Enamorat de la Dora Exploradora :-(
Enamorat de la Dora Exploradora :-(
El Quim fa unes setmanes que ha descobert la Dora Exploradora i esta obsessionat!!! Li encanta, diu que la necessita, que l'estima, vaja adoració. Riu, balla, repeteix tot el que diu.... l'altre dia va veure un globus de la Dora i la volia abraçar, pobret.
Pero es clar, es arribar a casa i voler la Dora, la veu per internet al meu ordinador. I aqui ve on em sento fatal per deixar-lo veure tanta estona dibuixos, tothom diu que no han de veure tan petits, pero per altra banda, ostres es passa el dia a la llar pintant, jugant, etc, que entenc que tingui ganes de parar quiet una estoneta, quin joc li puc proposar que no hagi fet durant el dia?
Ara que ve el bon temps surt a les 5 i anem al parc, arribem alla les 7 a casa i fins l'hora de dormir veu Dora... Al principi li vaig dir que tenia que fer cas quan la mama li digues a sopar, a banyar-se o a dormir, i ho compleix, quan l'aviso per sopar ve, a dormir tambe, li dic que es l'ultima i l'apaga.
Vosaltres com ho veieu? Ajudeu-me a sentir-me menys culpable siusplau!!!

Pero es clar, es arribar a casa i voler la Dora, la veu per internet al meu ordinador. I aqui ve on em sento fatal per deixar-lo veure tanta estona dibuixos, tothom diu que no han de veure tan petits, pero per altra banda, ostres es passa el dia a la llar pintant, jugant, etc, que entenc que tingui ganes de parar quiet una estoneta, quin joc li puc proposar que no hagi fet durant el dia?
Ara que ve el bon temps surt a les 5 i anem al parc, arribem alla les 7 a casa i fins l'hora de dormir veu Dora... Al principi li vaig dir que tenia que fer cas quan la mama li digues a sopar, a banyar-se o a dormir, i ho compleix, quan l'aviso per sopar ve, a dormir tambe, li dic que es l'ultima i l'apaga.
Vosaltres com ho veieu? Ajudeu-me a sentir-me menys culpable siusplau!!!
Re: Enamorat de la Dora Exploradora :-(
jajajaja, a mi em passa el mateix, quan arribem a casa cap a les 7 tambè mirem la tv i al mati també i sí que a vegades m'he preguntat si faig bé, però em tranquilitza que quan no fan a la tv alguna cosa que li agradi deixa de mirar-la.
No sé si et puc treure el sentiment de culpa, però no oblidis que només li dones una cosa que saps que li agrada i a més és un nen que es porta super be, no? doncs que disfruti!!
No sé si et puc treure el sentiment de culpa, però no oblidis que només li dones una cosa que saps que li agrada i a més és un nen que es porta super be, no? doncs que disfruti!!
Et diré el què vols sentir però és justament el què penso: no et sentis culpable. De què te n'has de sentir????????? Seria diferent que tu "enxufessis" tot el dia el nen davant la tele però si va a la llar, aneu al parc i la tele es limita a les estones mortes a casa no hi veig problema. La meva filla gran es va enganxar fa un any als dibuixos (abans, ni cas) i també va tenir una època obsessiva, intentàvem distreure-la anant al parc, i que només ho veiés a estonetes curtes. Però amb els dibuixos (si són adeqüats) també aprenen molt i no li estan ensenyant res dolent. Crec que ara el nen té la ceba i ja li passarà. Ara nosaltres no l'engeguem pràcticament mai (ja li ha passat la falera) però just avui m'ha demanat dos episodis de la Peppa Pig. Els hem mirat abans d'anar a dormir i jo crec que no hi ha cap problema...
Gracies maques! Si es que es una mica el que vull sentir, pero aqui se que la gent és sincera i a vegades potser fingim que els nostres nens no veuen dibuixos i no es veritat. Si que es porta be i sap parar, tambe li agradava la Peppa es monissima, pero no amb aquesta obsessió.
El meu marit diu aixo que tambe apren.
Ara l'he enganxat fent-li petons! Li he preguntat que feia i m'ha dit que res rient
El meu marit diu aixo que tambe apren.
Ara l'he enganxat fent-li petons! Li he preguntat que feia i m'ha dit que res rient

- Elidé
- :: dofí

- Entrades: 3386
- Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
- Ubicació: Cerdanyola del Vallès
Tenim el mateix problema però amb la Pimpa i Arturo e Kiwi (són dibuixos italians), els vol veure a totes hores i només té al cap això... Em consolo pensant que, mentre els veu, aprèn italià, i quan arribi de veritat el bon temps no tindrà ocasió de veure'ls... 

Hi ha edats que els nens són molt obsessius. El primer any de llar d'infants al meu fill li va donar pel ball de bastons, tot el dia ballava bastons i amb qualsevol cosa (ampolles d'aigua, coberts, els dits,...) fins i tot a la llar ens varen cridar l'atenció perquè en comptes de fer les activitats de l'aula marxava a un racó a ballar i el pitjor és que el seguien la resta de nens de la classe i al final no podien fer l'activitat programada. I al arribar a casa hem demanava que li poses a l'ordinador vídeos de bastoners, i així tot el dia.
El segon any li va donar per la cuina, imagineu el mateix però cuinant, el pitjor és que hem passava el dia buscant a la tele programes de cuines.
Així que no pateixis, tots estem iguals i cadascú fa el que pot i pel que veig tan sols és una estona ja que la resta d'activitats ja li ocupen la major part del dia.
El segon any li va donar per la cuina, imagineu el mateix però cuinant, el pitjor és que hem passava el dia buscant a la tele programes de cuines.
Així que no pateixis, tots estem iguals i cadascú fa el que pot i pel que veig tan sols és una estona ja que la resta d'activitats ja li ocupen la major part del dia.
Roser, a mi també m'agradaria que el meu fill no veiés la tele (o la veiés poquet). Al principi ho teníem molt control.lat. Només mirava videos (a l'ipad, videos del club super 3 o al youtube) després de sopar, amb el pijama posat i al llit. Potser eren uns 20 minuts al dia, i algun dia no en veia.
Però sobretot amb l'arribada de l'hivern que no volia sortir cap tarda (la seva escoleta acaba a les 14h i llavors va a casa i fa miigdiada) ens vam trobar que moltes tardes volia també mirar videos.
Al final hem felxibilitzat la norma i ara en mira més estones que només a la nit perquè la veritat és que em vaig posar al seu lloc i pensava que jo hi ha dies que al sortir de treballar, cansada i si a fira fa fred i és fosc, l'únic que em ve de gust és sofà i alguna activitat d'encefalograma pla tipus tele
Això sí, intento que hi hagi certs límits, no es mira la tele a les estones de menjar, a la tarda li deixo però primer que bereni, juguem una miqueta i després si vol tele. I els caps de setmana al matí no li deixo perquè sinó no sortiríem de casa. Anem a fer voltes o algun plan i en tot cas a la tarda si vol en pot mirar una mica.
També és veritat que a vegades vol mirar videos perquè no té cap plan millor. Dies que son pare i jo estem fent coses de la casa o estem cansats i no juguem massa amb ell, però excepte moments concrets, si li ofeixes plans xulos per jugar i per fer, no demana videos. Com a molt després de sopar.
I segur que ara que ve el bon temps i suposo que sortirem més a les tardes encara en mirarà menys!
Però sobretot amb l'arribada de l'hivern que no volia sortir cap tarda (la seva escoleta acaba a les 14h i llavors va a casa i fa miigdiada) ens vam trobar que moltes tardes volia també mirar videos.
Al final hem felxibilitzat la norma i ara en mira més estones que només a la nit perquè la veritat és que em vaig posar al seu lloc i pensava que jo hi ha dies que al sortir de treballar, cansada i si a fira fa fred i és fosc, l'únic que em ve de gust és sofà i alguna activitat d'encefalograma pla tipus tele

Això sí, intento que hi hagi certs límits, no es mira la tele a les estones de menjar, a la tarda li deixo però primer que bereni, juguem una miqueta i després si vol tele. I els caps de setmana al matí no li deixo perquè sinó no sortiríem de casa. Anem a fer voltes o algun plan i en tot cas a la tarda si vol en pot mirar una mica.
També és veritat que a vegades vol mirar videos perquè no té cap plan millor. Dies que son pare i jo estem fent coses de la casa o estem cansats i no juguem massa amb ell, però excepte moments concrets, si li ofeixes plans xulos per jugar i per fer, no demana videos. Com a molt després de sopar.
I segur que ara que ve el bon temps i suposo que sortirem més a les tardes encara en mirarà menys!
Jo penso, roser a., que no estàs fent res de malament. Els nostres nens no són de mirar gaire la tele però per la senzilla raó que no trobem mai gaire el moment de posar-la, però per exemple als vespres sobretot d'ara a l'hivern, que estan cansats i ja no tenen ganes de jugar a res, els posem la tele una estona perquè ells ho veuen com una manera de descansar, tots dos asseguts al sofà i tranquils. I més val que estigui enganxat a la Dora, amb la qual pot aprendre coses i passar-ho bé a la vegada, que no pas a altres programes, no? A casa nostra tenim la tele com una eina que fem servir quan els veiem cansats i amb ganes d'estar-se al sofà, mentre nosaltres preparem el sopar. També hi ha dies que després de dinar, que estan cansats del dematí, els ve molt de gust seure al sofà i mirar els dibuixos que fan en aquell moment. Es relaxen una mica i es posen a punt per la tarda. Els dibuixos i la tele, si es dosifiquen i no els fem servir com una eina per tindre aparcada la canalla i així evitar que 'ens molestin', no ho veig com a res de negatiu.
Gracies!!!! Si la veritat que tot ha sigut una mica arrel de les tardes llargues d'hivern i que els reis em van portar una tablet, mare meva.... la domina absolutament, li vaig posar l'aplicacio del Clan i Super 3 i ell encantat de controlar el que veu... tant que li he requisat, perque se l'emportava arreu, a sopar, etc. Prefereixo que miri a l'ordinador que com a minim no se'l pot emportar i el domino jo.
Ell a la tele no veu res, perque no li fa gracia el que fan i no enten que no facin el que ell vol i els anuncis jajaja si es que...
Si es que al final el que penso, pero la diferencia es que el Quim no vol jugar amb mi si li proposo, ja li dic ja, que fem puzzles o juguem amb els cotxes, pero es que estem cada dia els dos sols tota la tarda i tambe esta aburrit de jugar amb mi, imagino.... com dius ara que ve bon temps estarem fora mes estona.

Ell a la tele no veu res, perque no li fa gracia el que fan i no enten que no facin el que ell vol i els anuncis jajaja si es que...

Ponioleta ha escrit:ue em vaig posar al seu lloc i pensava que jo hi ha dies que al sortir de treballar, cansada i si a fira fa fred i és fosc, l'únic que em ve de gust és sofà i alguna activitat d'encefalograma pla tipus tele
Si es que al final el que penso, pero la diferencia es que el Quim no vol jugar amb mi si li proposo, ja li dic ja, que fem puzzles o juguem amb els cotxes, pero es que estem cada dia els dos sols tota la tarda i tambe esta aburrit de jugar amb mi, imagino.... com dius ara que ve bon temps estarem fora mes estona.
jllt ha escrit:Els dibuixos i la tele, si es dosifiquen i no els fem servir com una eina per tindre aparcada la canalla i així evitar que 'ens molestin', no ho veig com a res de negatiu.
Hola Roser,
"Sí a todo" jejeje, estic d´acord amb tot el que comenten les companyes.
El meu també va tenir una fase "Doraadicte" (i jo, personalment la detesto, a la Dora i al "listillo" del Botas jajaja!), però són uns dibuixos molt amables i que els ensenyen cosetes. A més, tot i que l´anglès que fan servir és totalment detestable en qüestió de pronunciació, els ensenya paraules en anglès i al menys al meu li ha obert la curiositat i seeempre em demana com es diu tal o tal cosa en anglès, està bé.
Jo personalment m´he "criat" amb la tele, ho reconec, m´encantava de petita i m´encanta ara, però s´ha de ser selectiu i prou.
Com dius, l´hivern no ajuda gaire amb el tema tele, de vegades si fa mal temps hem d´estar moltes estones a casa o tot el dia i hem de fer feina etc, no sé, jo no veig malament unes estones de tele, la veritat.
Si alguna mami sap alguna manera d´aconseguir no posar la tele mai que expliqui què fa, m´agradaria conèixer altres formes de fer.
"Sí a todo" jejeje, estic d´acord amb tot el que comenten les companyes.
El meu també va tenir una fase "Doraadicte" (i jo, personalment la detesto, a la Dora i al "listillo" del Botas jajaja!), però són uns dibuixos molt amables i que els ensenyen cosetes. A més, tot i que l´anglès que fan servir és totalment detestable en qüestió de pronunciació, els ensenya paraules en anglès i al menys al meu li ha obert la curiositat i seeempre em demana com es diu tal o tal cosa en anglès, està bé.
Jo personalment m´he "criat" amb la tele, ho reconec, m´encantava de petita i m´encanta ara, però s´ha de ser selectiu i prou.
Com dius, l´hivern no ajuda gaire amb el tema tele, de vegades si fa mal temps hem d´estar moltes estones a casa o tot el dia i hem de fer feina etc, no sé, jo no veig malament unes estones de tele, la veritat.
Si alguna mami sap alguna manera d´aconseguir no posar la tele mai que expliqui què fa, m´agradaria conèixer altres formes de fer.
El meu fill només mira la tele una estoneta, normalment després del bany i abans de sopar, mentre jo preparo el sopar. La resta de la tarda, prefereix jugar, estonetes sol i la major part del temps amb mi; vol que fem puzzles, manualitats, juguem amb el pàrking de cotxes, mirem contes, juguem amb els magnètics a la pissarra, etc.
Li agrada mirar dibuixos, eh? però qualsevol altre pla amb mi li agrada més. L'inconvenient que té això és que poques coses puc fer quan ell hi és a casa, però com que no ens veiem en tot el dia perquè està a l'escola, ja m'està bé passar la tarda fem coses junts.
Li agrada mirar dibuixos, eh? però qualsevol altre pla amb mi li agrada més. L'inconvenient que té això és que poques coses puc fer quan ell hi és a casa, però com que no ens veiem en tot el dia perquè està a l'escola, ja m'està bé passar la tarda fem coses junts.
MARUXA ha escrit:El meu també va tenir una fase "Doraadicte" (i jo, personalment la detesto, a la Dora i al "listillo" del Botas jajaja!), però són uns dibuixos molt amables i que els ensenyen cosetes.
Jajaja que bo!!!!! Al principi tampoc la suportava, però al final em fa gracia i tot, es pitjor el Caillou.... Tens rao amb l'angles, mare meva el doblatge... però si que a ell li fa gracia i ara sap distingir que parla en angles... en contrapartida ara xerra un munt en castellà!!!!
Takita ha escrit:Li agrada mirar dibuixos, eh? però qualsevol altre pla amb mi li agrada més.
Que be Takita, a mi m'agradaria jugar una mica mes amb ell!
"Provocar" el joc més que proposar. Posa't a jugar davant seu, agafa una caixa i omple-la de coses "sorpresa", posa un taburet o cadireta a la cuina per que s'enfili i feu "cuinetes" o renteu.
O... Seu amb ell i mireu el capítol junts i el comenteu i amb alguna excusa del que fa la dora inicieu un joc vosaltres, la dibuixeu...
O... Seu amb ell i mireu el capítol junts i el comenteu i amb alguna excusa del que fa la dora inicieu un joc vosaltres, la dibuixeu...
En el nostre cas, en Roger prefereix jugar amb mí a veure dibuixos, el meu és un nen Koala. Però de vegades no hi ha temps material, per poder jugar entre setmana, les jornades laborals son molt llargues, en el meu cas surto de casa a les 7.40 i no torno fins les 18.30h, brutal, i és clar en arrivar a casa s´ha d´encarregar uan de la logística i la intendència, preparar el dinar del dia següent, el sopar etc (Me**a de vida laboral!! som esclaus!)
El que diu la Julyet està super bé, saps què feiem nosaltres? jugàvem a la Dora. Segur que et saps de memòria els capítols, imossibles d´oblidar, també més que res per la incansable repetició "puente, río, montaña nevadaaa!" (fins a quatre vegadeees aaargh!) Doncs varem comprar unes cartes de la Dora d´aquelles de fer parelles i jugàvem amb els personatges als capítols de la Dora i ens inventàvem coses entremig, prova-ho segur que os ho passeu d´allò més bé!
El que diu la Julyet està super bé, saps què feiem nosaltres? jugàvem a la Dora. Segur que et saps de memòria els capítols, imossibles d´oblidar, també més que res per la incansable repetició "puente, río, montaña nevadaaa!" (fins a quatre vegadeees aaargh!) Doncs varem comprar unes cartes de la Dora d´aquelles de fer parelles i jugàvem amb els personatges als capítols de la Dora i ens inventàvem coses entremig, prova-ho segur que os ho passeu d´allò més bé!
Gracies! He comprat dos contes de la Dora i li encantaaaaa!!!! Juguem molt, jajaja
Avui he comprat un puzzle ja us dire
Avui he comprat un puzzle ja us dire

Què bé Roser!!
me n´alegro molt!!!.
Saps què li agrada mooooooooolt al meu petit?? mira de baixar-te curts del Charlot, acaben tirats pel terra del riure. En Charlot és el payasso per "antonomasia". Més que res per fugir una mica dels dibuixos i canviar una mica
me n´alegro molt!!!. Saps què li agrada mooooooooolt al meu petit?? mira de baixar-te curts del Charlot, acaben tirats pel terra del riure. En Charlot és el payasso per "antonomasia". Més que res per fugir una mica dels dibuixos i canviar una mica
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |