Pesticides, tóxics I altres

Per presentar-nos i parlar de tot alló que vulguis..
estefi
:: rateta
Entrades: 193
Membre des de: dc. gen. 11, 2012 3:40 am

Pesticides, tóxics I altres

EntradaAutor: estefi » dt. juny 24, 2014 11:33 pm

Fa temps que hi dono voltes al tema dels contaminants I cada dia estic més angoixada. Tot el que ens envolta n'esta ple, aire que respirem, aigua que bebem I amb la que ens netegem, aliments que consumim etc.
La cosa és que no podem evitar-ho tot encara que volguem. A més se'n parla poc, I que tot apunta a que la nostra salut amb temes d'alergies, malestars, cancers I malalties varies s' hi veu afectada.
Justament aquest vespre han fet un reportstge al 33 al què qui com? que en parlaven. Us convido a mirar-ho sino ho heu pogut mirar.
La cosa és que hauriem de començar a plantejar-nos seriosament, que consumim, com, I un llarg etc molt dificil de posar a la pràctica.
Per posar un exemple, parlaven dels sabons corporals I dels parabens. He volgut comprovar rapidament, resulta que de 7 productes que mirat al bany a l'atzar, portava parabens de dos tipus un gel de bebe que faig servir per la nena. A la resta res, bé, res no, altres quimics que també hauriem d'esbrinar com ens afecten.
Per altra banda, els pesticides que es posen a fruites I verdures que mengem I que sembla que no s' eliminen amb facilitat tot I que ho rentis amb aigua. Parlant d'això, la meva sogre que teé un hort i hi posa pedticides a tot arreu... i això em fa patir per la petita. Perque corre amunt i avall i perque mengem coses de l'hort. Ja se que el que comprem al super també... Tot un plegat de coses que em tenen amoïnada i ho volia compartir.
Perdoneu que escric des del movil.
Gràcies!
[url][url=http://www.thebump.com/?utm_source=ticker&utm_medium=UBB&utm_campaign=tickers]Imatge[/url][/url]
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Pesticides, tóxics I altres

EntradaAutor: Rossinyola » dc. juny 25, 2014 7:03 am

Estic totalment d'acord amb tu Estefi. A nosaltres també és un tema que ens preocupa. A casa meva, podíem dir que tradicionalment, el meu pare, que és metge, sempre ens ha inculcat tot aquest tema, no només de pesticides i tòxics sinó també de conservants alimentaris. Quan era petita tan la meva germana com jo estàvem fartes que sempre estigués amb aquest "rotllo", que ens haguéssim d'ensabonar amb pastilles de sabons naturals o que a casa no entrés ni un petit suisse, per posar un exemple, ja que tenia sempre la guia de conservants a mà per fer-nos llegir tot el que podia provocar qualsevol additiu, i parlo dels anys 80 en que encara hi havia poca informació! Amb els anys i ja de gran, realment li agraeixo aquest esforç, i per sort el meu home té la mateixa visió i intentem posar-ho en pràctica a casa. Ara per ara, ens hem acostumat a consumir ecològic per tot, sobretot per les verdures i carn, comprem a uns pagesos ecològics. I sí, surt una micona més car, però compensa, per no parlar de la inversió en el consum de proximitat i tot el que això suposa. Realment ara estem passant un moment d'esforç econòmic molt dur, ja que jo ja no tinc feina ni cap subvenció, i ens estem de moltes altres coses però el que tenim claríssim és que no pensem tornar enrrere en aquest sentit i que la inversió en la nostra salut és el primer de tot. Algunes amigues em diuen que quina tonteria això de l'agricultura ecològica, i jo els dic que si quan anessin al super tot el que compren estigués etiquetat com a "agricultura química" la gent s'ho pensaria dues vegades. Perquè s'ha de tenir en compte una cosa: els productes ecològics no són cap invent dels hippies, sinó que és l'agricultura tradicional pura i dura, i la resta, s'obtenen per mètodes que s'apliquen de forma massiva des de mitjans del segle XX.
Per sort, mica en mica estan canviant les coses i crec que som més els consumidors que no volem tot aquest tipus de tòxics: avui en dia és cada cop més fàcil trobar aquest tipus de productes i també se n'han abaratit el cost de molts d'ells. per posar un exemple, fa cosa de 3 anys els ous ecològics éren molt més cars que els convencionals, i ara per ara s'han abaratit una mica més. I potser, quan mirem en tema de diners, ens hem de plantejar si els productes ecològics són cars o si bé els convencionals són molt econòmics pel sistema de producció que tenen.
Ja per últim, parles de la teva sogra i el seu hort. Molta gent que cultiva a petita escala segueix fent servir aquests productes per inèrcia, però no perquè realment es necessitin. Els fitosanitaris tenen un "sentit" en l'agricultura extensiva, ja que el conreu d'hectàrees de monocultius és un sistema totalment artificial i comporta que un petit insecte o bacteri pugui destrossar tota la collita en un no res. A petita escala, intercalant altres plantes o fent servir insectes predadors d'altres (com per exemple les marietes que es mengen el pugó) es pot controlar en gran mesura. Tot és buscar informació i oferir alternatives, i provar de deixar de fer servir aquests productes, a veure què passa. Jo vaig estar treballant fa uns anys amb pagesos del maresme, no ecològics però sí petits productors, i em deien que realment no li veien sentit a aplicar la majoria d'aquests productes. Alguns d'ells havien deixat de fer servir aquests productes i el resultat era pràcticament el mateix!
El tema de la cosmètica també té tela! però per sort també està canviant, i cada cop més marques deixen de fer servir aquests conservants i ho indica a l'envàs. El tema dels parabens és molt curiós, ja que a molts països d'europa n'està prohibit el seu ús, i aquí no. Així que a nosaltres ens toca llegir etiqueta per etiqueta :-o00m jo procuro fixar-m'hi bé i evitar-los tan com puc, però és un desastre, ja que cremes, xampús, tovalloletes per nadons, pasta de dents i clorutoris i molts aliments en porten :ufs:
I ja el que podem controlar per últim és els productes de neteja a la llar. Per començar, no és cap tonteria fer servir sabó de plats el més ecològic possible, ja que sempre queden restes de químics que ingerim sense adonar-nos., i el mateix pel sabó de la roba, on les restes químiques s'absorbeixen a través de la pell. L'ús de lleixius etc, també el podem limitar bastant. Casa nostra no ha de ser un quiròfan, així que podem netejar diàriament amb productes més naturals i reservar els agressius per fer una neteja de tan en tan, si és que cal!

Bé, ara veig que m'he enrotllat una mica :content: :content: Perdó per la parrafada però també és un tema que em toca i que em podria explaiar encara més!!
Imatge

Imatge

Imatge
estefi
Entrades: 193
Membre des de: dc. gen. 11, 2012 3:40 am

Re: Pesticides, tóxics I altres

EntradaAutor: estefi » dj. juny 26, 2014 11:22 am

Quina sort que el teu pare estigues sensibilitzat amb el tema. És un tema molt extens...I se'n parla molt poc com si no fos important, malauradament.
Buscaré informació sobre cultius sense pesticides per poder oferir-li alternatives a la sogre. Espero ho tingui en compte...
I dels productes ara m'hi fixaré perque no vull arriscar-me a estar exposada a quimics que ens poden fer mal.
D'altra banda, he sentit que de cara a uns anys volen prohibir les piscines amb clor. I esta molt bé, però jo penso, que passa amb tots aquests anys que ens hi hem estat banyant? Pff... I l'aigua de l'aixeta que també porta quimics... realment, és un tema molt seriós.
Gràcies bonica.
[url][url=http://www.thebump.com/?utm_source=ticker&utm_medium=UBB&utm_campaign=tickers]Imatge[/url][/url]

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::