XANTALA???

Canvia el seu entorn: professores i amics.

Laetitia
:: lleona
Entrades: 934
Membre des de: dc. juny 24, 2009 1:55 pm

XANTALA???

EntradaAutor: Laetitia » dv. abr. 20, 2012 10:10 pm

Hola,

no sé què fer... hi ha una escola lliure a BCN que es diu XANTALA . em costa decidir-me perquè m'encanta el projecte educatiu però altres coses em frenen. m'he de decidir ja i no sé si guanyen els pros o els contres. aviam si algú ho coneix o té una altre prespectiva i m'ajuda a decidir-me, ja que el tema escola dels nostres fills és molt important i suposo que per això costa tan decidir-se.

www.xantala.es

XANTALA

POSITIU
- El projecte educatiu! Per mi molt important.
- Treballen els valors, etica, resolució de conflictes...
- La ratio!
- Començaria ja aquest any amb 2 anys (tot i que no sé si és positiu pq jo tenia pensat que comencés als 3 anys)
- Amb aquesta educació penso que s’introdueix el nen de mica en mica en el sistema educatiu “normal” i no de cop sense importar com ho viu.
- Deixen que els pares i mares s’impliquin molt (però no sé si és positiu perquè crec que és al extrem. Fer com comisions. un és tresorer, l'altre busca un local nou. un altre compra i monta uns gronxadors, etc. i amb la feina, la casa, la nena i tot no sé si tanta responsabilitat és el que em falta ara)

NEGATIU
- em costarà trobar plaça a 1er de primària en una escola “normal”.
- El preu. 400 euros al mes durant 6 anys!
- 1 dia a la setmana he de cuinar jo per tots
- l'escola és de 2 a 6 anys i de 9h a 14h. així que necessito algú que la porti a les 9h durant 6 anys i la vagi a buscar a les 14h durant 6 anys!
- s’ha de pagar una suma de diners extra que no et tornen si marxes abans dels 6 anys.
- demanen als pares que s’impliquin molt (crec que és al extrem. Fer com comisions. un és tresorer, l'altre busca un local nou. un altre compra i monta uns gronxadors, etc. i amb la feina, la casa, la nena i tot no sé si tanta responsabilitat és el que em falta ara)
- no sé si ficant-la en un sistema educatiu diferent al país on viu li faig un favor o al revés la converteixo en “rareta”

que opineu? álgú té una experiència similar?

gràcies
ImatgeImatge
Elidé
:: dofí
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Re: XANTALA???

EntradaAutor: Elidé » ds. abr. 21, 2012 1:24 pm

Buf... Amb els temps que corren, comprometre's a suportar aquestes quotes durant 4 anys és molt arriscat :ufs: :ufs: I si a sobre has de buscar algú que s'encarregui de portar-la i anar-la a buscar, encara més embolic... Vols dir que no hi ha altres centres que ofereixin beneficis similars sense demanar tant a canvi? ?-)
lila
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

EntradaAutor: lila » ds. abr. 21, 2012 2:12 pm

No conec el sistema i no puc opinar massa.

Només dir-te que en el tema econòmic la llar d'infants (de 0 a 3 anys) de la meva gran ja em costava 385 euros mensuals de 9 a 15h... i almenys les privades del meu barri totes costaven això (o més).

No sé, en relació al projecte educatiu jo sí que penso que val la pena buscar una alternativa (tot i que jo, per manca d'entesa amb el pare, no ho he fet), però trobo que el sistema de les escoles "normals", especialment a primària i secundària, està a anys llum del que hauria de ser, basat en uns aprenentatges bàsicament memorístics que ben poc et preparen per la vida i t'ajuden a desenvolupar les pròpies capacitats...

Aix, és que tinc l'espineta clavada de no haver-m'ho pensat bé i haver pres la decisió que realment jo volia...

Ah, i això de la implicació dels pares està clar que seria lo ideal, poder-te implicar al 100 per cent, però, clar, amb els horaris de feina tot és complica i, almenys en el meu cas, va ser l'únic punt en contra que hi trobava, en aquest tipus d'escoles, ja que sé que en no poder participar tan com voldria em sentiria sempre culpable de no estar prou...
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
llumer
Entrades: 3140
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
Ubicació: el vallès occidental

EntradaAutor: llumer » ds. abr. 21, 2012 7:49 pm

uau... es un tema super personal...
Jo penso que el millor (per mi) es buscar una escola tradicional que t'agradi el projecte educatiu i com el porten a terme. Vull dir que hi ha també molt bones escoles tradicionals, on comencen als 3 anys, amb uns professors meravellosos, i on, encara que segueixen unes "pautes", els deixen creixer lliurement. (sempre molt mes guiats que en una escola d'educacio lliure...)
Entrar en una escola als 3 anys es molt dificil (a la que tu triis), pero entrar a la que t'agradi als 6 anys... diria que es gairebe impossible, i que per donar-li una educacio lliure dels 3 als 6 anys... despres segurament hauras d'entrar "a l'escola on quedin places" t'agradi o no el projecte educatiu (i penso que l'etapa dels 6 als 12 anys també es super important....
Ademes del cost i la implicacio!!!
Vull dir que tot i que m'encanta la tipologia d'escola lliure, penso que encara te mes desventatges que ventatges...
mirins
:: tigre
:: tigre
Entrades: 748
Membre des de: dt. set. 29, 2009 9:10 pm
Ubicació: Barcelona i Occitània

EntradaAutor: mirins » ds. abr. 21, 2012 9:51 pm

uauuuuuuuuuuuu Laetitia!! amb una balança i a decidir oi?
Jo t'explico la meva decisió:

Si tot va bé en Raimon començarà l'any vinent a una escola del mateix tipus, al setembre amb la mateixa edat que la Júlia. És a 11 km de casa quan la que li toca és a 4 km i en el moment en que complís 3 anys per aquesta darrera tindria autobús escolar. En l'altre hauré d'anar a portar-lo i buscar-lo cada dia. Cada 1-2 mesos fan un concert o alguna cosa per recollir diners i a més cada vacances escolars els pares fan la neteja a fons de l'escola perquè no sigui tan cara. Han d'anar a l'escola del costat a menjar perquè en aquesta no en fan i pensava parlar amb altres families per fer menjar un cop per setmana.

A mi personalment el projecte educatiu m'encanta. La implicació dels pares en les activitats menys. Lo de la neteja per poc que pugui pagaré a algú perquè ho faci perquè tot i ser privada no és gaire cara. Lo del menjar definitivament ja he decidit que vagi a l'escola del costat encara que no sigui tan bo com li podria fer jo. I en el moment en que tingui moltíssima feina i em resulti complicat dur-lo a l'escola pels horaris el poso a la pública perquè som nosaltres els que hem d'educar els nostres fills, i realment em fa moltíssima ilusió que vagi a aquesta escola, però si m'ha de fer fer puzles amb les nostres vides no se si val la pena, però de moment ho intentaré. Hi ha una altre mare del poble que portarà la seva nena i ens podrem combinar les portades i recollides, etc...

Per mi només el fet que et plantegis quina educació vols per la teva filla ja és moltíssim més que la gent que vol 'colocar' el fill. Així que endavant amb el que decideixis però la teva vida també és part de la seva... I qualsevol de les dues opcions són bones amb una marassa com tu (=:-)
Imatge[/url]
Laetitia
Entrades: 934
Membre des de: dc. juny 24, 2009 1:55 pm

EntradaAutor: Laetitia » dg. abr. 22, 2012 9:03 am

gràcies mirins!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bueno i a totes guapes!

la veritat és que tinc molt clar que la seva educació li donaré jo però em fa por que no segueixin la meva linia en una escola ordinaria i aqui en canvi sé que ho fan igual que jo (a viam segurament alguna cosa ho farem diferent però és més semblant) i clar...bufff... és dificil decidir...
ImatgeImatge
Londonbaby
Entrades: 1074
Membre des de: dg. oct. 07, 2007 11:13 am

EntradaAutor: Londonbaby » dl. abr. 23, 2012 1:32 pm

Hola Laetitia,

La meva opinió és que si pots portar a la teva filla a una escola lliure, endavant! Jo sóc mestre i conec al meu fill, i sé que ho pasarà molt malament a una escola ordinària, però la més a prop del nostre domicili és la Waldorf El Til·ler de Bellaterra, els preus són prohibitius, per la nostra econòmia a més dels horaris. Aquí a la nostra ciutat hi ha una més del estil d'aquesta teva, Xantala, però igual és només l'etapa d'infantil i després per començar inicial l'hauria de matricular a una ordinària o fer homeschooling, que ja m'agradaria. En resum, que hem primat més l'estabilitat familiar i fer-nos la vida "el més fàcil" possible, i l'Aleix anirà a una escola pública ordinària. És de nova creació i encara que el seu projecte educatiu no estigui definit, el resumeixen com una escola que vol la felicitat del nen, i això és el mateix que jo vull. Per tant, et vull aconsellar que no tanquis les portes a escoles ordinàries perquè sempre et sorprens, i em sembla que tu ets mestra com jo, però crec que tots els handicaps que poses ( en horaris, economia, implicació, etc) d'aquesta escola, no sé si s'ho val per 4 cursos. Facis el que facis, segur que fas el millor per la teva filla :ok:
Aleix 22-12-2009 Cesària innecessària
Martina 2-2-2013 PVDC a casa

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::