Dormir sol els 4. Anys i deslletament nocturn

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
Annap82
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. oct. 29, 2018 10:52 am

Dormir sol els 4. Anys i deslletament nocturn

EntradaAutor: Annap82 » dj. set. 29, 2022 5:40 pm

Hola! Sóc la mare d'un nen de 4anys i si, ho heu entès bé! Encara estic donant el pit per dormir, 2 vegades a mitjà nit i fem"colecho". Començo estar cansada de no dormir ni una nit sencera en 4 anys.
Suposo que algunes de vosaltres m'entendreix....
L'altre tema és que m'agradaria que dormis a la seva habitació sol.

Alguns consells? Molt agraïda per anticipat
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Dormir sol els 4. Anys i deslletament nocturn

EntradaAutor: aiguablava » dj. set. 29, 2022 6:00 pm

Sento no poder-te ajudar. Vam decidir que els nens tindrien les seves habitacions des del primer dia, mai han dormit amb nosaltres, això sí, amb les portes obertes de les habitacions per escoltar i va anar perfecte, és que amb poques setmanes (8 en un cas i unes 3 en l'altre) dormien unes 9 hores seguides d'una tirada. Coneixem altres casos, i tots han anat de molt bé. El que passa que la gent no ho sol dir, perquè socialment sembla que no està de moda, quan es tracta només d'opcions i cada família ha d'escollir la que millor li sembli.

Però ara suposo que als 4 anys ja pensa i pot tenir por. Quan has vist que t'han com "protegit" durant anys d'una habitació, és que dormir allà no deu ser pas gaire bo, o pot ser un perill. El deslletament crec que clarament està a les teves mans. Quan es prou, és prou. Com quan es prou marxar del parc per més que li agradi, si és l'hora, o de qualsevol altra cosa. Doncs és prou. Li dius un dia, li vas recordant serà aquell dia ´l'últim i quan arriba, es compleix. Avisar sempre, preveure perquè no pugui dir que estava avisat, explicar-li que ara li toca un altre tipus de dieta... Seguretat i endavant.

El tema dormitori. Potser podríeu provar d'un dia anar a dormir amb ell al seu dormitori, perquè vegi que és un lloc segur, és el seu "territori" i un lloc a prop de vosaltres. Però no al mateix llit. Si teniu un llit supletori, o si és llitera, o posant un sac al terra. Si sou una parella, un dia un, un altre dia l'altre... i en mode aventura "Tu has dormit amb nosaltres, però ara tindràs un dormitori tan bonic, que nosaltres també el volem provar uns dies", sense transmetre que ho feu pper les seves pors. Tenim 3 nits d'adaptació. I a la tercera o quarta, tu sol. Amb fermesa, amb alegria, amb seguretat, amb convenciment... Els nens capten molt les inseguretats dels pares i de les mares, les pors... Si ells no n'estan insegurs, si ells no estan convençuts... no pot ser bo... és el que pensen. Feu-ho estil joc, aventura, però amb fermesa. Ell espera la vostra reacció i es fia del que vosaltres sentiu.

Sempre he dit que no hi ha ni decisions, ni mètodes dolents, ni bons, hi ha mètodes per convenciment i sempre s'han de fer amb molta seguretat personal.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Dormir sol els 4. Anys i deslletament nocturn

EntradaAutor: Anna Maria » dv. set. 30, 2022 6:39 am

Bones!
Aquí una altra mama que va fer alletament matern prolongat, fins als 6 anys, tot i que des de feia uns mesos (no et se dir exactament, sembla estrany jeje) que només feia popa per anar a dormir, com a somnífer que en deia jo. Va anar a dormir a la seva habitació als 5 anys.
Ell, a la nostra habitació, tenia un llit a part enganxat al nostre, no dins del nostre llit. Aquest llit seu tenia "data de caducitat" perquè està clar que un dia li hagués quedat petit, però teníem uns mesos de marge. Aquest llit ja el vam fer fer amb els colors dels mobles de la seva habitació, un model d'aquells que evolucionen amb l'edat (Mobles Ros) però que com a cuna no havia utilitzat mai. LI vam comentar que aquell llit, amb un llençol de sota nou, es convertiria en un sofà a la seva habitació. Vam muntar la seva habitació de "nen gran" (vam anar a triar uns llençols ben xulos, i alguna coseta més per fer-la més "seva" i li vaig dir que quan estigués a punt doncs que era tota seva, que estaria ample, que no sentiria tant els roncs del papa (i segons el papa els roncs de la mama), que mira que gran que era el llit, que quins colors més xulos, bla, bla, bla. Ell ho anava dient "un dia haig de provar de dormir al meu llit", com si el que estigués dormint fins llavors no fos seu. Jo li responia "quan vulguis", com si fes veure que no tenia pressa (no en tenia, era simplement el tema de que li quedés petit l'altre) i un dia va voler provar de dormir a l'habitació sol. Va anar molt bé, l'endemà al matí li vam fer una foto recent llevat que vam revelar i posar a la prestatgeria com a recordatori.... i ja va estar.
La popa va anar igual, jo li vaig comentar que podíem anar deixant-la si volia. Ell tenia por de no poder adormir-se sense ella. Jo ja llavors li donava aquesta popa de dormir cantant-li cançons i abraçant-lo, i li vaig dir que les cançons i els "mimitos" continuarien fins que ell vulgués. Vam fer un temps d'un dia sí, un dia no, que jo crec que no sortia llet, és clar, jajajajaj. I un dia va deixar de voler cançonetes: Un bona nit que descansis, un petó ben fort i a dormi solet.
No et desanimis, de la mateixa manera que sembla que no sigui correcte que dormin des del primer dia a la seva habitació, sembla que "uf, tan gran id ormint amb vosaltres i popant" tampoc està ben vist. Jo sóc educadora infantil i abans tenia molt clar que volia que els meus fills dormissin a partir dels 6 mesos a la seva habitació, ni un dia més ni un dia menys. Però no, no ha estat així. És de les millors decisions que he pres, però, perquè m'ha fill sota pressió es bloqueja, i al poder-ho fer al seu ritme no hi va haver cap plor ni discussió.
Ànims!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Dormir sol els 4. Anys i deslletament nocturn

EntradaAutor: Gustineta » dl. oct. 03, 2022 11:41 am

Annap82,
El meu fill té 3 anys i dos mesos. En el meu cas tot va ser molt més fàcil del que m'esperava. Vaig intervenir només puntualment per necessitat meva, però en general va ser molt fluid i guiat per ell. És el que ens va funcionar, però cada nen i cada família és diferent!

Vam fer collit i alletament nocturn fins els dos anys. El vaig deslletar de nit perquè no podia més, però ho vaig fer quan va començar a allargar les tirades de son, que és quan jo em vaig sentir preparada (això ho trobo important, tu has de sentir-te preparada per fer-ho). Van ser tres nits i ja està. Li vaig dir que podia dormir amb nosaltres, però sense fer teta, que em podia abraçar o tocar i que jo estaria al seu costat (encara fèiem collit a partir del primer despertar nocturn)
Ara mateix s'està deslletant de dia de manera natural, només pren pit abans d'anar a dormir i si se'n recorda al matí quan es desperta.

Vam deixar de fer collit o fer-ne només puntualment, simplement perquè va començar a dormir la nit sencera.

El canvi d'habitació el va demanar ell sense cap incentiu per part nostra quan va fer tres anys i en tot moment l'hem fet partícep del canvi de llit, s'ha triat els llençols... una mica com va fer l'Anna Maria amb el seu fill.
M'ha costat més a mi dormir sense ell a l'habitació que a ell dormir sol, hahahaha.

Si ho penso, per mi va ser una qüestió de confiança: en mi, i en ell. I li vaig donar el temps que va necessitar ell per sentir-se confiat. Potser per això, perquè se sentia confiat ell mateix va voler dormir sol.

Penso que el que t'han dit l'aiguablava i l'Anna Maria són bones pautes. Implicar-lo a ell, parlar-li'n, explicar-li-ho... té una edat que crec pot entendre-ho, potser no immediatament, però ho farà. I tu ho faràs amb amor i respecte, i estarà acompanyat.
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
gislason
Entrades: 2
Membre des de: dc. set. 27, 2023 4:07 am

Re: Dormir sol els 4. Anys i deslletament nocturn

EntradaAutor: gislason » dc. set. 27, 2023 4:16 am

La transició del co-dormiment al son independent pot ser un repte, però aquí teniu alguns consells que us poden ajudar: geometry dash

- Comença posant el teu fill al llit a la seva pròpia habitació, després estira't amb ell fins que s'adormi abans de traslladar-te a la teva habitació. A poc a poc, redueix el temps que estigues amb ell.

- Establir una rutina coherent i calmant per anar a dormir: bany, contes, cançons de bressol. Això indica al cervell que és hora de dormir.

- Utilitzeu un objecte de transició com un animal de peluix o una manta per proporcionar comoditat en la vostra absència.

- Eviteu alletar-lo per dormir. Feu l'última menjada 30 minuts abans d'anar a dormir. Conforteu-lo i deixeu-lo dormir.

- Implementeu un enfocament gradual: allunyeu-vos cada nit, com ara del llit a un matalàs al terra proper.

- Tranquil·leu-lo si plora i comproveu-lo cada cop més si cal. Mantingueu la calma i la coherència.

- Per als despertars nocturns, calma'l sense aixecar-lo per continuar deslletant les alimentacions nocturnes.

- Utilitza una llum nocturna o mantén la porta oberta perquè no se senti sol a la foscor.

- Considereu l'ús d'un entrenador del son per a un pla personalitzat que s'adapti a les vostres circumstàncies.

- Accepta que pot haver-hi algunes llàgrimes, però sigues positiu: el son independent és una fita important.

Amb paciència i coherència utilitzant aquestes estratègies, pot adaptar-se a l'autocalmant i al seu propi llit a temps. Tota la família es beneficiarà d'un millor descans!

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::