2 anys i 10 mesos i no demana pipí ni caca

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
Txitu
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dv. gen. 11, 2008 9:12 am
Ubicació: Manresa

2 anys i 10 mesos i no demana pipí ni caca

EntradaAutor: Txitu » dl. maig 02, 2011 10:11 am

Farà 2 setmanes que vam treure els bolquers al meu fill. Ara té 2 anys i 10 mesos. No ho vam fer abans per dues raons: perquè fins als 2 anys i mig o així no vam veure que estava preparat i perquè en aquella època era ple hivern i aquí hi fa molta rasca, per la qual cosa vam decidir esperar a Setmana santa.
Bé, la qüestió és que no demana cap pipí i, molt menys, cap caca. S'ho fa tot a sobre. Cada hora o així el porto a fer pipí al vàter i en fa però si ens despistem una mica de l'hora ja se l'ha fet a sobre. I amb la caca el mateix, amb l'afegit que no vol seure al vàter ni a l'orinal per fer caca. He provat d'asseure'l a fer caca una estona i no vol de cap manera: ’caca no, mama, caca no en surt’. Se la fa tota a sobre després.
Jo pensava que quan es notaria brut o moll li faria cosa i així pillaria que per no mullar-se ni embrutar-se el millor seria demanar el pipí, però res. És capaç d'anar ben moll i brut molta estona, que ell no diu res, ni tan sols vol anar a canviar-se i de vegades ens munta unes bones rabietes perquè vol seguir jugant o fent el que feia... De fet, es pren aquest procés com un joc, perquè a sobre se’n riu quan li diem que ha de demanar el pipí perquè així no es mullarà.
Arriba un punt que penso de tot: des que li hauríem d’haver tret abans el bolquer fins a pensar que hi ha alguna cosa que no fem bé en aquest procés. Potser l’hauríem d’ajudar d’alguna manera, però no sé com... No sé si treure-li el bolquer a la nit per evitar que es confongui... No sé. A la nit no se l’aguanta pas, sempre el traiem ben ple. Només algun cop, comptat, l’hem tret eixut. O potser, simplement, necessita més temps.
No sé, ja em començo a neguitejar. I això que mai m’he neguitejat per aquest tema. Sempre he pensat que quan el vegem preparat ja arribaria el moment, però clar, jo el veig preparat i crec que ell n’és molt conscient, pe`ro ens trobem amb això...
Heu tingut alguna experiència similar amb els vostres fills?
M'agradaria que me les comentessiu.
Imatge
su392
:: girafa
Entrades: 2634
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 1:15 pm
Ubicació: Osona

Re: 2 anys i 10 mesos i no demana pipí ni caca

EntradaAutor: su392 » dl. maig 02, 2011 10:26 am

ostres!!! em ve com l'anell al dit!! Estic en el mateix punt que tu!!!
La meva te ara, 2 anys i 6 mesos.. i també desde setmana santa que li hem tret el bolquer... la resta com tu. La caca ni seure al wc, es impossible, però de pipis.. tampoc en demana cap ....
per mi està essent bastant desesperant...
Imatge
||*||
Anele
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dt. març 29, 2011 7:11 pm

EntradaAutor: Anele » dt. maig 03, 2011 5:03 am

Hola a totes!!!
Em recordeu a mi fa un any, nosaltres vam començar també quan l'Oriol tenía dos anys i mig i al principi semblava que mai demanaria ni pipí ni caca, es va tirar uns 10 dies que res de res però de sobte un dia ja va començar a demanar-ho. Així que heu de ser pacients, de forma espontànea començaran a demanar-ho. A mi també em semblava missió impossible, encara que a la nit encara dorm amb el bolquer.
su392

EntradaAutor: su392 » dt. maig 03, 2011 8:19 am

ai noies! mai haguès parlat! ahir en va demanar dos ( de pipis.. dues caques encara a sobre...) , però algo és algo no??? estic mooolt contenta.. a veure si comencem ja a millorar una mica! :content:
Imatge
||*||
Txitu

EntradaAutor: Txitu » dt. maig 03, 2011 8:29 am

Ostres!! que bé Su!
El meu encara segueix igual... no demana res... Imagino que hem de ser pacients, però la vertitat és que pensava que amb l'edat que té seria més senzillet. Haurem de tenir paciència.
Imatge
su392

EntradaAutor: su392 » dj. maig 05, 2011 10:15 am

i tant que si! pero molt de mica en mica em temo...... :content: :content: .... perque no n'ha tornat a demanar cap! :-:) :r) .. vaja! que va ser la accepció que confirma la regla! :-D :-D
Ja m'ho agafo de bo humor, perquè sino estaria desesperada total.
Se que un dia arribarà el canvi de xip... així que a esperar toca!

La caca si que es ja mission impossible! se les fa totes a sobre... :ufs: .. que hi farem...
Imatge
||*||
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » dj. maig 05, 2011 10:55 am

hola
jo la veritat é suq eno sé molt bé com fer-ho això, el meu fill té més de 3 anys i li vaig treure el bolquer abans dels 2,5 fa casi un any, no demanava pipi mai i si le scaques però no se li van escapar masses pipis, ni cap caca, quan li vaig treure, tot i que demanar ho ha demanat poc.
però un dubte que tinc (no amb el meu fill sino general) és que si un nen té l'edat en que se suposo que ja controla, i no demana ni pipis ni caques, li treus els bolquers i segueix sense demanar-ho, i passa dies (setmane si mesos) sense demanar-ho... ¿voleu dir que le problema no és que no estava preparat? no seria millor tornar-li a psoar els bolquers i quan estigui preparat treure-li?
sobre le bolquer de la nit, a mi em van dir que li tregués, li vaig treure però com es feia pipi li vaig tornar a posar, això no li va suposar cap canvi amb els pipis de dia, no crec que el lies... i segueix fent-se una mica de pipi per la nit, a l'estiu depen de com ho veigi ja li treuré, però quan em van dir de fer-ho era a l'hivern i es costipava (i no el controlava)
TàniaBCN
Entrades: 111
Membre des de: dj. abr. 14, 2011 2:12 pm

EntradaAutor: TàniaBCN » dj. maig 05, 2011 5:52 pm

jo crec que amb això cal ser insistent i tenir paciència, el Blai va tenir uns dies que es pixava cada dos per tres a sobre, fins i tot més del que es pixaria si portés bolquer. Però després ja va començar a demanar-ho i li vam treure també a la nit i perfecte.
jo sempre li vaig dir que no passava res, però que ho havia de dir, sense culpar. més perquè jo recordo que en algunes colònies de l'escola encara m'havia fet pipi i algunes amigues mestres m'han comentat que fins i tot s'han trobat nens amb bolquers a P-4 i P-5 (la majoria només nits, eh).
Txitu

EntradaAutor: Txitu » dj. maig 05, 2011 7:57 pm

Uaaauuu!!
ara mateix acaba de demanar al seu papa: 'tinc pipí!' L'ha acompanyat al vàter corrents, i sí! l'ha fet!

Quina alegria!!

(ja us seguiré informant)
Imatge
Salander
:: conillet
Entrades: 392
Membre des de: dj. jul. 23, 2009 1:16 pm

EntradaAutor: Salander » dv. maig 06, 2011 6:49 am

Jo encara no estic en aquest punt perquè el meu nen és petit però pel que fa al tema de bolquers per la nit hi ha un pediatra que en parla sovint al seu blog http://drgarcia-tornel.blogspot.com/201 ... -meon.html ja que com ell apunta al voltant del 13% de nens de 6 anys es pixa al llit durant la nit. Amb això només vull dir que tot i que hi ha molts nens que estaran preparats i s'els hi podran treure els bolquers de dia i de nit és molt probable que n'hi hagi que no ho estiguin (especialment per la nit) i que poden trigar força temps a estar preparats. També si us hi fixeu, no és perquè les empreses de bolquers siguin ànimes caritatives que existeixen calcetes i calçotets bolquer per a nens grans, és perquè realment és relativament habitual que necessitin bolquers a la nit durant força temps.

En la meva húmil opinió de qui encara no ha passat això amb el seu fill jo penso que si veus que de nit encara no pot controlar-ho li poses el bolquer fins que ho controli i ja està.
Imatge
Imatge
su392

EntradaAutor: su392 » dv. maig 06, 2011 7:17 am

Hola!!!

Txitu!!! :b-))) :b-))) :b-))) :b-))) :b-))) :b-))) Mooolt bé no????? quina alegria sentir aquestes paraules oi??? :-D :-D :-D

ada_bcn.. M'agrada que hagis iniciat aquest debat! ;-)))
a veure.. jo penso com tu, quan un nen no esta preparat no cal fer-lo passar per aquest martiri. Perquè si, es un martiri innecessari. I si ho intentes i no funciona, doncs a tornar a posar bolquers. Jo no considero que sigui res dolent que si li has tret ho has provat i no funciona, tornar-els-hi a posar. Però, aquí ja ve la pressió social. Sóc la única que penso així. El meu home, els meus pares i sogres, la llar, els amic, els veïns... tots, estan en contra i per molt que digui, si soc la única que pensa així es molt difícil que em facin cas. Així que de moment anem tirant. Ella no esta preparada. Ara no està per això. Considera que hi ha coses més importants que portar o no portar bolquers. Te tot un món per descobrir..... La clau de tot això, penso jo, no és en si porta o no porta bolquers, sino en no fer-la sentir "culpable/malament.." per fer-s'ho a sobre... si no t'importa rentar roba, doncs no hi ha cap problema que vagi sense... sempre hi quant no la renyis si es mulla, perque total, hem sigut nosaltres que li hem tret, no ha sigut ella que ho ha demanat....

Pel que fa a la nit... ostres, jo no trobo res estrany que a P4, p5 o més trad... encara vagin amb bolquers!!! Es totalment normal. El control a la nit és molt més complicat.... i sino digue'm-ho a mi que en vaig portar fins a mooolt gran ( 8 - 9 ansy??? )... No vaig tenir cap problema... només que no controlava... doncs bolquers per dormir i santes pasques!
El curiós del cas, és que la Queralt podria dormir perfectament sense, tant a la migdiada com de nit, perque rarament se li escapa el pipi... mira, hem sortir rarots en això. Deixarem abans el bolquer de nit que de dia! :-D :-D :-D

Nosaltres no tenim gaire problemes. Ella és de fer mooolts pocs pipis al dia ( 3-4 max)... jo ho trobo estrany, però com que no fa infeccions d'orina no cal preocupar-se no???.... així que com a molt se li escapa un al dia. Com que la posem a l'orinal a les hores "claus", moltes vegades encertem. Però ella segueix sense demanar... podria cantar victoria perquè com us dic molts dies no se'n fa cap a sobre, però no puc, perquè no en demana cap. Si el fa a l'orinal es per pura casualitat....

Bé.. doncs a seguir esperant... algun dia farà el canvi de xip, i mentre estant a fer canvi de roba! :-D :-D

||*||
Imatge
||*||
minerva2
Entrades: 366
Membre des de: dt. set. 02, 2008 11:58 am

EntradaAutor: minerva2 » dj. maig 12, 2011 11:27 am

Aquest problema el vaig tenir jo a l'estiu passat. La nena tenia dos anys i poc, i a l'agost amb les vacances vem començar a iniciar-la. Vem probar les calcetes-bolquers, però res de res.
Li vem treure el bolquer i tampoc demanava, no volia ni water ni orinal. A l'iniciar l'escola bressol per opinió de la mestra li vem tornar a posar. Al cap d'un mes (és a dir cap l'octubre) li vem treure i ja no li vem tornar a posar. Per les nits encara en porta (la següent fase).
S'ha de tenir molta paciencia, i incentivar als petitonts d'alguna manera. Nosaltres vem agafar un full i vem posar pipis i caques, cada cop que demanava una caca o un pipi enganxava un gomet (de diferent color; és a dir, pels pipis vermell i per les caques verd els va triar ella). Vem pactar que quan portes 10 pipis li fariem un petit obsequi això vol dir que era una galeta de xocolata per exemple, o qualsevol altre cosa, i ella tan contenta.
Com les caques costava més; encare que era concient de que se les feia a sobre, vem acordar que una caca valia dos gomets.
Així va anant passant les setmanes fins que ho vem aconseguir del tot.

Espero haver donat alguna idea... i paciencia

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::