Baixa medica, finalització del contracte...cacao burocràtic!

Per presentar-nos i parlar de tot alló que vulguis..
0blanca0
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. jul. 25, 2014 10:57 pm

Baixa medica, finalització del contracte...cacao burocràtic!

EntradaAutor: 0blanca0 » dj. des. 04, 2014 4:48 pm

Bon dia noies! A veure si alguna de vosaltres en sap més d'aquest tema perquè jo no entenc res!
El meu metge de capçalera m'ha donat la baixa de la feina per malaltia comú per vàries raons...jo no havia agafat mai la baixa abans així que no sé com funciona el tema dels partes de confirmació. Al C.A.P. m'han dit que em faran un informe cada 7 dies i que li hauré de donar a l'empresa. El tema és que a final de mes el meu contracte s'acaba doncs no sé a qui li hauré de donar els informes a partir d'aquell moment. A més tractant-se d'una baixa estant embarassada que se suposa que durarà fins al part, no es poden enviar o entregar amb una periodicitat més ampla? És que cada 7 dies em sembla una mica rotllo.
Bé... a veure si alguna en sap una mica més i fa una mica de llum!
Gràcies!
Petonets!!
Imatge

Imatge
Mum15
:: conillet
Entrades: 352
Membre des de: dc. set. 23, 2009 7:07 pm

Re: Baixa medica, finalització del contracte...cacao burocràtic!

EntradaAutor: Mum15 » dj. des. 04, 2014 7:59 pm

A veure si algu ho sap... Jo soc indefinida però reduiran personal quan em quedi un mes per parir i estic a la llista, el q nosé si estan de baixa em podran treure o hauran d'esperar a que passi la baixa per maternitat.
Imatge
Mum15
Entrades: 352
Membre des de: dc. set. 23, 2009 7:07 pm

EntradaAutor: Mum15 » dj. des. 04, 2014 7:59 pm

Algú sap del tema?
Imatge
sipamasil
:: zebra
Entrades: 1818
Membre des de: dt. abr. 21, 2009 11:27 pm

EntradaAutor: sipamasil » dj. des. 04, 2014 8:23 pm

Fins on jo sé, el part mèdic és obligatori cada 7 dies, no ho pots canviar. Et pots endarrerir un o dos dies però res més.
Respecte a on portar-los depèn; si mentres tens contracte et fan anar a la mutua a fer seguiment segurament et diran que els portis allà enlloc de a la empresa. Si no, a la empresa.
Si un cop finalizat el contracte portes els papers a l'INEM, per inscriure't com a demandant de feina, els parts mèdics els hauràs de presentar a la oficina que et pertoqui. Aquí et deixen presentar-los un cop al mes, abans de que facin el tancament, però a recollir-los al CAP hi has d'anar cada setmana.

Espero haver-te ajudat una mica.
0blanca0

EntradaAutor: 0blanca0 » dj. des. 04, 2014 10:19 pm

...perdona Sipamasil pero perque hauría d'anar a l'inem estan de baixa? Es que fins després de parir no crec que hagi de passar per l'inem! ?-)
Imatge

Imatge
Anele
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dt. març 29, 2011 7:11 pm

EntradaAutor: Anele » dv. des. 05, 2014 4:34 am

Els partes de baixa depenen de cada CAP. Al meu CAP si es una baixa llarga no t'has de presentar cada setmana, els pots recollir de tres en tres i al quart demanes hora amb el metge de capçalera perque et fa un control.
Respecte on has de presentar els partes de confirmació , es aixi, si l'empresa te pagament delegat amb la mutua els hauras de presentar a la mutua ja que son ells els que et pagaran mentres estiguis de baixa. En el cas que no sigui aixi els hauras de presentar a l'Inem ja que durant el temps que duri la baixa de malaltia no cobres atur pero si la baixa. Una vegada hagis tingut la criatura la baixa maternal la cobraras de l'INSS
jellwill2
:: gosset
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: ds. jul. 05, 2014 11:34 am

EntradaAutor: jellwill2 » dv. des. 05, 2014 8:35 am

Hola,

0blanca0, si no vols, no cal portar els partes de baixa a inem, però llavors si ells t'ofereixen una entrevista de feina o un curs, has de justificar per què no hi vas, per què se suposa que quan t'inscrius a l'inem (que ara es diu sepe) vols trobar feina. I després de donar a llum, més o menys lo mateix, i a més tinc entès que la baixa maternal suma a l'atur, vull dir que si et pertoquen 12 mesos d'atur (per exemple) i estàs les 16 setmanes de baixa maternal, tindràs dret a 12 mesos d'atur i les 16 setmanes de baixa maternal remunerada. És més temps que podries estar cobrant si passada la baixa et costa trobar feina.

Sobre l'altre cas, em sap greu, no n'estic al corrent, però havia sentit que si estàs embarassada no et poden fer fora. No sé si hi ha veritat darrera aquesta frase.
truxi
:: tigre
Entrades: 764
Membre des de: dv. des. 04, 2009 7:41 pm
Ubicació: Vila-seca (xò sóc de Reus!!!)

EntradaAutor: truxi » dv. des. 05, 2014 10:21 am

Hola!
A vere, de moment els partes de confirmació són el primer als 3 dies i la resta cada 7 dies, en principi hi ha 3 dies per presentar-los a la feina, perque l'empresa també ho ha de passar en un plaç de 3 dies, tot i que molts Caps ho donen cada 2 setmanes 2, o així... en principi això ha de canviar però de moment segueix així... pel q fa a quan acabes contracte l'empresa t'ha de fer un certificat d'It i t'han de dir on ho has de portar (mutua, ss...) i és allí on has d'anar portant els partes...
Pel q fa a si et poden acomiadar estant embarassada si q és cert q ho tenen més complicat perque pots reclamar i tens les de guanyar, però si se t'acaba el contracte ja és diferent, perque no et fan fora, simplement no et renoven...
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Vaig néixer el 9 de novembre de 2010 a les 18:02h amb 3,450kg i 50,5cm

Imatge
Vaig néixer el 2 d'agost de 2015 a les 09:20h amb 3,430kg i 49cm
sipamasil

EntradaAutor: sipamasil » dv. des. 05, 2014 7:31 pm

0blanca0 ha escrit:...perdona Sipamasil pero perque hauría d'anar a l'inem estan de baixa? Es que fins després de parir no crec que hagi de passar per l'inem! ?-)

És pel motiu que t'explica la jellwill2.
truxi
Entrades: 764
Membre des de: dv. des. 04, 2009 7:41 pm
Ubicació: Vila-seca (xò sóc de Reus!!!)

EntradaAutor: truxi » dg. des. 07, 2014 2:11 pm

A vere, mentre estas de baixa d'It no et pots apuntar a l'inem... consulta-ho a la teva oficina de l'inem, però si no ha canviat és així... un cop tens l'alta d'it ja et pots apuntar a l'atur, en un termini de 15 dies...
Imatge
Vaig néixer el 9 de novembre de 2010 a les 18:02h amb 3,450kg i 50,5cm

Imatge
Vaig néixer el 2 d'agost de 2015 a les 09:20h amb 3,430kg i 49cm
0blanca0

EntradaAutor: 0blanca0 » dg. des. 07, 2014 11:20 pm

Jo també pensava així Truxi, per això no estic entenent quin em diu que hauria de portar partes també a l'INEM. Si estic de baixa no m' inscriviré a l'INEM, per tant no m'oferiran cap feina (perquè hauria de buscar feina estant amb IT?!?...de fet seria il·legal!!) i per tant, suposo que no li he de demostrar res aportant partes.
La meva pregunta anava per un'altra banda però crec que ara, gràcies a vosaltres i a la investigació intensiva que he fet..ho tinc més clar! :ok:
Imatge

Imatge
sipamasil

EntradaAutor: sipamasil » dl. des. 08, 2014 3:05 pm

Jo t'ho vaig comentar perquè a mi sí que em van fer presentar la documentació quan no em van renovar.
Nneta
Entrades: 1244
Membre des de: dc. jul. 11, 2007 11:24 am
Ubicació: Monistrol de Montserrat

EntradaAutor: Nneta » dt. des. 16, 2014 7:06 pm

A mi em va passar en el 1r embaraç i on portava els partes de baixa era al INSS, un cop al mes si no recordo malament (han passat més de 5 anys) i dp la baixa de maternitat tb ho vaig portar allà. Quan es van acabar les 16 setmanes vaig nar a la inem i cap problema. El q no recordo és si vaig fer algun tràmit previ amb la inem....

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::