Aprendre Català a l'extranger

Canvia el seu entorn: professores i amics.

Sumire
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dj. oct. 25, 2012 5:26 am

Aprendre Català a l'extranger

EntradaAutor: Sumire » dj. oct. 25, 2012 8:35 am

Actualment estic vivint al extranger, i l'únic contacte que té la meva nena d'un any amb el català sóc jo. Tinc clar que no serà l'idioma amb el que pensarà, ho això crec, però si que vull que l'entengui i el parli quasi a la perfecció.

De moment l'estratègia que estic seguint és la de parlar-li a ella sempre en català, estigui qui estigui davant. Pel poc que he llegit, tema accents i lletres extranyes, com no les aprenguin de ben petits ja és quasi impossible que després les digui bé. Ademés, l'idioma predominant, el japonés, és molt diferent en tots els sentits. Estructura gramatical, accents, pronunciacions....

Agrairia moltíssim consell de gent que hagi passat per situacions semblants, ja que és tot un repte. <:-)

El castellà també m'agradaria que l'acabés aprenent, però amb la base del català no crec que li costés massa aleshores.

Merci i ||*||
vicky1983
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 589
Membre des de: dl. set. 12, 2011 10:25 am

Re: Aprendre Català a l'extranger

EntradaAutor: vicky1983 » dj. oct. 25, 2012 11:41 am

ostres i si busques que tingui contacte amb altres nens catalans o si més no, espanyols???

sé que existeixen les "casa de catalunya" (o algo així) a mooooooooooolts llocs del món que serveixen per unir als catalans, fer amistats i fan festes tradicionals i coses així. Potser seria una manera de començar...

Sort!
Visita el meu Blog personal: http://lacasadelaia.blogspot.com.es/
Nenufar
:: granota
:: granota
Entrades: 230
Membre des de: dt. jul. 19, 2011 8:46 am

EntradaAutor: Nenufar » dj. oct. 25, 2012 12:02 pm

Bones Sumire,
hi ha Casal Català aqui on estàs? pots tenir contes i dvds en català o baixar-te d'internet cosetes en català o mirar per exemple videos d'en Mic de Tv3.
Es que el meu fill va començar a parlar després d'estar una setmaan malalt que només mirava els dvd d'en Mic des del mati fins al vespre i per això sé que van bé per aprendre paraules, a més parlen de les tradicions catalanes: castanyada, tió,... que també seria una manera que no perdessiu aquests costums.
Imatge
Imatge
Toni
:: dinosaure
Entrades: 6551
Membre des de: dc. abr. 23, 2003 12:23 pm
Ubicació: Bcn
Contacta:

EntradaAutor: Toni » dj. oct. 25, 2012 6:36 pm

Un altre cosa que et pot ajudar es aconseguir pel·lícules infantis i sèries en català..
Si li vas posant des de petit genial!, una forma fàcil d'aconseguir-les online és www.mecanoscrit.cat :ok:
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dj. oct. 25, 2012 7:49 pm

Jo també crec que a més que tu li parlis en català, també poden anar molt bé els DVD en català i més endavant també contes.
No sé si el coneixes, aquí tens el web del Centre Català de Kansai: http://home.att.ne.jp/banana/cck/cat/index.html
bertian
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

EntradaAutor: bertian » dv. oct. 26, 2012 10:42 am

Ostres, jo l'experiència que conec és la del meu profe d'anglès, i sé que tampoc és ben bé comparable perquè l'anglès està per tot arreu...
De tota manera te la comento: Ell viu a Vic des de fa molts anys i té una filla (que ara ja és adolescent) amb una dona que és d'aquí. Ells sempre han fet que la mare li parlava sempre en català i el pare sempre en anglès, en el context que fos, i la veritat és que la nena és totalment bilingüe, bé, trilingüe ja que també sap el castellà evidentment!!!
Jo sempre he sentit que la manera és aquesta, mantenir-se sempre en la mateixa llengua i que tot i que els nens bilingües poden trigar més a parlar o fer-se una mica de taco en algunes ocasions, al final acaben sabent les dues llengües per igual, siguin quines siguin... O almenys això he sentit jo!!
Ànims!!!!!!!
Sumire

EntradaAutor: Sumire » dv. oct. 26, 2012 1:06 pm

Moltes gràcies per tots els comentaris.

Per referències. Hi ha un centre català però està a Osaka, i m'agafa bastant lluny. O sigui que aquesta possibilitat queda descartada.

El tema de descarregar series vaig tard, ja que des d'Octubre d'aquest any han prohibit la descarrega de arxius amb copyright. Fins ara estava prohibit el compartir només, però ara només descarregant et poden engarjolar. Tot sigui dit però, que no crec que em diguessin res per baixar-me unes sèries en català, però no me la vull jugar. En tot cas sempre em queda la opció de fer una demanda de dvds a Catalunya.

Jo també tinc entès que amb constància i parlar-li sovint acaben sent bilingues dels idiomes que siguin, però com que molts dies arribo tard de la feina i hi passo poca estona em fa una mica de respecta que no l'acabi d'aprendre. Crec que li enxufaré dvds pel matí per començar, hehehhe.

Merci de nou!!!
sfrontons
Entrades: 1
Membre des de: ds. gen. 26, 2013 5:53 pm

EntradaAutor: sfrontons » ds. gen. 26, 2013 6:06 pm

Una mica tard i segur que ja tens material en català per al teu fill a Japó. Jo em trobo en una situació semblant, a Madrid però. Abans tenía la TV3 versió satèlit a través de Movistar Imagenio (la TV de pagament), pero des de l'estiu que ja no tenen la TV3 ni la IB3 (Balears) entre els seus canals (I sí que tenen canals de mig mon en xinès, àrab,... té picarols!!!). Em van dir que havíen reorganitzar la oferta, i els de TV3 em van dir que Imagenio prescindía de TV3Sat per motius económics.
Anem al gra, al final ho resolt baixant-me les aplicacions de TV3 i del Super 3 a la tableta (iPad). En aquesta última hi ha gran varietat de series de dibuixos que pots veure sempre que tinguis una conexió a internet. Després, m'he comprat un adaptador HDMI per conectarla a la TV (40 eur l'accessori!!!, pero val la pena).
Sumire

EntradaAutor: Sumire » dj. oct. 24, 2013 8:49 am

sfrontons ha escrit:Una mica tard i segur que ja tens material en català per al teu fill a Japó. Jo em trobo en una situació semblant, a Madrid però. Abans tenía la TV3 versió satèlit a través de Movistar Imagenio (la TV de pagament), pero des de l'estiu que ja no tenen la TV3 ni la IB3 (Balears) entre els seus canals (I sí que tenen canals de mig mon en xinès, àrab,... té picarols!!!). Em van dir que havíen reorganitzar la oferta, i els de TV3 em van dir que Imagenio prescindía de TV3Sat per motius económics.
Anem al gra, al final ho resolt baixant-me les aplicacions de TV3 i del Super 3 a la tableta (iPad). En aquesta última hi ha gran varietat de series de dibuixos que pots veure sempre que tinguis una conexió a internet. Després, m'he comprat un adaptador HDMI per conectarla a la TV (40 eur l'accessori!!!, pero val la pena).

Jo si que vaig tard en la resposta. En tot cas, moltes gràcies per la resposta. Coneixia l'existència de l'aplicació per a TV3, però no la del Super 3. Probaré a baixar-la aquesta nit.

He aconseguit moltes películes de l'estudi Ghibli en dual, Català i Japonés. De moment només li estic posant algunes en català.

La nena fa dos anys aquest mes, i bàsicament parla en japonés. Quan jo li pregunto coses però, enlloc de contestar-me en japonés ho fa ja en català. I molts objectes que li pregunto mirant un llibre me'ls senyala i pronuncia prou bé.

Ara està en la época dels terrible twos, i últimament quan li dic una paraula en català, em corretxeix i me la diu en japonés. Jo, però, he portat molt rígidament la norma de parlar-li sempre en català. A veure si el va millorant gradualment :-:)

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::