Més de 3 anys i encara no controla el pipí.

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Més de 3 anys i encara no controla el pipí.

EntradaAutor: neuetes » dv. maig 13, 2011 9:07 pm

Hola,

Una vegada més recorro a vosaltres per demanar consell, perquè com més va més me n'adono que tenim un problema.

La nostra filla té 3 anys i gairebé dos mesos. A l'agost de l'estiu passat li vam treure els bolquers, va costar bastant però ho vam aconseguir. Fins ara només dormia amb bolquer a la nit, ja que a les migdiades les feia sense. Tret d'algun "accident" puntual, el pipí i sobretot la kk, ho tenia molt controlat. Ella és completament conscient que té pipí i sap de sobres que quan el sent s'ha de fer al vàter i no a les calces.
Doncs be, des de fa un parell o tres de mesos cap aquí (des de més o menys febrer) tenim "accidents" molt sovint, inclús hi ha tardes que ens hem de canviar de pantalons 4 vegades i a la llar d'infants igual (he arribat a portar 4 mudes a llar). He provat de tot: parlar-hi, conversar-hi, renyant-la, enfadant-me, ... i no funciona, em dóna la raó, diu que si a tot i al cap de una hora santornemi. Hem tornat a posar-li el bolquer a la migdia perquè cada dia s'aixecava molla. Jo no sé si és un problema físic (control d'esfínters) o psicològic (vol cridar l'atenció, canvis, estats d'ànims que detecta...), potser és una barreja dels dos ja que hi ha hagut una sèrie de canvis en aquests últims mesos (canvi de professora a mig curs i malaltia greu del seu avi (el meu pare) el que m'ocasiona a mi uns nervis i bastant d'absentisme que segurament ella veu). Tant la professora com jo hi estem molt pendents i contínuament li pregunto si li ha vist algun canvi notable en el seu comportament a part del pipí i ella em diu que no, que es comporta com sempre. Participa, comparteix, menja, juga, ... com sempre.

Aix, no se... dilluns he demanat hora al pediatra per comentar-li, per si podem arribar a l'arrel del problema i solventar-lo.

Noies, ajudeu-me!! algún consell? algún testimoni com el meu??? Hi ha alguna pediatra a la sala???? o alguna psicòloga infantil???
llumer
:: dofí
Entrades: 3140
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
Ubicació: el vallès occidental

Re: Més de 3 anys i encara no controla el pipí.

EntradaAutor: llumer » dv. maig 13, 2011 9:27 pm

neuetes, la meva filla fara 4 anys al juliol, i tot i que ara ja no se n'escapen per norma... algun si que s'escapa encara (ahir 2 en 3/4 d'hora...), i gairebé sempre les 4 gotetes d'apurar massa.
La solucio no la tinc, (ja veus que encara tenim bastants escapes), però el que sí que he comprobat es que funciona mooolt millor premir-la els dies que no s'ha escapat cap pipi (jo faig 4 lacasitos!), que no pas parlar, castigar, renyar... Jo de vegades faig veure que no ho he vist, (si estem per casa) i la deixo mullada una estoneta, i sempre, al anar a dormir... olorem les calcetes!!! Si fan bona olor... LACASITOS al canto!!!
Noe
Entrades: 3672
Membre des de: dc. set. 26, 2007 12:18 pm

EntradaAutor: Noe » ds. maig 14, 2011 7:47 am

Nosaltres estem exactament igual. La Joana té tres anys i des d'abans dels dos que controla perfectament. Fins i tot hem pogut treure en ocasions el bolquer a la nit, però sempre hi ha moments que recula. Ahir per exemple. Em passa com a tu, que de vegades ho porto bé, i de vegades m'hi acabo enfadant, i pobreta no serveix d res. Tampoc crec que serveixi de res el premi extern, ja que no és una cosa que controlin o no amb plena consciència. Tinc claríssim en el meu cas, i pel que veig el teu pot anar pel mateix camí, que es tracta de la vessant emocional. Si analitzo la situació, sempre passem una època d'aquestes quan hi ha coses a l'ambient que ens afecten emocionalment. Jo ara mateix estic embarassada de 6 mesos i algun dia vaig molt cansada, amb no tant bon humor i no gaire paciència. I ara fa 6 mesos va morir el meu pare, i també ho vam notar molt. Així que jo no m'amoïnaria, perquè el que està clar és que controlar els esfínters, els controlen, però no crec que sigui una cosa per preocupar-se fins ben bé els 6-7 anys. :ok:

Molts ànims!
Imatge
Imatge
potrita
:: peixet
:: peixet
Entrades: 283
Membre des de: dg. jul. 11, 2010 11:21 am

EntradaAutor: potrita » ds. maig 14, 2011 9:05 am

Neuetes, a mi hermana cuando era pequeña le paso lo mismo que a tu hija, ademas por un motivo similar, un cambio de profesora a medio curso.

Como lo soluciono mi madre... fue a la pediatra, que la derivo a la enfermera.. y ella le hizo un calendario al principio semanal, en el que al final del dia ponian los dibujos del tiempo ( relampagos, lluvia, nuves y sol) pues bien a principio de la semana mi madre y la enfermera se sentaban hablar con mi hermana y le decian va... si consigues que el 50% de la semana sea positivo ( supongo que con otras palabras claro) elige el regalo que quieres ( no solo eran juguetes, ir algun sitio, hacer una cosa especial ) y entonces empezaban.

Por poner un ejemplo el dia que habian mas de tres perdidas relampagos, 2 lluvia, 1 nube y ninguno sol y cada dia se rellenaba el calendario a razon de como habia ido... poco a poco paso de ser de una semana a 15 dias y de 15 dias a 1 mes y ese 50% fue pasando a un 75% y a un 100%... me parece recordar que a ella le costo algo mas de 3/4 meses en conseguirlo.

Espero que el problema se solucione pronto :ok:
neuetes

EntradaAutor: neuetes » ds. maig 14, 2011 9:39 am

Gràcies a totes per les respostes.

Mireu, he estat mirant per internet i he trobat dues pàgines que expliquen molt bè el procès de control d'esfinters. Ho penjo perquè li pugui servir per altres mares que es trobin igual:

http://www.crianzanatural.com/art/art44.html
http://proyectomaterna.es/para-leer/cri ... adurativa/

Cada vegada tinc més clar que potser li vaig treure massa ràpid els bolquers i que li pot estar afectant la situació familiar que estem vivint a casa. La pressió social i familiar és molt forta de vegades...
neuetes

EntradaAutor: neuetes » ds. maig 14, 2011 7:41 pm

Avui ha sigut horrible. Gairebé se li ha escapat tots els pipís i al final li hem possat el bolquer...

Aix... estic molt desanimada i em sento malament...
llumer
Entrades: 3140
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
Ubicació: el vallès occidental

EntradaAutor: llumer » dg. maig 15, 2011 8:53 pm

com t'entenc neuetes... com desespera!!! No saps si renyar-la molt o plorar tu!!!
Pero vols dir que heu de posar bolquer ja amb 3 anys? (et referies a durant el dia, no?).
Parlo sabent que no està bé, perque no es bo donar consells a casa d'un altre, pero potser jo passaria el dia com pogues, pero esnse posar bolquer..
Nosaltres ahir vam tenir dinar amb amics i se'n van escapar 3!!! (va acabr sense calcetes i amb la mida de recanvi de la seva germana que te 11 mesos!!!!)
I avui 1 escape...
Pero haig de aclarar que esta passant una epoca de gelos... la peque comença a caminar i crida l'atencio a tothom!!!

Jo tinc clar que es tracta de un proces natural, pero... la meva filla ha aguantat molt bé en algunes ocasions, i crec que ARA no es tracta d'un "problema d'esfinters", sino la majoria de vegades a que apura MASSA i altres... a que emocionalment el gelos la traeixen (en aquest cas si que crec que no controla ella, ho fa sense voler!!!)
vanenar
:: conillet
:: conillet
Entrades: 366
Membre des de: dj. oct. 22, 2009 10:59 am

EntradaAutor: vanenar » dc. jul. 20, 2011 3:20 pm

El meu fill té 3 anys i mig i ja hem té desesperada! La majoria dels dies es fa pipi a sobre i alguns fins i tot quatre o cinc vegades. Ho hem provat tot, el que deiueu; l'hem renyat, castigat, el deixo moll, el felicito quan no se'l fa però res. Tot és inútil. Hem diuen que potser són gelos de la petita........ la veritat és que ja no sé res. I m'esgota perquè provoca molta tensió a casa... Li dic que fa pudor a pipi però res... és desesperant!
Ah, i sabeu el més bo? Que no suporta que li possi el bolquer a la nit, diu que ell és gran i no el necessita. Molts de dies li posem quan ja està adormit!
[url=http://lilypie.com][img]http://lb4m.lilypie.com/rmBBp2.png[/img][/url] [url=http://lilypie.com][img]http://lb2m.lilypie.com/NKhWp2.png[/img][/url]
rama
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: ds. jul. 23, 2011 9:21 am

EntradaAutor: rama » dl. ago. 01, 2011 2:05 pm

hola, el meu fill te 4 anys, i de dia encara te moments que se li escapa. Esta massa ocupat jugant i de nit encara porta bolquer. segons he llegit moltes vegades no és qüestió d'ensenyar o no, de castigar o no, ja que és un procès fisiologic. crec que si no hi ha cap problema físic, el millor és no donar-li importància. es canvia de roba i punt. i a la nit, li poso el bolquer, si s'aixeca per anar al wc el felicito , :p-) però sino, no pasa res, ni tan sols ho comentem. el problema es quan a l'escola és un problema, però per sort a la meva, del meu fill, ho plantegen com una cosa normal. Se que desespera, però els nens necessiten el seu temps i a vegades els volem fer crèixer massa depresa. Nomes tenen 3/4 anys. >.-<:

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::