tres anys i mig "papissota"

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

tres anys i mig "papissota"

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. des. 07, 2018 12:03 am

Hola!

La meva filla gran té gairebé tres anys i mig no diu correctament la s. El cas es que ho ha dit sempre malament, i pensavem que era perquè tot just començava a parlar, i a la llar no hi van donar importància i fins i tot van dir que tenia molt vocabulari per l'edat etc. El problema és que fa la sensació que cada vegada ho accentúa més, diu totes les paraules amb s malament i cada vegada pitjor.

És possible que ho corregeixi sola de manera espontània a mesura que creixi? Hauriem de començar a buscar un logopeda? No sé, a sobre el meu home diu que s'ha fixat que ja varies persones "han fet brometa" al respecte i li ha dolgut, i jo no m'hi havia ni fixat però no vull que la gent comenci a fotre-hi cullerada, ella se n'adoni i agafi complexes.

Algú que s'hagi trobat en la mateixa situació té algun consell?
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: tres anys i mig "papissota"

EntradaAutor: jaruma » dv. des. 07, 2018 1:28 am

Hola!

Doncs mira, segons diu aquí és d'allò més normal:

https://www.guiainfantil.com/articulos/ ... ada-letra/

A P3 hi ha nens que gairebé ni parlen, o que costa moltíssim entendre'ls. Segurament a la teva nena se li nota tant perquè pronuncia molt bé els altres sons.

En tot cas a l'escola vigilen molt aquestes coses, si no t'han dit res és que és normal. El problema és si algú en fa burla, clar! Suposo que simplement han sigut brometes perquè els sembla graciós com parla, i el més segur és que ella ni se n'adoni, perquè a aquesta edat no són conscients d'estar pronunciant diferent dels demés. El meu fill, que és super perfeccionista i està molt atent a qualsevol crítica o comentari, fa un temps parlava amb la "l" perquè no li sortia la "r", i un parell de persones van fer broma (totalment innocent), i ell es quedava pensant un moment, com dient "perquè parla així aquest ara?" però no entenia que l'estaven imitant. Així que jo no em preocuparia massa :ok:
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: tres anys i mig "papissota"

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. des. 07, 2018 11:38 pm

Hola Jaruma,

Segons l'enllaç que has passat la s l'hauria de dominar entre els 4 i 5 anys... A veure... La veritat és que conec una dons d'uns 60 anys que mai ha pronunciat bé la r... , i un noi de trenta i pocs que també pronuncia força malament la s, i com no sento altres nens que pronunciïn malament la s tan marcadament doncs ja em poso en el pitjor jejeje

Això no tenir gaires nens petits al nostre entorn familiar fa que no "poguem comparar" pronunciacions. La nostre idea era, i segueix sent comentar-ho a la seva mestra quan tinguem la tutoria al gener. Suposo que si per ells fos molt escandalós ja ens ho haguessin advertit.

A veure com evoluciona.

Gràcies!

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::