L'esmorzar a partir dels 3 anys

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
carpe diem
:: dinosaure
Entrades: 14540
Membre des de: dc. abr. 30, 2008 9:01 pm
Contacta:

L'esmorzar a partir dels 3 anys

EntradaAutor: carpe diem » dg. abr. 18, 2010 9:04 pm

Hola,
el meu fill té 2 anys i 8 mesos i per esmorzar menja llet amb cereals,desde sempre. La pediatra em va dir que fins als 3 anys més o menys podia pendre'n. Més o menys a l'esitu m'agradaria fer-li el canvi cap a un esmorzar més "de nen gran".
M'agradaria saber què els doneu als vostres per esmorzar i com beuen la llet,perquè si li trec la que ara beu amb els cereals, quan la beurà?
Imatge

Imatge

Imatge
llumer
:: dofí
Entrades: 3140
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
Ubicació: el vallès occidental

Re: L'esmorzar a partir dels 3 anys

EntradaAutor: llumer » dg. abr. 18, 2010 9:15 pm

Hola Ges!
Doncs mira, la Queralt esmorça cada dia a l'escola (de 8 a 9) i prenia 300ml de llet amb 10-11 cullerades de cereals fins l'any passat. La seva profe ens va recomanar a finals de l'any passat que li portessim algun dia pa amb tomaquet o alguna cosa de trossets i l'any passat ho vam fer algun dia per fer-li algo diferent, pero no menjava.
Aquest any vam començar una altra vegada (desde agost que tenia 2 anys) i la cosa ha anat molt millor.
s'emporta cada dia un cacaolat i un mini-entrepanet (del que sigui! llangonissa, pernil, formatge, pate, i el divendres nocilla!). Ara ja se'l menja molt bé, pero... el problema vindra al setembre quan comenci el cole, peque alla esmorcen a les 10 i no pot estar amb l'estomac buit fins llavors... Haurem d'anar mes d'hora i almenys el got de llet que el prengui a casa! (el cap de setmana pren llet amb colacao, pero uns 100-150ml)
El que si que fem es donar-li sempre iogurt per postre de dinar (que ja son 125ml mes) i a la fruita de la tarda (que encara la menja triturada) hi afegim un formatget tipus kiri... i ademes a ella li encanta el formatge!!!
Es questio de temps, i d'anar fent el canvi a l'esmorçar de gran poquet a poquet...
isauraga
:: peixet
Entrades: 272
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 10:27 am

EntradaAutor: isauraga » dl. abr. 19, 2010 7:52 am

Mira Ges, jo també em plantejo el mateix problema de cara quan comenci P-3. Nosaltres els dies de cada dia també esmorcem la seva papilla de cereals (a més li encantaaaa) però els caps de setmana portem tot el P-2 que esmorza un petit entrepà+llet o galetes + llet. Hi han dies que es menja tot l'entrepà i d'altres només el tasta, peò aleshores intento que mengi alguna cosa a mig matí.
De cara al curs vinent suposo que a casa li donaré llet+alguna cosa petitona i després per l'esmorçar del cole un mini entrepà (pensa que si és molt gran no se'l mengen i després al migdia tampoc tenen gana.
A veure quines idees et van donant i jo també me les apunto per mi.
Imatge Mariona 14/11/07

El post de la MARIONA viewtopic.php?f=34&t=19248
mamlaboni
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2394
Membre des de: ds. ago. 02, 2008 7:43 am
Ubicació: manresa

EntradaAutor: mamlaboni » dl. abr. 19, 2010 7:57 am

Ges, la llet li has de donar igual ( li pots posar colacao o algo així) i llavors per menjar li pots fer una torrada, una mica de pa amb tomàquet, un altre dia galetes o magdalenes perquè no s'avorreixi, cereals d'aquets tipus kellog's que n'hi ha de moltes varietats...
Això si a l'escola ens recalquen que l'esmorçar fort l'han de fer a casa i a l'escola han de portar alguna cosa petita que puguin menjar facilment.
carpe diem
Contacta:

EntradaAutor: carpe diem » dl. abr. 19, 2010 9:17 pm

Quins són els cereals tipus kellogs que hi ha pels nens?
Imatge

Imatge

Imatge
llumer

EntradaAutor: llumer » dl. abr. 19, 2010 10:00 pm

aix ges, com patirem al setembre....
grn74
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 337
Membre des de: dv. març 30, 2007 2:36 pm

EntradaAutor: grn74 » dt. abr. 20, 2010 11:08 am

El meu nen també comença p3 al setembre, a veure com anirà això de l´esmorçar, perque ell quan s´aixeca pren un bibi de llet amb cereals ( encara li donc bibi perque li encanten), i després no té gana fins més tard!!!!!

A veure que passarà....... Suposo que a l´escola ja ens explicaran si tenen temps d´esmorçar o no!!!
Aix quins nervis... això de l´escola!!!!!!!! Són tan petits encara
Imatge

Imatge
juliet
:: zebra
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: juliet » dt. abr. 20, 2010 1:01 pm

Nosaltres, amb la Júlia, ens va costar bastant deixar els cereals de l'esmorzar perquè, tot i que es menjava el seu entrepà amb pa de motlle, la llet sola o els derivats no els podia ni veure....i clar, era molt difícil arribar als mínims de llet al dia que recomanen tots els pediatres.
A l'inici de P-3 se'ns va fer molt difícil el tema de l'esmorzar, a casa abans d'anar al cole no menjava res (no hi havia manera)i al cole es menjava una mica d'entrepà. Després per anar a dormir li posava un got de llet ben gran per suplir el que no prenia pel matí em costava horrors que se la prengués).
Després del primer trimestre la cosa va canviar, a casa es prenia el seu entrepà (ens llevavem més d'hora perquè s'ho pogués menjar tranquil.lament)i una mica de llet (tot i que la llet sempre serà la nostra batalla amb ella!!)
En canvi ara, el Roger (té 18 mesos), esmorza el seu biberó gran de llet i després un entrepà a trossets (de pernil dolç o salat)...cada nen és un món!!
Jo recomano acostumar-los a menjar entrepans (de pa o pa de motlle) des que ja mengin trossets. I si pot ser, intentar evitar totes les bolleries i derivats, no els aporta res nutritiu, bé de tant en tant sí però com a costum pels esmorzars-berenars millor que no.
Bé, des de l'escola vem fer una "crida" als pares perquè no paravem de veure nens amb "donetes", "donuts", magdalenes, "bollycaos" i demés...i els vem insistir molt en el fet que un bon entrepà és el millor per l'esmorzar-berenar dels nens.
Imatge
Imatge
juliet

EntradaAutor: juliet » dt. abr. 20, 2010 1:03 pm

se m'oblidava dir-vos que podeu començar a l'estiu a fer esmorzars d'entrepà amb el got de llet, així quan comencin p-3 ja hi estaran acostumats i no haureu de patir
Imatge
Imatge
devo
Entrades: 1964
Membre des de: dj. oct. 01, 2009 1:27 pm

EntradaAutor: devo » dt. abr. 20, 2010 8:52 pm

Però a P3 esmorzen a mig matí, no?

El meu també beu només la llet amb cereals al matí i després no té gana fins més tard. Jo pensava continuar així, ja que a mig matí ja menjarà alguna cosa més (que ara a la llar d'infants no ho fan...). De fet jo tinc el record de petita de beure un got de llet amb colacao a casa i prou, i després menjar alguna cosa a l'escola.

Potser sí que hauria de menjar més a l'esmorzar, però... ?-) ?-) ?-)
Imatge Imatge Imatge
llumer

EntradaAutor: llumer » dt. abr. 20, 2010 8:59 pm

a casa tenim clar que la bolleria es com a capritxo un dia especial, el que sempre menja son entrepanets, i a l'escola bressol se'ls menja bé, pero... el problema vindra quan hagi d'esmorçar a casa acabada de llevar, que no hi ha manera.... I despres un mini entrepa pel l'escola, pero el problema sera amb la llet de bon mati (i algo mes que li hauriem de donar, pero no se que!!!)
juliet

EntradaAutor: juliet » dc. abr. 21, 2010 12:54 pm

pel tema de la llet també li pots dona d'aquests iogurts bebibles, o posar-li quesitos, i si pel matí beu menys llet, doncs per berenar quan estigui a casa pot prendre el seu got de llet amb el que mengi per berenar o després de sopar.
Imatge
Imatge
llumer

EntradaAutor: llumer » dc. abr. 21, 2010 8:18 pm

gracies Juliet, anem provant cosetes...
Els iogurts bebibles no li agraden, els sucs tampoc... la fruita sencera de moment tampoc (pero triturada ha menjat de tot...)
vull dir que de moment nomes tenim l'opcio de un iogurt acabada de llevar, o 1/2 got de llet amb colacao, pero... em sembla que anira al cole amb l'estomac massa buit (i aixo que l'esmorçar es l'apat mes important del dia per tenir energia!!!!)
De moment el got de llet i algun cereal tipus kellogs (pero en menja 10 comptats i secs, sense barrejat amb la llet eh!)
I llavors fins a les 10 aprox no fan "pati" per menjar l'entrepanet...

Aix, gracies pels consells, tots son benvinguts, pero haurem d'anar provant cosetes tot l'estiu...
Nima
Entrades: 1394
Membre des de: dc. març 31, 2010 10:37 am
Ubicació: Girona

EntradaAutor: Nima » dt. maig 04, 2010 11:14 am

Jo encara li dono a la petita de 3 anys el bibi, es el que vol ella quan s'aixeca... un bibi amb 4-5 cullerades de cereals despres hi ha dies que vol una mica de torrada o unes cuantes galetes o alguna madalena o tall de coca que faci jo a casa, anem variant....
De cara a l'any vinent P3 doncs faré com el gran un mini amb pernil dolç o formatge i algun dia fruita, segons vagi veient que li agrada més o que li ve més de gust... quina por !!!!
Vivint una vida d'aventura amb tres fills :-)
carpe diem
Contacta:

EntradaAutor: carpe diem » dt. maig 04, 2010 11:17 am

Jo també tinc por!! :-D :-D :-D
Imatge

Imatge

Imatge
isauraga
Entrades: 272
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 10:27 am

EntradaAutor: isauraga » dt. maig 04, 2010 1:32 pm

Jo em sumo a les vostres pors :-)(-: :-)(-: I es que la meva farà casi tot el primer trimestre amb 2 anys, aiiiiix
Imatge Mariona 14/11/07

El post de la MARIONA viewtopic.php?f=34&t=19248
Nima
Entrades: 1394
Membre des de: dc. març 31, 2010 10:37 am
Ubicació: Girona

EntradaAutor: Nima » dc. maig 05, 2010 8:49 am

isauraga ha escrit:Jo em sumo a les vostres pors :-)(-: :-)(-: I es que la meva farà casi tot el primer trimestre amb 2 anys, aiiiiix

Es nota quan son els mes petits, però de ben segur que ens ensurtirem totes >.-<: >.-<:
Vivint una vida d'aventura amb tres fills :-)
agnesbc
Entrades: 1440
Membre des de: dc. nov. 04, 2009 3:15 pm

EntradaAutor: agnesbc » dl. maig 17, 2010 10:43 am

dons jo tambe tinc un problema amb l'esmorçar ara començara p-3 i no li agraden els entrepans,ara a la guarde ,esmorça a casa unes torradetes amb foiegras i a la guarde s'enporta yogurt o petit suisse opero clar a l'escola ja no se com ho fare,perque les torradetes son inviables perque amb el foigras s'estoben i el yogurt no se tindre que preguntarho com ho puc fer,es que no soporta els entrepans es increible jajajaj
Sibil·la
Entrades: 3876
Membre des de: dj. set. 29, 2005 11:06 am

EntradaAutor: Sibil·la » dv. maig 28, 2010 9:00 pm

La Joana prenia la papilla als vespres fins que vam començar a sopar "de gran", llavors li vaig passar a fer als matis per esmorzar.
Jo ja vaig començar a pensar en esmorzars "de gran" a partir de l'any. Li van agradar però vam continuar amb la papilla. A l'any i mig vam passar a un bibi amb cereals, més que res perquè sempre anem justos de temps al matí.
Però apropant-se l'escola va ser quan vam començar a pensar-hi més en serio. Vaig deixar de donar-li bibis amb cereals per esmorzar als 2 anys i mig. Recordo que també va ser un tema que em va preocupar molt. Vam estar de proves tota la primavera i estiu abans de començar P3

Vaig pensar primerament en donar-li Kelloggs dels del gall. Li agradava però li costava molt. Va tastar d'altres (smacks, xococrispies) però no li volia donar perquè tots porten sucre o xocolata.
Sincerament, no sé com vam fer tot el procés però recordo que vam provar un munt de coses.
Al final vam passar per llet amb cereals Kelloggs amb llet, torrades amb melmelada, pa amb tomata i embotit, got de llet amb galetes a part, iogurt, Iogurt i una fruita, iogurt dels que van partits amb els cereals a la banda (això va triomfar moltíssim una bona temporada però no m'agraden massa aquests iogurts. No sé pq, els trobo que han de ser més "sintètics"?), i anar provant.

A més, que ella és com jo. A primera hora li costa moltíssim menjar quantitat. I també passa que segons quin esmorzar costa més de menjar i s'hi estan molta estona.

Al final el que va acabar preferint va ser un bol de llet amb cereals i actualment, els últims mesos, un bol de llet amb galetes Núria esmicolades a dins. Li solo posar una culleradeta de cola-cao complet dia sí dia no.
Així es pren un làctic, cereals (bé, i a l'hivern li poso suc de taronja però li costa molt beure's tot el got. A la tarda se'l pren millor).
Per postre, si no li donen fruita, li donen làctic, i per sopar sempre es beu un got de llet.

Llavors a l'escola ja esmorza de nou (a casa sobre les 8 o 1/4 de 9) i a l'escola a l'hora del pati.
Li poso un entrepanet de Viena amb embotit (li encanta la catalana, el bull blanc, la llangonissa, el fuet, el pernil dolç i salat, salami) o formatge (poques vegades) o fruita tallada; ho decideixo segons si per postre de dinar els donaran fruita o no.
carpe diem
Contacta:

EntradaAutor: carpe diem » dv. maig 28, 2010 9:13 pm

Jo he decidit no agobiar-me ni posar-me fites d'aqui al setembre. Ell menja poc i a miquetes, aixi que seguirem amb els cereals amb llet fins que faci el canvi de debò a la hora de dinar i el sopar. Perque si ara l'unic àpat que fa bé li canvio ja no menjarà practicament res..
Imatge

Imatge

Imatge

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::