Tria d'escola pública a Manresa. La Sèquia i les Bases

Canvia el seu entorn: professores i amics.

Serendipity83
:: puça
:: puça
Entrades: 23
Membre des de: dl. set. 25, 2017 8:03 pm

Tria d'escola pública a Manresa. La Sèquia i les Bases

EntradaAutor: Serendipity83 » dg. març 07, 2021 5:33 pm

Hola a tothom!

Algú té referències sobre alguna d'aquestes dues escoles públiques de Manresa?
Tipus de metodologia, horaris acollida, extraescolars, ....qualsevol info serà benvinguda.

gràcies
Miya
:: puça
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: dl. juny 26, 2017 12:30 pm

Re: Tria d'escola pública a Manresa. La Sèquia i les Bases

EntradaAutor: Miya » dc. maig 05, 2021 6:56 pm

Hola, Serendipity!

Veig que vaig molt tard, no sé quina de les dues vas triar finalment però per si serveix per algú altre l’any que ve o el que sigui…

Justament avui hem sabut que entrarem a Les Bases perquè anàvem a sorteig i era incert. Vull dir que no et puc donar info de com és el funcionament real encara però sí que vaig anar a les portes obertes de les dues.

A banda que Les Bases ens queda més a prop de casa, vam sortir enamorats de les portes obertes. Ens van ensenyar diverses aules, menjador, instal·lacions. Les mestres que explicaven el projecte ho feien amb autèntica passió i convicció, amb exemples reals del material que tenien a l’aula, del que estaven treballant en aquell moment i com. Treballen per projectes seguint l’interès del nens i els temes que trien ells. Sí que són barracons i als patis hi deu haver soroll perquè passen bastants cotxes i ben a prop però un cop ets dins ni te’n recordes, estan molt ben preparats amb Ac fins i tot, bastant lluminosos. Tenen acollida al matí però no recordo l’horari i també extraescolars al propi centre com ara robòtica, anglès, judo, però segons la demanda de cada curs perquè com que és escola d’una línia costa més poder obrir grups. Al final de la sessió hi havia tres m/pares de l’AMPA i t’ensenyaven els patis i explicaven quatre coses més i podies fer-los preguntes, que també em va semblar molt guay.

A La Sèquia no em va agradar gaire l’explicació. Ho feien crec que la directora i un mestre que no sé si era el cap d’estudis, van posar vídeo perquè puguéssim veure les instal·lacions i també explicació en vídeo del mètode a Infantil, que també era bastant experimental, això sí. Físicament ens van ensenyar una aula, el pati i la sala polivalent on feien la xerrada. La zona és menys sorollosa que Les Bases, molt bones vistes a Montserrat jeje. Del mètode van dir que no era ni tradicional ni projectes, una cosa a mig camí, que la idea ara anar tirant més cap a projectes però que amb la pandèmia s’havien quedat aturats els canvis. Anglès el començen a 1r de Primària i no a Infantil com a Les Bases. També tenien extraescolars i acollida, suposo que més varietat perquè és escola de dues línies però no recordo els detalls.

Però vaja, el millor és anar a les portes obertes i preguntar coses concretes que interessin a cada família. A mi per exemple m’interessava especialment com tractaven l’atenció a la diversitat. Escola perfecta crec que no existeix, també dins d’una línia d’escola també hi fa molt el tutor que toqui i això mai ho saps i que fins que no estiguem ja portant-lo allà com a família tot el que dic són les impressions de les portes obertes. Suposo que Les Bases sent una línia es queda més gent fora que a La Séquia, que també s’ha de tenir en compte. Espero que hagi sigut útil.
Imatge
Serendipity83
:: puça
:: puça
Entrades: 23
Membre des de: dl. set. 25, 2017 8:03 pm

Re: Tria d'escola pública a Manresa. La Sèquia i les Bases

EntradaAutor: Serendipity83 » dg. maig 09, 2021 8:27 pm

Hola Miya,

Jo també vaig anar a les portes obertes de les dos escoles i en vaig sortir exactament amb les mateixes sensacions que tu. A les BAses es van dedicar més d'1 hora i mitja a fer explicacions des de l'aula. I allà em vaig acabar de convèncer. Per sort també ens ha tocat!!!
Miya
:: puça
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: dl. juny 26, 2017 12:30 pm

Re: Tria d'escola pública a Manresa. La Sèquia i les Bases

EntradaAutor: Miya » dc. maig 12, 2021 11:00 pm

Quina gràcia, així coincidirem segur perquè com que només és una línia… Aviam si ens coneixem al setembre :--/)
Imatge

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::