nen de 3 anys que no vol fer caca

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
mixurrina
Entrades: 2
Membre des de: ds. maig 01, 2021 4:58 pm

nen de 3 anys que no vol fer caca

EntradaAutor: mixurrina » ds. maig 08, 2021 3:30 pm

Bones gent, escric aquí perquè us volia fer una consulta, a veure si algú em pot ajudar. Tinc un nen de 3 anys i 8 mesos i no vol fer caca al wc i crec q tampoc a sobre. Al juliol de l'any passat, quan li faltava poc per a fer els tres anys, li vam treure els bolquers i el pipí ho va portar des del començament molt bé però la caca ens està costant molt. Ho hem provat tot, amb premis,gomets, jocs i rialles al wc però no li acaba d'agradar fer-ne. Després de molt insistir i fer-li algun "xantatge" " no anirem al parc fins que facis caca al wc" hem aconseguit que s'assenti molta stona al wc i a vegades n'ha fet dos dies bastanta ( març) i d'altres dies mensy però veiem que li costa fer-ne perquè " no vol" ho diu ell mateix.
Que no faci la caca al wc comporta que durant el dia s'assenti 10 vegades al terra, i la faci allà ( o se li escapi la que no pot retenir), ja que crec que no en faria gens si fos per ell. Quan l'agafem per portar-lo al wc s'enfada i no vol en aquell moment, llavors esperem 5 minuts que "acabi" i l'assentem al wc i s'hi està una bona estona però li costa molt voler empènyer. En fi, és una mica cansat tot plegat, la veritat.
És un nen que té bona salut i és molt alegre, i de moment fill únic, per tant, no és un tema de gelosia que pugués tenir si hi hagués un germà/na petit, a part que rep tota la nostra atenció i carinyo.
A l'escola també estan " molestos" però jo tampoc sé que dir-los-hi ja que no sabem què fer per a què faci la caca al wc.
Alguna idea?
Gràcies
Nicoleta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 109
Membre des de: ds. feb. 08, 2014 9:56 pm

Re: nen de 3 anys que no vol fer caca

EntradaAutor: Nicoleta » dg. maig 09, 2021 1:50 pm

Hola mixurrina!
A veure què us diuen per aquí... a mi em sembla que la gran majoria de nens/es passen per una fase en la que no volen fer caca! jejeje de veritat. N'hi ha que s'amaguen darrera de les cortines quan en tenen, n'hi ha que demanen els bolquers, n'hi ha que ploren quan noten que els hi surt... com més bola l'hi donis al tema, pitjor. Des del meu punt de vista. Forçar-lo a seure al vàter el que fa és allargar el tema, no pas ensenyar-lo a fer-ho "bé". És un procés i com a tal, evolucionarà. No pateixis que quan tingui 5 anys no es farà la caca a sobre ni la farà a terra. Amb 3-4 anys, a mi em sembla super normal.
Sé que costa però, des de la meva experiència i no soc cap experta, només soc mare igual que tu, et diria que el deixeu tranquil. No li doneu importància, no li insistiu pq faci caca ni pq segui al vàter. No li pregunteu cada dia si té caca. Simplement, que sàpiga que, quan li ve allò que no li agrada gens de fer, pot comptar amb la vostra ajuda si vol, i que no el renyareu ni l'obligareu a seure al vàter. El vàter sovint els fa por, i la caca segons com també. És maduratiu i de cop, un dia passa, i la fan a l'orinal o al vàter ells solets!
I el que dius de l'escola, francament, en una escola han de saber que a Infantil (P3, P4, P5) és ben normal que molts nens/es es facin les seves necessitats a sobre. Molts necessitarien encara bolquers, molts no se senten segurs al lavabo,... jo no acceptaria pressions per aquesta banda. El que necessiten els petits és acompanyament, tranquilitat, confiança,...
Una abraçada i no patiu que només és una etapa:)
:-) :camio: <:-<
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: nen de 3 anys que no vol fer caca

EntradaAutor: Anna Maria » dl. maig 10, 2021 8:38 am

Bones!
A nosaltres ens va costar el tema del pipí doncs. Pel que fa a la caca doncs com que jo personalment jo sempre he tingut problemes per poder-ne fer (caca dura, etc.) vaig plantejar-me ensenyar-li com una rutina de cada dia i que la feia amb son pare. M'explico. Son pare sempre en fa després de dinar. Així doncs, quan vam treure el bolquer la rutina que vam comença és que després de dinar s'asseia a l'orinal al costat de son pare i miraven un conte, o revista, o cantaven cançons mentre s'hi posaven. Jo moltes vegades li deia: "ara a apretar amb el pare", i li deia que si no sortia res que no passava res, que pujàvem els calçotets i ja està. També li deia que si tenia caca durant la resta del dia doncs que cap problema, que ho digués i ja està. Doncs el seu cos es va acostumar a fer-ne cada dia després de dinar. Quan va ser més grandet, aquesta rutina va caure pel seu propi pes, ja que també ho va començar a fer al vàter, en tenia ganes a altres hores, etc. Quan ell deia que tenia mal de panxa, jo de seguida li explicava que la caca estava fent "toc-toc" a la porta, per poder sortir, i si li costava, cantàvem una cançó que deia: "panxeta, panxeta, treu tota la caqueta, panxeta, panxeta, treu-la treu-la ja, treu-la treu-la ja" fent-li freguetes a la panxa.
Molts ànims i molta paciència. A vegades costa sobretot quan veus que els professionals (en aquest cas les senyoretes del cole) no et donen ànims en comptes de fer-te morros, però elles són les primeres que haurien de saber que són mestres d'educació infantil, i que aprendre els colors és important però en aquestes edats el control d'esfínters s'ha d'entendre com una cosa més a sumar i treballar. No totes ho entenen així. Però ja et dic jo que és molt normal que et passi, inclús si veus que pel pipí no té dificultat. La caca la poden arribar a veure com una part del seu cos que marxa, al ser d'una característica diferent, no líquida sinó sòlida. Si no ho heu fet ja, li heu d'explicar que no és una part del seu cos, sinó que és la part del menjar que menja que el seu cos no vol.
Doncs això, molts i molts ànims!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
mixurrina
Entrades: 2
Membre des de: ds. maig 01, 2021 4:58 pm

Re: nen de 3 anys que no vol fer caca

EntradaAutor: mixurrina » dg. maig 16, 2021 10:03 pm

Moltes gràcies noies pel vostre suport. Al final li hem tornat a posar el bolquer. Ell ho accepta. El pipí el continua fent al wc xo la caca no. Li hem dit q quan estigui preparat x a ferla al wc li treurem el bolquer. A veure com va la cosa...

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::