Què son els amics pels nens?

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
yaixha
:: rateta
Entrades: 198
Membre des de: dv. oct. 09, 2009 2:26 pm

Què son els amics pels nens?

EntradaAutor: yaixha » dt. març 23, 2010 12:28 pm

Hola!

Ho he penjat en un altre post, però potser aquí es més encertat...

Necessito una altra vegada que em feu un cop de mà. Li he de demanar a uns quants nens que m'expliquin què signifiquen per ells els amics (o quina definició donarien) i després necessito també que uns quants adults també ho facin. Es per un treball.

Algú em pot fer un cop de mà demanan-li als seus fills? I si algú em vol dir també la seva pròpia definicio seria perfecte!

Gràcies mil per avançat!
núvol
:: cèrvol
Entrades: 585
Membre des de: dj. març 04, 2010 8:20 am

Re: Què son els amics pels nens?

EntradaAutor: núvol » dt. març 23, 2010 1:38 pm

Hola Yaixha,

Jo tinc un fill de tres anys, d'aquí menys d'un mes farà els quatre, i aquesta tarda quan arribi li ho preguntaré i ja et diré la resposta. El que sí que et puc dir és que aquest és el primer any que va a l'escola (no llar d'infants) i ha conegut companys nous, de tots ells n'hi ha dos o tres que són amb qui més juga, i a l'entrevista amb la mestra aquesta ja ens va dir que amb d'un d'ells seràn amics de grans....-ja t'ho explicaré-; són com gat i gos, no saben estar junts però tampoc poden estar l'un sense l'altre.

Personalment, penso que ells no saben i encara no són conscients què vol dir exactament la paraula amic, no obstant, crec que per a ells és molt important, potser és un punt de referència, del que fa, del que no fa, amb qui va, amb qui no va, del que diu, del que no diu, on està, què està fent, si li fan mal, etc....

Realment, és una mica complicat tot plegat a aquesta edat.
irene2006
:: granota
:: granota
Entrades: 210
Membre des de: dt. feb. 09, 2010 12:08 pm

EntradaAutor: irene2006 » dt. març 23, 2010 3:03 pm

Hola!!
El meu fill té 3 anys, i sincerament, no sap donar una definició d´amic,... ell pot explicar-te amb qui juga més o amb qui s´ho passa millor, pero encara és petit, per poder-te donar una definició, suposo que amb 4 anys en endavant serà més fàcil,...
ImatgeImatge
yaixha

EntradaAutor: yaixha » dt. març 23, 2010 6:19 pm

Us explico. Estic a un lloc que li diuen Universidad de Padres. Es una experiència que recomano, per que et fa reflexionar molt, sobretot com vols educar els teus fills, amb quins valors, etc. Ells no et diuen com fer-ho, però et donen pautes per guiar-te.
Has de sel·leccionar un dels teus fills i, adaptat a l'edat que tenen, et donen unes lectures sobre com evoluciona el pensament del nen a aquesta edat.
El meu fill també té 3 anys, en farà 4 al juny, i tot està adaptat per aquesta edat.
Jo ara li preguntava que és per ell un amic, i em diu "el Marc, el Ian..." i li he demanat per que són amics seus, i m'ha respost que per que juga amb ells, per que son bons companys i no peguen.
Aquesta resposta, per la seva edat es perfecte. T'està dient amb les seves paraules què té importància per ell.
No subestimeu els vostres fills per que us pugui semblar que la seva resposta pugui ser simple, és l'adequada per la seva edat. I jo estic aprenent molt escoltant el que m'explica!

Gràcies per la vostra col·laboració. I pedoneu el rollo!
lila
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

EntradaAutor: lila » dt. març 23, 2010 6:47 pm

Jo treballo amb nens, si vols demà els ho pregunto i t'ho envio... o ha de ser amb fills només??

És que la meva baldufa potser sí que és una mica petita, no? Té 20 mesos...
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
núvol
Entrades: 585
Membre des de: dj. març 04, 2010 8:20 am

EntradaAutor: núvol » dc. març 24, 2010 8:30 am

Bon dia Yaixha,

"Lo prometido es deuda". Ahir li vaig preguntar al meu fill i la seva resposta va ser primer dir-me els noms dels seus quatre amics, després li vaig preguntar què volia ser amic i em va constestar literalment "perquè juguen amb mi". Està claríssim.

De fet, jo vaig reflexionar i em va agradar molt la resposta perquè no va ser perquè jugo amb ells si no que ells juguen amb mi, i tot i que pot semblar el mateix, per a mi, com a sa mare, no ho és perquè penso que són els altres que sí que volen jugar i estar amb ell.

Vaja, tot plegat és una mica filosòfic.; però veig que tots els nens d'aquesta edat ho tenen molt clar i diuen el mateix.
yaixha

EntradaAutor: yaixha » dc. març 24, 2010 11:26 am

Moltes gràcies per les vostres definicions. Oi que et fa reflexionar? Es claríssim que ells responen a la mesura de les seves prioritats.

Lila, cap problema que ho demanis als teus alumnes. No cal que siguin fills. Nomes nens :-)
Llunita
:: puça
:: puça
Entrades: 13
Membre des de: dj. feb. 18, 2010 12:09 pm

EntradaAutor: Llunita » dv. març 26, 2010 1:19 pm

Jo també li he demanat al nostre petit que té 4 anyets i sempre dona el nom dels amiguets, si li demanes per què ho son et diu "Mama!! per que m'estimen!!!" i jo m'el menjo a petons!.

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::