Algú amb fill/a amb hipersensibilitat oral ?
Algú amb fill/a amb hipersensibilitat oral ?
Bon dia,
La meva filla petita va néixer prematura (poc: 35 setmanes), amb 1980 grams i 44 cm, i als 2 anys li van diagnosticar refluxe gastroesofàgic per immaduresa digestiva (el diagnòstic va tardar més d'un any, ple de vòmits, bronquitis, baix pes...). Associat al refluxe ens van parlar d'hipersensibilitat a la boca. Ara, fets ja els 4 anys, el refluxe sembla "curat" però la hipersensibilitat no, al contrari. Les arcades són constants a qualsevol canvi de textura, de gust (la nena és hiperselectiva amb els aliments), de volum de l'aliment (la mitjana de culleradetes d'un iogurt són 40 !) o bé per contacte rentant les dents, etc. I junt amb les arcades, els vòmits: sortim a un vòmit diari en les últimes setmanes.
Com que els digestòlegs de Sant Joan de Déu ens van donar l'alta pel refluxe, no sabem on anar ni què fer per la hipersensibilitat, que està esdevenint un seriós problema a casa i a l'escola (allà no fa arcades ni vomita; senzillament es limita a no menjar per evitar-ho). Algú s'ha trobat en aquest cas, amb algun fill/a amb hipersensibilitat oral ??
Moltes gràcies per endavant !
La meva filla petita va néixer prematura (poc: 35 setmanes), amb 1980 grams i 44 cm, i als 2 anys li van diagnosticar refluxe gastroesofàgic per immaduresa digestiva (el diagnòstic va tardar més d'un any, ple de vòmits, bronquitis, baix pes...). Associat al refluxe ens van parlar d'hipersensibilitat a la boca. Ara, fets ja els 4 anys, el refluxe sembla "curat" però la hipersensibilitat no, al contrari. Les arcades són constants a qualsevol canvi de textura, de gust (la nena és hiperselectiva amb els aliments), de volum de l'aliment (la mitjana de culleradetes d'un iogurt són 40 !) o bé per contacte rentant les dents, etc. I junt amb les arcades, els vòmits: sortim a un vòmit diari en les últimes setmanes.
Com que els digestòlegs de Sant Joan de Déu ens van donar l'alta pel refluxe, no sabem on anar ni què fer per la hipersensibilitat, que està esdevenint un seriós problema a casa i a l'escola (allà no fa arcades ni vomita; senzillament es limita a no menjar per evitar-ho). Algú s'ha trobat en aquest cas, amb algun fill/a amb hipersensibilitat oral ??
Moltes gràcies per endavant !
Re: Algú amb fill/a amb hipersensibilitat oral ?
T'ha parlat de la integració d'estímuls? És una terapia per tractar coses d'aquest tipus, jo no conec cap cas com el que parles però pots preguntar. Hi ha un lloc a Barcelona però no recordó el nom ara...
- Elidé
- :: dofí

- Entrades: 3386
- Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
- Ubicació: Cerdanyola del Vallès
Jo t'anava a dir el mateix que l'Ada... La meva filla no té aquest problema però en té d'altres i la setmana vinent farem la primera visita en un centre d'integració sensorial que es diu CEIB. En els qüestionaris previs que ens han passat, hi ha preguntes referides a l'hipersensibilitat oral, així que suposo que també ho tracten.
és el CEIB del que jo parlava
Moltes gràcies per les vostres indicacions ! Això del CEIB i la teràpia d'integració sensorial pinten molt bé, però som de Tarragona i per motius laborals i familiars el desplaçament a Barcelona és molt molt complicat... Anirem buscant.
Hola,
Has trucat al Cdiap? Tenen un munt de professionals, i si no son ells els que poden ajudar-te segurament que sabran on dirigir-te.
Salutacions,
Has trucat al Cdiap? Tenen un munt de professionals, i si no son ells els que poden ajudar-te segurament que sabran on dirigir-te.
Salutacions,
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |