Contes per treballar la Gelosia pel naixement d'un germanet
Contes per treballar la Gelosia pel naixement d'un germanet
Hola!!
Doncs tinc una nena de 3 anyets i una altra de 2 mesets recent fets. Com és normal la gran té força brots de gelosia des de que ha nascut la germaneta i m'agradaria poder parlar d'aquest tema amb ella a partir d'algun conte. Nosaltres tenim la col·lecció de l'editorial Baula de la Laura i sobretot aquests ultims mesos hem estat explicant " La Laura i la panxa de la mare" i "La Laura té un germanet", ens han anat molt bé però m'agradaria conèixer algun altre llibre relacionat amb el tema que a algu li hagi anat bé. Moltes gràcies!!
Doncs tinc una nena de 3 anyets i una altra de 2 mesets recent fets. Com és normal la gran té força brots de gelosia des de que ha nascut la germaneta i m'agradaria poder parlar d'aquest tema amb ella a partir d'algun conte. Nosaltres tenim la col·lecció de l'editorial Baula de la Laura i sobretot aquests ultims mesos hem estat explicant " La Laura i la panxa de la mare" i "La Laura té un germanet", ens han anat molt bé però m'agradaria conèixer algun altre llibre relacionat amb el tema que a algu li hagi anat bé. Moltes gràcies!!
Re: Contes per treballar la Gelosia pel naixement d'un germanet
Molt bona idea això dels contes. No puc ajudarte però a veure si algú sap alguna cosa 
Jo tinc un conte divertit, es diu "Venc germà petit", potser és per quan són un xic més grans...
http://ocio.elcorteingles.es/libros/lib ... 26#detalle
http://ocio.elcorteingles.es/libros/lib ... 26#detalle
- pietrafilla
- :: girafa

- Entrades: 2423
- Membre des de: dt. feb. 09, 2010 3:21 pm
- Ubicació: Anoia
Felicitats Wini ;)
A nosaltres ens van regalar: "Ha nascut en Marçal", editorial Eumo. Amb dibuixos de la Pilarin Bayés. I tot i que hi ha algunes escenes que les trobo desfasades de temps... Ens ha anat molt bé.
El que també va anar molt bé, que ens van recomanar és fer un àlbum amb fotos que les pugui veure quan vulgui de coses de cada dia que feieu amb ella.
On vegis que les cures que teniu pel petit, les vau tenir en el seu moment amb ella.
Anar a l'hospital, tenir-ho a coll, que va en el cotxet on ella de petita també anava, que fa pit/bibi, que porta pipa com ella de petita... que li curàveu el melic...
Nosaltres vam fer un àlbum hoffmann del primer any, mes per mes, amb els esdeveniments més importants. Així també el tenim de record. ;)
A nosaltres ens van regalar: "Ha nascut en Marçal", editorial Eumo. Amb dibuixos de la Pilarin Bayés. I tot i que hi ha algunes escenes que les trobo desfasades de temps... Ens ha anat molt bé.
El que també va anar molt bé, que ens van recomanar és fer un àlbum amb fotos que les pugui veure quan vulgui de coses de cada dia que feieu amb ella.
On vegis que les cures que teniu pel petit, les vau tenir en el seu moment amb ella.
Anar a l'hospital, tenir-ho a coll, que va en el cotxet on ella de petita també anava, que fa pit/bibi, que porta pipa com ella de petita... que li curàveu el melic...
Nosaltres vam fer un àlbum hoffmann del primer any, mes per mes, amb els esdeveniments més importants. Així també el tenim de record. ;)

La princesa de la casa va nèixer amb 3.070kg i 48 cm.

El príncep de la casa va nèixer amb 3.910 kg i 49 cm.
https://plus.google.com/u/0/photos/1012 ... 005/albums
Hi ha un conte del teo te una germaneta que tot i que es veu antic dona força joc.
Despres hi ha un capitol del caillou crec, i els de la peppa pig on surt el bebe alexander o quan la sra. Rabbit te bessons. Son simpatics.
Tambe com et diuen tenim un album de quan era bebe i li ensenyem que ell no sabia parlar o caminar etc.
He vist alguns contes una mica besties, dient tinc un germanet i em torno un bebe o em porto malament...ostres potser no cal donar idees no?
Despres hi ha un capitol del caillou crec, i els de la peppa pig on surt el bebe alexander o quan la sra. Rabbit te bessons. Son simpatics.
Tambe com et diuen tenim un album de quan era bebe i li ensenyem que ell no sabia parlar o caminar etc.
He vist alguns contes una mica besties, dient tinc un germanet i em torno un bebe o em porto malament...ostres potser no cal donar idees no?
wini, ens trobem amb la mateixa situació, la gran té 3 anys fets del mes de setembre, i la petita té 3 mesos. com que li agrada molt mirar i explicar contes, també ens n'hem mirat varis, et recomano "un petit què?" també dels BAULA. a mi els llibres del BAULA m'agraden molt, segur que en trobes algun que li pots explicar i us ajudi. a nosaltres en funciona el que ja t'han comentat, deixar-li participar molt de la cura de la petita, si ella vol, ens ajuda a banyar-la, vestir-la, etc.
ostres! pieatrafilla! quina records, "ha nascut en marçal" el treballavem a la meva escola quan feia primària!! almenys fa 20 anys d'això!!
que bo!
ja ens explicaràs si n'has trobat algun que us ha anat bé!
ostres! pieatrafilla! quina records, "ha nascut en marçal" el treballavem a la meva escola quan feia primària!! almenys fa 20 anys d'això!!
ja ens explicaràs si n'has trobat algun que us ha anat bé!

Hola noies!! Gracies per les respostes!!! Si aixo del hofmann tambe ho hem fet, quina gracia!! Vam fer el de lembaras i naixement i despres el del primer any i li agrda molt mirar-los! Em miraré els llibres que em recomaneu! mil gracies!! Si en trobo algun altre tambe us ho comentaré!
- pietrafilla
- :: girafa

- Entrades: 2423
- Membre des de: dt. feb. 09, 2010 3:21 pm
- Ubicació: Anoia
Si nosaltres tb vam fer d l'embaras i del primer any.
I el llibre de Ha nascut en Marçal... La darrera edició es del 1989 i darrera impressió 2005.
però com deia hi ha moltes il.lustracions desfasades.
Però el q més em crida l'atenció és una escena q estan a l'hospital i surt un home fumant pel passadís.
I el llibre de Ha nascut en Marçal... La darrera edició es del 1989 i darrera impressió 2005.
però com deia hi ha moltes il.lustracions desfasades.
Però el q més em crida l'atenció és una escena q estan a l'hospital i surt un home fumant pel passadís.

La princesa de la casa va nèixer amb 3.070kg i 48 cm.

El príncep de la casa va nèixer amb 3.910 kg i 49 cm.
https://plus.google.com/u/0/photos/1012 ... 005/albums
- Nime
- :: zebra

- Entrades: 1507
- Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
També tens la història del Teo versió vídeo http://www.guiainfantil.com/videos/peli ... apitulo-7/
No sé si et ser4virà, però aquí hi ha un recopilatori de contes per treballar emocions, crec uq ecap sobre la vinguda d'un nou germà en aquest llistat però si em sona que n'hi ha algún potser a algún altre apartat:
http://adoptivanet.info/encasa/adopteca ... ciones.php
http://adoptivanet.info/encasa/adopteca ... ciones.php
Moltes gràcies!!
Hi ha una col·lecció que tracta les diferents fases dels nens: quan deixen el xumet, el bolquer, etc. Són les històries de l'Alex.
No sé com estarà el de la germaneta (http://www.casadellibro.com/libro-les-h ... 64/1842367) però pel xumet i pel bolquer ens va anar molt bé amb els dos. Tot era, "mira, com ho fa l'Alex"!
No sé com estarà el de la germaneta (http://www.casadellibro.com/libro-les-h ... 64/1842367) però pel xumet i pel bolquer ens va anar molt bé amb els dos. Tot era, "mira, com ho fa l'Alex"!
Molt bó yaixha ;)
Jo tambe tinc un nen que ha fet 3 anys pel desembre i una nena que ha fet ara 3 mesos. Tenim el conte de "l'Alex te una germaneta" i ens ha anat molt be per explicar l'embaras però no per tractar la situació d'ara i els gelos. Tenim el conte "tots sou els meus preferits", i es molt simple, poc text i imatges molt tendres i boniques. A vegades penso si l'enten, pero altres vegades durant el dia em diu "tots dos som preferits oi?".
Ara estic cercant aquests titols, tots aptes per a nens a partir de 3anys i tambe referent als gelos:
. jo soc el gran
Begoña Ibarrola
Ed cruilla
Sinopsis: En Jeroni s’enfada quan li neix un germà petit i demana a un mag que el transformi. Però finalment s’adona que els seus pares també l’estimen a ell, encara que hagin de dedicar més estona al petit que acaba de nèixer.
Relat sobre la gelosia, amb activitats per fer i consells per als pares.
. Que bé! un germanet!
ed Parramon
Col.lecció Tris Tras
.Cigronet
Stephanie Blake
Sinopsis: El conillet, el protagonista, s’havia convertit en el germà gran de la casa, i de sobte tot eren exigències com a germà gran. Però, si fins feia poc, ell era el petitó! Ni tan sols el deixaven dormir amb els pares. Per això, un dia va engaltar una bona pregunta als pares: “Quan tornarà aquest cigronet al lloc on va néixer, a l’hospital?” I la resposta, la va haver d’entomar: “Mai, ha vingut per quedar-se en aquesta casa”. Al final, el conte acabarà bé, perquè el conillet gelós passarà a ser un germà amorós. Sobretot quan s’adoni que hi ha situacions que és millor viure-les entre germans. I si la ficció acaba bé, la realitat també ho pot fer. Per què no pot haver-hi un happy end també a la vida?
I aquest no es de gelos però també em sembla escaient per treballar el tema
. Endevina com t'estimo
Sam McBradney
Ed kokinos
Sinopsis: De vegades, quan estimes molt, molt mot algú, mires de trobar la manera d'expressar com són de grans els teus sentiments. Però talment com la petita llebre color d'avellana i la gran llebre color d'avellana descobreixen, l'amor no és tan facil de mesurar!
Ara estic cercant aquests titols, tots aptes per a nens a partir de 3anys i tambe referent als gelos:
. jo soc el gran
Begoña Ibarrola
Ed cruilla
Sinopsis: En Jeroni s’enfada quan li neix un germà petit i demana a un mag que el transformi. Però finalment s’adona que els seus pares també l’estimen a ell, encara que hagin de dedicar més estona al petit que acaba de nèixer.
Relat sobre la gelosia, amb activitats per fer i consells per als pares.
. Que bé! un germanet!
ed Parramon
Col.lecció Tris Tras
.Cigronet
Stephanie Blake
Sinopsis: El conillet, el protagonista, s’havia convertit en el germà gran de la casa, i de sobte tot eren exigències com a germà gran. Però, si fins feia poc, ell era el petitó! Ni tan sols el deixaven dormir amb els pares. Per això, un dia va engaltar una bona pregunta als pares: “Quan tornarà aquest cigronet al lloc on va néixer, a l’hospital?” I la resposta, la va haver d’entomar: “Mai, ha vingut per quedar-se en aquesta casa”. Al final, el conte acabarà bé, perquè el conillet gelós passarà a ser un germà amorós. Sobretot quan s’adoni que hi ha situacions que és millor viure-les entre germans. I si la ficció acaba bé, la realitat també ho pot fer. Per què no pot haver-hi un happy end també a la vida?
I aquest no es de gelos però també em sembla escaient per treballar el tema
. Endevina com t'estimo
Sam McBradney
Ed kokinos
Sinopsis: De vegades, quan estimes molt, molt mot algú, mires de trobar la manera d'expressar com són de grans els teus sentiments. Però talment com la petita llebre color d'avellana i la gran llebre color d'avellana descobreixen, l'amor no és tan facil de mesurar!
El meu blog: http://cosesdemare.blogspot.com.es (gaudint la maternitat)
Ohhh que be!!! quin bon recull que estem fent entre totes! Gracies de debò! Anire un matí d'aquests a fer visita a la llibreria a veure si ela trobo i ela puc consultar!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |