pintura dits, aquareles, tempera...

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
laurasunt
:: puça
:: puça
Entrades: 23
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 12:13 pm
Ubicació: girona

pintura dits, aquareles, tempera...

EntradaAutor: laurasunt » dv. jul. 06, 2012 7:31 am

Bon dia a tothom
Al meu fill de 4 anys li agrada molt pintar, però com que jo mai vaig ser una artista, no se diferenciar la pintura de dits de la témpera o les aquareles. tambè he vist que hi ha témpera líquida,, en altres posa afegir aigua.....estic molt perduda. Em sembla que l'opció mes económica son els pots grans de Abacus...siusplau, ajudeume
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2088
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: pintura dits, aquareles, tempera...

EntradaAutor: nienna » dv. jul. 06, 2012 8:34 am

M'interessa molt el tema. A veure que et responen, perquè jo tampoc entenc d'això..
Silvia (Gironina)
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1165
Membre des de: ds. ago. 02, 2008 12:26 pm

Re: pintura dits, aquareles, tempera...

EntradaAutor: Silvia (Gironina) » dv. jul. 06, 2012 12:36 pm

Laurasunt:

Jo he anat a classes de dibuix i hem tocat una mica la pintura, no es que en sigui una experta, pero aqui tens una mica d'explicacio:

- La pintura de dits es molt viscosa i poc pigmentada. Aixo vol dir que s'escampa be amb els dits i que, al portar poc pigment, es renta facilment si cau a la roba. Normalment posa que es pintura per dits al pot (o "finger paint" en angles) i sempre sol ser no-toxica perque es per nens. L'inconvenient es que no cobreix gaire i segons quin acabat vulguis es com transparent.

- La tempera es fa servir molt amb nens perque es molt facil d'escampar (amb dit o pinzell) i queda molt maca sobre paper (cobreix molt millor que la pintura per dits o l'aquarel.la, per exemple). Aixo es aixi perque porta molt mes pigment i, es clar, costa mes de treure de la roba (depenent del fabricant, el grau de pigmentacio canvia). Si en compres mira que no sigui toxica.

- La pintura acrilica tambe queda molt be, sobretot si pinteu coses tridimensionals (papier mache, figures de guix, fusta, cartro, etc), pero aqui ves en compte amb la roba que si s'asseca no es pot fet net! Si en feu servir amb pinzells, renteu-los be perque si s'assequen amb pintura els haureu de llencar! Ah i s'asseca de seguida...

Tant la tempera com la pintura acrilica es venen en pots o tubs.

- Les aquarel.les es fan servir sobre paper especial (gruixut) que s'ha mullat previament. Costen poc d'escampar amb pinzell perque es dissolen molt be amb l'aigua. Els colors es barregen be entre si i son baratissimes. Pregunta a la tenda si en tenen per nens, jo sempre les he vist "d'adult".

Espero haver-te ajudat. A qualsevol botiga de joguines trobaras davantals amb manigues per protegir la roba... essencial!
Imatge

Imatge

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::