SANTORAL ELNA
SANTORAL ELNA
Bon dia!!!
<sóc una mami recent que li ha posat a la peque Elna, i m'agradaria saber si algú sap quin dia s'ha agafatcom a Sant...
Moltes gràcies
<sóc una mami recent que li ha posat a la peque Elna, i m'agradaria saber si algú sap quin dia s'ha agafatcom a Sant...
Moltes gràcies
- Nime
- :: zebra

- Entrades: 1507
- Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Re: SANTORAL ELNA
Si no m'equivoco, Elna no és nom cristià i no té sant, la gent el que acostuma a fer en aquests casos és celebrar-ho el dia de Tots Sants
si que és d'origen llatí, però és un nom d'una vila no té sant, però com que prové d'Helena pots utilitzar el dia d'aquesta santa:
Helena, vídua 7 febrer.
Helena Guerra, verge 11 abril.
Helena, verge 22 maig.
Helena, màrtir 13 agost.
Helena, emperatriu 18 agost.
Helena, vídua 7 febrer.
Helena Guerra, verge 11 abril.
Helena, verge 22 maig.
Helena, màrtir 13 agost.
Helena, emperatriu 18 agost.
- nusi_nusi
- :: dinosaure
- Entrades: 6157
- Membre des de: dv. ago. 14, 2009 9:21 pm
- Ubicació: Vallès Oriental
- Contacta:
bon dia,
jo només sabia el dia 18 d'agost, però m'encanta que ens hagueu dit aquests altres dies! pq així la meva peque que va nèixer el 09 d'agost, sino ho fa tot en 15 dies!
gràcies!
jo només sabia el dia 18 d'agost, però m'encanta que ens hagueu dit aquests altres dies! pq així la meva peque que va nèixer el 09 d'agost, sino ho fa tot en 15 dies!
gràcies!
El post d'en Martí: viewtopic.php?f=71&t=16960
El post de l'Helena : viewtopic.php?f=115&t=30924&hilit=Nusi_nusi
El meu post punt de creu: http://elblogdenusinusi.blogspot.com.es/
Hola,
jo creia que Elna venia pel poble d'Elna al Rosselló, molt conegut per tenir una maternitat que va ajudar dones exiliades durant la guerra. Si no ho recordo malament, cada certs anys es fa una trobada de nenes/noies/dones que es diuen Elna allà.
Segurament ja n'heu sentit a parlar però us deixo una mica d'informació per si de cas...
http://ca.wikipedia.org/wiki/Maternitat_d'Elna
És un nom molt bonic!!! I veig que per aquí t'han dit quins dies pots triar pel sant. Moltes felicitats per la petita Elna!
jo creia que Elna venia pel poble d'Elna al Rosselló, molt conegut per tenir una maternitat que va ajudar dones exiliades durant la guerra. Si no ho recordo malament, cada certs anys es fa una trobada de nenes/noies/dones que es diuen Elna allà.
Segurament ja n'heu sentit a parlar però us deixo una mica d'informació per si de cas...
http://ca.wikipedia.org/wiki/Maternitat_d'Elna
És un nom molt bonic!!! I veig que per aquí t'han dit quins dies pots triar pel sant. Moltes felicitats per la petita Elna!

Nosaltres ho celebrem el 18 d'agost.
Per cert, la propera trobada d'Elnes és el dia 9 de juny a Barcelona, al Palau Robert.
Per cert, la propera trobada d'Elnes és el dia 9 de juny a Barcelona, al Palau Robert.
Moltes gràcies noies!!!
la veritat és que li hem posat per la Maternitat d'Elna... no sabia que la gent agafava santa helena...
Pukeko, on hi ha la informació de les trobades?
Gràcies de nou!
la veritat és que li hem posat per la Maternitat d'Elna... no sabia que la gent agafava santa helena...
Pukeko, on hi ha la informació de les trobades?
Gràcies de nou!
La meva cosina te ua nena que es diu Elna, es un nom molt bonic
Perdoneu, no entro gaire sovint i quan ho vaig depressa. Aquí trobareu informació de la trobada: http://sentimentsaflordepell.blogspot.com.es/
- Bribriblibli
- Entrades: 1
- Membre des de: dg. set. 15, 2013 12:28 am
Hola a tothom. Com s'ha dit anteriorment Elna no té santoral ja que és un nom de poble del Rosselló. Quan la varem batejar el capellà volia posar Elna Maria per tal que el seu sant fos per Santa Maria.
La meva dona i jo varen escollir Eulàlia en comptes de Maria ja que la catedral del poble és Sta. Eulàlia d'Elna. Nosaltres d'aquesta manera cel.lebrem Santa Elna el dia 10 de desembre que és, també, Sta. Eulàlia i, a més, festa major del poble.
El DNI de la petita només surt Elna però en el llibre de família cristiana surt com Elna Eulàlia més els noms escollits pels padrins.
El més típic és cel.lebrar-ho per Santa Helena ja que es veu que Elna ve d'Helena.
La meva dona i jo varen escollir Eulàlia en comptes de Maria ja que la catedral del poble és Sta. Eulàlia d'Elna. Nosaltres d'aquesta manera cel.lebrem Santa Elna el dia 10 de desembre que és, també, Sta. Eulàlia i, a més, festa major del poble.
El DNI de la petita només surt Elna però en el llibre de família cristiana surt com Elna Eulàlia més els noms escollits pels padrins.
El més típic és cel.lebrar-ho per Santa Helena ja que es veu que Elna ve d'Helena.
La ciutat d'Elna va ser fundada per l'emperador Constantí que li va posar el nom de la seva mare, l¡emperadriu Helena. Amb posterioritat el nom es va anar mosificant, primer Helna i al final Elna. El dia del sant és el 18 d'agost, precisament santa Elena o Helena emperadriu
El nom Elna, que ve de la ciutat francesa, és la deformació, amb el temps, del nom donat per l'emperador romà Constantí en honor a la seva mare l'emperadriu Helena. Això permet precisar el dia 18 d'agost com a dia del sant.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |