Temps d'adaptació a l'escola bressol

Canvia el seu entorn: professores i amics.

Menudeta
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Temps d'adaptació a l'escola bressol

EntradaAutor: Menudeta » dt. feb. 14, 2012 3:32 pm

He vist algun post similar però de tota manera m'he decidit a obrir aquest.

La nostra filla ha començat a la llar als 11 mesos. És una nena alegre, feliç, tranquil·la i tota la família pensavem que s'adaptaria bé a la llar. Jo fins i tot deia de broma que si no plorava m'enfadaria i sí que plora sí.

Va començar fa un mes, al principi unes hores i a les dues setmanes ja anava 6 hores.

Quan veu la seva classe ja plora, només vol estar amb l'educadora, li molesta molt que els altres nens plorin, no vol jugar amb ells ni tampoc sola al terra. Dorm una mitja hora i prou i menjar sí que menja però no vol veure aigua. A mi em sembla normal que vulgui estar només amb l'educadora i que no jugui amb els altres nens però em fa patir. La directora ahir em va preguntar com estava a casa i la veritat és que quan sortim riu, està contenta, juga i dormir a la nit ho fa igual de malament que sempre (es desperta molts cops encara). Em va dir que allí la veien amb ansietat i que era part del procès d'adaptació.

A més només ha passat un mes i una setmana i mitja no hi va anar.

Quan han trigat els vostres a adaptar-se? penseu que tots s'adapten?
PICASSA
:: poltre
Entrades: 652
Membre des de: dv. abr. 03, 2009 8:52 am

Re: Temps d'adaptació a l'escola bressol

EntradaAutor: PICASSA » dt. feb. 14, 2012 4:27 pm

Ostres, al meu fill li va costar moltíssim! ell ha patit 3 canvis d'escola bressol, imagina! et diré que fins ara al gener, que ha começat a la nova, no el veig plenament feliç. a les altres dues sempre el deixava plorant i no volia anar-hi mai... ara és el tio més feliç del món.
Ell va començar a anar-hi als 9 mesos, i ara té 2 anys i 2 mesos, o sigui que ens ha costat molt...
Però penso que els hi pot costar més o menys, però s'acaben adaptant... allà ells s'ho passen de conya!
Imatge
Imatge
sivi
:: zebra
Entrades: 1803
Membre des de: dt. juny 29, 2010 10:08 am
Ubicació: girona

EntradaAutor: sivi » dt. feb. 14, 2012 4:39 pm

Depend de cada nen, n'hi ha que s'adapte de seguida i n'hi ha que els costa molt.
La meva va començar amb 8 mesos, i en una setmana varem anar fent primer 1/2hora, llavors 1 hora, despres 2 hores i així fins que el divendres va fer de 9 a 12. La segona setmana ja es va quedar dinar i a dormir i feia de 9 a 3 i molt be. Ella es molt independent, i li encanta anar a l'escola. Als matins li dic va anem a l'escola i ja riu...
En canvi a la mateixa escola, hi ha un nen que des del mes d'octubre que i va i encara ara plora per segons que. Te quasi 2 anys, i ha faltat molt per malaltia (per unes miques de mocs ja no i va) i li costa molt adaptar-se. Plora per menjar, no dorm mes que mitja hora i encara plorant, no vol fer segones quines activitats...però a estones està perfecte.
Dona-li temps, a mes pensa que d'un mes ha faltat una setmana i mitja, o sigui que encara no està adaptada.
Si en un temps veus que no millora, potser es problema de la llar d'infants que hi ha masses nens o que la teva filla no si sent agust, però jo esperaria una mica mes a que s'adaptes.
Imatge

Imatge
Menudeta

EntradaAutor: Menudeta » dt. feb. 14, 2012 4:50 pm

Gràcies noies, sí que esperaré, no tinc més remei de moment.

Picassa els canvis van ser perquè el nen no hi estava a gust? a la seva classe no són molts nens però ella i una nena de 7 mesos no caminen. Els altres nens són més grans (16 mesos aprox)però no són gaires, a més de que alguns van fins les 12 només. Avui per exemple a les 9 només eren tres.

De l'escola bressol encara no en puc fer cap valoració la veritat i no hi penso en un canvi clar.

Ahir va ser l'aniversari de la nena i a les fotos sortia ella amb la corona (que no es volia posar) i plorant, amb els altres nens mirant-la, feia peneta pobreta...

Avui quan he anat a buscar-la i li posava la jaqueta ha començat a riure i xerrar i la educadora ha dit "amb la mama sí que dius coses" i me l'he imagina't allí sense dir res, ni jugar i ella es tant alegre!
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dt. feb. 14, 2012 5:59 pm

Menudeta, espero que aviat es pugui adaptar. Fan patir molt quan veus que ploren i no estan a gust allí.

A nosaltres també ens va costar molt, però aquest any ja hi va súper content :ok:
Al contrari que la teva filla, el meu fill al sortir explotava en rabietes incontrolables, en certa manera treia tot el que no havia pogut treure dins. Va ser un any complicat.

Cada nen és diferent i reacciona diferent i ben segur que la teva nena s'adaptarà. Tots voldríem que fos sense veure’ls patir però això és difícil ja que representa un gran canvi per ells.

Ànims.
Menudeta

EntradaAutor: Menudeta » dt. feb. 14, 2012 8:14 pm

Gràcies entrerius, sí que fan patir.

Jo ho veig normal (el rar seria que deseguida es quedés allí tota tranquila) i m'agradaria no haver-la de portar tant aviat però és així. També influeix que pensava que no seria tan complicat la veritat i que podria estar "adaptada" abans de que jo tornés a treballar però no ha estat així.

Tot i que sembla que s'acaben adaptant tots és un canvi molt important per a ells, com tu bé dius.
PICASSA
Entrades: 652
Membre des de: dv. abr. 03, 2009 8:52 am

EntradaAutor: PICASSA » dc. feb. 15, 2012 8:27 am

El meu fill ha canviat 3 vegades:
- als 9 mesos no va entrar a la pública i vam anar a una escola bressol privada...
- quan tenia 1 any i 2 mesos ens van dir que podia entrar a la pública, i el vam canviar
- i ara hem anat a viure a un poble petit, amb la qual cosa ha suposat el 3r canvi de guarderia.
Em feia moltíssima por, però t'he de dir que el canvi ha sigut a millor en tots els sentits. Penso que és perquè l'escola és molt més petitona i no tan "impersonal". els tracten amb cotó fluix, i ell va molt i molt content... no estan tan regits a fer fitxes, són més creatius... moltes de les activitats ajunten les 4 classes que té en total l'escola, i es coneixen tots els nens.

Deixa-li temps d'adptació, no et preocupis :ok:
Imatge
Imatge
Menudeta

EntradaAutor: Menudeta » dg. feb. 19, 2012 5:36 pm

gràcies! la setmana passada va estar uns dies millor, fins i tot un dia que vaig anar a buscar-la em va rebre aplaudint! a veure com ens va aquesta, espero que millor.

m'havia plantejat demanar plaça a la pública però crec que no ho faré, si s'adapta em fa por tornar-la a canviar.
cross_13
Entrades: 574
Membre des de: dc. maig 23, 2012 8:09 am

EntradaAutor: cross_13 » dl. jul. 16, 2012 11:56 am

El meu fill va estar fins als 11 mesos entre avis, papes, dels 11 als 13 va fer de 9 a 17 a la guarde, però com que és posava molt malalt varem canviar 9-12 i tarda d’avis.
Als 18 mesos ens varem traslladar de ciutat i va canviar de casa, guarderia i cangur... i avis un dia entre setmana com a molt... varem fer adaptació a la nova guarderia : 1ra setmana 2 hores, 2na setmana matins i dos mesos següents jornada partida 8-12 i 15-17:30. (dinava amb la cangur)
Al començament difícil, 1 mes llarg de plors mati i tarda i nits desperts, però mica en mica tornaven a tenir el nostre petit rialler i encantat a escola.
Als 20 mesos (dos mesos desprès) la cangur ha trobat una altra feina i decidim deixar-lo a dinar a escola, els primers dies encantat i al cap d’uns dies es va tornar trist i “parat”, es desperta a les nits plorant desesperat.. li ha coincidit amb un constipat, divendres em van dir que estava trist i amb mocs... i el vaig anar a recollir més d’hora, només arribar a casa li va passar tot! Saltava va berenar i jugava encantat.... així tot el cap de setmana, cero tos, molt pocs mocs i dormint d’una tirada.
Aquesta seria la tercera setmana de dinar a escola, avui només veure la samarreta ha començat a plorar, tot el camí i en arribar a escola plorant, i la mestra m’ha dit que ha plorat una bona estona i que tornava a estar amb mocs i sorolls al pit... ara per això jugava amb els altres.
M’amoïna que es posi malalt en tornar a escola, i que li costi tant adaptar-se, avanç tenia molta estona els avis però la jo arribava a les 19-19:30... ara jo el recullo a les 17:45...
Quan no dinava a escola estava content amb les mestres ( o sigui que no és que a la llar el tractin malament) i sempre li diem que el tornarem a recollir...
Això a dues setmanes d’acabar el curs... al setembre que? Un altre cop adaptació?
ayuda!! O anims...???
Imatge
Imatge
sivi
Entrades: 1803
Membre des de: dt. juny 29, 2010 10:08 am
Ubicació: girona

EntradaAutor: sivi » dl. jul. 16, 2012 7:03 pm

ostres cross, quin patir!
Suposo que son masses canvis en poc temps pel nen. A mes pensa que avanç tenia els avis, i ara passa molta estona a la llar d'infants i ho noten, no es el mateix anar a jugar amb els avis que quedar-se a la llar compartin joguines :camio: .
Vaig estar en una llar d'infants, i vaig tenir un nen que li va costar mes de tres mesos adaptar-se!
Per sort nosaltres podem dur a la Berta a la llar d'infants tot l'estiu tret de quinze dies que fan vacances, i no haurà de tornar a fer adaptació. :anec:
Suposo que sols et puc dir ànims i pasciència!! :-()-) Potser el proper curs tot anirà diferent i ell estarà millor a la llar d'infants, tot serà igual que avanç i ja sabrà quina rutina tindrà i potser li costarà menys l'adaptació. :-)
Imatge

Imatge

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::