No vol caminar, només anar a coll

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
Avatar de l’usuari
mvillpa
:: granota
:: granota
Entrades: 243
Membre des de: dv. set. 13, 2013 5:18 pm

No vol caminar, només anar a coll

EntradaAutor: mvillpa » dl. abr. 01, 2019 12:16 pm

Hola,

tinc una nena que la pròxima setmana fa 3 anys i com sempre per anar més ràpid i perquè tot passa l'he portat molt a coll fins que a dia d'avui és una mica insuportable.
Al vespre recullu la cuina i ja demana anar a coll i per molt que li dic que ara no puc que tinc feina si no li ve de gust canviar, i poques vegades ho fa, comença a fer la rabieta.
Ha de pujar les escales i altra cop i potser només li queda per pujar una escala!
Va plorant enrabiada que vol anar a coll i si el pare li diu que no hi anire fins que es calmi va dient que pq la mama no la porta a coll...
Ahir la vaig deixar plorar durant un quarts d'hora que va caure rendida a dormir al llit i jo també amb el cor trencat i plorant.
La veritat és que no voldria deixar-la de portar a coll amb aquest mal gust però es que hem te absorvida i només amb mi, ni el papa, ni la iaia. Només vol anar a coll meu.
Li intento explicar que ja és gran i que no puc però no ho enten crec que per ella anar a coll és com un bici i el té per culpa meva i si no la porto diu que no pot caminar, que li fan mal les cames (que ho diu perquè és el que la iaia li diu a ella per no portar-la) i va caminant de genolls.

M'agradaria plantejar-me donar-li un germà però vegades també penso com vols, no vol caminar, encara fa teta per anar dormir, dormo amb ella...

Ara te molta mamitis perquè tampoc es vol dutxar amb el seu pare com fins ara feia, es vol dutxar amb mi, jugar amb mi...

A veure si ara que farem temporada de càmping o al setembre que anirà a cole fa una mica de canvi. També esta motles més hores amb mi que amb el pare i hem tornat d'un viatge que ha anat a coll meu tot el dia...

Que complicat que és....

Perdo pel rotllo però almenys m'he desfugat i si algu ha passat per una experiència semblant i pot donar algun consell molt benvingut serà.

Gràcies
Nicoleta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 109
Membre des de: ds. feb. 08, 2014 9:56 pm

Re: No vol caminar, només anar a coll

EntradaAutor: Nicoleta » dl. abr. 01, 2019 2:42 pm

Hola mvillpa!

Jo no sé si t'ajudaré gaire però volia dir-te algunes coses, per si et serveixen:
Jo també tinc una nena de 2,5 anys i també demana anar a coll cada dos per tres. Quan tenia 2 anyets justos volia anar caminant sempre però va fer un canvi, i ara torna a voler anar a coll. I també, si no pot ser immediatament munta un pollastre. I sa cosina, que té la mateixa edat, exactament igual. Vull dir que és una etapa més i que per fer un pas endavant de vegades cal fer-ne tres enrere i això a les mares ens costa d'entendre. No funcionen amb lògica adulta. Per ella això ara és bàsic. Es fa gran però necessita el seu puntal, que ets tu, disponible. I no sempre pot ser, què hi farem! acompanyar el seu disgust de la millor manera possible, intentar no enfadar-nos i empitjorar-ho tot... jo ho dic i de vegades tampoc soc capaç d'aplicar-ho. Però en el fons sé que és així.
I una altra cosa, potser no és així però, pel teu missatge tinc la sensació que tens el fuet agafat i et fustigues donant-te la culpa de tot el que creus que no va bé amb la nena. Tu no tens la culpa de que vulgui la mama! És normal i és fantàstic. Vol dir que teniu un bon vincle i que per avançar, et necessita. No es tracta de què l'has portat massa a coll i ara està malacostumada, ni que tingui mamitis perquè dorm amb tu o fa teta. Tot el que li has donat i li dones, ho té per sempre, a la seva motxilla personal plena d'amor, de contacte, de disponibilitat... No és res dolent, al contrari! Fes una bola amb totes aquestes culpes que et poses i després els fots una cossa i les llences ben lluny. La teva nena no té cap problema. No està consentida ni malacostumada. No hi ha mai problemes per massa amor, més aviat totsels adults solem tenir problemes per falta d'afecte, de comprensió, de contacte...per no haver estat prou escoltats ni respectats de petits.
Ànims! i si és el que sents, ànims també en la cerca d'un nou membre a la família. Crec que tindrà una germana gran fantàstica!
Una abraçada.
:-) :camio: <:-<
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: No vol caminar, només anar a coll

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. abr. 01, 2019 11:45 pm

Hola mvillpa,

Estic d'acord amb la Nicoleta. No t'has de sentir culpable!!!! Entenc l'esgotament que suposen aquestes fases de mamitis, i entenc que sigui agobiant i frustrant, però és una etapa més i prou. Amb tres anys entenen molt més del que sembla, jo el que faria seria raonar-li les coses a un nivell que entengui (no cal un súper sermó). En cas que aparegui frustració/rabietes acompanyar-la de la millor manera possible (que fàcil de dir oi? quan estàs esgotada sembla impossible, i el més probable és perdre els papers i dir les coses malament etc (almenys és el que a mi em passa), però ser conscient de les coses en que t'equivoques, i , tenir clar que vols fer les coses respectant-la diu molt de tu com a mare i per tant t'hauries de valorar més positivament). Com acompanyar la rabieta? Abraçar-la i dir-li que t'agradaria portar-la a coll però que ara ja és gran, pesa molt, tu estas cansada perquè vens de treballar i necessites que t'ajudi. Potser li pots dir que pugi ella fins el primer replà, i tu la puges només l'últim tram?...

Sobre un altre fill quan la gran encara fa teta, encara dorm amb tu,... si en teniu ganes endavant! D'aqui a que neixi el segon passaràn mínim 9 mesos, la teva nena tindrà prop de 4 anys i pot haver canviat molt la cosa en aquest temps. Per exemple jo vaig tenir la segona quan la gran tenia 2 anys i 5 mesos, jo estava súper convençuda de fer tàndem i tal, i és esgotador!!! Molt maco, sí, però esgotador, i a sobre vaig tenir "agitació" i se'm feia insuportable donar pit a les dues a l'hora, així que va haver d'aprendre a esperar el seu torn, i sorprenentment ho va acceptar bé des del principi. Li vaig explicar que ella era gran i menjava altres coses i la seva germana només prenia llet i per tant començaria ella, perquè no podia quedar-se sense. Li vaig dir que si ho feien les dos juntes jo em posava nerviosa i acabava enfadada i cridant (ja ho havia comprovat diverses vegades) i que per tant si s'esperava el seu torn ho podríem fer tranquil·les i millor i gaudir-ho juntes. Ho va entendre, i no es va sentir rebutjada com si es sentia quan jo tenia l'agitació. Jo no esperava que ho entengués "tan fàcilment". Per tant, com he dit abans, crec que entenen les coses molt més del que ens pensem. I ara, amb 3,5 anys fa teta un cop al dia o cap.

Dormir totes juntes al llit per mi és el millor moment del dia. Quan em poso al llit elles ja dormen i és súper maco, i quan ens despertem les tres encara més. Crec que el fet de dormir elles juntes els ha creat un vincle que no tindrien si cada una estigués a una habitació. La gran li diu un "BON DIA" a la petita que m'enamora, i a la petita se li il·lumina la cara quan veu la seva germana. Per tant, jo, per res del món em plantejaria el fet que la gran ja hagi de dormir sola abans no arribi el germà/germana. Evidentment si tu i la teva parella creieu que és el millor per vosaltres sí, però sinò, perquè ? Nosaltres ens vam canviar el llit i en tenim un de més gros jejeje

Tot això, voler anar a coll, fer encara molta teta, etc forma part de la seva maduració. Crec que veu que es fa gran i li fa por, i vol recuperar la seguretat que li dones tu com a mare. Si "et molesta o cansa" jo li proposaria alternatives. Per exemple, en comptes de fer teta, una abraçada, dormir donant-vos la mà (això nosaltres ho fem ara) que vegi que no per no agafar-la a coll, o no donar-li teta deixes d'estimar-la.
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: No vol caminar, només anar a coll

EntradaAutor: crunchi » dt. abr. 02, 2019 9:12 pm

Hola!! Entro rapidament però volia donar-te anims. Estic molt d'acord amb tot el que t'han dit les companyes . Segur que és una fase més, i passarà, com tot. No et sentis culpable, que tu ho fas lo millor que pots!!! Amunt els anims i molta paciencia!!!
Lo de buscar el 2n germanet, ja t'entenc. Però feu el que realment volgueu fer, pq entre que busqueu i entre que neix el 2n bebé, la teva gran ja tindrà mes edat i poder ja està a una altre fase .
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
mvillpa
:: granota
:: granota
Entrades: 243
Membre des de: dv. set. 13, 2013 5:18 pm

Re: No vol caminar, només anar a coll

EntradaAutor: mvillpa » dc. abr. 03, 2019 12:08 pm

MOLTISSIMES GRÀCIES A TOTES!! M’Heu animat moooooolt i casi m’heu fet emocionar i tot. De tot cor moltes moltes gràcies!! Aquest forum és fantàstic!!

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::