cada dia un petonet i una gran abraçada i que n'estaven molt d'ell.
El dia de la reunió informativa ja ens van deixar clar que l'agenda seria el mitjà de comunicació, però que no apuntarien tot com a la Llar, sinó només allò que fos important. Ens han donat un petit "quadre horari", però realment no sabem què fa, ni amb què juga. Ell, és dels més petits i clar, moltes coses no ens les sap explicar i tot i que li anem preguntant, no en sabem res del cert.
Amb el que sí estem contents, és que tenen una agenda especial pel menjador, a on la monitora apunta si s'ho ha menjat tot i si ha dormit o no després
. Això sí, menys mal que poden dormir, que també era un tema que em preocupava.
Resumint, que els nens s'adapten ràpidament a tot, però als pares ens costa molt més.
El dia de la reunió informativa ja ens van deixar clar que l'agenda seria el mitjà de comunicació, però que no apuntarien tot com a la Llar, sinó només allò que fos important. Ens han donat un petit "quadre horari", però realment no sabem què fa, ni amb què juga. Ell, és dels més petits i clar, moltes coses no ens les sap explicar i tot i que li anem preguntant, no en sabem res del cert.
Amb el que sí estem contents, és que tenen una agenda especial pel menjador, a on la monitora apunta si s'ho ha menjat tot i si ha dormit o no després
Resumint, que els nens s'adapten ràpidament a tot, però als pares ens costa molt més.
Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |