EL DINAR DEL DIA D'EXCURSIÓ
EL DINAR DEL DIA D'EXCURSIÓ
Hola, noies:
No sé si em podreu ajudar. El meu fill se'n va d'excursió divendres amb la seva classe de P-3 i no sé ben bé què posar-li a la carmanyola. L'any passat, a l'escola bressol li donaven el dinar, però ara li hem de fer nosaltres. A més de l'arxiconegut entrepà "delquesigui", què li posaríeu? Pot portar cullera o forquilla, o sigui que jo havia pensat alguna cosa arrebussada. No sé, algú té més idees? El meu fill menja bé i gairebé de tot.
Espero suggerències, moltes gràcies.
Montse
No sé si em podreu ajudar. El meu fill se'n va d'excursió divendres amb la seva classe de P-3 i no sé ben bé què posar-li a la carmanyola. L'any passat, a l'escola bressol li donaven el dinar, però ara li hem de fer nosaltres. A més de l'arxiconegut entrepà "delquesigui", què li posaríeu? Pot portar cullera o forquilla, o sigui que jo havia pensat alguna cosa arrebussada. No sé, algú té més idees? El meu fill menja bé i gairebé de tot.
Espero suggerències, moltes gràcies.
Montse
Re: EL DINAR DEL DIA D'EXCURSIÓ
Hola Montse!
a veure si et puc ajudar. Soc mestre, així que he fet algunes excursions amb els peques...mira la veritat es que es veu de tot, el que acostuma a abundar són els entrepans, però tb hi ha els nens que porten la carmanyola i se la mengen molt bé. Els plats que mes es veuen son el clàssics macarrons amb carn picada i tomàquet, alguna cosa feta amb arrós, tipus un tres delícies però casero, o la carn arrebossada. Pensa que s'ho mengen fred per tant ha de ser algo que així entri tb de gust. Acostumen a tenir gana, perquè són dies de molt trote, així que tot el que se'ls hi posa, si són bons menjadors, va cap a dins,je,je...Després de postre es veuen molt els clàssics petit-suisse.
Estaria bé que li preguntessis amb ell que li ve més de gust, a vegades simplement el fet de ser excursió els convida a menjar -se millor un entrepà i després el sopar a casa ja es farà de plat!
Bé, espero haver-te ajudat! ja explicaras que tal!
a veure si et puc ajudar. Soc mestre, així que he fet algunes excursions amb els peques...mira la veritat es que es veu de tot, el que acostuma a abundar són els entrepans, però tb hi ha els nens que porten la carmanyola i se la mengen molt bé. Els plats que mes es veuen son el clàssics macarrons amb carn picada i tomàquet, alguna cosa feta amb arrós, tipus un tres delícies però casero, o la carn arrebossada. Pensa que s'ho mengen fred per tant ha de ser algo que així entri tb de gust. Acostumen a tenir gana, perquè són dies de molt trote, així que tot el que se'ls hi posa, si són bons menjadors, va cap a dins,je,je...Després de postre es veuen molt els clàssics petit-suisse.
Estaria bé que li preguntessis amb ell que li ve més de gust, a vegades simplement el fet de ser excursió els convida a menjar -se millor un entrepà i després el sopar a casa ja es farà de plat!
Bé, espero haver-te ajudat! ja explicaras que tal!
Mira, jo també t'anava a dir algun plat de pasta (macarrons, espaguettis o pasta de colors) o amb base d'arròs.
Aquest estiu vam anar d'excursió els tres al zoo de BCN i ens vam endur el dinar de casa. Doncs vam menjar tots tres macarrons.
Aquest estiu vam anar d'excursió els tres al zoo de BCN i ens vam endur el dinar de casa. Doncs vam menjar tots tres macarrons.
Hola Montse,
La meva nena encara és molt petita per anar d'excursió...però a casa quan erem petits la meva mare sempre ens feia els mateix: pit de pollastre arrebossat i truita de patates, tot talladet a trossets, mmm, estava boníssim! I de postres un plàtan.
La meva nena encara és molt petita per anar d'excursió...però a casa quan erem petits la meva mare sempre ens feia els mateix: pit de pollastre arrebossat i truita de patates, tot talladet a trossets, mmm, estava boníssim! I de postres un plàtan.
Jo sempre els hi poso entrepà, de pernil i formatge normalment. I després unes orellanes o una barreta de cerals de xoco i sucs en brick. I l'aigua és clar.
Jo també sóc mestre i el que he vist que es mengen millor és la truita de patates, les salsitxes, croquetes que encara que siguin fredes també són bones! Pensa que molts nens de 3 anys no estant acostumats a menjar entrepans i els costa una mica. Si n'hi vols fer, pots provar-ho amb aquests panets o barretes de Bimbo per hamburgueses i frankfurts que són més tovets i els hi "passen" millor!!
Hola, el meu nen encara és peque per anar d'excursió, però et diré el que m'agradava a mi. Odiava els entrepans fets de fa tanta estona, que costen de mastegar i semblen xiclet(ja de ben petita em passava, i encara em dura) i la meva mare em preguntava què volia, i solia menjar truita de patates. Alguna vegada també carn rebossada o pasta.
La primera vegada era la única de la classe que anava amb carmanyola, i algun nen es va riure de mi i tot (tant feliça que anava jo!!) però a la següent excursió, ja erem uns quants amb carmanyoles!!

La primera vegada era la única de la classe que anava amb carmanyola, i algun nen es va riure de mi i tot (tant feliça que anava jo!!) però a la següent excursió, ja erem uns quants amb carmanyoles!!
Quan els meus petits van d´excursió sempre els hi poso pasta (macarrons, raviolis, espirals,..) amb tomàquet i de tall una hamburguesa o croquetes o tall arrebosat.
El meu nen és molt petit, però a mi em posaven arròs amb tonyina o carn arrebossada. Però crec que era més gran, per que no sé si tant petits se'ls dona tonyina. Tot i que estava fred m'ho menjava amb molt de gust.

http://capsetademusica.blogspot.com/
Estem fent el Quilt Along del SP http://quilt-i-mes.blogspot.com/
Jo l'únic que et diria és que molt de compte amb els aliments amb ou (especialment truites) i els làctics... encara que ara ja fa fred, de vegades les motxilles dels nens es queden en zones on els toca el sol directe i això és fatal per aquests aliments... nosaltres amb l'esplai vam tenir un disgut amb aquest tema, per això sempre faig aquesta recomanació als pares de l'escola...
La carn arrebossada ben fregideta i ben tallada a trossets petits dins la carmanyola amb unes patates xips o enlloc de la carn unes croquetes, per mi és el millor.
I de postres, compte amb els plàtans, que sovint acaben aixafats... i fan un bon merder dins la motxilla.
La carn arrebossada ben fregideta i ben tallada a trossets petits dins la carmanyola amb unes patates xips o enlloc de la carn unes croquetes, per mi és el millor.
I de postres, compte amb els plàtans, que sovint acaben aixafats... i fan un bon merder dins la motxilla.
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
Bon dia Montse70,
L'any passat P3 el nostres nen va anar d'excursió i li vaig donar:
Per esmorzar: Dos brioxos cassolans amb nocilla.
Per dinar: macarrons i tres croquetes cassolanes. Li vaig posar una forquilla de plàstic de les que venen a les botigues dels "xinos" van en bosses de varies unitats. De postres 2 galetes variades (perquè era un dia especial). Per beure una ampolla d'aigua de 50 cl.
Tot dins de tappers, en portava tres + l'ampolla d'aigua. La motxilla pesava molt però les mestres ja els ajuden.
Al nostre nen no li agraden els entrepans o no se'ls sap menjar.
Que tingui molt bon dia i que s'ho passi molt bé. I tu no pateixis gens perquè ell s'ho passarà pipa.
Salutacions.
L'any passat P3 el nostres nen va anar d'excursió i li vaig donar:
Per esmorzar: Dos brioxos cassolans amb nocilla.
Per dinar: macarrons i tres croquetes cassolanes. Li vaig posar una forquilla de plàstic de les que venen a les botigues dels "xinos" van en bosses de varies unitats. De postres 2 galetes variades (perquè era un dia especial). Per beure una ampolla d'aigua de 50 cl.
Tot dins de tappers, en portava tres + l'ampolla d'aigua. La motxilla pesava molt però les mestres ja els ajuden.
Al nostre nen no li agraden els entrepans o no se'ls sap menjar.
Que tingui molt bon dia i que s'ho passi molt bé. I tu no pateixis gens perquè ell s'ho passarà pipa.
Salutacions.
Uau! Quin allau de respostes! Moltes gràcies per la vostra ajuda, la veritat és que jo recordo de manera entranyable els dies d'excursió i la truita de patates o el llom arrebossat, i veig que no han canviat gaire les coses. Per cert, no poden dur làctics (ni iogurts ni petit suís), o sigui que potser m'inclino pel plàtan o les galetes. Ah! I el nen se'n va a una granja, o sigui que si es queda amb gana sempre pot agafar una mica de pinso ( je, je).
Gràcies un altre cop.
Montse
Gràcies un altre cop.
Montse
vigila amb els plàtans que de vegades acaben aixafats 

Arribo tard, però volia comentar que a part de l'ou també cal anar alerta amb el tomàquet. Si la motxil·la queda al sol és fàcil que es faci malbé. Jo intento evitar-ho... heu donat mil i una idees per fer-ho.
Com altres, jo també sóc mestre i com anècdota us diré a que a l'última excusió em vaig trobar una nena que portava un taper amb dos ous ferrats. Us podeu imaginar el merder?
Com altres, jo també sóc mestre i com anècdota us diré a que a l'última excusió em vaig trobar una nena que portava un taper amb dos ous ferrats. Us podeu imaginar el merder?
- roseta1977
- :: rateta

- Entrades: 188
- Membre des de: dg. juny 21, 2009 11:21 am
- Ubicació: Barcelona
M'apunto les idees, que aviat farà la seva primera excursió i anava una mica perduda amb el dinar!

jo li poso el mateix que menja a casa més o menys, algún plat amb arrós o una mica de pasta amb tomàquet, peix (sé que diuenq ue es molt dolent però filet de panga que se'l menja súper bé i fred està molt bo també) o pollastre arerbossat o croquetes, el "primer" i el "segon" tot dincs la mateixa carmanyola. La truita de patates crec que ha d'anar molt bé també però el meu no se la ha menjada quan li he posat.... i de fruita també li poso el que tingui i es menji bé, a l'escola per esmorçar bastants dies li poso fruita tallada així que el mateix, pera, mango, nectarina... el que li agrada. I per beure aigua.
Jo al meu l'any passat a P3 li vaig posar llenties amb arròs i un ou dur talladet. Tot i que menja molt bé de tot, vaig posar-li algo que li agradi molt, ja que és un dia super divertit que ho sigui inclús amb el menjar!
Aquest any que fa P4 ja es menja bé els entrepans així que quan toqui excursió el què faré és demanar-li què prefereix.
Lau.
Aquest any que fa P4 ja es menja bé els entrepans així que quan toqui excursió el què faré és demanar-li què prefereix.
Lau.
Bones! Pensa en marcar amb el nom tots els seus estris, carmenyola, aigua, etc...
Q s.ho passi molt bé!!
:-)
Q s.ho passi molt bé!!
:-)Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |