Ganes de cridar l'atencio?
Ganes de cridar l'atencio?
Fa uns dies que tenim a la nena una mica revolucionada. Tot just fa 15 dies que acaba de fer 2 anys. Fins ara havia estat una nena moguda, pero a l'escola sempre ens deien que ajudava als petits, que feia cas a les mestres i que el seu comportament despres d'una llarga adaptacio era exemplar. El cas es que ara ha començat a comportar-se com una petita "gamberreta": puja a la taula, i desfia a la mestra, perque la renyi, crida l'atencio menjant amb les mans, pega als seus companys, quan abans era ella la que rebia. El cas es que el canvi ha estat molt sobtat, i la mestra i la directora el que ens diuen, es que seguim marcant els limits, que tot son etapes, pero em fa por que darrera hi hagi alguna cosa mes...no se. Ja se que els 2 anys son terribles, pero m'amoina aquest canvi, tant brusc. D'Altra banda, penso que el que vol, es cridar l'atencio i una tecnica potser seria fer veure que no la veiem, quan fa aquestes trapelleries, o be recompensar-la amb petits premis, quan a l'escoleta em diguin que tot ha anat be. Com ho veieu?
Re: Ganes de cridar l'atencio?
Hola!
no pateixis massa.... tot son etapes.. jo m'enrecordo del meu peque, ara en te 3 anys, que cap als dos... va haver-hi uns episodis, al supermercat.. a la sortida del parc... que ens va muntar uns quants "episodis" que vam quedar amb la boca oberta....
es un trapella, i fa que no t'escolta... Continuament proven on estan els limits, els seus i els teus....
Tot passa.
anims,
Isa s.f.
no pateixis massa.... tot son etapes.. jo m'enrecordo del meu peque, ara en te 3 anys, que cap als dos... va haver-hi uns episodis, al supermercat.. a la sortida del parc... que ens va muntar uns quants "episodis" que vam quedar amb la boca oberta....
es un trapella, i fa que no t'escolta... Continuament proven on estan els limits, els seus i els teus....
Tot passa.
anims,
Isa s.f.
Jo també et recomano paciència... que nosaltres de les rabietes diaries (3 o 4 mínim) hem passat a una a a la setmana i algunes setmanes ja sense ni una. A nosaltres se'ns va afegir l'arribada de la princesa.
Has de provar el millor sistema per tranquilitzar-la però no es fàcil. Nosaltres ignorar-lo no ens anava gens bé, encara s'incrementava més els plors i crits, i nosaltres ens posavem més nerviosos.
La nostra opció és seure al seu costat (si no vol no el toquem) però sinò li agafem la mà, li diem coses boniques o li cantem una cançó que li agrada i un cop ha acabat de plorar li demanem que ens expliqui què ha passat i busquem solució. No sempre funciona, i ara va millor que 5 mesos enrere, per tant, et desitjo una etapa curta i mil dosis de paciència!!!!!!!!!!!!
El tema de que hagi estat sobtat, si no hi ha hagut cap canvi important en el seu entorn, no et preocupis, el nostre nen també era un nen quiet, obedient, que rebia per tots costats, ... i ara es un petit trapella, que ja torna a ser obedient i quiet quan toca.
Anims!!
Has de provar el millor sistema per tranquilitzar-la però no es fàcil. Nosaltres ignorar-lo no ens anava gens bé, encara s'incrementava més els plors i crits, i nosaltres ens posavem més nerviosos.
La nostra opció és seure al seu costat (si no vol no el toquem) però sinò li agafem la mà, li diem coses boniques o li cantem una cançó que li agrada i un cop ha acabat de plorar li demanem que ens expliqui què ha passat i busquem solució. No sempre funciona, i ara va millor que 5 mesos enrere, per tant, et desitjo una etapa curta i mil dosis de paciència!!!!!!!!!!!!
El tema de que hagi estat sobtat, si no hi ha hagut cap canvi important en el seu entorn, no et preocupis, el nostre nen també era un nen quiet, obedient, que rebia per tots costats, ... i ara es un petit trapella, que ja torna a ser obedient i quiet quan toca.
Anims!!
- Ítaca
- :: dinosaure
- Entrades: 7513
- Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
A nosaltres no ens funciona fer veure q no la veiem, pq aleshores crida més, es posa coses a la boca pq estiguis per ella, etc...
El q ens funciona (entre cometes) és seure al seu costat, i anar-li parlant fins q deixa de plorar, i aleshores intentem arribar a un acord...
El q ens funciona (entre cometes) és seure al seu costat, i anar-li parlant fins q deixa de plorar, i aleshores intentem arribar a un acord...
Hola Londoner
A aquesta edat necessiten atenció tant dels pares com dels educadors. A casa no ha de compartir aquesta atenció però a l'escola sí.... tots busquen l'atenció de les educadores de forma diferent i segurament ella veu que les professores donen atenció als comportaments negatius i la demana tal com sap que la rebrà, i si la té pujant-se a la cadira, fent trapelleries, pegant o menjant amb les mans doncs ho fa.....
Jo crec que la solució passaria per donar atenció als comportaments positius. Però clar, normalment sempre tendim a fer-ho justament al contrari i a l'escola també... per tant ella fa el que necessita, demanar atenció, i nosaltres fem justament el contrari del que se suposa que hauríem de fer.
Molta sort i tranquil.la que segur que això passarà i dins uns dies haurà canviat. Parla molt amb ella i intenta explicar-li la situació dins la seva capacitat.
A mi em va anar molt be dir-li exactament això, que la professora havia d'estar per molts nens i que no sempre podia estar amb ell. Que si un dia necessitava mimitos que li demanés, però que ella sempre l'estimava fins i tot quan estava amb altres nens. Va ser explicar-li això i fer un canvi radical
De vegades donem per fet que ells saben coses que encara els hi és impossible comprendre i tant sols fa falta explica'ls-hi perquè ho entenguin
A aquesta edat necessiten atenció tant dels pares com dels educadors. A casa no ha de compartir aquesta atenció però a l'escola sí.... tots busquen l'atenció de les educadores de forma diferent i segurament ella veu que les professores donen atenció als comportaments negatius i la demana tal com sap que la rebrà, i si la té pujant-se a la cadira, fent trapelleries, pegant o menjant amb les mans doncs ho fa.....
Jo crec que la solució passaria per donar atenció als comportaments positius. Però clar, normalment sempre tendim a fer-ho justament al contrari i a l'escola també... per tant ella fa el que necessita, demanar atenció, i nosaltres fem justament el contrari del que se suposa que hauríem de fer.
Molta sort i tranquil.la que segur que això passarà i dins uns dies haurà canviat. Parla molt amb ella i intenta explicar-li la situació dins la seva capacitat.
A mi em va anar molt be dir-li exactament això, que la professora havia d'estar per molts nens i que no sempre podia estar amb ell. Que si un dia necessitava mimitos que li demanés, però que ella sempre l'estimava fins i tot quan estava amb altres nens. Va ser explicar-li això i fer un canvi radical
De vegades donem per fet que ells saben coses que encara els hi és impossible comprendre i tant sols fa falta explica'ls-hi perquè ho entenguin
Gracies a totes pels vostres consells. M'he passat pel post que hi ha obert sobre els "terribles 2 anys" i hem tranquilitza veure que no es la única. Aquest mati quan el seu pare la deixat a l'escoleta, res mes arribar, ja ha rebut un placatge per l'esquena d'una altra nena...o sigui que la mestra te feineta...probare amb tots els consells que m'aneu dient, i sobretot em carregare de moooooolta paciencia. I de tant en tant passare pel SP per desfogar-me una mica.
- Ítaca
entrerius ha escrit:Molta sort i tranquil.la que segur que això passarà i dins uns dies haurà canviat. Parla molt amb ella i intenta explicar-li la situació dins la seva capacitat.
A mi em va anar molt be dir-li exactament això, que la professora havia d'estar per molts nens i que no sempre podia estar amb ell. Que si un dia necessitava mimitos que li demanés, però que ella sempre l'estimava fins i tot quan estava amb altres nens. Va ser explicar-li això i fer un canvi radical![]()
Ara estava pensant q a la Txell potser li passa això...
La mestra no ens ha dit res, però la nena des de fa un parell de dies q ens explica cosetes, q no sé si és q li han passat a ella, o no... q si ella ha pegat a una altra nena, q si la mestra s'ha enfadat (amb ella¿?¿?), q no sé què del racó... Amb prou feines l'entenem, i clar, pensem q si hagués passat res important, la mestra ens hagués dit de fer una reunió... però no sé, no estic tranquila del tot. I el teu comentari entrerius, m'ha fet pensar q no vingui tot pq vol q estiguin sols per ella a la llar, i estigui començant a portar-se malament...
Vaig a indagar una miqueta, a veure què està passant...
Ítaca l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. març 14, 2012 1:27 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Ítaca ha escrit:q si ella ha pegat a una altra nena, q si la mestra s'ha enfadat (amb ella¿?¿?), q no sé què del racó...
jo li veig molta lògica... ha pegat, l'han renyat i l'han fet anar al racó ( de pensar? ). Pot ser que hagi sigut ella o un altre nen/a, això ho hauràs d'indagar... però no crec que s'ho inventi, segur que ha passat.
La meva també m'explica coses i de vegades costa saber si li ha passat a ella o a un altre perquè tant diu que li ha passat a ella com a un altre nen però passar segur que ha passat, són coses que no es poden imaginar ells solets...
- Ítaca
No, no... segur q no s'ho inventa (m'he explicat fatal, ara rectifico el missatge), vull dir q no sé si el q explica és pq li ha passat a ella, o explica el q ella veu...
De fet, els de la llar no m'han parlat mai q tinguin un racó "de pensar", ni res d'això...
De fet, els de la llar no m'han parlat mai q tinguin un racó "de pensar", ni res d'això...
ja però sinò d'on ho ha tret això del racó després de renyar...
de totes formes l'important per mi seria saber si és ella la que ha pegat, o li han pegat, o és un conflicte que ha vist però en que ella no hi ha intervingut...
de totes formes ni t'hi capfiquis massa tampoc, si no t'ho han comentat segur que no és rés greu.
de totes formes l'important per mi seria saber si és ella la que ha pegat, o li han pegat, o és un conflicte que ha vist però en que ella no hi ha intervingut...
de totes formes ni t'hi capfiquis massa tampoc, si no t'ho han comentat segur que no és rés greu.
- Ítaca
Ja, però és inevitable capficar-se...fins ara, sempre ens havien dit q a la llar era una nena "exemplar", i clar, ara tot això em descol·loca una mica.
Li he fet un privat la feisbuc de la llar, preguntant si està passant res amb la Txell, q ella ens explica coses però q no l'acabem d'entendre... a veure què em diuen...
Li he fet un privat la feisbuc de la llar, preguntant si està passant res amb la Txell, q ella ens explica coses però q no l'acabem d'entendre... a veure què em diuen...

]ara que comenteu això que els nens expliquen cosetes de la llar, jo sempre li pregunto com ha anat el dia, que han fet, si s'ho ha passat bé..... ell hi ha dies que explica i d'altres que no, però el que tinc comprovat és que no controla el temps. Es a dir tant et pot explicar una cosa que ha passat abans d'ahir, com d'avui mateix, com que s'ho "inventa" directament.. i em fa molta gràcia perquè no saps mai si el que explica és cert o no "en aquell moment"... no sé si m'explico??? segur que ha tingut l'experiència... però no saps quan ni si ha estat en primera o tercera persona
Ells viuen el present i el abans i el després no el tenen gens clar
Jo vaig saber que a l'escoleta tenien racó de pensar perquè de cop a casa posava a tots els peluixos a pensar i quan a ell li semblava aixecava el càstig a algun tot dient-li: [i]"babú, tu ja pots vindre" "toro, tu no, tu al raconet"..... "valeeeee, ara ja està...."[/i
Ells viuen el present i el abans i el després no el tenen gens clar
Jo vaig saber que a l'escoleta tenien racó de pensar perquè de cop a casa posava a tots els peluixos a pensar i quan a ell li semblava aixecava el càstig a algun tot dient-li: [i]"babú, tu ja pots vindre" "toro, tu no, tu al raconet"..... "valeeeee, ara ja està...."[/i
si és veritat no saps mai si el què expliquen els ha passat a ells i si ha estat aquell dia o un altre...
el racó de pensar crec que és generalitzat... és més les educadores que conec el defensen i recomanen. Aixó ja sabem que porta cua!!
Jo també li pregunto cada dia i ara ja em diu: "a nat bé". Que vol dir: mama no siguis pesada que ja en tinc prou de passar-m'hi mig dia com perquè ara encara haguem d'estar parlant de l'escola.... de tant en tant però explica coses quan li venen al cap. O si l'escoltes mentre juga amb els ninos també saps més o menys per on va la cosa...
Itaca, t'han dit algo?
de vegades costa que des-de l'escola t'expliquin el què de veritat passa... jo estic segura que a la meva filla abans de nadal li va passar alguna cosa a l'hora de l'acollida matinal perquè va començar a no volguer quedar-s'hi.. ho vaig demanar un parell de cops i no hi va haver manera, potser va ser una cosa que elles no van donar importancia i ni se'n recordaven però la meva filla encara ara diu que no hi vol anar i això que desde després de reis que no hi ha tornat... vam decidir que el guillo la portés més tard encara que això ens suposa un gasto més de temps i gasolina.
el racó de pensar crec que és generalitzat... és més les educadores que conec el defensen i recomanen. Aixó ja sabem que porta cua!!
Jo també li pregunto cada dia i ara ja em diu: "a nat bé". Que vol dir: mama no siguis pesada que ja en tinc prou de passar-m'hi mig dia com perquè ara encara haguem d'estar parlant de l'escola.... de tant en tant però explica coses quan li venen al cap. O si l'escoltes mentre juga amb els ninos també saps més o menys per on va la cosa...
Itaca, t'han dit algo?
de vegades costa que des-de l'escola t'expliquin el què de veritat passa... jo estic segura que a la meva filla abans de nadal li va passar alguna cosa a l'hora de l'acollida matinal perquè va començar a no volguer quedar-s'hi.. ho vaig demanar un parell de cops i no hi va haver manera, potser va ser una cosa que elles no van donar importancia i ni se'n recordaven però la meva filla encara ara diu que no hi vol anar i això que desde després de reis que no hi ha tornat... vam decidir que el guillo la portés més tard encara que això ens suposa un gasto més de temps i gasolina.
- Ítaca
Doncs no... de moment no m'ha respost el privat
A veure avui la nota de l'agenda...
Jo també penso q no controlen el temps... vull dir q t'expliquen una cosa, q potser va passar ahir o abans d'ahir, i l'han retingut a la memòria...
Ahir li vaig tornar a preguntar com havia anat l'escola i em va tornar a parlar del "racó... Eli diu seu aquí"... clar, jo ja no sé si això és cada dia o va ser una cosa esporàdica
Trobo q les llars haurien de tenir una mica més informats els pares... entenc q no et facin un resum del dia, però si hi ha hagut algun petit conflicte, no estaria de més fer una petita nota a l'agenda i llestos... s'evitarien mals entesos, sobretot quan els petits t'expliquen coses i no saps com agafar-ho...
A veure si es pronuncien...
A veure avui la nota de l'agenda...
Jo també penso q no controlen el temps... vull dir q t'expliquen una cosa, q potser va passar ahir o abans d'ahir, i l'han retingut a la memòria...
Ahir li vaig tornar a preguntar com havia anat l'escola i em va tornar a parlar del "racó... Eli diu seu aquí"... clar, jo ja no sé si això és cada dia o va ser una cosa esporàdica
Trobo q les llars haurien de tenir una mica més informats els pares... entenc q no et facin un resum del dia, però si hi ha hagut algun petit conflicte, no estaria de més fer una petita nota a l'agenda i llestos... s'evitarien mals entesos, sobretot quan els petits t'expliquen coses i no saps com agafar-ho...
A veure si es pronuncien...
Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |