Obsessió per la tele

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
Lau
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Obsessió per la tele

EntradaAutor: Lau » ds. ago. 18, 2012 5:18 pm

Hola,
el meu fill està enganxadissim a la tela, no li deixem mirar gaire, però està tot el dia demanant-nos tele i si li dius que no, al cap de 10 minuts hi torna i hi torna....
Normalment li deixem veure una estona mentre faig el dinar i mentre faig el sopar (durant el curs escolar) doncs si em veu a la cuina per alguna cosa vé corrent per demanar-me si pot mirar la tele....
Ara a l'estiu que els horaris els tenim més descompensats me la demana a tota hora, sortim de la piscina i em diu... mama, podré mirar la tele? si li dic que m'ho he de pensar (ja que sé que si li dic que no, en 10 minuts m'ho tornarà a demanar), al cap de 10 minuts em demana... mama, ja t'ho has pensat?

No sé com fer-ho per treure-li aquesta obsessió.... soc partidaria que la tele ben utilitzada no és pas dolenta, però és que em té preocupada aquesta obsessió.

Abans de tenir-lo erem dels que teniem la tele posada tot el dia a casa tot i no mirar-la... en plan "fer companyia" però al tenir-lo a ell vam decidir que aixo no ho voliem per no crear-li un precedent i ara nomes l'encenem per mirar les noticies o al vespre quan ell ja dorm però ja veig que enganxar-s'hi o no, no és pas per si la tens molt engegada o no.

A algu més li passa o li ha passat? Com ho heu solucionat?
Laure
:: dofí
Entrades: 3416
Membre des de: dv. març 07, 2008 12:35 pm
Ubicació: El Maresme

Re: Obsessió per la tele

EntradaAutor: Laure » ds. ago. 18, 2012 10:39 pm

Hola Lau,

Al meu fill li encanta la tele. No sé quina edat té el teu però jo pacto amb ell. Si al matí ja l'ha mirat li dic que a la tarda prohibit i que juguem millor a la seva habitació amb joguines. No sé.....nosaltres tampoc no la mirem gens però és veritat que desde petit li hem posat dibuixos en moments concrets per distreure'l mentres feiem altres coses per tant la culpa en el nostre cas tinc clar que és nostra. Fins i tot algun cop l'he desendollat i li he dit que s'havia espatllat :-:) :-:) perquè no proves a fer-ho? tele espatllada i llestos......haureu de buscar alternatives i així veieu el grau de dependència que té.... a nosaltres ens va funcionar, vam veure que optava per altres entreteniments i em vaig relaxar una mica en veure que no estava tan enganxat com jo creia.

No sé, per altra banda a mi de petita m'encantava mirar dibuixos i crec que per alguna estoneta està bé, però, com tu, tampoc m'agrada que vagi enganxant capitol rera capitol i no es cansi mai :-:) i a vegades, encara que foti una calda que espanta, prefereixo sortir amb la bici pel carrer que no que se m'assegui al sofà a mirar-la.I així ho faig.

He de dir que quan li dic que no ell ho entén, i ho accepta, em diu valeeee i ell mateix l'apaga i sense enfadar-se, però es clar el meu fill té quasi 4 anys, crec que el teu és més petit, oi?

espero haver-te ajudat una mica :ok:
Laure l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 19, 2012 12:17 am, en total s’ha editat 1 vegada.
petitaemma
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2229
Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm

EntradaAutor: petitaemma » ds. ago. 18, 2012 11:57 pm

Plantejar-li d'altres activitat, potser; pintar, cançonetes i cantar i/o ballar (a mi em demanen la música, un suplici, perquè un dia em vaig ficar a ballar com una boja i ara ho esperen sempre... :-:) ), jocs de muntar, trencaclosques... però clar, hauràs d'estar amb ell, no val per fer d'altres coses, jeje.
ImatgeImatge
L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
Lau

EntradaAutor: Lau » dg. ago. 19, 2012 9:49 am

Laure, el meu fill té els 4 recent fets.
Si la ha mirat una estoneta i li dic que s'ha de parar ho accepta, el problema és que quan acabem de fer una altra activitat, sigui puzzle, sigui cuina, sigui piscina... el primer que proposa ell és la tele altre cop! I quan li dic que no la pot mirar, s'ho agafa com un càstig. Li explico uqe no és un càstig, que simplement és que la tele tantes hores no és bona i que no es pot mirar tan, que tenim joguines i contes i altres coses perquè puguem variar. Inclús l'he hagut d'arribar a "amenaçar" que els proxims reis no caldrà que demanem res, perquè com que igualment sempre prefereix la tele que les joguines els reis ja veuran que ell no juga amb res. I aixo em supera perquè sempre he cregut en una educació sense amenaces i ara em trobo arribnat a elles.... aixxxxxx.
Crec que acabarem de passar l'estiu aixi i després faré un calendari "rutinari" diari de les coses a fer, tipus, escola, piscina, jugar i tele... i que ell mateix pugui mirar el calendari per saber si és hora o no de mirar la tele... però és que tampoc m'agrada tenir-lo tan pautat. Aixx que dificil a vegades és saber què és lo correcte.
Laure

EntradaAutor: Laure » dg. ago. 19, 2012 12:52 pm

és que la tele mola molt!! :-D ;-) ;-)

Doncs nosaltres igual, eh? per l'estil......aquest matí per exemple només aixecar-se ha volgut dibuixos una estoneta. Li he deixat mirar tele mitja horeta i després ja li he proposat d'anar a jugar al tren del thomas ....després de tres quarts d'hora m'ha dit que volia retallar, OK, però mentres retallava ja em deia que després miraria dibuixos :-:) . Automàticament ja li he dit que després faríem platjeta i ha acceptat. Ara s'està banyant ( a la banyera s'hi està molta estona es distreu moltissim amb les joguines d'aigua, pedres,xeringues etc) i quan acabem, mentres jo prepari el dinar potser mirarà una miqueta de tele, deu minuts o quinze.....però vaja, que tampoc és excessiu, no?? no sé......a la tarda és més fàcil perquè com que no fa calor ja sortim fora normalment tota la tarda......

crec que quan passin les vacancetes/estiu serà més fàcil. Sempre poden arribar descansar una miqueta al sofà, quinze minuts de tele si volen i després altres activitats? jo no veig malament pautar-ho una mica!! :ok: :ok:

Jo no descarto treure la tele algun dia .... :content:
Laure

EntradaAutor: Laure » dg. ago. 19, 2012 12:54 pm

Abans m'ajudava a cuinar...però fa poc em vaig cremar una mica la mà per una esquitxada, se'm va girar la paella d'oli, i ara no m'agrada tenir-lo a la cuina si hi ha foc.
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » dt. ago. 21, 2012 11:19 am

Ostres... está molt bé que els vostres fills facin puzzles i pintin, si em meu fill conseguís que estés mitja hora fent alguna d'aquestes activitats, o mitja hora sense necessitar que algú estigui amb ell fent una cosa, no li posaria la tele... però jo necessito posar-li la tele o no puc fer res més.
El meu está de les 8 a les 22,30h despert, sino s'aixeca abans, per moltes activitats que plantegi l'estona que estigui mirant la tele no és tanta... Com que no fa migdiada i está cansat "l'obligo" a mirar la tele després de dinar i una peli llarga que pot escollir (tot i que intento que esculli una que el fagi estar estirat al sofá o al llit sense aixecar-se tot l'estona).
No m'agrada que miri el dibuixos que fan per la tele, son horrorosos, inclosos els de súper 3, no sé si heu vist els que fan al migdia però són horrorosos (la illa dels famosos o no sé com coi es diuen)... així que mira películes que he triat abans, antigue sla veritat, sense paraulotes, sense violéncia, tot i que algunes tenen alguns valors i algunes idees bastant anticuades. Aquest estiu l'he tingut bastant enganxat a El mago de Oz dela Judy Galan (o com s'escrigui) i la Dama y el Vagabundo.
Si apart d'això va a nedar, va amb bici o a caminar... d'exercici ja en fa prou.
I no només li deixo mirar la tele (que abans d'anar a dormir també mira alguna cosa, a la tele o a youtube) sino que a sobre li deixo jugar amb l'ordinador (Poisson Rouge... us es recomano) i li poso videoclips pq balli... ara li agrada la Jlo i el Pitbull...
Lo de demanar mil cops de posar la tele se li anirà passant... i començará a demanar mil cops una altra cosa, ara el meu vol Barbies (sembla que aquesta setmana se li está passant una mica ja...)
Quan va a l'escola, com que dina a casa i són de les 12 a les 14,30, també li deixo mirar una peli després de dinar estirat al sofà... si no la mira jo ni rento plats, ni recullo la taula, ni faig res... i quan no està a casa jo he de fer altres cose squ eno són recollir plats (treballar vaja, que treballo a casa...)
Abans de tenir el nen, jo no tenia tele a casa.
Lau

EntradaAutor: Lau » dt. ago. 21, 2012 12:51 pm

Si es horroros lo de la illa aquesta del super 3... dibuixos on només hi ha separatisme per sexes, els nens es fiquen amb les nenes, i viceversa... brutal! Nomes la he vist un o dos cops però em va semblar horroros també.

Ada_bcn el meu fins fa ben poc era com el teu, incapaç de jugar sol... no havia tingut la casa mai tan bruta i desmenegada com des de fa un any i mig que tinc el nen. Ara, mica a mica, fa estonetes sol... l'ajudo a montar la selva dels animalets i s'entreté una estona amb ells... pero si son puzzles o pintar, generalmnet he d'estar al seu costat també...

A mi no em sembla malament la tele, em preocupa la obsessió que té per demanar-me-la tot el dia...

Ordinador, a casa també hi juguem de tan en tan... ara a l'estiu sense horaris, a partir de començametn de curs també li faré horaris. A casa som fans de www.tibao.com

Lau.
Seira
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1117
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 4:32 pm
Ubicació: Vic

EntradaAutor: Seira » dj. ago. 30, 2012 2:32 pm

Ostres, és que la tele enganxa..............i ara que és estiu, per moltes coses que els intentis tenir entretinguts també toca tele, però sinó poses pactes s'hi passarien el dia !!!
Els meus van camí dels 5 anys, i he de dir que hi ha dies que en tingui ganes o no hem de sortir al carrer perquè o tele, o juguem amb tot el que tenim.....a l'estiu les cases amb nens són un caos !!! Aviat torna el 12 de setembre i ja els posarem a rotllo !!!! Santa paciència...

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::