Han barrejat nens de "p1 i p2" a l'escola bressol
Han barrejat nens de "p1 i p2" a l'escola bressol
Hola noies, bé no ara no sé com es diuen oficialment les classes del nens a les escoles bressol.. Em refereixo a caminants i als grans, no als lactants..
A la del meu fill, escola bressol municipal, depenent de l'ajuntament de Barcelona, hi ha tres aules de mitjans, una fa un parell d'anys que queda tancada per manca de sol•licituts i les dues classes dels grans tampoc omplen..
Doncs bé aquest any han sobrepassat la ràtio de les dues aules de mtjans obertes en dos nens, per aquests dos nens no obriràn un aula nova, no hi han diners.
El que han fet és fer un grup mixte, és a dir, han agafat als dos més grans dels mitjans i als 13 més petits de la classe dels grans (es veu que a les aules mixtes la ràtio és de 15 nens) i han fet un grup nou..
El meu fill farà els dos anys al desembre i es troba en aquest grup, no ho veig gens clar.. Ens han dit que no els ha d'afectar, que als petits no els hi faràn evolucionar més ràpid ni bloquejaràn el desenvolupament dels grans.. Però avui ja m'han donat un menú amb força sopa i puré, ni l'any passat amb mesos va menjar tant de puré!
Voldria que em doneu el vostre punt de vista i la vostra opinió, ara per ara ho veig bastant negre, estic decebuda, la llar m'agradava molt però ara no gens i em sap bastant greu..
A la del meu fill, escola bressol municipal, depenent de l'ajuntament de Barcelona, hi ha tres aules de mitjans, una fa un parell d'anys que queda tancada per manca de sol•licituts i les dues classes dels grans tampoc omplen..
Doncs bé aquest any han sobrepassat la ràtio de les dues aules de mtjans obertes en dos nens, per aquests dos nens no obriràn un aula nova, no hi han diners.
El que han fet és fer un grup mixte, és a dir, han agafat als dos més grans dels mitjans i als 13 més petits de la classe dels grans (es veu que a les aules mixtes la ràtio és de 15 nens) i han fet un grup nou..
El meu fill farà els dos anys al desembre i es troba en aquest grup, no ho veig gens clar.. Ens han dit que no els ha d'afectar, que als petits no els hi faràn evolucionar més ràpid ni bloquejaràn el desenvolupament dels grans.. Però avui ja m'han donat un menú amb força sopa i puré, ni l'any passat amb mesos va menjar tant de puré!
Voldria que em doneu el vostre punt de vista i la vostra opinió, ara per ara ho veig bastant negre, estic decebuda, la llar m'agradava molt però ara no gens i em sap bastant greu..
- kabbisa
- :: zebra

- Entrades: 1397
- Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
- Ubicació: Barcelona / Cabrils
Re: Han barrejat nens de "p1 i p2" a l'escola bressol
Jo no crec que hagi d'haver cap problema. I si et preocupa lo dels menús, comenta-ho, però crec qie deu ser casualitat, o que han canviat de dietista, o...
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR
"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
El meu anirà a una llar pública, hi ha 5 classes totes elles amb barreja de nens desde els 9 mesos fins a P2, el meu serà dels més grans, començarà amb 2,5anys. Es veu que el mètode Montessori també segueix aquesta filosofia: els petits aprenen dels grans i els grans es fan responsables i ajuden els petits...
No se com anirà però en principi em va agradar el plantejament
No se com anirà però en principi em va agradar el plantejament
Hola Mordor,
El que han fet a la teva escola ho fan a altres que conec i no hi ha cap problema. Ajunten els nens pels mesos de neixement i no per l´any. Pensa que un nen de novembre-desembre es porta molt poc amb un de gener-febrer del següent any i en canvi si hi ha molta diferencia amb un de maig juny del seu mateix any. Si tots son d´aquests mesos tindran un nivell similar i les mestres faran les activitats pensades per ells.
I lo dels menus... encara que li posin més menjar, si no té més gana tampoc s´ho menjarà no??
Potser aquests primers dies t´has amoinat tants canvis...pero tranquil.la que ells s´acostumen bé!
Anita
El que han fet a la teva escola ho fan a altres que conec i no hi ha cap problema. Ajunten els nens pels mesos de neixement i no per l´any. Pensa que un nen de novembre-desembre es porta molt poc amb un de gener-febrer del següent any i en canvi si hi ha molta diferencia amb un de maig juny del seu mateix any. Si tots son d´aquests mesos tindran un nivell similar i les mestres faran les activitats pensades per ells.
I lo dels menus... encara que li posin més menjar, si no té més gana tampoc s´ho menjarà no??
Potser aquests primers dies t´has amoinat tants canvis...pero tranquil.la que ells s´acostumen bé!
Anita
Gràcies noies! Si suposo que quan comenci tot anirà bé però ja ens van explicar que segons quines coses no es podrien fer pels petits que hi havien a l'aula i això em fot..
Amb lo del menjar no em refereixo a la quantitat si no es que la verdura sempre posa que es en crema, els cigrons o les llenties en puré i ell això sempre ho ha menjat sencer i mai triturat. Ho parlaré perque no crec le sigui molt problema no triturar-ho..
Amb lo del menjar no em refereixo a la quantitat si no es que la verdura sempre posa que es en crema, els cigrons o les llenties en puré i ell això sempre ho ha menjat sencer i mai triturat. Ho parlaré perque no crec le sigui molt problema no triturar-ho..
- kabbisa
- :: zebra

- Entrades: 1397
- Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
- Ubicació: Barcelona / Cabrils
Si hi ha coses que no poden fer pq hi ha els dos petits, potser millir pel teu de desembre, que no haurà de veure com fan coses que ell no pot / sap fer
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
Kabbisa potser si el veiés que no segueix el ritme.. Però no és així, tot i portar-se 11 i 9 mesos amb els grans de la seva clase de l'any passat, mai s'ha quedat enrere, al revés és més viu que altres més grans..
Flor la llar del Eric va obrir l'any passat i havia poquets nens, dels grans només 5 i dels d P1 (on estava el meu nen) 6-7, així que els van juntar i va anar molt bé, els grans es feien més "responsables" dels petits i els petits es relacionaven més amb nens més grandets, no va haver cap problema en cap dels dos cantons, i sent el teu fill de desembre encara li anira millor, estara més ben encaixat entre els grans i els petits que si esta amb nens del seu mateix any pero tots del mateix trimestre, per exemple...
A la nostra escola, també per temes de ràtios, han fet una distribució semblant. L'Emma i tres nens més són els més grans i la resta són molt més petits, però ens van dir que no deixarien de fer coses, que mentre els "grans" fessin una activitat que els petits no poguessin fer, els petits en farien una altra (una educadora per uns i l'altra pels altres). La resta d'activitats les faran conjuntament, cadascú en la mida que pugui per la seva edat.
També, a la reunió d'inici de curs, ens van passar un paper a on vam marcar si menjarien triturat o sencer.
En el teu cas, parlaria amb la Direcció del centre, més que res pel tema del menjar. No trobo normal que si un nen menja sencer, no pugui fer-ho perquè hi han altres que mengen triturat.
També, a la reunió d'inici de curs, ens van passar un paper a on vam marcar si menjarien triturat o sencer.
En el teu cas, parlaria amb la Direcció del centre, més que res pel tema del menjar. No trobo normal que si un nen menja sencer, no pugui fer-ho perquè hi han altres que mengen triturat.
Gràcies per la teva opinió Takita!
Avui he parlat sobre el tema del menjar i està sol·lucionat, hi ha un altre menú de "grans" i és el que li donaràn
Ja veurem com va el curs, no m'agradaria que deixès de fer coses que li tocarien.. I més sent com és ell

Avui he parlat sobre el tema del menjar i està sol·lucionat, hi ha un altre menú de "grans" i és el que li donaràn
Ja veurem com va el curs, no m'agradaria que deixès de fer coses que li tocarien.. I més sent com és ell

Flor, que bé que ja estigui sol.lucionat el tema dels àpats, me n'alegro molt! Espero que el curs vagi molt i molt bé 
Hola! Bé, ja ha passat una mica de temps i de moment haig de dir que tot funciona molt bé, ell entra suuuuper content a la classe i l'adaptació ha sigut fantàstica!! Em quedo amb aixó.. La resta ja no té cap importancia 

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |